آیا یک نفر می‌تواند چند کد بورسی داشته باشد؟

  • تاریخ درج ۱۹ آبان ۱۳۹۵
  • تاریخ ویرایش ۱۹ آبان ۱۳۹۵
  • ۲۴۶ نظر
  • ۶۷۲۲۱ مشاهده

هر فرد مجاز به داشتن تنها یک کد بورسی است. اما این امکان وجود دارد که در کارگزاری‌های مختلف نام کاربری آنلاین داشته باشد. یعنی هر فرد می‌تواند در حوزه معاملات اوراق بهادار مشتری چند کارگزاری باشد و با سامانه معاملاتی آن ها معامله کند اما کد بورسی هر فرد یکتا است.

اطلاعات بیشتر: نحوه‌ی اخذ کد سهامداری و کد معاملات برخط (آنلاین) در کارگزاری‌های بورس اوراق بهادار

  • حسین گفت:

    با سلام
    در متن بالا گفتید که هر شخص یک کد بورسی دارد ولی پدر بنده از یک سهام با دو کد بورسی جداگانه در سامانه سمات برایش ثبت شده است.چطور میتوان ان را اصلاح کرد؟

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      مراحل انجام کار سهامداران حقیقی / حقوقی جهت اصلاح مشخصات
      سهامداران حقیقی / حقوقی با مراجعه به یکی از مبادی زیر می توانند نسبت به اصلاح مشخصات خود اقدام ‌نمایند.
      ۱-میز خدمت آنلاین :با مراجعه به تارنمای درگاه یکپارچه ذینعان بازار سرمایه(ddn.csdiran.com) در بخش میز خدمت، بصورت آنلاین سهامدار می تواند درخواست اصلاح مشخصات خود را بصورت الکترونیکی ارسال نماید تا در اسرع وقت به درخواست آنها رسیدگی گردد. مدارک لازم : ۱-تکمیل فرم اصلاح مشخصات به در میز خدمت ۲- بارگذاری تصویر اصل شناسنامه (صفحه اول و دوم و صفحه توضیحات در صورت داشتن توضیحات)
      ۲- دفاتر پیشخوان دولت منتخب در سراسر کشور: سهامدار می تواند با در دست داشتن مدارک شناسایی خود با مراجعه هر یک از دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه(سمات) (www.csdiran.com/Information/Pishkhan) جهت ارسال درخواست اصلاح مشخصات اقدام نماید. مدارک لازم :۱-تکمیل فرم اصلاح مشخصات ۲- تصویر اصل شناسنامه (صفحه اول و دوم و صفحه توضیحات شناسنامه در صورت داشتن توضیحات) ۳- تصویر کارت ملی ۴- تصویر اصل گواهینامه سهام
      ۳- مراجعه به شرکت‌های کارگزار بورس اوراق بهادار: سهامدار می تواند با مراجعه به کارگزاری مربوطه با در دست داشتن مدارک مورد نیاز جهت ارسال درخواست اصلاح مشخصات اقدام نماید. مدارک لازم : ۱-تکمیل فرم اصلاح مشخصات ۲- تصویر اصل شناسنامه (صفحه اول و صفحه توضیحات) ۳-تصویر کارت ملی ۴- تصویر اصل گواهینامه سهام
      ۴- مراجعه به تالارهای بورس منطقه ای * : سهامدار می تواند با مراجعه به تالار بورس منطقه ای جهت ارسال درخواست اصلاح مشخصات خود اقدام نماید.

      مدارک لازم :۱-تکمیل فرم اصلاح مشخصات ۲- تصویر اصل شناسنامه (صفحه اول و دوم و صفحه توضیحات) ۳-تصویر کارت ملی ۴- تصویر اصل گواهینامه سهام
      *تالار بورس منطقه ای تهران ۲- تالار بورس منطقه ای شیراز – تالار بورس منطقه ای سیستان و بلوچستان – تالار بورس منطقه ای تبریز – تالار بورس منطقه ای مازندران - تالار بورس منطقه ای اردبیل - تالار بورس منطقه ای اصفهان – تالار بورس منطقه خوزستان – تالار بورس منطقه ای قم - تالار بورس منطقه ای زنجان - تالار بورس منطقه ای کرمان - تالار بورس منطقه ای هرمزگان - تالار بورس منطقه ای بیرجند - تالار بورس منطقه ای گیلان - تالار بورس منطقه ای البرز
      ۵- شرکت‌های ناشر اوراق بهادار: سهامدار می تواند با مراجعه به شرکت مربوطه که سهامدار آن شرکت می باشد با در دست داشتن مدارک مورد نیاز جهت ارسال درخواست اصلاح مشخصات اقدام نماید. ۱-تکمیل فرم اصلاح مشخصات روی سر برگ شرکت ۲- تصویر اصل شناسنامه (صفحه اول و دوم و صفحه توضیحات) ۳-تصویر کارت ملی ۴- تصویر اصل گواهینامه سهام

      ۰
  • امین گفت:

    سلام من در کارگزاری دیگری هستم و میخوام کارگزاری آگاه هم داشته باشم واسه خرید سهام های دیگه مراحله ثبت نام رو انجام دادم ایا لازمه به دفتر پیشخوان مراجع کنم یا میشه کد بورسی که دارم رو وارد کنم؟اگه میشه که توضیح بدید

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      به منظور انجام معاملات در کارگزاری آگاه لازم است در سامانه اگاه اکسپرس ثبت نام و برای احراز هویت آگاه به یکی از دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با آگاه مراجعه بفرمائید. بعد از انجام این مراحل حساب معاملاتی شما با ارسال نام کاربری و کلمه عبور فعال می شود.

      ۰
  • سید علی گفت:

    سلام وقت بخیر
    ایا میشه توی چندتا کارگزاری همزمان به صورت جداگانه فعالیت کرد؟

    ۰
  • حسین روستا گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    من در سه کارگزاری کد معاملاتی گرفتم و کارگزاری آگاه سومین بوده.. کد بورسی ثبت شده در آگاه یک رقم متفاوت هست و برای تغییر ناظر سهم هایی که در دو کارگزاری قبلی دارم با مشکل مواجه شدم و سیستم خطای کد بورسی میزنه... لطفا راهنمایی کنید
    متشکر

    ۰
  • مهدی اسنقی گفت:

    با سلام
    بنده دارای دو کد بورسی فعال میباشم
    یکی از کدها ... که حدود سال ۸۳ اختصاص داده شده
    و دیگری ... که با سجام در سال ۹۹ اختصاص داده شده
    و حدود ۷۰ روز است که درخواست تجمیع دارایی داده ام ولی هنوز دارایی های من قابل مشاهده نمیباشد
    چه کار باید بکنم
    کد ملی

    ۰
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    عدد را وارد کنید:

    246 پاسخ به “آیا یک نفر می‌تواند چند کد بورسی داشته باشد؟”

    1. AR7577 گفت:

      سلام. آیا مدرک تحصیلی ارائه شده و مقطع تحصیلی که به کارگزاری اعلام شد، در سایر سامانه ها مثل شرکت سپرده گذاری ثبت می شود؟

      ۱
      • Agah گفت:

        سلام
        مدرک تحصیلی برای ایجاد دسترسی آنلاین مشتری الزامی است و جزو مدارک ایشان است که به بورس معرفسی می شود.

        ۰
    2. مرتضی گفت:

      سلام
      آیا امکانش هست چند کد بورسی با اشخاص حقیقی مختلف با یک شماره حساب (شبا) ثبت شود؟

      ۴
    3. رضا گفت:

      باسلام خدمت شما آیا بدون کد بورسی امکان سرمایه گذاری در کارگزاری ها داریم ایا میشه بدون کد بورسی سرمایه خودتو به سبد گردان ها وحساب درکارگزاری بازکرد وسود سبد گردانی به چه نحوه محاسبه میگردد ضرروزیانی دارد ممنون راهنمایی بفرمایید.

      ۲
      • operator2 گفت:

        با سلام و احترام

        دوست عزیز شما برای سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس و خرید و فروش سهام توسط شخص شما نیاز به کد بورسی دارید امّا برای سرمایه‌گذاری‌های غیر مستقیم که در دو قالب «سرمایه‌گذاری در صندوق» و «سرمایه‌گذاری در سبدهای اختصاصی» است نیازی به دریافت کد بورسی ندارید. البته در خصوص یک نوع از صندوق‌ها تحت عنوان صندوق‌های قابل معامله (ETF) به دلیل اینکه می‌توان واحدهای آن را مانند سهام در بورس خرید و فروش کرد احتیاج به اخذ کد بورسی است امّا در خصوص سایر صندوق‌ها خیر.
        در مورد سود سبدگردانی باید توجه داشته باشید که این نوع از فعالیت برای هر سرمایه‌گذار به صورت اختصاصی و بر اساس ویژگی‌های شخصیتی و روانشناختی مختص به او انجام می‌پذیرد و به همین دلیل سودآوری سبدگردانی برای هر شخص متفاوت است و نکته دیگر اینکه در فعالیت سبدگردانی اطلاعات افراد و سبد آنها به صورت محرمانه بین سرمایه‌گذار و سبدگردان خواهد بود لذا کارگزاری مجاز به افشای این اطلاعات برای شخص ثالث نیست.

        ۳
    4. AM7231 گفت:

      دارنده یک کد بورسی میتواند عرضه اولیه را از دو یا چند کارگزاری خرید کند؟

      ۱
    5. محسن گفت:

      با سلام
      بنده در کارگزاری مفید چند معامله انجام دادم ولی میخوام از این به بعد در کارگزاری آگاه معاملاتمو انجام بدم چون کارگزاری آگاه اطلاعات دقیقتری به مشتریا میده،آیا میتونم این کارو بکنم و کارگزاریمو عوض کنم؟سهامی که در کارگزاری قبلی خریدم میتونم انتقال بدم به کارگزاری جدید یا باید همونجا اونارو بفروشم و پولشو انتقال بدم به کارگزاری جدید؟
      یه سوالی هم که داشتم این بود که منظور از کد بورسی که هرکس میتونه یک کد داشته باشه،همون کد سجام هستش؟
      یعنی با همون کد ۱۰ رقمی سجام میتونم در کارگزاری جدید ثبت نام و فعالیت کنم؟
      کارگزاری قبلی حذف میشه یا هم زمان میشه از هردو کارگزاری استفاده کرد؟
      با تشکر

      ۲
      • agah5 گفت:

        سلام دوست عزیز
        شما ابتدا می‌بایست کد آنلاین خود را از سایت ex.agah.com دریافت نمایید و در سامانه آساتریدر کارگزاری آگاه، قسمت تغییر کارگزار ناظر نسبت به تغییر ناظر سهام خود به صورت غیر حضوری اقدام نمایید.
        جهت اطلاعات بیشتر به فیلم آموزشی “نسخه جدید نرم افزار آساتریدرآگاه – تغییر کارگزار ناظر” مراجعه بفرمایید.
        کد بورسی درواقع کدی است که از طرف سازمان بورس برای مشتریانی که از طرف کارگزار، احراز هویتشان انجام شده است صادر می‌گردد و با کد ۱۰ رقمی سجام فرق دارد.
        همچنین این امکان وجود دارد که همزمان با چند کارگزار معامله انجام دهید.
        باتشکر

        ۸

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    عدد را وارد کنید: