Avatar
https://bashgah.com/blog/question/?p=46522

ثبت برگه سهام قدیمی در بخش دارایی سهام

سلام و وقت بخیر.
ما چندین سال پیش قبل از اینکه معاملات سازمان بورس به این شکل باشه سهام یک کارخونه ای رو داشتیم که سالیان سال در وضعیت خوبی به سر نمی برد. تا اخیرا که هیات مدیره عوض شد.
می خواستم بدونم از اونجایی که ما یک سری برگه از اسناد سهامداری داریم چطوری باید در سجام ثبت نام کنیم که اینها هم لحاظ بشن؟

اصلا به هم مربوط هستند؟ سپاس.

  • ۸۳پاسخ
  • ۳۱۲۴۷بازدید
پاسخ
اشتراک

۸۳پاسخ

83 پاسخ به “ثبت برگه سهام قدیمی در بخش دارایی سهام”

  1. شیدا تهرانی گفت:

    سلام من در کارگزاری دیگری هستم و یک سهام قدیمی داشتم چگونه باید در آن کارگزاری وارد دارایی خود کنم

    ۱

    بهترین جواب

    • Agah7 گفت:

      سلام دوست عزیز
      به منظور انتقال سهام به سبد دارایی های آنلاین آگاه لازم است مشتری کارگزاری آگاه باشید.برای اینکه مشتری کارگزاری آگاه شوید لازم است در سامانه آگاه اکسپرس ثبت نام و احراز هویت غیر حضوری شوید.بعد از فعال شدن دسترسی به سامانه معاملاتی آساتریدر به قسمت "تغییر کارگزار ناظر" مراجعه و بر روی نماد مورد نظر تغییر کارگزار ناظر انجام دهید.بعد از حدود دو الی سه روز کاری نماد مورد نظر به سبد دارایی های شما منتقل می شود.

      ۰
  2. رانیال گفت:

    سلام و وقت بخیر.
    ما برگه خرید سهام شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت را در سال ۷۵ مال پدرم است را داریم
    (روی برگه ها کد بورسیش هم ثبت شده)

    رفتیم دفتر پیش خوان بشون گفتیم که کد بورسی
    داره ثبت نامش کردن

    ما میتونیم وارد کارگزاری آگاه بشیم ولی کد بورسیش که روی برگه ها ثبت شده بوده در پلتفرمش نیست و ذکر کرده باید منتظر کد بورسی بمانید میشه لطف کنید چرا کد بورسیش که روی برگه ها بوده در پلتفرمش نیومده
    با تشکر

    ۰

    بهترین جواب

    • Agah7 گفت:

      سلام دوست عزیز
      در صورتی که در سامانه سجام و "آگاه اکسپرس" ثبت نام و احراز هویت انجام داده اید، کد بورسی صادر و دسترسی به سامانه معاملاتی با ارسال نام کاربری و کلمه عبور فعال می شود.بعد از فعال شدن دسترسی می توانید بر روی نماد شپنا (شرکت صنعت نفت اصفهان) "تغییر کارگزار ناظر" انجام دهید.بعد از گذشت دو الی سه روز کاری از انجام تغییر کارگزار ناظر نماد شپنا به دارایی های شما اضافه و قابل معامله خواهد شد.

      ۰
  3. کرمی گفت:

    با سلام . پدر من حدود ۲۰ سال پیش تعدادی سهام فبیرا بهشون دادن الان قصد فروششان را دارن چه اقداماتی باید انجام بدیم برای فروشش در آگاه؟

    ۰

    بهترین جواب

    • agah8 گفت:

      سلام دوست عزیز
      در صورتی که تمایل دارید که برگه سهام خود را به کارگزاری آگاه انتقال دهید نیازی به وارد کردن کد گواهینامه نقل و انتقال نمی باشد و برای ارسال درخواست می‌توانید به قسمت درخواست‌ها و گزینه درخواست تغییر کارگزار ناظر مراجعه کنید. با استفاده از آیکن + پنجره درخواست جدید باز می شود.نماد خود را انتخاب کرده و درخواست خود را برای کارگزاری ارسال کنید. درخواست شما توسط کارشناسان بخش اوراق بهادار بررسی شده و در صورتی که منع قانونی برای انتقال ناظروجود نداشته باشد، کارگزار ناظر شما تغییر می کند و کارگزاری آگاه به عنوان ناظر نماد مدنظر شما می‌شود.

      ۰
  4. میلاد مدهنی گفت:

    باسلام
    پدربزرگم بازنشسته ذوب آهن اصفهان بودند،و طبق صحبت های همکاران قدیمی ایشان مشخص شد که چندین برگ سهام از شرکت های مختلفی برایمان به تعداد مختلف صادرشده،درحال حاضر مادربزرگم فقط یک برگ سهام از شرکت ارج مربوط به اوایل دهه ۷۰را در دست دارد،برای استعلام بقیه سهام های مرحوم پدربزرگم و مشخص شدن تعداد سهام ها در هر شرکتی که خریداری نموده آمد یا فروخته اند باید از چه طریقی اقدام کنم،پدربزرگم کارت ملی و شماره ملی نداشته،
    ممنون میشم راهنمایی کنید.
    خداقوت

    ۰

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      جهت پیگیری لطفا در ساعات اداری با شماره تلفن۰۲۱۹۱۰۰۴۰۰۴ داخلی ۲ بخش پذیرش آنلاین تماس حاصل فرمائید.

      ۰
  5. امیر فرزانه گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت شما بزرگواران

    پدر بنده هم برای من و هم برای خوش در سال ۷۲ هر کدام به ارزش ۱۰۰ سهم شرکت کرمان خودرو خریداری کرده بودند اما ما اوراق و سند این سهام را گم کردیم

    چطور میتونم پیگیری کنم سهام رو؟؟

    ۰

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای شروع ابتدا باید به درگاهی که شرکت سمات (سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ) طراحی نموده مراجعه کنید و پس از طی فرآیند ثبت نام اولیه دسترسی به پنل مورد نظر فراهم خواهد شد .برای طی فرآیند ثبت نام در درگاه دارا ( درگاه الکترونیکی سهامداران) کلیک کنید.پس از طی فرآیند ثبت و فعالسازی، حساب کاربری درگاه الکترونیکی سهامداران ایجاد می شود در این مرحله نوبت به دریافت گواهی می رسد.نحوه دریافت گواهی الکترونیکی سهام
      ابتدا مسیر زیر را طی کنید.
      در حساب کاربری خود روی گزینه گزارش دارایی کلیک کنید پس از لود گزارش لیست شرکت هایی که در آن سهام دار هستید نشان داده می شود.گواهی ها به تفکیک هر بازار صادر می شوند و پس از تغییر در سبد دارایی باید گواهی جدید را مجدد دریافت نمایید.در سامانه دارا امکان دریافت و حتی چاپ گواهی را دارید لذا امکان ارائه به شرکت های کارگزاری جهت نقل و انتقال سهام وجود دارد.

      ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: