دریافت کد بورسی و کد سجام در همدان

  • تاریخ درج ۷ دی ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۷۳۳ مشاهده
کدبورسی همدان

بورس بازاری برای ‌خرید‌و‌فروش سهام و اوراق بهادار است. در واقع بسیاری از شرکت‌ها برای ارتقا و گسترش فعالیت خود با ورود به بازار بورس، تامین سرمایه می‌کنند. این یک راهکار جهانی برای جذب سرمایه است. خریداران نیز به مقدار ارزش هر سهم، صاحب سرمایه خواهند شد و اگر آن سهم رشد کند، آن‌ها نیز سود خواهند برد. سود هر دو طرف معامله در بازار بورس باعث شده تا افراد زیادی به سمت این نوع ‌سرمایه‌گذاری جذب شوند.

البته بورس به همان اندازه که سودآور است، اگر دانش کافی پشت ‌سرمایه‌گذاری فرد نباشد؛ می‌تواند زیان‌بار هم باشد. برای شروع فعالیت بورسی در همدان نیاز به دریافت کد بورسی خواهید داشت. دریافت کد بورسی در همدان اولین قدم و بعد از آن دریافت کد معاملاتی قدم دوم و از الزامات فعالیت در بازار سهام است.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

کد بورسی در واقع همان شناسه کاربری است که اجازه می‌دهد فرد با هویت بورسی به ‌خرید‌و‌فروش سهام بپردازد. هر فرد می‌تواند یک کد بورسی داشته باشد و ‌‌همین‌طور هیچ کد بورسی به دو نفر تعلق نمی‌گیرد. به بیان دیگر کد بورسی هویتی منحصر به فرد است که مانند کد ملی عمل می‌کند. همان‌طور که برای انجام هر کار اداری و بانکی نیاز به کد ملی دارید و با ارائه دادن کد ملی اطلاعات هویتی‌‌تان مشخص می‌شود؛ کد بورسی هم دقیقا به همین صورت عمل می‌کند. با این تفاوت که این کد برای بازار‌های ‌سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است.

ساختار کد بورسی از چند عدد و ‌‌همین‌طور چند حرف تشکیل شده است. برای دریافت کد بورسی در همدان هیچ محدودیت سنی و تحصیلی وجود ندارد. با وجود این کد علاوه بر نظم دادن به بازار، امنیت بورس نیز بیشتر می‌شود چون از طریق کد بورسی می‌توان متخلفین و اخلال‌گران بازار بورس را شناسایی کرد.

هزینه ثبت نام سجام را با کارگزاری آگاه صفر کنید!

نحوه دریافت کد بورسی در همدان

همان‌طور که گفته شده دریافت کد بورسی در همدان هیچ محدودیتی ندارد، به همین دلیل با هر مدرک تحصیلی و هر سنی می‌توانید ثبت نام کنید؛ حتی افراد زیر ۱۸ سال هم به همراه والدین خود می‌توانند برای دریافت کد بورسی در همدان اقدام کنند. ثبت نام کد بورسی از طریق اینترنت انجام می‌شود. به این صورت که در سامانه سجام ثبت نام می‌کنید و بعد از دریافت کد ۱۰ رقمی سجام و احراز هویت توسط این سامانه موفق به دریافت کد بورسی خواهید شد. البته می‌توانید تمامی مراحل دریافت کد بورسی در همدان را به دفاتر پیشخوان دولت بسپارید.

دریافت کد سجام در همدان

در اصل مهم‌ترین قسمت دریافت کد بورسی در همدان، دریافت کد سجام است. سامانه سجام برای جمع‌آوری اطلاعات مشتریان و یکپارچه‌سازی آن راه‌اندازی شده است. روال دریافت کد سجام با ورود به سایت sejam.ir و انتخاب گزینه «ثبت نام سجام» آغاز می‌شود. به محض این که وارد این صفحه شوید یک شماره موبایل باید ارائه دهید. دقت داشته باشید شماره موبایل حتما به نام خودتان باشد چون تمام اطلاع‌رسانی‌ها از این پس از طریق همین شماره ارسال می‌شود. بعد از تایید شماره موبایل با پر کردن فرم‌های ثبت نام کار را ادامه دهید. در نهایت اگر به درستی تمام مراحل را طی کنید، باید از طرف سامانه سجام یک کد رهگیری برای‌‌تان ارسال شود. این کد همان کد سجام در همدان است.

ثبت نام کد سجام از طریق آگاه اکسپرس سامانه کارگزاری آگاه نیز امکان‌پذیر است. به علاوه این سایت برای ثبت نام هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. احراز هویت کد سجام حتی اگر ثبت نام را از طریق آگاه اکسپرس انجام دهید، باز هم توسط سایت سجام انجام می‌شود و کارگزاری آگاه هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد.

کد سجام به تنهایی هیچ فایده‌ای ندارد و از آن برای دریافت کد بورسی استفاده می‌شود. ‌‌همین‌طور دارندگان سهام عدالت حتی اگر نخواهند در بازار بورس فعالیت کنند، برای فروش و مدیریت سهام عدالت خود نیاز به احراز هویت کد سجام دارند. برای مطالعه بیشتر می‌توانید نحوه دریافت کد پیگیری سجام را مطالعه نمایید.

احراز هویت سامانه سجام از طریق دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در همدان و ‌‌همین‌طور به صورت غیر حضوری انجام می‌شود. برای احراز هویت غیر حضوری تنها باید از طریق لینک‌های مورد تایید سامانه اقدام بفرمایید. نحوه احراز هویت غیر حضوری و شناسایی نزدیک‌ترین دفاتر پیشخوان به محل زندگی‌‌تان را می‌توانید از خود سایت سجام در قسمت «احراز هویت» ببینید.

دریافت کد معاملاتی در همدان

کارگزاری‌ها به عنوان بازار ‌خرید‌و‌فروش سهام برای متقاضیان سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار کدی مخصوص صادر می‌کنند؛ کدی که تنها برای فعالیت در همان کارگزاری صادر می‌شود. از آن جایی که فعالیت در بازار بورس فقط از طریق کارگزاری‌ها امکان‌پذیر است؛ داشتن کد معاملاتی نیز کاملا ضروری است. هر فرد می‌تواند چند کد معاملاتی البته از کارگزاری‌های مختلف داشته باشد. دریافت کد معاملاتی در همدان به صورت اینترنتی از طریق سایت کارگزاری آگاه یعنی ex.agah.com انجام می‌شود.

در زمان ثبت نام برای کد معاملاتی اگر قبلا در سجام ثبت نام کرده باشید لازم نیست تمام اطلاعات‌‌تان را وارد سامانه آگاه کنید چون فقط با وارد کردن شماره موبایل‌‌تان، اطلاعات از سایت سجام فراخوانده می‌شود. البته از طریق همین سامانه می‌توانید برای ثبت نام کد سجام به صورت هم‌زمان با کد معاملاتی اقدام بفرمایید. برای احراز هویت کد معاملاتی باید به دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه بروید. احراز هویت غیر حضوری کارگزاری آگاه نیز از طریق همین سامانه انجام می‌شود. افرادی که ثبت نام و احراز هویت سجام را قبلا انجام داده باشند، می‌توانند با امضای یک قرارداد الکترونیک در این سامانه ثبت نام خود را تکمیل کنند و دیگری نیازی به مراجعه حضوری نخواهد بود.

سهام عدالت در همدان

سامانه فروش سهام عدالت

سهام عدالت در اصل یک سبد سهام، متشکل از چندین سهم شرکت‌های مختلف دولتی است. از آن جایی که زمان زیادی از آزادسازی سهام عدالت نمی‌گذرد، هنوز در مورد فروش و مدیریت آن ابهاماتی وجود دارد. قبل از هر چیز باید بدانید که برای فروش سهام عدالت نیاز به کد بورسی و کد معاملاتی نخواهید داشت. البته سازمان بورس برای تمامی صاحبان سهام عدالت کد بورسی صادر کرده است؛ فقط باید ثبت نام و احراز هویت سجام را انجام دهید. برای فروش سهام عدالت در همدان می‌توانید از سامانه se.agah.com استفاده کنید. این سامانه برای تمام افراد در دسترس است و حتی اگر عضو کارگزاری آگاه هم نباشید، می‌توانید از آن استفاده کنید. جزئیات مربوط به این مسئله را در مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت مشاهده بفرمایید.

 

جمع‌بندی

با ‌سرمایه‌گذاری بورس تمام افراد جامعه می‌توانند در فعالیت اقتصادی کشور دخیل باشند و از آن سود ببرند. فرقی نمی‌کند که چه مقدار سرمایه اولیه دارید چون در نهایت ‌سرمایه‌گذاری درست شما را به سمت سودآوری سوق می‌دهد. بازار بورس برای ایجاد امنیت نیاز به صدور کد بورسی دارد. امروزه این کد از ضرورت‌های فعالیت در بورس است. برای دریافت کد بورسی در همدان ابتدا باید کد سجام دریافت کنید. داشتن کد معاملاتی هم از دیگر ضرورت‌های فعالیت در این بازار است. برای تمام این امور از ثبت نام گرفته تا خدمات آموزشی و حتی فروش سهام عدالت، می‌توانید به کارگزاری آگاه مراجعه کنید.

آدرس و شماره تماس شعبه همدان

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: