دریافت کد بورسی و کد سجام در ‌‌‌خرم آباد

  • تاریخ درج ۲ دی ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۷۷۵ مشاهده
کدبورسی خرم آباد

بورس از بازار‌های محبوب اقتصادی است که هم سود خوبی دارد و هم در رونق اقتصاد کشور موثر است. ‌‌‌سرمایه‌ گذاری در بورس، برای دو طرف سود دارد. از طرفی هم ‌‌‌سرمایه‌گذاران به دلیل رشد نرخ سهام خریداری‌شده می‌کنند و هم واگذارکنندگان سهام، می‌توانند در کنار رشد سرمایه‌شان فعالیت و کسب‌و‌کارشان را ارتقا دهند و نقش پررنگی در اقتصاد ایفا کنند.

علاوه بر این‌ها ‌‌‌سرمایه‌گذاری در بازار بورس راحت‌تر از بقیه بازارها است؛ چون هم سرمایه کمی نیاز دارد و هم مانند طلا نباید به دنبال جایی برای نگه‌داری‌اش باشید. همچنین سهام به راحتی به پول نقد تبدیل می‌شود و تمام کارهای مربوط به بازار بورس از ثبت نام گرفته تا ‌‌‌خرید‌و‌فروش سهام به صورت آنلاین انجام می‌شود (برای یادگیری و آموزش خرید و فروش در بورس وارد شوید). یکی از کارهای ابتدایی برای ورود به این بازار ثبت نام برای کد بورسی است. در ادامه روند دریافت کد بورسی در ‌‌‌خرم آباد و اطلاعاتی تخصصی در این باره را به شما ارائه خواهیم داد.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

همان‌طور که برای هر کار اداری نیاز به ارائه کد ملی دارید، ‌‌‌خرید‌و‌فروش سهام نیز تنها با کد بورسی انجام می‌شود. در واقع داشتن کد بورسی یکی از الزامات ورود به بازار سهام است. کد بورسی، کدی منحصر‌به‌فرد است که تاریخ انقضا ندارد. با دریافت کد بورسی می‌توانید بلافاصله فعالیت خود را در بورس آغاز کنید البته اجباری برای آن وجود ندارد.

این کد شناسه کاربری افراد در بازار بورس است و به واسطه آن ‌‌‌خرید‌و‌فروش‌ها نظم بیشتری پیدا کرده‌‌ و قابل کنترل شده‌‌‌اند. ساختار کد از چند عدد و حرف تشکیل شده است. برای گرفتن کد بورسی شرایط خاصی لازم نیست و فقط باید به صورت اینترنتی ثبت نام کنید. ثبت نام و احراز هویت آن نیز به صورت اینترنتی امکان‌پذیر است. محدودیت سنی و تحصیلی برای دریافت کد بورسی در خرم آباد وجود ندارد اما افراد زیر ۱۸ سال باید تعهدنامه ولی ارائه دهند.

نحوه دریافت کد بورسی در خرم آباد

دریافت کد بورسی در ‌‌‌خرم آباد به صورت اینترنتی و غیر حضوری انجام می‌شود. اولین مرحله آن ثبت نام در سامانه سجام است. این سامانه به منظور کنترل هرچه بیشتر و نظارت بر روی بازار بورس فعالیت می‌کند. با ثبت نام در سجام اطلاعات هویتی و مالی متقاضی دریافت می‌شود و یک کد سجام به وی اختصاص داده می‌شود. سپس با احراز هویت براساس این کد، فرد می‌تواند کد بورسی دریافت کند.

ثبت نام کد بورسی در ‌‌‌خرم آباد هیچ پیش شرطی ندارد و با هر سن و مدرک تحصیلی می‌توانید برای دریافت آن اقدام کنید. افراد زیر ۱۸ سال نیز به همراه ولی یا سرپرست قانونی‌شان می‌توانند کد بورسی داشته باشند. در زمان ثبت نام کد بورسی در ‌‌‌خرم آباد به منظور اطمینان از آگاهی متقاضی تعهداتی از وی گرفته می‌شود.

‌‌‌همین‌طور یک آزمون ساده برای این که فرد متقاضی حداقل دانش بورسی را داشته باشد، برگزار می‌شود و گرفتن نمره حد نصاب آزمون از شرایط صدور کد بورسی است.

دریافت کد سجام در خرم آباد

دریافت کد سجام در ‌‌‌خرم آباد اولین قدم برای دریافت کد بورسی است. این کد توسط سیستم سجام صادر می‌شود و به واسطه آن هر فرد یک هویت بورسی پیدا می‌کند. برای ثبت نام کد بورسی در ‌‌‌خرم آباد به ازای هر نفر متقاضی باید یک شماره همراه ارائه شود. سند شماره تلفن نیز باید به نام خود فرد باشد. زمانی که اطلاعات را به صورت کامل وارد کردید و ثبت نام انجام شد، به همان شماره‌‌ای که هنگام ثبت نام ارائه داده‌اید؛ کد پیگیری یعنی کد سجام ارسال می‌شود.

در نهایت با داشتن این کد برای احراز هویت اقدام می‌کنید. در سایت سجام به آدرس sejam.ir علاوه بر ثبت نام، نحوه احراز هویت و توضیحاتی کامل در خصوص آن ارائه شده است؛ اگر از قسمت بالای سایت گزینه احراز هویت را که انتخاب کنید وارد صفحه‌‌ای می‌شوید که می‌توانید حضوری بودن و غیر حضوری بودن احراز هویت را انتخاب کنید. در نهایت برای احراز هویت حضوری لیستی از نزدیک‌ترین دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در ‌‌‌خرم آباد ارائه می‌شود.

همچنین با انتخاب احراز هویت غیر حضوری تمام لینک‌های مورد تایید سامانه برای‌تان نمایش داده می‌شود. با ورود به هر یک از این لینک‌ها می‌توانید احراز هویت تحت وب یا از طریق اپلیکیشن را انتخاب کنید.

دریافت کد معاملاتی در خرم آباد

کارگزاری‌ها نقش واسط بین خریداران سهام و واگذارکنندگان آن را دارند. در واقع یک بستر مجازی برای ‌‌‌خرید‌و‌فروش سهام فراهم می‌کنند. امروزه ‌‌‌خرید‌و‌فروش سهام فقط از طریق کارگزاری‌ها امکان پذیر است، به همین دلیل برای فعالیت در بازار بورس نیاز به کد معاملاتی دارید. کد معاملاتی توسط کارگزاری‌ها صادر می‌شود و هر فرد می‌تواند در یک یا چند کارگزاری ثبت نام کند و بیش از یک کد معاملاتی داشته باشد.

کارگزاری آگاه در سایت ex.agah.com ثبت نام کد معاملاتی را انجام می‌دهد. برای ثبت نام کد معاملاتی در ‌‌‌خرم آباد باید تمام مشخصات‌تان را وارد سایت کنید. اگر قبلا در سایت سجام کرده باشید اطلاعات شما در بانک اطلاعات سازمان بورس قرار دارد. بنابراین تنها با وارد کردن شماره تماس می‌توانید ثبت نام خود را به انجام برسانید. البته کارگزاری آگاه با ایجاد سامانه آگاه اکسپرس این امکان را فراهم کرده است که بتوانید در زمان ثبت نام کد معاملاتی برای کد سجام نیز ثبت نام کنید. در واقع می‌توانید تمام مراحل دریافت کد سجام و کد بورسی در ‌‌‌خرم آباد را از طریق این کارگزاری انجام دهید.

بعد از ثبت نام در سایت نوبت مرحله احراز هویت است، احراز هویت کد معاملاتی در دفاتر پیشخوان منتخب آگاه یا به صورت آنلاین انجام می‌شود. دقت داشته باشید اگر ثبت نام رایگان سجام و کد معاملاتی را از طریق کارگزاری آگاه انجام بدهید، باز هم باید برای احراز هویت به صورت جداگانه و به تفکیک اقدام کنید. هم کارگزاری آگاه و هم سامانه سجام شیوه‌های احراز هویت خود را در سایت‌هایشان معرفی کرده‌‌‌اند. اگر از قبل در سامانه سجام ثبت نام انجام داده‌اید و احراز هویت شده‌اید، نیازی به احراز هویت مجدد در سامانه آگاه اکسپرس وجود ندارد.

سهام عدالت در خرم آباد

سامانه فروش سهام عدالت

سهام عدالت یک سبد سهام است که از چندین سهم شرکت‌های معتبر دولتی تشکیل شده است. این سهام به عنوان یک بسته برای حمایت خانواده‌های ضعیف‌تر در نظر گرفته شده بود. سود سهام عدالت به صورت سالانه برای افراد خانواده واریز می‌شد. تا مدت‌ها سهام عدالت غیر قابل فروش بود اما در سال جاری فروش سهام عدالت آزاد شد و به واسطه آن، سهام‌داران می‌توانند در بازه مشخص‌شده بخشی از این سهام را بفروشند و مبلغ حاصل را دریافت کنند. برای فروش سهام عدالت در ‌‌‌خرم آباد سامانه se.agah.com برای کاربران آگاه و حتی کسانی که در آگاه عضویت ندارند، در نظر گرفته شده است.

فروش سهام عدالت به صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌شود که می‌توانید جزئیات آن را در مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت ببینید. کارگزاری آگاه با ارائه مطالب اختصاصی در زمینه سهام عدالت تمام ابهامات این حوزه را برطرف کرده است. سوالاتی مانند این که چطور سهام عدالت خود را به پول تبدیل کنیم و یا فروش سهام عدالت به صورت مستقیم بهتر است یا غیر مستقیم؟ این‌ها سوالاتی است که در مقالات بلاگ بآشگاه به طور کامل توضیح داده شده است.

 

جمع‌بندی

برای دریافت کد بورسی در ‌‌‌خرم آباد باید کد سجام داشته باشید. البته این برای شروع ‌‌‌خرید‌و‌فروش در بورس کافی نیست و لازم است کد معاملاتی کارگزاری مورد نظرتان را نیز دریافت کنید. کارگزاری آگاه در زمینه فعالیت در بورس خدمات گسترده‌‌ای ارائه داده است. برای دریافت کد بورسی، کد سجام و کد معاملاتی می‌توانید از سامانه آگاه اکسپرس استفاده کنید. همچنین آگاه برای ‌‌‌سرمایه‌گذاری با حداقل ریسک آموزش‌هایی جامع و تخصصی ارائه می‌دهد و می‌تواند شما را از نقطه صفر تا سکوی پیروزی در بازار بورس همراهی کند.

آدرس و شماره تماس شعبه خرم آباد

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: