دریافت کد بورسی و کد سجام در بابل

  • تاریخ درج ۳ دی ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۸۶۹ مشاهده
کدبورسی بابل

سرمایه گذاری در بازار بورس راهکار مناسبی برای حفظ ارزش پول محسوب می‌شود. با فعالیت آگاهانه و هوشمندانه در این بازار، می‌توانید ارزش دارایی خود را حفظ کنید و سود مناسبی به دست آورید. برای حضور در این بازار باید در ابتدا کد بورسی دریافت کنید.

به مرور زمان و با ارتقای مهارت‌ها و دانش بورسی می‌توانید سرمایه خود را افزایش دهید. در ادامه درباره نحوه دریافت کد بورسی در بابل و همچنین نحوه دریافت کد معاملاتی و کد سجام با شما صحبت خواهیم کرد.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

قبل از معرفی مراحل دریافت کد بورسی در بابل لازم است با ساختار و کارکرد این کد آشنا شویم. کد بورسی یک شناسه ۸ رقمی است که شما را به بازار بورس معرفی می‌کند. این شناسه توسط سازمان بورس کشور برای مشتریان بورسی صادر می‌شود. کد بورسی را می‌توان شبیه به کد ملی دانست. این کد دارای ۳ حرف و ۵ عدد است. معمولا حروف نخستین کد بورسی از نام خانوادگی افراد برگرفته می‌شود. البته حالت دیگری نیز وجود دارد که در آن حروف و اعداد همگی تصادفی هستند.

• هر یک از افراد جامعه فقط یک مرتبه می‌توانند برای دریافت کد بورسی اقدام کنند.

• امکان تغییر کد بورسی وجود ندارد مگر این که نام خانوادگی یک فرد تغییر کرده باشد.

• پس از طی تمامی مراحل ثبت ‌نام، ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان لازم است تا این کد صادر شود.

• هر فردی با هر میزان از تحصیلات اجازه ورود به دنیای بورس و سرمایه‌گذاری را دارد.

• هر متقاضی با هر رده سنی شانس ورود به دنیای سرمایه‌گذاری و خرید و فروش سهام را دارد (برای یادگیری و آموزش خرید و فروش در بورس کلیک کنید).

• درصورتی‌که متقاضی بورسی زیر ۱۸ سال باشد، باید تعهدنامه ولی ارائه شود.

• در صورتی که کد بورسی خود را فراموش کرده‌اید، می‌توانید آن را در سامانه معاملاتی کارگزاری مشاهده کنید.

نحوه دریافت کد بورسی در بابل

برای دریافت کد بورسی در بابل باید ثبت‌ نام انجام دهید. شما می‌توانید این ثبت ‌نام را به صورت حضوری یا آنلاین انجام دهید. مراحل ثبت نام در سامانه سجام و مخصوص کارگزاری انجام می‌شود. در صورتی‌که این مراحل به ‌درستی طی شود، به مرحله احراز هویت خواهید رسید. برای احراز هویت نیز باید یا به صورت حضوری یا آنلاین اقدام کرد.

این روزها دفاتر پیشخوان دولت مرجعی مناسب برای پیگیری کارهای بورسی کشور هستند. شما می‌توانید برای طی تمامی مراحل ثبت نام تا مرحله احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید. کارشناسان این دفاتر با دریافت مدارک متقاضیان تمامی این روال را برای شما انجام خواهند داد. به این منظور، روی لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در بابل کلیک بفرمایید. لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه اطلاعات مناسبی در خصوص سایر دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور را به شما ارائه خواهد داد.

ثبت نام و احراز هویت آنلاین یک راه دیگر برای دریافت کد بورسی در بابل است. در واقع بسیاری از مشتریان ترجیح می‌دهند به جای مراجعه حضوری و صرف وقت بیشتر، خودشان به تنهایی با استفاده از اینترنت برای دریافت کد بورسی اقدام کنند. اگر انتخاب شما هم روش آنلاین است، می‌توانید به سامانه آگاه اکسپرس مراجعه کنید. با مراجعه به این سامانه می‌توانید ثبت نام رایگان سجام و کارگزاری را به صورت همزمان انجام دهید.

دریافت کد سجام در بابل

برای دریافت کد سجام در بابل باید به سامانه اطلاعات جامع مشتریان مراجعه کنید. این سامانه که در اختصار سجام گفته می‌شود، فضایی امن برای نگهداری از اطلاعات مشتریان بورسی است. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با راه‌اندازی این سامانه تمامی افراد حقیقی، حقوقی و اتباع خارجی را ملزم به ثبت نام کرد. به این ترتیب تمامی افراد پیش از ورود به دنیای بورس باید ثبت نام خود را در سامانه سجام تکمیل کنند.

برای ثبت نام در سامانه سجام می‌توانید به سه روش اقدام کنید:

• مراجعه به وب سایت این سامانه با آدرس www.sejam.ir : با مراجعه به این سامانه می‌توانید پس از تکمیل اطلاعات هویتی و مالی و پرداخت مبلغ ۱۰ هزار تومان کد سجام دریافت کنید.

• استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت: این اپلیکیشن‌ها به عنوان یک واسط عمل می‌کنند. یعنی شما را به وب‌سایت سامانه سجام وصل می‌کنند تا تمامی مراحلی که در روش قبل گفته شد را طی کنید.

• استفاده از سامانه آگاه اکسپرس با آدرس ex.agah.com : با استفاده ‌از این سامانه می‌توانید ثبت نام خود را بدون نیاز به پرداخت هزینه انجام دهید. علاوه بر آن می‌توانید به صورت همزمان برای دریافت کد سجام، کد معاملاتی و کد بورسی در بابل اقدام کنید.

پس از ثبت نام با توجه به یکی از سه روش گفته شده، باید احراز هویت انجام دهید. احراز هویت به دو صورت حضوری و از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت یا آنلاین و با استفاده از اینترنت انجام می‌شود.

دریافت کد معاملاتی در بابل

اگر قصد ورود به دنیای بورس و شرکت در معاملات آنلاین را دارید، باید از طریق کارگزاری کد معاملاتی دریافت کنید. این کد بنا به درخواست مشتریان به صورت رایگان به آن‌ها واگذار می‌شود. پس از آن سهامداران می‌توانند در سامانه‌های آنلاین حضور داشته‌ باشند و نسبت ‌به خرید و فروش سهام خود تصمیم بگیرند. برای دریافت کد بورسی در بابل می‌توانید از طریق سامانه آگاه اکسپرس اقدام کنید.

مشتریان بورسی می‌توانند چندین کد معاملاتی داشته باشند و معاملات خود را از طریق چند کارگزاری پیش ببرند. همان طور که هر فرد می‌تواند در چند بانک مختلف حساب داشته باشد.

سهام عدالت در بابل

سامانه فروش سهام عدالت

سهام عدالت را می‌توان سرمایه‌ای برای اقشار کم‌درآمد جامعه دانست. دولت در سال ۱۳۸۵ این سهام را به افراد جامعه واگذار کرد؛ نوعی یارانه غیر نقدی با هدف توانمندسازی خانوارهای ایرانی. صاحبان سهام عدالت نقشی در مدیریت آن نداشتند و این کار به عهده شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بود. سود سهام سالانه به حساب افراد واریز می‌شد اما امکان خرید و فروش آن وجود نداشت.

دولت در سال ۱۳۹۹ جزئیات طرح آزادسازی سهام عدالت را اعلام کرد. در حال حاضر سهامداران می‌توانند با انتخاب روش مستقیم سهام خود را به فروش برسانند یا آن را نگه دارند. افرادی که قصد فروش سهام عدالت خود را داشته‌ باشند، می‌توانند به سامانه سهام عدالت آگاه مراجعه کنند. برای دسترسی به این سامانه روی لینک se.agah.com کلیک کنید. با واگذار کردن اختیار فروش سهام عدالت به کارگزاری آگاه، این مجموعه با توجه به قوانین موجود و به صورت تدریجی سهام عدالت مشتریان را به فروش می‌رساند و پول ناشی از فروش را به حساب مشتریان انتقال می‌دهد.

جمع‌بندی

درصورتی که قصد دریافت کد بورسی در بابل را داشته باشید یا به دنبال دریافت کد معاملاتی ‌باشید، کارگزاری آگاه یکی از بهترین گزینه‌ها است. با استفاده از سامانه آگاه اکسپرس می‌توانید ثبت نام سجام و کارگزاری را به صورت همزمان انجام دهید. دقت داشته باشید که دریافت کد و دسترسی به سامانه معاملاتی گام نخست در مسیر سرمایه‌گذاری شما است و برای کسب موفقیت، باید سطح دانش بورسی خود را بهبود ببخشید.

آدرس و شماره تماس شعبه بابل

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: