آیا یک نفر می‌تواند چند کد بورسی داشته باشد؟

  • ۱۹ آبان ۱۳۹۵
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۵
  • ۲۴۶ نظر
  • ۶۷۰۶۵ مشاهده

هر فرد مجاز به داشتن تنها یک کد بورسی است. اما این امکان وجود دارد که در کارگزاری‌های مختلف نام کاربری آنلاین داشته باشد. یعنی هر فرد می‌تواند در حوزه معاملات اوراق بهادار مشتری چند کارگزاری باشد و با سامانه معاملاتی آن ها معامله کند اما کد بورسی هر فرد یکتا است.

اطلاعات بیشتر: نحوه‌ی اخذ کد سهامداری و کد معاملات برخط (آنلاین) در کارگزاری‌های بورس اوراق بهادار

  • مهدی علی گفت:

    باسلام. درباشگاه قبلا عضوشدم. جهت ورود واستفاده ازکارگزاری نام کاربری ورمزرافراموش کردم. چطوربایدبازیابی کنم. سپاس

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      جهت پیگیری لطفا در ساعات اداری با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۴۰۰۴ داخلی ۲ بخش پذیرش آنلاین تماس حاصل فرمائید.

      ۰
      • سعیدمهدوی گفت:

        سلام خسته نباشید
        ببخشید نمیتونم وارد پروفایلم بشم، میگه رمز عبور شما منقضی شده، جسارتا باید چکارکنم؟
        ممنون میشم راهنمایی کنید

        ۰
        • کارشناس ۱۱۲۴ گفت:

          سلام. دوست عزیزدر صورت منقضی شدن رمز عبور بایستی برای تغییر رمز عبور اقدام نمایید:
          برای انجام این کار با انتخاب گزینه فراموشی رمز عبور و وارد کردن کدملی در مرحله بعد کد بازیابی به شماره همراهی که داخل کارگزاری معرفی کردید ارسال می شود
          پس از وارد کردن این کد باید رمز عبور قدیمی و سپس رمز عبور جدید و تکرارشو وارد کنید تا رمز شما تغییرکند.
          سپس با نام کاربری و رمز عبور جدیدتون می‌توانید وارد سامانه شوید.
          دقت کنید که برای اینکه رمز عبور قدرت کافی رو داشته باشد، رمز عبور باید شامل ۸کاراکتر باشدو از حروف کوچک و بزرگ انگلیسی، عدد و همچنین نمادهای خاص مثل علائم نگارشی استفاده کنید.
          به این نکته هم توجه داشته باشید رمز جدیدی که وارد می‌کنید نباید قبلا وارد کرده باشید.

          ۰
  • محسن گفت:

    سلام ببخشید من تو یک کارگزاری ثبت نام کردم خرید هم دارم قبلا هم سهم داشتم تغییر دادم اومدن اما یکیش که وآذر هست اصلا نمیاد کد بورسی اون با کد بورسی فعلیم فرق داره تو ذینفعان نگاه میکنم نشون میده اما تغییر کارگذاری میزنم نمیاد به سبدم لطفا راهنماییم کنید ممنون

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      در صورتی که دارای دو کد بورسی هستید لازم است اصلاح مشخصات (تجمیع کد بورسی ) انجام دهید.جهت اصلاح مشخصات چنانچه از قبل کد بورسی دارید، لطفا به سایت " درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه " مراجعه نمایید و از میز خدمات الکترونیکی، اصلاح مشخصات انجام دهید و بعد از اینکه مشخصات اصلاح شد، اطلاعات هویتی خودرا اعم از نام و نام خانوادگی ،کد ملی،کد بورسی ،نامی میخواهید تغییر بدهید ،و کپی کارت ملی و کپی شناسنامه باید بصورت ضمیمه به ایمیل پشتیبانی crm@agah.com بفرستید (با همان ایمیلی که به کارگزاری معرفی کردید باید ایمیل بزنید)تا نام شما تغییر داده شود.

      ۰
  • علی گفت:

    سلام
    پدر من دو کد بورسی دارد و می خواهیم که داریی آن را از کد بورسی که داشته به کد جدید انتقال دهیم باید چه کاری انجام داد؟

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      بعد از اصلاح مشخصات و تجمیع کد بورسی و در صورتی که پدر شما مشتری کارگزاری آگاه باشد ، بعد از ورود به سامانه معاملاتی آسا ، برای انتقال سهام ها به سبد دارایی های آنلاین لازم است بر روی نماد های مورد نظر "تغییر کارگزار ناظر" انجام دهند.برای انتقال برگه سهام به کارگزاری آگاه نیازی به وارد کردن کد گواهینامه نقل و انتقال نمی باشد و برای ارسال درخواست می‌توانید به قسمت درخواست‌ها و گزینه درخواست تغییر کارگزار ناظر مراجعه کنید. با استفاده از آیکن + پنجره درخواست جدید باز می شود.گزینه آخرین نماد را در کارگزاری آگاه انجام داده ام و نماد خود را انتخاب کرده و درخواست خود را برای کارگزاری ارسال کنید. درخواست شما توسط کارشناسان بخش اوراق بهادار بررسی شده و در صورتی که منع قانونی برای انتقال ناظروجود نداشته باشد، کارگزار ناظر شما تغییر می کند و کارگزاری آگاه به عنوان ناظر نماد مدنظر شما می‌شود.

      ۰
  • سما گفت:

    سلام وقت بخیر
    آیا شخصی که دارای دو حساب معاملاتی در دو کارگزاری است میتواند با هر دو حساب خود در خرید یک عرضه اولیه شرکت کند؟

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر ، عرضه اولیه تنها با یکی از حساب های معاملاتی کارگزاری برای شما خرید خواهد شد.

      ۰
  • علی گفت:

    سلام رمز عبورم منقضی شده میرم وب سایت برای تغییر رمز اما دسترسی به خطی که ثبت نام کردم باهاش رو ندارم چه باید بکنم با ایمیلم نمیشه؟

    ۰
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    عدد را وارد کنید:

    246 پاسخ به “آیا یک نفر می‌تواند چند کد بورسی داشته باشد؟”

    1. احمد دادوند گفت:

      با سلام. من قبلا اوراق بانک مسکن خریداری کردم. الان اطلاع ندارم که آیا کد بورسی دارم یا خیر، چگونه میتوانم از این موضوع اطلاع پیدا کنم؟

      ۰
    2. عادل گفت:

      سلام . من کارگزاریمو بعد از چند سال عوض کردم و الان هم سهمی تو اون کارگزاری ندارم. الان هر سهمی میخرم میره تو کارگزاری قبلی، هی باید تغییر کارگزار بزنم. چه راهی هست که سهم تو همون کارگزاری که ازش خرید میکنم باقی بمونه؟

      ۴
      • agah5 گفت:

        سلام دوست گرامی
        این مشکل زمانی ایجاد می‌شود که شما یک سهمی را قبلا از کارگزاری دیگری خرید کردید مجدد با کارگزاری جدیدی خرید می‌کنید. که در این صورت ناظر سهم شما، کارگزار اولی است که با آن اقدام به خرید کردید.
        لذا برای رفع این مشکل لازم است در آساتریدر کارگزاری آگاه، از قسمت تغییر کارگزار ناظر، سهام خود را به کارگزاری آگاه انتقال دهید.
        با تشکر

        ۱۴
    3. نوید ج گفت:

      با سلام. کد بورسی غیر فعال هم میشود؟
      مدت زیادی است که فعالیت بورسی نداشته ام. کد بورسی داشتم و در یک کارگزاری دیگر بودم. میخواهم در آگاه شروع مجدد داشته باشم.

      ۴
      • Agah گفت:

        سلام
        در صورت عدم استفاده از کد امکان غیرفعال شدن ان وجود دارد.
        اگر مشتری قبلی کارگزاری آگاه هستید، کافی است در ساعات اداری با کارگزاری تماس حاصل فرمایید و از همکاران واحد پذیرش اوارق بخواهید نام کاربری و رمز عبور شما را برایتان ارسال کنند.
        در غیر این صورت، برای پیوستن به جمع مشتریان کارگزاری آگاه می توانید در سامانه آگاه اکسپرس ثبت نام کنید و بر اساس شهر محل سکونت خود، یکی از روش های احراز هویت (مراجعه به شعبه کارگزاری- مراجعه به دفاتر پیشخوان- کدگیری در محل شما) را انتخاب نمایید.

        ۴
    4. امیر گفت:

      سلام خسته نباشید
      یه سوال داشتم ، الان من کد بورسی از یه کارگزاری دیگه دارم ، میخوام از تریدر اسا هم استفاده کنم ، مراحل ثبت نام چجوریه باید همه رو از اول برم ؟ لطفا راهنمایی کنید
      خیلی خیلی ممنون

      ۵
      • Agah2 گفت:

        سلام دوست عزیز
        کد بورسی جدیدی برای شما صادر نمی شود ولی جهت استفاده از آساتریدر آگاه به سایت ex.agah.com مراجعه نمایید و پس تکمیل کلیه مراحل ثبت نام و احراز هویت، نام کاربری و رمز عیور برای شما پیامک یا ایمیل می گردد.

        ۶
    5. urm02782 گفت:

      سلام و وقت بخیر...یک سوال متفرقه داشتم، آیا مطالبی از فارکس و آموزش آن دارید؟لطفا راهنمایی کنید....باتشکر

      ۷
      • Bashgah گفت:

        سلام
        خیر دوست گرامی

        ۲
        • سعید گفت:

          سلام خسته نباشید.
          من در ... کدبورسی گرفتم و خرید سهام داشتم و دارم حالا در آگاه هم ثبت نام کردم آیا کارگزار ناظر تغییر میکنه؟ اصلا لازم تغییر بدم؟ و اینکه عرضه اولیه فقط با یکی ثبت سفارش کنم یا هردو؟

          ۱۵
          • agah9 گفت:

            سلام دوست عزیز
            به منظور انجام معاملات ازطریق کارگزاری به آگاه ابتدا از طریق سامانه آگاه اکسپرس ثبت نام کرده و به منظور احرازهویت به دفتر کارگزاری یا شعب و دفاتر پیشخوان مراجعه نمایید. برای خرید عرضه اولیه نیازی به تغییر کارگزار ناظر نمی باشد و می توانید از طریق هر کارگزاری که تمایل دارید خریداری نمائید و اینکه در هر دو سامانه معاملاتی می توانید حساب معاملاتی داشته باشید اما برای خرید عرضه اولیه برای هر کد بورسی مقدار مشخصی عرضه اولیه اختصاص می باید و با یکی از کارگزای های مورد تأئید سازمان بورس می توانید سفارش خرید عرضه اولیه را انجام دهید.

            ۳۱
          • Visit گفت:

            عرضه اولیه برای هر کد یک بار انجام میشه اگه تو یه کارگزاری زدین تو کارگزاری بعدی وقتی میزنین خطا میده و لزومی نداره تغییر ناظر بزنین ولی ناظرتون هر کارگزاریه اونجا میتونین بفروشین من خودم چون اگاه تخفیف کارمزد داره تغییر ناظر زدم به اگاه.

            ۱۳
          • شایان گفت:

            سلام خسته نباشید ببخشید میخواستم بدونم میشه برای کسی ک کد معاملاتی داشته باشه ولی کارگزاری ثبت نام نکرده باشه میتونیم فقط عرض اولیه هارو بخریم یا باید حتما تو کارگزاری ثبت نام کنیم؟؟

            ۶
            • agah9 گفت:

              سلام دوست عزیز
              بله ، در سامانه معاملاتی آنلاین بالای صفحه یک دکمه زردرنگ است که روی آن نوشته عرضه اولیه که از طریق آن میتوانید سفارش خود را به صورت آفلاین ثبت نمایید.
              اما الان آفلاین مهم نیست چه ساعتی سفارش خود را ثبت می کنید.
              علاوه بر این در زمان عرضه میتوانید سفارش آنلاین بگذارید که ساعت سفارش آنلاین از طریق سامانه معاملاتی آنلاین اطلاع رسانی میشود.

              ۸

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    عدد را وارد کنید:

    1 2 3 23