Avatar
https://bashgah.com/blog/question/?p=46522

ثبت برگه سهام قدیمی در بخش دارایی سهام

سلام و وقت بخیر.
ما چندین سال پیش قبل از اینکه معاملات سازمان بورس به این شکل باشه سهام یک کارخونه ای رو داشتیم که سالیان سال در وضعیت خوبی به سر نمی برد. تا اخیرا که هیات مدیره عوض شد.
می خواستم بدونم از اونجایی که ما یک سری برگه از اسناد سهامداری داریم چطوری باید در سجام ثبت نام کنیم که اینها هم لحاظ بشن؟

اصلا به هم مربوط هستند؟ سپاس.

  • ۸۳پاسخ
  • ۳۱۲۴۸بازدید
پاسخ
اشتراک

۸۳پاسخ

83 پاسخ به “ثبت برگه سهام قدیمی در بخش دارایی سهام”

  1. راضیه مقدم گفت:

    سلام از سال ۵۹تا سال ۷۳پدرم اقدام به خرید سهام تعاونی روستایی کردن دوازده سال پیش فوت شدن و فقط ما یک دفترچه دستی داریم برای اطلاع از حسابشان باید کجا مراجعه کنیم ؟

    ۰

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      دارایی سهام و اوراق بهادار بخشی از ماترک افراد فوت شده می باشد که مطابق با قوانین باید به ورثه قانونی وی منتقل شود. فرآیندانتقال این دارایی که فقط توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه امکان پذیر است، با مراجعه وارث و یا نماینده ایشان(که باید جزیی از وراث باشد) و پس از پرداخت مالیات بر ارث اوراق بهادار مذکور آغاز می شود. طی عملیات انتقال قهری سهام، سهام متوفی بر اساس گواهی حصر وراثت قانونی وی انتقال می یابد و گواهینامه نقل و انتقال و سپرده اوراق بهادار برای ایشان صادر می گردد.
      مدارک لازم جهت انتقال قهری سهام:

      اصل یا تصویر مصدق(برابر با اصل) حکم انحصار وراثت متوفی
      اصل یا تصویر مصدق(برابر با اصل)گواهی واریز مالیات بر ارث(نام بانک سرمایه در نامه مذکور قید شده باشد)
      اصل یا تصویر مصدق(برابر با اصل)گواهی فوت متوفی
      تصویر شناسنامه و کارت ملی متوفی
      تصویر شناسنامه و کارت ملی تمامی وراث
      تصویر صفحه دوم شناسنامه مادر متوفی(در صورت ذکر در حصر وراثت)
      ارائه گواهینامه نقل و انتقال و سپرده اوراق بهادار مربوط به متوفی

      ۰
  2. طاهره آجودانی گفت:

    سلام من سهم فروشگاه رفاه دارم همراه با یک برگه قدیمی حالا میخوام از وضعیتش آگاهی پیدا کنم چکار باید بکنم؟

    ۱

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      به منظور انتقال برگه سهام به کارگزاری آگاه، باید مشتری کارگزاری آگاه باشید. در صورتی که مشتری کارگزاری آگاه نیستید از طریق سامانه آگاه اکسپرس به نشانی ex.agah.com به منظور دریافت کد بورسی اقدام نمایید. در هر حال بعد از دسترسی به سامانه معاملات آنلاین یا آفلاین از گزینه تغییر کارگزار ناظر استفاده نمایید تا درخواست انتقال برگه سهام مدنظرتان در کارگزاری آگاه ثبت شود. برای انتقال برگه سهام خود به کارگزاری آگاه نیازی به وارد کردن کد گواهینامه نقل و انتقال نمی باشد و برای ارسال درخواست می‌توانید به قسمت درخواست‌ها و گزینه درخواست تغییر کارگزارناظر مراجعه کنید. با استفاده از آیکن + پنجره درخواست جدید باز می شود.نماد خود را انتخاب کرده و درخواست خود را برای کارگزاری ارسال کنید. درخواست شما توسط کارشناسان بخش اوراق بهادار بررسی شده و در صورتی که منع قانونی برای انتقال ناظروجود نداشته باشد، کارگزار ناظر شما تغییر می کند و کارگزاری آگاه به عنوان ناظر نماد مدنظر شما می‌شود.

      ۰
  3. شیوا گفت:

    سلام
    پدر من سهام شرکت تعاونی مصرف کارکنان شهربانی جمهوری اسلامی ایران(تهران_تاسیس۱۳۳۵) رو تقریبا ۳۰ سال پیش گرفته برای اطلاع از وضعیت فعلیش باید چیکار کنیم؟

    ۲

    بهترین جواب

  4. آرین گفت:

    یا سلام من ده سال پیش سهام آذربایجان گرفته بودم شماره شناسنامه تو برگه اشتباه درج شده بود دوماه هست که مدارک درخواستی را به دفتر پست توتبریز تحویل دادم وگفتن که یک ماه طول خواهد کشید تا پیام دریافت کنید وتازمانی که پیام از طرف سازمان بورس نگرفتید حق خرید هیچ سهمی را ندارید ولی متأسفانه بعداز گذشت تقریباً نزدیک به دو ماه من هیج پیامی دریافت نکردم وتا حالا چون نمیتوانم تو بورس خرید انجام بدهم کلی متضرر شدم خواهشمندم من وراهنمایی کنید که چطوری پیگیری نماییم باتشکر

    ۱

    بهترین جواب

  5. حافظ گفت:

    با سلام
    تعدادی سهام کاغذی از شرکت یزدباف در سال ۱۳۸۰ خریداری شده ولی این شرکت الان در بازار بورس حضور ندارد. می توان با داشتن برگ سهامداری از طریق کارگزاری آگاه اقدام کرد برای تبدیل سهام کاغذی به سهام آنلاین؟

    ۱

    بهترین جواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید:

1 3 4 5 6 7 9