آخرین برگه سهام خود را از کجا می‌توانم تهیه کنم؟

  • تاریخ درج ۷ مهر ۱۳۹۴
  • تاریخ ویرایش ۲ اسفند ۱۴۰۰
  • ۱۲۲ نظر
  • ۴۵۴۵۸ مشاهده

با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه، می‌توان آخرین برگه سهام را دریافت کرد.

  • l.s گفت:

    با عرض سلام
    پدرشوهر بنده حدود بیست سال پیش فوت کرده امروز شوهرم میگفت یادم میاد پدرم سهام سیمانی رو قبلا خریداری کرده بودن متاسفانه نه برگه ای از آن سهم موجوده و نه اسم شرکتی که ازش سهم خریده بودن
    الان ما چطوری میتونیم بفهمیم که به اسم ایشون سهمی موجوده یا نه

    ۰
  • آرمان گفت:

    سلام خسته نباشید پدر من سال ۶۷ به تعداد ۱۰۰۰ سهم از شرکت سرمایه گذاری کشاورزی ایران خریداری کرده تا الان پیگیر این سهام نبود و برگه سهامش تازه پیدا شده چطوری میتونیم پیگیریش کنیم لطفا کمک کنید

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      در صورتی که تمایل دارید که برگه سهام خود را به کارگزاری آگاه انتقال دهید نیازی به وارد کردن کد گواهینامه نقل و انتقال نمی باشد و برای ارسال درخواست می‌توانید به قسمت درخواست‌ها و گزینه درخواست تغییر کارگزارناظر مراجعه کنید. با استفاده از آیکن + پنجره درخواست جدید باز می شود.نماد خود را انتخاب کرده و درخواست خود را برای کارگزاری ارسال کنید. درخواست شما توسط کارشناسان بخش اوراق بهادار بررسی شده و در صورتی که منع قانونی برای انتقال ناظروجود نداشته باشد، کارگزار ناظر شما تغییر می کند و کارگزاری آگاه به عنوان ناظر نماد مدنظر شما می‌شود.

      ۰
  • Javad گفت:

    سلام وقت بخیر بنده سال ۸۵ ازشرکت فولاد خوزستان سهام خریدم الان برگه سهام مفقود شده باید چکار انجام بدم لطفا راهنمایی کنید باتشکر

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای شروع ابتدا باید به درگاهی که شرکت سمات (سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ) طراحی نموده مراجعه کنید و پس از طی فرآیند ثبت نام اولیه دسترسی به پنل مورد نظر فراهم خواهد شد .برای طی فرآیند ثبت نام در درگاه دارا ( درگاه الکترونیکی سهامداران) کلیک کنید. در این مقاله کلیه مراحل ثبت نام در درگاه دارا به صورت گام به گام و با جزئیات کامل آموزش داده شده است.ابتدا مسیر زیر را طی کنید.
      در حساب کاربری خود روی گزینه گزارش دارایی کلیک کنید پس از لود گزارش لیست شرکت هایی که در آن سهام دار هستید نشان داده می شود.جلوی هر نماد با کلیک روی گزینه دریافت گواهی، فرمی به صورت زیر نمایش داده می شود.گواهی ها به تفکیک هر بازار صادر می شوند و پس از تغییر در سبد دارایی باید گواهی جدید را مجدد دریافت نمایید.
      در سامانه دارا امکان دریافت و حتی چاپ گواهی را دارید لذا امکان ارائه به شرکت های کارگزاری جهت نقل و انتقال سهام وجود دارد.

      ۰
  • علی گفت:

    سلام خسته نباشید.من پدرم چند سال پیش سهم خریده و ما برگهشو هنوز داریم ولی نمیدونم از کجا میتونم بفهمم اون سهم الان به چه قیمتیه یا چقدر شده از کجا میتونم ببینم چقدر ارزش داره اون سهم و اون رو به پول تبدیل کنم؟؟

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      به منظور انتقال برگه سهام به کارگزاری آگاه، باید مشتری کارگزاری اگاه باشید. در صورتی که مشتری کارگزاری آگاه نیستید از طریق سامانه آگاه اکسپرس به نشانی ex.agah.com به منظور دریافت کد بورسی اقدام نمایید. در هر حال بعد از دسترسی به سامانه معاملات آنلاین یا آفلاین از گزینه تغییر کارگزار ناظر استفاده نمایید تا درخواست انتقال برگه سهام مدنظرتان در کارگزاری آگاه ثبت شود.برای انتقال برگه سهام خود به کارگزاری آگاه نیازی به وارد کردن کد گواهینامه نقل و انتقال نمی باشد و برای ارسال درخواست می‌توانید به قسمت درخواست‌ها و گزینه درخواست تغییر کارگزار ناظر مراجعه کنید. با استفاده از آیکن + پنجره درخواست جدید باز می شود.نماد خود را انتخاب کرده و درخواست خود را برای کارگزاری ارسال کنید. درخواست شما توسط کارشناسان بخش اوراق بهادار بررسی شده و در صورتی که منع قانونی برای انتقال ناظروجود نداشته باشد، کارگزار ناظر شما تغییر می کند و کارگزاری آگاه به عنوان ناظر نماد مدنظر شما می‌شود.

      ۰
  • رقیه سادات گفت:

    با سلام پدرم خدا بیامرز چند برگه سهام داشته که من فقط نام انها رو میدانم و در طی این چند سال برگه های سهامشو نمیدونیم چیکار کردیم از کجا و چگونه میتوانم سهام هایی که شخص متوفی داشته رو بفهمیم چیست؟؟

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      دارایی سهام و اوراق بهادار بخشی از ماترک افراد فوت شده می باشد که مطابق با قوانین باید به ورثه قانونی وی منتقل شود. فرآیندانتقال این دارایی که فقط توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه امکان پذیر است، با مراجعه وارث و یا نماینده ایشان(که باید جزیی از وراث باشد) و پس از پرداخت مالیات بر ارث اوراق بهادار مذکور آغاز می شود. طی عملیات انتقال قهری سهام، سهام متوفی بر اساس گواهی حصر وراثت قانونی وی انتقال می یابد و گواهینامه نقل و انتقال و سپرده اوراق بهادار برای ایشان صادر می گردد.
      مدارک لازم جهت انتقال قهری سهام:
      اصل یا تصویر مصدق(برابر با اصل) حکم انحصار وراثت متوفی
      اصل یا تصویر مصدق(برابر با اصل)گواهی واریز مالیات بر ارث(نام بانک سرمایه در نامه مذکور قید شده باشد)
      اصل یا تصویر مصدق(برابر با اصل)گواهی فوت متوفی
      تصویر شناسنامه و کارت ملی متوفی
      تصویر شناسنامه و کارت ملی تمامی وراث
      تصویر صفحه دوم شناسنامه مادر متوفی(در صورت ذکر در حصر وراثت)
      ارائه گواهینامه نقل و انتقال و سپرده اوراق بهادار مربوط به متوفی

      ۰
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    عدد را وارد کنید:

    122 پاسخ به “آخرین برگه سهام خود را از کجا می‌توانم تهیه کنم؟”

    1. اشکان گفت:

      سلام
      ما از سال ۱۳۵۰ یک برگ سهم ۴۰۰ میلیون ریالی از یک شرکت معتبر داریم . این شرکت همچنان در حال فعالیت میباشد. سوال بنده این هست که در مرحله اول چیکار باید کرد؟ آیا اون شرکت جوابگوی ما خواهد بود؟اصلا قبول میکنن؟ و اینکه چطور ارزش مالی این سهام رو چجوری محاسبه کنیم ؟ باید چیکار کرد؟ ممنونم اگه شفاف سازی بکنید

      ۰
    2. عبدالله طریک گفت:

      سلام
      ببخشید یعنی من میتونم برم شعبه کارگزاری اگاه و کاغذ های نماد هایی خریده ام رو بگیرم

      ۰
    3. عرفان گفت:

      سلام.برای انتقال برگه سهام در سامانه افلاین اگاه وقتی گزینه تغییر کارگزار ناظر رو انتخاب میکنم ۲ گزینه برای من میاد. گزینه اول نوشته اخرین معامله این نماد رو از طریق کارگذاری اگاه انجام داده ام.گزینه دوم نوشته اصل گواهی نقل و انتقال را به کارگذاری تحویل داده ام. با توجه به اینکه من این نماد رو در کارگذاری اگاه معامله نکرده ام و گواهی نقل و انتقال هم ندارم باید کدوم گزینه رو انتخاب کنم؟ تا کد گواهی وارد نشه درخواست هم ثبت نمیشه. ممنون میشم راهنمایی کنید

      ۱
      • agah11 گفت:

        با سلام
        لطفا گزینه اول را انتخاب نمایید و در بخش توضیحات این موارد را بفرمایید. در صورت عدم امکان تغییر ناظر از طریق سایت متوجه خواهید شد.

        ۰
    4. منصوره گفت:

      سلام ، وقت بخیر . من سال ۸۹ سهام فولاد مبارکه اصفهان رو خریدم و برگه سهام هم دارم اما اصلا پیگیر نشدم ، الان اگه بخوام پیگیری کنم که آیا سودی داشته یا خیر باید چیکار کنم ؟

      ۱
      • agah9 گفت:

        سلام دوست عزیز
        به منظور انتقال برگه سهام به کارگزاری آگاه، باید مشتری کارگزاری اگاه باشید. در صورتی که مشتری کارگزاری آگاه نیستید از طریق سامانه آگاه اکسپرس به نشانی ex.agah.com به منظور دریافت کد بورسی اقدام نمایید. بعد از دسترسی به سامانه معاملات آنلاین یا آفلاین از گزینه تغییر کارگزار ناظر استفاده نمایید تا درخواست انتقال برگه سهام مدنظرتان در کارگزاری آگاه ثبت شود. برای انتقال برگه سهام خود به کارگزاری آگاه انتقال دهید نیازی به وارد کردن کد گواهینامه نقل و انتقال نمی باشد و برای ارسال درخواست می‌توانید به قسمت درخواست‌ها و گزینه درخواست انتقال ناظر مراجعه کنید. با استفاده از آیکن + پنجره درخواست جدید باز می شود.نماد خود را انتخاب کرده و درخواست خود را برای کارگزاری ارسال کتید. درخواست شما توسط کارشناسان بخش اوراق بهادار بررسی شده و در صورتی که منع قانونی برای انتقال ناظروجود نداشته باشد، کارگزار ناظر شما تغییر می کند و کارگزاری آگاه به عنوان ناظر نماد مدنظر شما می‌شود. بعد از انجام این مراحل می توانید از میزان افزایش سهام خود مطلع شوید و همچنین با تماس با امور سهامداری شرکت فولاد مبارکه می توانید از نحوه دریافت سود سهام خود در این سال ها مطلع شوید.

        ۱
    5. پویا گفت:

      سلام . خسته نباشید . در خیلی سال پیش سهامی خریداری کردم . اما برگه خرید سهام اون شرکت رو ندارم به اون شرکت هم مراجعه کردم ولی کمکی نکردن . الان از کجا باید پیگیری کنم ؟

      ۱

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    عدد را وارد کنید: