کتابخانه الکترونیکی آگاه

فراهم کردن دسترسی به امکانات آموزش بورس برای تمامی علاقه‌مندان، همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های ما بوده است. همیشه تلاش کرده‌ایم خدمات آموزشی را از طریق کانال‌های متنوع ارائه کنیم تا هر فردی و با هر شرایطی بتواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد. کتابخانه اگاه نیز با همین هدف راه‌اندازی شده است. در این صفحه، مجموعه‌ای از کتاب‌های الکترونیک یا ایبوک در اختیارتان قرار خواهد گرفت؛ Ebook یک کتاب دیجیتال است که می‌توانید آن را در موبایل، تبلت یا لپ تاپ خود ذخیره کنید. به این ترتیب در هر زمان و هر مکانی، کتابخانه شخصی خود را همراه خواهید داشت!

کتاب‌ها بر اساس موضوع دسته‌بندی شده‌اند و عناوینی از قبیل مفاهیم و اصطلاحات بورسی، تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال، روانشناسی بازار و … را در بر می‌گیرند. همچنین دسته‌ها سطح‌بندی شده‌اند تا مخاطبان را به تدریج و طی یک روند اصولی، با مفاهیم و تکنیک‌های بورسی آشنا کنند.

موفقیت در بورس علاوه بر دانش و مهارت تحلیل، به ویژگی‌های شخصیتی افراد نیز بستگی دارد. از این رو، بخشی از کتابخانه آگاه به خلاصه کتاب‌هایی در زمینه توسعه فردی، موفقیت، مدیریت زمان، افزایش هوش مالی و … اختصاص داده شده است. این کتاب‌ها در میان فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان قرار دارند و توانسته‌اند توجه بسیاری از مخاطبان ایرانی را نیز به خود جلب کنند.

کتابخانه

انواع اوراق بهادار

برای داشتن بهترین سرمایه‌گذاری، لازم است تمامی گزینه‌های موجود را بشناسیم. اوراق بهادار یکی از راهکارهای مفید برای سرمایه‌گذاری و کسب سود به شمار می‌روند؛ نوعی ابزار مالی با قابلیت نقل‌ و ‌‌انتقال که امکان تغییر مالکیت و خرید و فروش آن‌ها وجود دارد. این اوراق انواع مختلفی دارند که برای نمونه می‌توان به سهام شرکت‌ها، اوراق مشارکت، صکوک و … اشاره کرد. در مورد بعضی از این انواع مانند سهام شناخت بیشتری وجود دارد و بعضی دیگر در میان سرمایه‌گذاران کمتر شناخته‌شده هستند. در این کتاب انواع اوراق بهادار و ویژگی‌های آن‌ها را بررسی می‌کنیم. با شناخت این اوراق می‌توانید گزینه‌هایی را که بیشتر با شرایط‌تان تناسب دارند انتخاب کنید و به سبد دارایی‌های خود تنوع ببخشید.

فرهنگ اصطلاحات بورس

هر بازاری ادبیات مخصوص به خود را دارد و برای فعالیت در هر حوزه‌ای باید با مفاهیم اصطلاحات خاص آن حوزه آشنا باشیم. در مورد بورس این مسئله پررنگ‌تر دیده می‌شود. این بازار اصطلاحات خاصی دارد که با شناخت آن‌ها می‌توانید درک بهتری از تحلیل‌ها و گزارش‌هایی که در وب سایت‌های مختلف منشتر می‌شوند داشته باشید و در نهایت، عملکرد خود را به عنوان یک معامله‌گر بهبود ببخشید. در این کتاب، مجموعه‌ای از اصطلاحات بورسی را گرد آورده‌ایم. می‌توانید از این مجموعه به عنوان یک مرجع استفاده کنید. از مقالات و ویدئوهای بآشگاه استفاده بفرمایید و هر گاه در مورد واژه یا اصطلاحی دچار ابهام شدید، به فرهنگ اصطلاحات بورس مراجعه کنید.

چگونه استراتژی معاملاتی موفق تنظیم کنیم؟

برای تبدیل شدن به یک معامله‌گر موفق، چندین عنصر حیاتی وجود دارد و داشتن استراتژی معاملاتی قطعا یکی از مهمترین‌ها است. استراتژی مانند یک قطب‌نما یا مسیریاب عمل می‌کند و شما را در مسیر کسب سود پیش می‌برد. بدون استراتژی نظمی در مجموعه فعالیت‌هایتان وجود نخواهد داشت و مسیر مشخصی را دنبال نخواهید کرد. بدون استراتژی، مسیر را بر اساس حس خود دنبال می‌کنید، بارها تغییر جهت می‌دهید و در نهایت سردرگم می‌شوید. تنظیم استراتژی معاملاتی مناسب، یکی از مهمترین مهارت‌های هر معامله‌گر موفق است. در این کتاب با مفهوم استراتژی معاملاتی آشنا می‌شوید و انواع آن را خواهید شناخت. همچنین راهکارهایی را برای تشکیل یک سبد سهام بهینه خواهید آموخت.

چگونه ریسک سرمایه‌گذاری در بورس را کاهش دهیم؟

بازار بورس مزایای متعددی دارد و در بسیاری موارد بازدهی آن نسبت به بازارهای دیگر بیشتر است. با این حال، عنصر ریسک باعث می‌شود بسیاری از سرمایه‌گذاران از فعالیت در این بازار صرف نظر کنند. خوشبختانه راهکارهای بسیاری برای کاهش و مدیریت ریسک وجود دارد و برای آگاهی از آن‌ها لازم است آموزش ببینید. در این کتاب از نحوه شناسایی و محاسبه ریسک سخن گفته‌ایم و راهکارهایی را برای مدیریت و کنترل آن بیان کرده‌ایم. این مباحث طیف متنوعی را در بر می‌گیرند؛ از فرمول‌های تخصصی محاسبه ریسک تا مباحث عمومی‌تری مانند تنوع بخشیدن به حوزه‌های سرمایه‌گذاری. با مطالعه این بخش‌ها و به کار بستن توصیه‌هایی که ارائه کرده‌ایم، می‌توانید ریسک سرمایه‌گذاری خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

همه چیز درباره صندوق های سرمایه گذاری

بازار بورس علاوه بر مزایای فروان، پیچیدگی‌های بسیاری نیز دارد. پیدا کردن بهترین سهم‌ها و بهترین زمان خرید و فروش آن‌ها، نیازمند یادگیری روش‌های تحلیل و صرف زمان بسیار برای رصد بازار و اخبار مربوط به آن است. بسیاری از سرمایه‌گذاران وقت و انرژي این کار را ندارند و ترجیح می‌دهند سرمایه خود را به دست افراد حرفه‌ای بسپارند. این گونه افراد، می‌توانند از روش‌های غیر مستقیم سرمایه‌گذاری استفاده کنند و خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از بهترین گزینه‌ها در این زمینه است. بازدهی بعضی از این صندوق‌ها تا حدی بالا است که بسیاری از معامله‌گران حرفه‌ای بازار را نیز به خود جلب کرده است. در این کتاب، با اصطلاحات، نکات مهم و نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری آشنا خواهید شد.

راهنمای سرمایه‌گذاری در بورس

افزایش آگاهی جامعه نسبت به لزوم و اهمیت سرمایه‌گذاری در چند سال اخیر باعث شد گرایش به سمت بازارهای مختلف بیشتر شود و افراد برای حفظ ارزش پول و کسب سود به دنبال یافتن راهی برای تبدیل نقدینگی باشند. در چنین شرایطی، بورس توانست توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند. مزایای بسیاری را برای بازار بورس می‌توان برشمرد: از معافیت‌های مالیاتی گرفته تا قابلیت نقدشوندگی بالا و … . با این حال، این بازار پیچیدگی‌هایی دارد که ضرورت آموزش را پررنگ‌تر می‌کند. در این کتاب مفاهیم ابتدایی بورس، نحوه دریافت کد بورسی و روش سرمایه‌گذاری در این بازار را بررسی کرده‌ایم تا تازه‌واردان بازار سرمایه بتوانند با آگاهی بیشتری مسیر سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنند.

آشنایی با تحلیل بنیادی

هدف نهایی تمامی روش‌های تحلیل در بازار بورس، پیدا کردن بهترین سهم‌ها و بهترین زمان برای خرید و فروش آن‌ها است. تحلیل بنیادی این کار را با بررسی صورت‌های مالی شرکت‌ها و در نظر گرفتن متغیرهای کلان اقتصادی انجام می‌دهد. این روش به بررسی همه جانبه شرکت‌های بورسی در سطح خرد و کلان می‌پردازد و برای انجام تحلیل بنیادی باید از اخبار جهان، وقایع سیاسی و اقتصادی مطلع باشیم. در این کتاب اصول تحلیل بنیادی را بررسی می‌کنیم و مهمترین ابزارهایی را که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، معرفی خواهیم کرد. این متن را به عنوان پیش‌درآمدی بر تحلیل بنیادی در نظر بگیرید؛ مقدمه‌ای که شما را با ادبیات این روش تحلیل آشنا می‌کند. این آشنایی برای درک تحلیل‌هایی که در وب سایت‌های مختلف منتشر می‌شوند، ضروری است.

تحلیل تکنیکال مقدماتی

تحلیل تکنیکال (Technical Analysis) روشی برای پیش‌بینی قیمت در بازارها است و رویکردی کوتاه‌مدت دارد. این روش با بررسی تاریخچه قیمت و حجم معاملات هر سهم، تلاش می‌کند رفتار آینده آن را پیش‌بینی و بهترین زمان برای خرید و فروش آن را مشخص کند. این جمله همیشه به عنوان شعار تحلیل تکنیکال مطرح می‌شود: «همه چیز در قیمت لحاظ شده است.» تحلیل‌گران تکنیکال با مسائل درون شرکت‌ها و متغیرهای اقتصادی و سیاسی کاری ندارند و تصمیمات خود را بر اساس نمودارهای قیمت و معاملات یک سهم می‌گیرند. در این کتاب به بررسی تاریخچه و اصول ابتدایی تحلیل تکنیکال پرداخته‌ایم و بعضی از ابزارها، مفاهیم و الگوهای کاربردی آن را به شما معرفی کرده‌ایم.

سرمایه‌گذار هوشمند

بنجامین گراهام و کتاب سرمایه‌گذار هوشمند، از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در عرصه سرمایه‌گذاری هستند. گراهام را پدر سرمایه‌گذاری ارزشی می‌دانند؛ روشی که افق زمانی بلندمدت دارد و بر اساس ارزش ذاتی شرکت‌ها تصمیم‌گیری می‌کند. او در دهه ۶۰ میلادی در به عنوان یک کارگزار حرفه‌ای در وال استریت مشهور شد و هر چند که کودکی خود را در فقر سپری کرده بود، در ۲۵ سالگی به درامد بیش از ۵۰۰ هزار دلار در ماه رسید! فرمول‌ها و روش‌های گراهام بعدها به نظریه‌ای تبدیل شد که سرمایه‌گذاران مطرحی چون وارن بافت از آن پیروی می‌کنند.

اثر مرکب

کتاب اثر مرکب یک راهنمای عملی برای کسب موفقیت است؛ کتابی با متن ساده و کاربردی که بر حرکت آهسته و پیوسته تاکید دارد و برای تمامی اقشار و سنین مناسب است. دارن هاردی در این کتاب راهکارهایی را برای تقویت عادت‌های مثبت و موثر ارائه می‌دهد و برای مخاطبان خود روشن می‌کند که عادت‌ها و گام‌های مثبت و کوچک، در نهایت به نتایج شگفت‌انگیز منجر می‌شوند. مطالب این کتاب از تجربیات شخصی نویسنده و مشاهدات او از زندگی افراد موفق برگرفته شده‌اند و همه آن‌ها به یک نکته اشاره دارند: هیچ رازی در کار نیست؛ افراد موفق، عادت‌های مثبت دارند. آن‌ها اهداف خود را می‌شناسند و به صورت مداوم در راستای رسیدن به این اهداف حرکت می‌کنند. با به کار بستن ایده‌های این کتاب، می‌توانید خود را برای موفقیت در هر مسیری آماده کنید.

عادت‌های اتمی

کتاب عادت‌های اتمی اثر جیمز کلیر تحسین بسیاری را در سطح جهان برانگیخته است. منظور از عادت‌های اتمی، کوچک‌ترین رفتارهای هر روزه ما است. کارهای کوچکی که هر روز انجام می‌دهیم و گاهی حتی به آن‌ها فکر هم نمی‌کنیم. جیمز کلیر در این کتاب می‌گوید برای تغییر، برای موفق‌تر یا سالم‌تر شدن، باید عادت‌های اتمی خود را تغییر دهیم. داستان‌های موفقیت یک شبه ناقص هستند و بخشی از آن‌ها ناگفته مانده است. هیچ کس ناگهانی و بدون مجموعه بزرگی از عادت‌های اتمی مثبت، موفق نمی‌شود. این کتاب یک راهنمای روشن و عملی است برای این که عادت‌های خوب در خود ایجاد کنید و ریشه عادت‌های بد را از بین ببرید؛ هر کسی در هر مرحله‌ای از زندگی می‌تواند برای رسیدن به اهداف خود از این راهنما استفاده کند.

هوش مالی خود را افزایش دهید

رابرت کیوساکی معتقد است پول به تنهایی نمی‌تواند مشکلات انسان‌ها را حل کند. برای رها شدن از گرفتاری‌های مالی، اول باید تفکری را اصلاح کنیم که باعث به وجود آمدن آن مشکلات شده است. افراد ثروتمند بسیاری وجود دارند که همچنان دچار دغدغه‌های مالی هستند. او عقیده دارد برای رسیدن به ثروت، باید هوش مالی خود را افزایش دهیم. هوش مالی بخشی از هوش است که می‌تواند مشکلات مالی را شناسایی کند و راهکارهایی برای رفع آن‌ها بیابد. در این کتاب رابرت کیوساکی مجموعه‌ای از مهارت‌ها را معرفی می‌کند که با آن‌ها می‌توانید زندگی مالی خود را مدیریت کنید، درامد بیشتری به دست آورید، سرمایه‌گذاری پرسود داشته باشید و در نهایت به ثروت برسید.

پدر پولدار پدر بی‌پول

کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول در سطح جهان شهرت بسیاری کسب کرده است. نویسنده این کتاب، رابرت کیوساکی، یک تاجر و کارآفرین ژاپنی-آمریکایی است که در زمینه مسائل مالی تبحر بسیاری دارد. حرف‌های کیوساکی درباره رازهای ثروتمند شدن نیست. او می‌خواهد آزادی را به مخاطبان خود هدیه دهد. پول می‌آید و می‌رود اما کسی که دانش و مهارت مالی داشته باشد، اسیر آن نخواهد شد و مجبور نیست تمام عمرش را به حساب و کتاب بدهی‌ها بگذراند. کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول به صورت یک زندگینامه نوشته شده است و همین مسئله باعث می‌شود مطالعه آن ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر باشد. با به کار بستن ایده‌های این کتاب، می‌توانید کنترل زندگی مالی خود را به دست بگیرید و در مسیر کسب ثروت قدم بردارید.

سقلمه

کتاب سقلمه یا Nudge اثری است از ریچارد تیلر و کاس آرسانستین که با استفاده از نظریه اقتصاد رفتاری، راهکارهایی را برای یافتن جهت درست در مسائل اقتصاد رفتاری شرح می‌دهد. امروزه با گسترش علم و فناوری، در زمینه‌های مختلف گزینه‌های فراوانی در برابر افراد قرار دارد. این مسئله انتخاب را سخت‌تر می‌کند و باعث سردرگمی بیشتر می‌شود. تیلر در یک مصاحبه می‌گوید: «منظور از سقلمه، هر چیزی‌ است که تصمیم‌های ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به طور مثال کافه تریای دانشگاه می‌تواند به دانشجویان برای داشتن رژیم بهتر سقلمه بزند و برای این کار، سالم‌ترین غذاهای خود را در معرض دید قرار دهد.» این کتاب، شما را با علم اقتصاد رفتاری و دانش انتخاب درست آشنا می‌کند. با استفاده از ایده‌هایی که در سقلمه مطرح شده است می‌توانید محیط زندگی خود را برای تصمیم‌گیری‌های درست، بهینه کنید.

قدرت پیش‌بینی

کتاب هنر پیش‌بینی حاصل یک پژوهش ۲۰ ساله است. پروفسور فیلیپ تتلاک پیش‌بینی‌های بیش از یک میلیون نفر را بررسی کرد و در این میان، افرادی را یافت که توانسته بودند با دقتی در حدود ۶۰ درصد، آینده را پیش‌بینی کنند. آدم‌های عادی از اقشار مختلف جامعه که پیش‌بینی‌هایشان از کارشناسان هم دقیق‌تر بود و عنوان «اَبَرپیشگوها» را به خود اختصاص دادند. کتاب قدرت پیش‌بینی به شرح الگوها و روش‌های این گروه برتر می‌پردازد. همچنین به شما می‌آموزد که چگونه می‌توانید از این الگوها، در ابعاد مختلف زندگی، به نفع خودتان استفاده کنید.

روانشناسی بازار بورس و رفتار معامله گران

روانشناسی را می‌توان به عنوان یکی از ابزارهای مهم تحلیل بازار در نظر گرفت. با استفاده از این ابزار، رفتار معامله‌گران تحلیل و الگوهای رفتاری جمعی مشخص می‌شود. تصمیمات فعالان بازار، همیشه تحت تاثیر احساسات قرار دارد. در هر بازاری می‌توان رفتارهای جمعی را مشاهده کرد زیرا انسان اساسا به تبعیت از جمع علاقه دارد. سرمایه‌گذاری که رفتارهای هیجانی و الگوهای جمعی را شناسایی کرده باشد، می‌تواند عملکرد موفق‌تری برای خود رقم بزند. از این رو، بخش مهمی از دوره‌ها و کلاس‌های آموزش بورس به روانشناسی بازار و رفتار معامله‌گران اختصاص داده می‌شود. با مطالعه این کتاب، می‌توانید رفتارهای احساسی و هیجانی را در خود و دیگر معامله‌گران شناسایی کنید، راهکارهایی را برای کنترل احساسات بیاموزید و با آگاهی از الگوهای رفتاری جمعی، یک استراتژی معاملاتی موفق تنظیم کنید.

112 پاسخ به “کتابخانه الکترونیکی آگاه”

  1. کریمی گفت:

    سلام ممنون بابت این کتاب خوب لطفا اگه کتاب تحلیل تکنیکال متوسطه و پیشرفته هم تهیه و در سایت گذاشته بشه عالی میشه

    ۳۶
    • Agah7 گفت:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از پیشنهاد شما، پیام شما به تیم توسعه ارجاع داده خواهد شد.

      ۱۰
      • محمد گفت:

        سلام و عرض ادب
        سپاس بابت کتاب های خوبی که قرار دادین
        اگر امکان هست پادکست کتاب هارو هم قرار بدین خیلی عالی میشه
        هنگام کار کردن میتونیم گوش بدین

        ۸
        • کارشناس 1492 گفت:

          دوست عزیز، پیشنهاد شما ارجاع داده شد و پس از بررسی بر اساس اولویت اقدام صورت می‌گیرد.

          ۶
  2. ALIREZA گفت:

    واقعا از کارگزاری آگاه بابت کتاب های آموزشی خوبی که در این سایت در اختیار ما گذاشتن تشکر می کنم

    ۲۷
  3. علی گفت:

    سلام و خسته نباشید
    ممنون از شما بابت کتابهای آموزشی خوبی ک گذاشتین.لطفا اگه کتاب یا مطلبی جهت نحوه تشخیص ورود و خروج پول هوشمند هست برامون بذارید

    ۲۱
  4. رضا گفت:

    سلام واقعا ممنون بابت کتاب هاتون
    در مورد تابلوخوانی اگه کتاب بزارین عالیه

    ۳۷
  5. Pejman گفت:

    سلام‌ و عرض ادب و احترام
    خیلی خیلی عالی بود کتابهایی که قرار دادید تو بلاگ‌.سپاسگزارم ازتون

    ۴۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید:

1 2 3 16