دریافت کد بورسی و کد سجام در بندرعباس

  • تاریخ درج ۲۹ دی ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۷۴۶ مشاهده

این روزها افراد زیادی با سرمایه‌های کم و زیاد به دنیای بورس وارد می‌شوند؛ زیرا بازار بورس فضای مناسبی برای رشد سرمایه است. اگر نقدینگی در اختیار دارید (چه کم و چه زیاد) می‌توانید با خرید و فروش سهام در این بازار شاهد رشد سرمایه خود باشید.

البته این نکته را به خاطر داشته‌ باشید که با سرمایه گذاری در بورس ضمن افزایش دارایی خود، کمک به سزایی به رونق اقتصادی و آبادانی کشور خواهید کرد. برای این که فعالیت بورسی خود را آغاز کنید، باید در نخستین مرحله کد بورسی بگیرید. ما در ادامه نحوه دریافت کد بورسی در بندرعباس را توضیح خواهیم ‌داد.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

کد بورسی از لازمه‌های اصلی ورود به بازار بورس است. در واقع تا زمانی که کد بورسی دریافت نکرده‌ باشید، اجازه ورود به دنیای بورس را نخواهید داشت. سازمان بورس کشور موظف است به ازای تمامی افرادی که تمایل دارند به بازار بورس وارد شوند، شناسه‌ای یکتا صادر کند. کد بورسی همانند کد ملی تا پایان عمر تنها به شما تعلق دارد و امکان تغییر آن وجود ندارد. (البته در صورتی که نام خانوادگی یک فرد تغییر کند، امکان تغییر کد بورسی نیز وجود دارد.)

اگر قصد دریافت کد بورسی در بندرعباس را دارید و زیر ۱۸ سال هستید، باید هنگام ثبت نام تعهدنامه ارائه دهید. برای دریافت کد بورسی محدودیت تحصیلی در نظر گرفته نشده است. هر فردی با هر میزان سن و تحصیلاتی اجازه فعالیت در این بازار را خواهد داشت اما لازم است قبل از هر گونه اقدامی، دانش بورسی خود را افزایش دهید تا دچار ضرر و زیان نشوید.

کد بورسی ساختار تعریف شده‌ای دارد که این ساختار برای تمامی افراد حقیقی و حقوقی یکسان است. به طور کلی این کد از ۸ بخش تشکیل شده‌است که ۳ بخش آن حروف و ۵ بخش دیگر اعداد هستند. بخش حروف کد بورسی از اطلاعات هویتی اشخاص گرفته می‌شود. به عنوان مثال اگر متقاضی فردی حقیقی با نام خانوادگی اکبری باشد، کد بورسی او شبیه این خواهد بود: «اکب ۴۶۲۸۱» در یک حالت دیگر، هم حروف و هم اعداد تصادفی انتخاب می‌شوند. مجموعه این اعداد و حروف ساختار ویژه‌ای را تشکیل می‌دهد که هویت شما نزد سازمان بورس و اوراق بهادار است. تمامی معاملات شما با این کد در پایگاه داده سازمان ثبت می‌شود و همین سیستم باعث می‌شود پیگیری تخلفات به دقت صورت گیرد.

نحوه دریافت کد بورسی در بندرعباس

اگر قصد دریافت کد بورسی در بندرعباس را دارید، می‌توانید با چند اقدام ساده به خواسته خود برسید. به این‌ منظور باید در سامانه‌های سجام و کارگزاری ثبت نام کنید و در ادامه در هریک از این سامانه‌ها احراز هویت انجام دهید. پس ‌از طی کردن این دو مرحله اساسی، کار به پایان رسیده ‌است و می‌توانید به خرید و فروش سهام مشغول شوید.

شما می‌توانید این دو گام اساسی را به صورت اینترنتی یا حضوری طی کنید. در صورتی که ثبت نام و احراز هویت حضوری را انتخاب کرده‌اید، باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه بروید. این دفاتر با ارائه تمامی خدمات بورسی همراه شما هستند. روی لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در بندرعباس کلیک کنید و آدرس و اطلاعات تماس هر دفتر را مشاهده بفرمایید. لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه برای افرادی که در سایر شهرهای ایران سکونت دارند مناسب است.

اگر زمان محدودی در اختیار دارید و به دنبال یک راه آسان برای دریافت کد بورسی در بندرعباس هستید، پیشنهاد می‌کنیم روش آنلاین را انتخاب کنید. با انتخاب این روش می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خواسته خود برسید. با استفاده ‌از سامانه آگاه اکسپرس دریافت کد بورسی در بندرعباس بسیار آسان خواهد بود. شما می‌توانید با استفاده ‌از این سامانه ثبت نام سجام و کارگزاری را به صورت همزمان انجام دهید.

دریافت کد سجام در بندرعباس

همان‌طورکه در ابتدای مقاله گفته شد، برای دریافت کد بورسی در بندرعباس به ثبت نام در سامانه سجام نیاز است. در واقع ثبت نام در این سامانه از الزامات مهم برای حضور در دنیای بورس است. سجام نام اختصاری سامانه جامع اطلاعات مشتریان است و اطلاعات فعالان بورس کشور را در خود حفظ می‌کند. این سامانه ملی به وسیله شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به راه افتاد تا به درستی از اطلاعات مشتریان بورس نگهداری شود. در حال حاضر تمامی متقاضیان فعالیت در بورس باید کد سجام دریافت کنند.

به منظور دریافت کد سجام در بندرعباس باید به سامانه سجام با آدرس www.sejam.ir وارد شوید. در ادامه باید فرم‌های هویتی و مالی تکمیل شود. پس‌از طی کردن این مرحله با پرداخت ۱۰ هزار تومان فرآیند ثبت نام در سامانه سجام به پایان می‌رسد و کد پیگیری یا همان کد سجام برای مشتریان صادر می‌شود.

شما می‌توانید با استفاده ‌از لینک ex.agah.com به سامانه آگاه اکسپرس وارد شوید و کارتان را راحت‌تر کنید. افرادی که از این سامانه استفاده کنند، می‌توانند به طور همزمان برای دریافت کد بورسی و کد سجام در بندرعباس اقدام کنند. لازم به ذکر است که در سامانه آگاه اکسپرس میتوانید ثبت نام رایگان سجام و احراز هویت کارگزاری را به صورت همزمان انجام دهید. همچنین برای دریافت و بازیابی و دریافت کد پیگیری سجام می توانید وارد شوید.

دریافت کد معاملاتی در بندرعباس

برای این که بتوانید از سامانه‌های معاملاتی استفاده کنید و با توجه به شرایط بازار به صورت لحظه‌ای تصمیم بگیرید، به کد معاملاتی نیاز خواهید داشت. این کد به صورت رایگان توسط کارگزاری صادر می‌شود. زمانی که کارگزاری نام کاربری و گذرواژه را به شما تحویل دهد، می‌توانید به سامانه‌های معاملاتی وارد شوید و خرید و فروش سهام انجام دهید.

بر خلاف کد بورسی که تنها یک بار صادر می‌شود، امکان صدور چند کد معاملاتی برای هر فرد وجود دارد. افراد می‌توانند با مراجعه به چندین کارگزاری، چندین کد معاملاتی به دست بیاورند و از سامانه‌های معاملاتی چند کارگزاری استفاده کنند. اگر کد بورسی را شبیه کد ملی در نظر بگیریم، کد معاملاتی شبیه شماره حساب است. شما تنها یک کد ملی دارید اما می‌توانید با استفاده از آن در چند بانک حساب باز کنید و شماره حساب‌های مختلف داشته باشید. برای دریافت کد معاملاتی در بندرعباس به سامانه آگاه اکسپرس مراجعه کنید و ثبت نام خود را تکمیل بفرمایید.

سهام عدالت در بندرعباس

سامانه فروش سهام عدالت

این روزها حرف و حدیث‌های بسیاری درباره سهام عدالت به گوش می‌رسد. دولت در سال ۱۳۸۵ سهام کارخانه‌ها و مجموعه‌های دولتی را به برخی از اقشار جامعه تخصیص داد؛ نوعی یارانه با هدف توانمندسازی که به صورت غیر نقدی و در قالب یک سبد سهام در اختیار مردم قرار می‌گرفت. صاحبان سهام اجازه دخل و تصرف در این سهم‌ها را نداشتند و مدیریت به عهده شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بود. در طی این سال‌ها سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز می‌شد. در سال ۱۳۹۹ و بر طبق اعلامیه جدید طرح آزادسازی سهام عدالت، فرایند واگذاری مدیریت آغاز شد.

در صورتی که قصد فروش سهام عدالت در بندرعباس را دارید، می‌توانید از سامانه se.agah.com استفاده کنید (البته در صورتی که روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده باشید). پس از ثبت درخواست فروش، کارگزاری آگاه با در نظر گرفتن تمامی ‌قوانین، سهام عدالت مشتریان را به فروش می‌رساند و سود آن را به حساب‌شان انتقال می‌دهد. اگر اطلاعاتی درباره فروش سهام عدالت و نحوه واگذاری اختیار فروش ندارید، حتما مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت را مطالعه بفرمایید. با مطالعه این مقاله به درک درستی از واگذاری اختیار فروش و نحوه انجام این فرآیند خواهید رسید.

جمع‌بندی

نحوه دریافت سهام عدالت در بندرعباس را با هم بررسی کردیم. برای این کار میتوانید از خدمات کارگزاری آگاه استفاده کنید. این مجموعه خدمات مختلفی در بخش صدور کد بورسی، کد معاملاتی و کد سجام ارائه میدهد. سبدگردانی، فروش سهام عدالت و… از دیگر خدمات این کارگزاری به شمار می‌رود. به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن شعبه آگاه در شهر خودتان تماس بگیرید یا به بآشگاه مشتریان مراجعه کنید.

آدرس و شماره تماس شعبه بندرعباس

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: