آخرین برگه سهام خود را از کجا می‌توانم تهیه کنم؟

  • تاریخ درج ۷ مهر ۱۳۹۴
  • تاریخ ویرایش ۲ اسفند ۱۴۰۰
  • ۱۲۲ نظر
  • ۴۵۳۸۵ مشاهده

با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه، می‌توان آخرین برگه سهام را دریافت کرد.

  • بهروز نادری گفت:

    سلام خسته نباشید بنده از سال ۱۳۷۵ سهامدار شرکت توسعه صنعتی ایران هستم چندین بار کتبا درخواست ازسال آخرین برگ سهام رابه شرکت داده ام متاسفانه هیچ اقدامی جهت ارسال برگه ننموده اند حتی تلفنی هم صحبت کردم گوششان بدهکار نیست لطفا راهنمایی بفرمایید.ممنون میشم.

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای شروع ابتدا باید به درگاهی که شرکت سمات (سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ) طراحی نموده مراجعه کنید و پس از طی فرآیند ثبت نام اولیه دسترسی به پنل مورد نظر فراهم خواهد شد .برای طی فرآیند ثبت نام در درگاه دارا ( درگاه الکترونیکی سهامداران) کلیک کنید.پس از طی فرآیند ثبت و فعالسازی، حساب کاربری درگاه الکترونیکی سهامداران ایجاد می شود در این مرحله نوبت به دریافت گواهی می رسد.ابتدا مسیر زیر را طی کنید.
      در حساب کاربری خود روی گزینه گزارش دارایی کلیک کنید پس از لود گزارش لیست شرکت هایی که در آن سهام دار هستید نشان داده می شود.گواهی ها به تفکیک هر بازار صادر می شوند و پس از تغییر در سبد دارایی باید گواهی جدید را مجدد دریافت نمایید.
      در سامانه دارا امکان دریافت و حتی چاپ گواهی را دارید لذا امکان ارائه به شرکت های کارگزاری جهت نقل و انتقال سهام وجود دارد.

      ۰
  • احسان گفت:

    با سلام من سهام وهور رو دارم ولی این سهم در پرتفوی لحظه ای هست ولی در معاملات اولیه وجود نداره نمیتونم بفروشمش.علتش رو ممنون میشم بفرمایید

    ۱
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      جهت پیگیری لطفا در ساعات اداری با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۴۰۰۴ داخلی ۲ بخش پذیرش آنلاین تماس حاصل فرمائید.

      ۰
  • علی حسین گفت:

    سلام من سهام بانک سرمایه سال ۸۴ خریدم برای تغییر کارگزاری و اضافه کردن به پرتفوی، ، به سایت درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه مراجعه کردم جهت دریافت برگه سهام مورد نظر خود، اما سهام من اونجا نبود. چکار کنم ؟ در کارگزاری آگاه هستم و کد دارم.

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      در صورتی که تمایل دارید که برگه سهام خود را به کارگزاری آگاه انتقال دهید نیازی به وارد کردن کد گواهینامه نقل و انتقال نمی باشد و برای ارسال درخواست می‌توانید به قسمت درخواست‌ها و گزینه درخواست تغییر کارگزار ناظر مراجعه کنید. با استفاده از آیکن + پنجره درخواست جدید باز می شود.گزینه آخرین نماد را در کارگزاری آگاه انجام داده ام و نماد خود را انتخاب کرده و درخواست خود را برای کارگزاری ارسال کنید. درخواست شما توسط کارشناسان بخش اوراق بهادار بررسی شده و در صورتی که منع قانونی برای انتقال ناظروجود نداشته باشد، کارگزار ناظر شما تغییر می کند و کارگزاری آگاه به عنوان ناظر نماد مدنظر شما می‌شود.

      ۱
  • محمد گفت:

    سلام من خانم فوت شده کجا باید سهام عدالت بگیرم ۳ ورثه هستیم من و مادر پدرش

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      طی عملیات انتقال قهری سهام، سهام متوفی بر اساس گواهی حصر وراثت قانونی وی انتقال می یابد و گواهینامه نقل و انتقال و سپرده اوراق بهادار برای ایشان صادر می گردد.
      مدارک لازم جهت انتقال قهری سهام:
      اصل یا تصویر مصدق(برابر با اصل) حکم انحصار وراثت متوفی
      اصل یا تصویر مصدق(برابر با اصل)گواهی واریز مالیات بر ارث(نام بانک سرمایه در نامه مذکور قید شده باشد)
      اصل یا تصویر مصدق(برابر با اصل)گواهی فوت متوفی
      تصویر شناسنامه و کارت ملی متوفی
      تصویر شناسنامه و کارت ملی تمامی وراث
      تصویر صفحه دوم شناسنامه مادر متوفی(در صورت ذکر در حصر وراثت)
      ارائه گواهینامه نقل و انتقال و سپرده اوراق بهادار مربوط به متوفی

      ۰
  • علیرضا گفت:

    سلام من سهام دارایکم خریدم چند بار تغییر کارگزاری زدم و تعداد سپرده گزاری ثبت شد ولی تعداد قابل فروش صفر میباشد و امکان معامله نداره ممنون میشم راهنمایی کنید

    ۰
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    عدد را وارد کنید:

    122 پاسخ به “آخرین برگه سهام خود را از کجا می‌توانم تهیه کنم؟”

    1. تکتم گفت:

      من حدود دوازده سال پیش به شخصی پول دادم واسم سهام بخره. اصلا یادم نیست سهام چی و کجا فقط حدس می‌زنم قند و شکر بوده باشه. اما اون شخص فقط به من گفت که سهامو گرفته ولی چیزی به من نداد و به دلیل بیماری سخت ایشون منم دیگه پیگیر نشدم. چند وقت بعد خانوادشون با من تماس گرفتن که برم و سهامو به نام اونها انتقال بدم و منم نرفتم. من الان چه جوری میتونم متوجه بشم که اولا واقعا سهام به نامم خریداری شده که فکر میکنم شده وگرنه این همه اصرار نمیکردن که برم و بهشون وکالت بدم یا به نامشون بزنم.
      و دوما اگه به نام من بوده باشه کسی میتونه دخل و تصرفی در اون بکنه یانه؟
      وسوال سوم اینکه خودم چه طوری و از کجا میتونم پیگیری کنم چون هیچی ندارم و اصلا نمیدونم سهام خریداری شده مال کجاست؟
      ممنون میشم اگه جواب من رو هم بدید

      ۰
    2. احسان گفت:

      سلام
      در صورت تغییر کارگزار ناظر آیا اطلاعات سهام خریداری شده مانند قیمت سر به سر هم حفظ خواهد شد یا نه؟

      ۰
    3. فرشاد گفت:

      سلام
      پدربنده ازشرکت سیمان تهران سهام داشت؛الان حدود۲۲ساله که پدرم به رحمت خدارفته وازاون سهام دیگه خبری نشده یعنی ماگم کردیم،چطوری میتونیم به سهاممون برسیم یاازکجامطلع بشیم که سواستفاده ای شده ازاون سهام؟

      ۰
    4. علی گفت:

      با سلام بنده از کارگزاری سهام گستران شرق در زاهدان سهام خرید کردم و کارگزاری در شهر ما شعبه خود را جمع کرده شعبه مرکزی در مشهد می باشد الان برای فروش به مشکل بر خوردم هر کارگزاری میرم میگن گواهی سند سهام رو بیار و تلفن هم جوابگو نیستند لطفا راهنمایی ام کنید ممنون

      ۰
      • Agah گفت:

        سلام دوست گرامی
        برای فروش سهم خود در کارگزاری آگاه لازم است در سامانه آگاه اکسپرس ثبت نام نمایید و پس از احراز هویت و دریافت دسترسی آنلاین، از طریق بخش تغییر کارگزار ناظر، سهام خود را به کارگزاری آگاه انتقال دهید و نسبت به فروش آن اقدام نمایید.
        باتشکر

        ۰
    5. ابراهیم گفت:

      سلام من سهامی از یکی از شرکتهای سیمان داشتم که پدرم برام خریده بود الان ازش بیست سال میگذره و ما برگه هاشو گم کردیم و نمیدونیم کدوم شرکت بوده
      از کجا من مطلع بشم کجا سهام دارم و الان سهامم چقدره
      ممنون میشم راهنماییم کنید

      ۲
      • Agah گفت:

        سلام
        شما میتونید با مدارک شناسایی صاحب سهام به شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه واقع در خیابان سعدی، چهارراه مخبرالدوله، جنب بانک ملی، ساختمان تقی نیا مراجعه بفرمایید.

        ۰

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    عدد را وارد کنید: