Avatar
https://bashgah.com/blog/question/?p=46522

ثبت برگه سهام قدیمی در بخش دارایی سهام

سلام و وقت بخیر.
ما چندین سال پیش قبل از اینکه معاملات سازمان بورس به این شکل باشه سهام یک کارخونه ای رو داشتیم که سالیان سال در وضعیت خوبی به سر نمی برد. تا اخیرا که هیات مدیره عوض شد.
می خواستم بدونم از اونجایی که ما یک سری برگه از اسناد سهامداری داریم چطوری باید در سجام ثبت نام کنیم که اینها هم لحاظ بشن؟

اصلا به هم مربوط هستند؟ سپاس.

  • ۸۳پاسخ
  • ۳۱۲۰۸بازدید
پاسخ
اشتراک

۸۳پاسخ

83 پاسخ به “ثبت برگه سهام قدیمی در بخش دارایی سهام”

  1. قاسم گفت:

    سلام خداقوت
    عموی بنده سهامی ازتراکتورسازی ایران خریداری کردند که ظاهرا جهت اخذ سود سهام دربانک سپه حسابی بازکردن، ولی بابت گرفتن سود سهام خبری ندارم حال ایشون فوت کردند و فرزندشون ۱۸ سال دارد، جهت انتقال ودرنهایت فروش سهامشون باید چیکار کنیم؟

    ۰

    بهترین جواب

    • کارشناس 1621 گفت:

      سلام دوست عزیز، در ابتدا هر یک از وراث باید کدبورسی گرفته و سجامی‌ شوند سپس یک نفر به نمایندگی از طرف وراث جهت ارئه‌ی مدارک مورد نیاز به دفتر پیشخوان سمات مراجعه نماید:۱. اصل یا کپی برابر اصل حکم انحصار وراثت متوفی۲. اصل یا کپی برابر اصل گواهی واریز مالیات بر ارث به انضمام اسامی شرکت‌های مندرج در گواهی واریز مالیات بر ارث ۳. وصیت‌نامه و یا صلح‌نامه (درصورت موجود بودن) ۴. اصل یا کپی برابر اصل گواهی فوت متوفی ۵. تصویر شناسنامه متوفی ۶. تصویر شناسنامه و کارت‌ملی تمامی وراث ۷. تصویر صفحه دوم شناسنامه مادر متوفی درصورت ذکر در حصر وراثت ۸. تسلیم برگه سهام یا گواهی نقل و انتقال متعلق به متوفی سپس نماینده وراث می‌بایست برای ثبت درخواست انتقال سهام به وراث، به سایت ذینفعان مراجعه کرده و از قسمت «میز خدمت الکترونیک» درخواست جدیدی را با عنوان «انتقال سهام به وراث» ثبت نماید تا فرآیند انتقال صورت گیرد. پس از انجام مراحل مذکور، به اسم هر نفر یک برگه سهم صادر می‌شود و نهایتا هر یک از وراث می‌توانند سهام خود را پس از تکمیل ثبت‌نام در کارگزاری بفروشند.

      ۰
  2. اسدمرادشیراوند گفت:

    سلام خسته نباشی بنده در لرستان زندگی میکنم در یه منطقه روستای کل مردم روستا از دنیای فلز سهام دارن مال قبل انقلاب بود ولی هیچ گونه مدرکی نداری حدود ۱۰ سال پیش شرکت تعاونی لیست سهام داران علام کردن وهمراه با شرکت تعاونی مراجع کردن به دنیای فلز در تهران
    ولی چیزی از اون موقع دستمون نرسید یک سری افراد هم هستند که سهامشون با اسم محلی ثبت شده که بشون ندادن حالا ما چکار کنیم هیچ گونه مدرکی نداریم ن لطفا راهنمای کنید

    ۱

    بهترین جواب

    • کارشناس 2232 گفت:

      سلام دوست عزیز
      در صورتی که دو کد بورسی دارید لازم است تجمیع کد بورسی انجام دهید.برای انجام فرآیند تجمیع کد یا اصلاح مشخصات می‌توانید با همراه داشتن مدارک شناسایی به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید و درخواست خود را مبنی بر تجمیع کد و یا اصلاح مشخصات ثبت کنید. دقت داشته باشید برای ارسال درخواست باید حتما در سامانه سجام ثبت‌نام و احراز هویت خود را نیز انجام داده باشید.
      علاوه بر مراجعه حضوری به یکی از دفاتر پیشخوان دولت می‌توانید درخواست خود را از طریق درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه نیز ارسال کنید. برای انجام این کار، به راحتی پس از ورود به سامانه ذینفعان که زیرمجوعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی است. باید درخواستی مبنی بر "تجمیع کد یا اصلاح مشخصات" ارائه دهید.بعد از اینکه تجمیع کد بورسی انجام شد ، در سامانه معاملاتی آنلاین بر روی سهام های قبلی خود "تغییر کارگزار ناظر" انجام دهید.

      ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید:

1 7 8 9