صنایع و شرکت های بورسی استان خوزستان

  • تاریخ درج ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۳۶۴۴ مشاهده

استان خوزستان با دارا بودن صنایع و شرکت های متععد یکی از قطب های بزرگ اقتصادی ایران به شمار می آید. در این مطلب شرکت هایی که در فرابورس و بورس اوراق بهادار پذیرفته شده اند معرفی خواهند شد. از جمله صنایع و شرکت های اهواز (استان خوزستان) میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

سیمان فارس و خوزستان (سفارس)

سیمان فارس و خوزستان در سال ۱۳۲۹ تاسیس شده است. شرکت سیمان فارس و خوزستان بزرگترین تولید کننده سیمان در خاورمیانه است که دارای بیش از ۳۰ زیرمجموعه است. این شرکت با نماد سفارس در بورس اوراق بهادار فعال است.

 

شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس وخوزستان (سدبیر)

یکی دیگر از شرکت های بورسی فعال در استان خوزستان، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان است. شرکت سرمایه گذاری فارس و خوزستان در سال ۷۰ به ثبت رسیده است. این شرکت در سال ۱۳۹۰ در فرابورس ایران پذیرفته شده است. از فعالیت های اصلی این شرکت میتوان به سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی و صنعتی و فعالیت های مرتبط با موارد بازرگانی و مالی شرکت ها اشاره کرد. نماد این شرکت سدبیر است.

 

فولاد خوزستان (فخوز)

نماد فخوز بعنوان نماد بورسی شرکت فولاد خوزستان در بورس اوراق بهادار تهران شناخته می شود. شرکت فولاد خوزستان به عنوان بزرگترین تولید کننده شمش فولاد و دومین شرکت تولید فولاد در ایران است. فولاد خوزستان در شهر اهواز (حاشیه شهر) واقع شده است. این شرکت در سال ۱۳۶۸ رسما آغاز به کار کرده است.
واحد های تشکیل دهنده فولاد خوزستان عبارتند از :
کارخانه گندله سازی
کارخانجات احیاء مستقیم
بخش فولاد سازی

 

در همین رابطه بخوانید : گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان ( فخوز ) – ۱۳۹۷/۰۳/۳۰

 

 

سیمان خوزستان (سخوز)

کارخانه سیمان خوزستان در ۱۱۲ کیلومتری شهر اهواز واقع شده است. در اداره ثبت شرکت ها تاریخ ثبت این شرکت به سال ۱۳۶۸ بر میگردد. اما بطور عملیاتی در سال ۷۶ بهره برداری شد. در حال حاضر هلدینگ فارس و خوزستان به عنوان بزرگترین سهامدار این شرکت شناخته می شود. شرکت سیمان خوزستان با نماد سخوز در تابلو بورس اوراق بهادار تهران به نمایش در می آید.

 

شرکت نورد و لوله اهواز (فاهواز)

شروع ساخت شرکت نورد و لوله اهواز به سال ۱۳۴۶ بر میگردد. خط تولید این شرکت در سال ۱۳۵۰ مورد بهره برداری قرار گرفت. کارخانه تولید اکسیژن، کارخانه نورد، کارخانه های لوله سازی، کارخانه گالوانیزاسیون و کارخانه اسیدشویی و روغنی نمودن ورق جز کارخانه های اصلی نورد و لوله اهواز به شمار می آیند. نماد نورد و لوله اهواز در بورس اوراق بهادار تهران فاهواز است. نماد فاهواز در گروه فلزات اساسی و در کنار نمادهایی همچون ذوب، فولاد و فایرا قرار دارد.

 

< p>

 

 

بورس اهواز
✅ اهواز، کیانپارس، بین خیابان ۵ و ۶ غربی مجتمع نوری طبقه دوم واحدسه کارگزاری آگاه

کد پستی ۶۱۵۵۸۳۶۴۹۹
تلفن تماس: ۳۳۳۸۳۱۴۶ (۰۶۱) – ۳۳۳۸۳۱۴۵ (۰۶۱) – ۳۳۳۸۳۱۴۴ (۰۶۱)

 

✅ اهواز، کیانپارس ،خیابان ۱۴ غربی،تالار منطقه ای بورس خوزستان. کارگزاری آگاه

کد پستی ۶۱۵۵۸۶۶۸۶۸
تلفن تماس: ۳۳۹۱۲۲۲۹ (۰۶۱)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: