در نمادی تعدادی سهم دارم، ولی نمی‌توانم بفروشم، علت چیست؟

  • تاریخ درج ۷ مهر ۱۳۹۴
  • تاریخ ویرایش ۲ اسفند ۱۴۰۰
  • ۱۶۲ نظر
  • ۱۶۱۰۹ مشاهده

برای معامله یک سهم چند شرط لازم است:
اول آنکه آن نماد مجاز باشد (نماد ممکن است ممنوع یا متوقف باشد).
دوم آنکه موجودی ثبت شده در درخواست فروش، کمتر یا مساوی دارایی سهام کاربر باشد.
سوم آنکه کارگزاری آگاه ناظر آن سهم باشد (اگر سرمایه‌گذار سهام را از کارگزاری دیگر خریداری نموده و یا کارگزار ناظر او کارگزاری دیگری باشد، بدون انجام فرآیند انتقال ناظر، امکان خرید و فروش در کارگزاری آگاه را ندارد).

چهارم آنکه در حال حاضر حداقل مبلغ درخواست خرید و فروش سهام، ۵ میلیون ریال است. اگر سفارشی کمتر از این مبلغ ثبت کنید، درخواست شما به هسته معاملات ارسال نمی‌شود و فروش انجام نخواهد شد.

  • رامین توتونچیان گفت:

    با سلام من در جریان درخواست فروش سهام با پیغام زیر مواجه شدم لطفا راهنمایی فرمایید .
    پیام خطای بورس: سهام دارد حق تقاضا سهام ندارد.

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      شما ممنوع المعامله نوع s شده اید و برای برطرف نمودن این مشکل باید به صورت حضوری به همراه اصل مدارک هویتی شناسنامه و کارت ملی به یکی از شعب کارگزاری آگاه مراجعه بفرمائید تا مشکل شما برطرف شود.

      ۰
  • علی گفت:

    سلام سهم اپ را در بورس دارم ۴۲۰
    میخوام بفروشم میگه تعداد سهام کافی نمی باشد
    کارگزاری اگاه

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      در صورتی که در زمان فروش سهام مورد نظر، با پیام خطای موجودی سهام کافی نمی باشد مواجه شده اید ، ناظر سهام کارگزاری آگاه نمی باشد و در صورتی که ناظر سهام شما کارگزاری آگاه نباشد ، قادر به فروش سهام مورد نظر نمی باشید و برای فروش آن سهام باید تغییر کارگزار ناظر را از طریق سامانه معاملاتی آسا تریدر اعمال بفرمائید. برای ارسال درخواست می‌توانید به قسمت درخواست‌ها و گزینه درخواست انتقال ناظر مراجعه کنید. با استفاده از آیکن + پنجره درخواست جدید باز می شود. نماد خود را انتخاب کرده و درخواست خود را برای کارگزاری ارسال کتید. درخواست شما توسط کارشناسان بخش اوراق بهادار بررسی شده و در صورتی که منع قانونی برای انتقال ناظروجود نداشته باشد، کارگزار ناظر شما تغییر می کند و کارگزاری آگاه به عنوان ناظر نماد مدنظر شما می‌شود.

      ۰
  • علی گفت:

    با سلام. بنده سهم فملی را خریداری نمودم. اما امکان فروش برای بنده وجود ندارد. درصورتیکه تعداد سهام بنده در سامانه ddn موجود است. البته بنده از کارگزاری دیگری نیز چنین سهمی دارم. آیا باید تغییر کاگزار ناظر را انجام دهم؟

    ۰
    • پویا گفت:

      سلام من هشتادو پنج سهم از سهام شکبیر خریدم در کار گذاری دیگه اما الان که سود داده درحالی که همه جیز خوبه ممنوع متوقف نشده و معاملات درست انجام میشه رو روال من نمیتونم بفروشم سهممو به هر قیمتی بالا ترین قیمت پاین ترین قیمتم میزنم نمیفر شه میزنه شما بیانه معامله را پرداخت نکردید رو همه قیمت ها چه پاین چه بالا اصلا نمیفروشه چیکار کنم

      ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      در صورتی که ناظر سهام شما آگاه باشد می توانید سهام مورد نظر خود را از طریق کارگزاری آگاه به فروش برسانیدو در غیر این صورت ابتدا تغییر کارگزار ناظر را اعمال نمائید.

      ۰
  • حمیدرضا گفت:

    سلام تعدادی سهم قدیمی هست که برای فروش میزنیم ولی پیغام سهام دارد حق تقاضای سهم را ندارد میزنه تمام موارد را چک کردیم تغییر ناظر سهم زدیم سهم هم بازه حتی در قسمت ذینفعان هم زدیم ولی بازم این پیغام را میده

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      شما ممنوع المعامله نوع S شده اید و برای برطرف نمودن این مشکل باید به صورت حضوری به همراه اصل مدارک هویتی شناسنامه و کارت ملی به یکی از شعب کارگزاری آگاه مراجعه بفرمائید تا مشکل شما برطرف شود.

      ۰
  • ناشناس گفت:

    با سلام
    از کجا بفهمیم سهم متوقف کی مجاز میشود؟

    ۰
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    عدد را وارد کنید:

    162 پاسخ به “در نمادی تعدادی سهم دارم، ولی نمی‌توانم بفروشم، علت چیست؟”

    1. طه گفت:

      سلام میخوام سهام خودم رو بفروشم ولی با پیام،شما بیانیه انجام معامله در این بازار را قبول نکرده ایو،مواجه میشم
      چیکار کنم!

      ۰
      • agah9 گفت:

        سلام دوست عزیز،
        طبق دستورالعمل سازمان بورس، شما به منظور معاملات در بازار فرابورس باید توافقنامه را تایید و امضا بفرمایید. علت لزوم امضای این توافقنامه به دلیل وجود دامنه نواسان بیشتر از بازار بورس (به نوعی پذیرش بازده و ریسک بالاتر) است. برای امضای توافق نامه هم نیاز به مراجعه حضوری ندارید. در نسخه وب سامانه آنلاین آسا می توانید با کلیک بر روی گزینه تنظیمات (آیکن چرخ دنده در گوشه سمت چپ بالای صفحه مانیتور) در قسمت اطلاعات کاربری به بخش توافقنامه ها مراجعه کرده و توافقنامه مد نظر را تایید کنید.

        ۰
    2. مریم گفت:

      سهام گدنا میخوام بفروشم الان منفی هس می‌ره تو لیست سفارشات ولی فروش نمیره چیکار کنم؟
      دوستان لطفاً سریعتر راهنمایی کنید
      ۱۹۰۰ سهم گدنا دارم

      ۰
      • agah9 گفت:

        سلام دوست عزیز
        در اعتبار روز در صورت نرسیدن قیمت سهم به قیمت سفارش، سفارش بعد از پایان ساعات معامله، به صورت خودکار سفارش از سیستم حذف خواهد شد. در حالت معتبر تا لغو، تا زمانی که خود شخص سفارش را از سیستم حذف نکند و در صورت نرسیدن قیمت سهم به قیمت سفارش، سفارش در سیستم باقی خواهد ماند. در صورتی که شخص تمایل داشته باشد سفارش در سیستم باقی بماند، تا به قیمت مدنظر برسد می تواند از حالت معتبر تا لغو استفاده کند. زیرا امکان دارد قیمت فردا یا روزهای آتی به قیمت ثبت شده در سفارش امروز برسد.جهت پیگیری بیشتر می توانید در سامانه معاملاتی تیکت ثبت فرمائید.

        ۰
    3. سعید گفت:

      سلام خسته نباشید
      متاسفانه من از روی نا اگاهی سهام اوراق تبعی رو خریداری کذدم ونمیدونستم که بدون داشتن سهم پایه نمیشه اون رو فروخت
      اما الان حتی با گذشتن تاریخ اختیار فروش هم از توی پرتفوی لحظه ای پاک نمیشه و توی درصد های سود و زیان برام محاسبه میشه
      ممنون میشم کمک کنید

      ۰
    4. علی گفت:

      سلام..من میخوام تمام سهام نماد کهمدا را بفروشم و تعداد کل سهمم ۲۶۸ تا هستش ولی بهم اجازه فروش ۱۴۴ تا بیشتر رو نمیده و موقع سفارش خرید وقتی تعداد سهم برا فروش میزنم ۲۶۸ میزنه توسط سیستم رد شد و میگه به علت کم بودن سهام.لطفا زاهنمایی کنید میخوام بفروشمش

      ۰
      • agah9 گفت:

        سلام دوست عزیز
        در صورتی که در زمان فروش با پیام خطای عدم موجودی سهام مواجه شده اید ، لطفا در سامانه معاملاتی آنلاین بر روی نماد کمهدا "تغییر کارگزار ناظر" انجام دهید.بعد از گذشت دو الی سه روز کاری از انجام تغییر کارگزار ناظر سهام مورد نظر قابل معامله خواهد شد.

        ۰
    5. Zahra گفت:

      سلا وقت بخیر
      میخواهم سهامم روبفروشم کد وردو که میزنم میگه نامعتبر لطفا راهنمایی کنید

      ۰
      • agah9 گفت:

        سلام دوست عزیز
        در صورتی که سهام به حالت مجاز باشد قابل معامله خرید و فروش است.جهت پیگیری لطفا در سامانه معاملاتی آنلاین تیکیت ثبت نمائید.

        ۰

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    عدد را وارد کنید: