دریافت کد بورسی و کد سجام در ساری

  • تاریخ درج ۲ دی ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۸۵۲ مشاهده
کدبورسی ساری

آیا تا به حال به ‌دنبال راهی برای رسیدن به درامدهای بالاتر بوده‌اید؟ توصیه ما به تمامی افرادی که به ‌دنبال آینده‌ای روشن‌تر هستند، ورود به دنیای بورس و سرمایه گذاری در بازار سرمایه است. همه افراد می‌توانند با کسب دانش‌ها و مهارت‌های لازم در مدتزمانی کوتاه به درآمدهای بالایی در بارار سهام برسند.

برای این که به این بازار وارد شوید باید کد بورسی دریافت کنید. در ادامه درباره روندی که باید برای دریافت کد بورسی در ساری طی شود، با شما صحبت می‌کنیم.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

برای این که اجازه ورود به دنیای بورس را داشته ‌باشید، به کد بورسی نیاز خواهید داشت. به منظور دریافت این کد باید درخواست خود را به سازمان بورس و اوراق بهادار کشور ارجاع دهید. این سازمان به ازای هر یک از هم‌میهنان یک کد بورسی صادر خواهد کرد.

گفتنی است کد بورسی شناسه‌ای منحصر به فرد است که تا پایان عمر به شما تعلق دارد. از این لحاظ می‌توان کد بورسی را چیزی شبیه به کد ملی دانست. به همین دلیل نمی‌توان دو بار کد بورسی دریافت کرد. البته درصورتی که کد بورسی خود را فراموش کرده‌ باشید، می‌توانید آن را در سامانه معاملاتی کارگزاری خود مشاهده کنید.

افرادی که کد بورسی دریافت کرده‌اند، شناسه‌ای ۸ بخشی دریافت می‌کنند. این ۸ بخش از سه حرف و ۵ عدد تشکیل شده است. سه حرف این کد از اطلاعات هویتی شما گرفته می‌شود و ۵ عددی که در ادامه ‌آن می‌آید، اعدادی تصادفی ‌و سیستمی هستند. به عنوان مثال اگر فامیلی شما حسنی باشد، کد بورسی‌تان شبیه این خواهد بود: «حسن۴۶۲۱۷» داشتن کد بورسی برای تمامی افراد حقیقی و حقوقی ضرورت دارد و بدون آن اجازه فعالیت در بازار سرمایه صادر نخواهد شد.

فعالیت در بازار بورس محدودیت سنی و تحصیلی ندارد. هر کسی با هر سن و هر میزان تحصیلاتی می‌تواند برای دریافت کد بورسی در ساری اقدام کند. اگر زیر ۱۸ سال هستید و تمایل دارید تا به دنیای بورس وارد شوید، باید تعهدنامه ولی ارائه دهید. البته برای این که حضور موفقی در این عرصه داشته‌ باشید، باید پیش‌ از هر اقدامی در کلاس‌های آموزش بورس از صفر شرکت کنید و دانش و مهارت خود را ارتقا ببخشید.

نحوه دریافت کد بورسی در ساری

برای دریافت کد بورسی در ساری باید در دو سامانه ثبت نام کنید و پس از تائید این مرحله، احراز هویت انجام دهید. ثبت نام در سامانه‌های سجام و مخصوص کارگزاری انجام می‌شود. درصورتی که تمامی اطلاعات مالی و هویتی خود را در این مرحله به درستی وارد کنید، می‌توانید احراز هویت انجام دهید و کد بورسی خود را دریافت کنید.

این دو مرحله در تمامی کشور به دو طریق حضوری و آنلاین انجام می‌شود. افرادی که روش حضوری را انتخاب کرده باشند، می‌توانند روی لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در ساری کلیک کنند و با دفاتر پیشخوان دولت این شهر آشنا شوند. با مراجعه به لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه اطلاعات دفاتر نقاط دیگر ایران کشور را مشاهده خواهید کرد.

چنان چه روش آنلاین برای دریافت کد بورسی در ساری انتخاب شود، می‌توان از سامانه آگاه اکسپرس استفاده کرد. در این سامانه ثبت نام سجام و کارگزاری به صورت همزمان انجام می‌شود.

شما می‌توانید ثبت نام و احراز هویت را به دو طریق مختلف طی کنید. یعنی چنان چه مرحله ثبت نام را به صورت آنلاین طی کرده‌اید، مجبور نیستید که به همین طریق احراز هویت انجام دهید. شما می‌توانید برای مرحله احراز هویت و دریافت کد بورسی در ساری به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید.

دریافت کد سجام در ساری

سامانه سجام برای یکپارچه‌سازی و ذخیره‌سازی درست اطلاعات بورسی به راه افتاده ‌است. شما می‌توانید پس از وارد کردن اطلاعات خود در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، برای دریافت کد بورسی در ساری اقدام کنید. اهمیت ثبت نام در این سامانه به قدری است که افرادی که پیش از راه‌اندازی سجام وارد دنیای بورس شده‌اند، ملزم هستند تا ثبت نامشان را در آن تکمیل کنند.

شما می‌توانید برای دریافت کد سجام در ساری از اپلیکیشن‌های مرتبط با سامانه سجام استفاده کنید. بعضی از اپلیکیشن‌های پرداخت کاربری آسانی دارند و به شما کمک می‌کنند تا به راحتی به سامانه سجام متصل شوید. به غیر از این راه، می‌توانید روی لینک www.sejam.ir کلیک کنید و به طور مستقیم به سامانه سجام وارد شوید.

در ادامه با وارد کردن اطلاعات هویتی و مالی و پرداخت ۱۰ هزارتومان کار را به اتمام رسانده‌اید و می‌توانید کد پیگیری دریافت کنید که همان کد سجام است.

اگر تمایل دارید روال ثبت نام در سامانه سجام را به صورت رایگان طی کنید، می‌توانید از سامانه آگاه اکسپرس با آدرس ex.agah.com استفاده کنید. به این ترتیب در مدت‌زمانی کوتاه ثبت نام خواهید کرد. در ضمن می‌توانید با استفاده‌ از این سامانه به یکباره برای دریافت کد بورسی و کد سجام در ساری درخواست ثبت کنید و در ادامه اقدامات لازم را انجام دهید.

دریافت کد معاملاتی در ساری

کد معاملاتی از سوی کارگزاری‌ها صادر می شود. با استفاده از این کد می‌توانید در سامانه‌های معاملاتی حضور داشته‌ باشید و به صورت آنلاین و در لحظه برای سهام‌تان تصمیم بگیرید. در واقع کد معاملاتی از لازمه‌های اصلی حضور و خرید و فروش در دنیای بورس است(برای آموزش خرید و فروش در بورس اوراق بهادار کلیک کنید). با دریافت نام کاربری و گذرواژه اجازه ورود به سامانه‌های معاملاتی کارگزاری‌ها را به دست خواهید آورد. شما می‌توانید با مراجعه به کارگزاری‌های مختلف چند کد معاملاتی داشته باشید. زیرا محدودیتی در دریافت کد معاملاتی مشتریان تعریف نشده است؛ بر خلاف کد بورسی که تنها یک بار صادر می‌شود.

اگر به تازگی به دنیای بورس وارد شده‌اید و به دنبال دریافت کد معاملاتی در ساری هستید، یا قصد دریافت کد معاملاتی تازه‌ای را دارید، از سامانه آگاه اکسپرس کمک بگیرید.

سهام عدالت در ساری

سامانه فروش سهام عدالت

اگر با دنیای بورس و سهام اشنایی داشته ‌باشید، احتمالا نام سهام عدالت به گوش‌تان خورده ‌است. این سهام به کارخانه‌ها و ارگان‌های دولتی تعلق دارد که در اختیار قشر کم‌درآمد جامعه قرار گرفته ‌است. این طرح در دولت نهم اجرا شد و تاکنون در حدود ۵۰ میلیون نفر از جمعیت ایران را تحت پوشش خود قرار داده است. نیت دیگری که از تخصیص سهام عدالت دنبال می‌شد، تحقق اهداف خصوصی‌سازی و کم کردن نقش دولت در اقتصاد بود.

از سال ۱۳۸۵ تا کنون در زمان‌های مختلف مبلغی به عنوان سود سهام به حساب صاحبانش واریز می‌شود. به تازگی دولت در قالب طرح آزادسازی سهام عدالت، اختیار فروش این سهم‌ها را، البته به صورت تدریجی، به سهامداران واگذار کرده ‌است.

اگر قصد فروش سهام عدالت در ساری را دارید، می‌توانید همین حالا با مراجعه به سامانه سهام عدالت آگاه با آدرس se.agah.com درخواست خود را ثبت کنید. با واگذاری اختیار فروش سهام عدالت به کارگزاری آگاه، پس از طی مراحل قانونی مبلغ حاصل از فروش را دریافت خواهید کرد. اگر اطلاعاتی در خصوص نحوه واگذاری اختیار فروش سهام عدالت ندارید، توصیه می‌کنیم حتما مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت را مطالعه بفرمایید.

جمع‌بندی

بازار بورس فرصت مناسبی برای رشد و تحقق اهداف اقتصادی شما است. برای این که اجازه ورود به دنیای بورس را داشته‌ باشید، باید برای دریافت کد بورسی در ساری اقدام کنید. شما می‌توانید تمامی خدمات بورسی اعم از: دریافت کد بورسی، دریافت کد معاملاتی، فروش سهام عدالت و… را از کارگزاری آگاه دریافت کنید. درصورتی‌که سوالی در زمینه‌های مختلف بورس دارید، به بآشگاه مشتریان مراجعه کنید یا با شعب آگاه در شهرتان تماس حاصل کنید.

آدرس و شماره تماس شعبه ساری

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: