دریافت کد بورسی و کد سجام در بجنورد

  • تاریخ درج ۳ دی ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۵۵۸ مشاهده
کدبورسی بجنورد

در دنیای امروز، سرمایه‌گذاری عنصری حیاتی برای هر خانواده محسوب می‌شود. هر فردی و با هر میزان درامدی در پی آن است که راهکاری برای کسب ثروت بیابد. در این میان، اقتصاد تورمی افراد را مجبور می‌کند قبل از اندیشیدن به روش‌های کسب سود، به فکر راهکاری برای حفظ ارزش دارایی‌های خود باشند.

در چنین شرایطی، بازار بورس یکی از بهترین بسترها برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. برای ورود به این بازار لازم است کد بورسی داشته باشید. در ادامه نحوه دریافت کد بورسی در بجنورد را با هم بررسی خواهیم کرد.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

در هر عرصه و فضای کاری، چند کلمه کلیدی و کاربردی وجود دارد. به ‌عنوان مثال کد بورسی یا کد سهامداری از مفاهیم کاربردی در دنیای بورس است. با داشتن این کد می‌توانید به عنوان سهامدار فعالیت خود را در دنیای بورس آغاز کنید. کد بورسی همانند کد ملی ساختار و تعریف مشخصی دارد و به ‌عنوان شناسه اصلی شما در بازار بورس عمل می‌کند. برای دریافت کد بورسی در بجنورد می‌توانید به دو صورت حضوری و آنلاین اقدام کنید. این شناسه منحصربه فرد که از سوی سازمان بورس کشور صادر می‌شود، مادام‌العمر خواهدبود و امکان تعویض یا تغییر ندارد.

ساختار کد بورسی از ۳ حرف و ۵ عدد تشکیل شده‌است. بخش حروف کد بورسی از اطلاعات هویتی فرد حقیقی یا حقوقی نشات می‌گیرد. ۵ عدد این کد نیز به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند. در نهایت شناسه‌ای منحصر‌به فرد ایجاد می‌شود که می‌توانید با استفاده ‌از آن در بازار بورس فعالیت کنید. افرادی که زیر سن قانونی هستند برای دیافت کد بورسی در بجنورد باید تعهدنامه ولی ارائه دهند. همچنین با هر میزان از تحصیلات، می‌توانید برای دریافت کد بورسی اقدام کنید. البته افرادی ‌که دانش بورسی خود را ارتقا دهند، در بازه زمانی کوتاهی به موفقیت دست پیدا می‌کنند.

نحوه دریافت کد بورسی در بجنورد

برای دریافت کد بورسی در بجنورد باید در دو سامانه ثبت ‌نام کنید. سامانه اول سجام و سامانه دوم به کارگزاری تعلق دارد. شما می‌توانید ثبت نام در این سامانه‌ها را به صورت آنلاین انجام دهید یا از خدمات حضوری بهره ببرید. دفاتر پیشخوان دولتدر تمامی مراحل دریافت کد بورسی در بجنورد همراه شما خواهند بود.

پس ‌از ثبت نام باید احراز هویت انجام شود. احراز هویت در دو نوبت و در سامانه‌های سجام و کارگزاری انجام می‌شود. شما می‌توانید این مرحله را به تنهایی و از طریق اینترنت طی کنید یا با مراجعه حضوری و با کمک کارشناسان دفاتر پیشخوان دولت این کار را به سرانجام برسانید.

با توجه به شرایط فعلی، استقبال از روش آنلاین بسیار بیشتر شده ‌است. زیرا افراد می‌توانند بدون درنظر گرفتن ساعات اداری، در هر ساعت از شبانه‌روز، فرآیند ثبت نام و احراز هویت را به منظور دریافت کد بورسی در بجنورد طی کنند. افرادی که کارگزاری آگاه را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند از سامانه آگاه اکسپرس کمک بگیرند. با استفاده ‌از این سامانه ثبت نام سجام و کارگزاری به صورت همزمان و به آسانی پشت ‌سر خواهید گذاشت.

اگر قصد مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت را دارید، روی لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در بجنورد کلیک کنید. همچنین در لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه می‌توانید با سایر دفاتر در سرتاسر کشور آشنا شوید.

دریافت کد سجام در بجنورد

به منظور دریافت کد سجام باید به سامانه جامع اطلاعات مشتریان مراجعه کنید. این سامانه که در اختصار سجام نام دارد، از تمامی داده‌های مشتریان بورسی نگهداری می‌کند. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با راه‌اندازی این سامانه بستر بسیار مناسبی را برای یکپارچه‌سازی اطلاعات بورسی فراهم کرد. در حال حاضر تمامی متقاضیان بورسی ملزم به ثبت نام در سامانه سجام هستند. در واقع بدون ثبت نام در این سامانه امکان فعالیت بورسی برای افراد حقیقی، حقوقی و اتباع خارجی وجود نخواهد داشت.

مراحل گام به گام دریافت کد سجام در بجنورد:

• در مرحله اول باید به وب‌سایت این سامانه با آدرس www.sejam.ir وارد شوید. البته راه دیگر استفاده ‌از اپلیکیشن‌های پرداخت است. بعضی از اپلیکیشن‌ها به عنوان یک واسط عمل می‌کنند و کاربران را به وب‌سایت سجام ارتباط می‌دهند.

• در مرحله دوم باید تمامی فرم‌های هویتی و مالی به درستی تکمیل شود.

• در مرحله سوم باید مبلغ ۱۰ هزار تومان واریز شود تا فرآیند ثبت نام تکمیل شود.

• در مرحله آخر کدی به تلفن همراه‌تان ارسال می‌شود. این کد رهگیری همان کد سجام است که برای دریافت کد بورسی به ‌آن نیاز خواهید داشت.

راه ساده‌تری نیز برای ثب نام در بورس وجود دارد. با کلیک روی لینک ex.agah.com به سامانه آگاه اکسپرس وارد خواهید شد. در ادامه می‌توانید به صورت مجازی برای دریافت کد بورسی و کد سجام در بجنورد اقدام کنید. ثبت نام در این سامانه رایگان خواهد بود و نیازی به پرداخت وجه نیست.

دریافت کد معاملاتی در بجنورد

عده‌ای از افراد کد بورسی را همان کد معاملاتی می‌دانند. درصورتی که ماهیت و فرآیند دریافت این دو کد با یکدیگر تفاوت‌های بسیاری دارد. کد بورسی از الزامات اولیه ورود شما به دنیای بورس است اما برای این که بتوانید از سامانه‌های معاملاتی استفاده کنید به کد معاملاتی نیاز خواهید داشت. شما می‌توانید به کارگزاری‌های مختلف مراجعه و چند کد معاملاتی دریافت کنید اما کد بورسی تنها یک بار صادر می‌شود. برای دریافت کد معاملاتی در بجنورد می‌توانید از سامانه آگاه اکسپرس استفاده کنید.

سهام عدالت در بجنورد

سامانه فروش سهام عدالت

سهام عدالت به اقشار کم‌درآمد جامعه واگذار شد تا راهی برای پیشرفت و ترقی آن‌ها باشد. تا مدت‌ها سود این سهام به حساب صاحبان سهم واریز می‌شد. اما سهامداران اختیاری در خرید و فروش آن نداشتند (برای یادگیری و آموزش خرید و فروش در بورس کلیک کنید). در سال ۱۳۹۹ دولت اجازه فروش سهام عدالت را به سهامداران واگذار کرد. در حال حاضر سهامداران می‌توانند با توجه به اعلامیه‌های دولت سهام خود را به فروش برسانند.

اگر به دنبال یک راه مطمئن برای فروش سهام عدالت در بجنورد هستید، می‌توانید به کارگزاری آگاه مراجعه کنید. این کارگزاری با ارائه خدمات مختلف، حضور در بازار بورس و سرمایه را بسیار آسان کرده ‌است. شما می‌توانید با واگذاری اختیار فروش سهام عدالت خود به این کارگزاری، بدون هیچ دردسری از سود حاصل از فروش سهام‌تان بهره‌مند شوید. به این منظور می‌توانید روی لینک se.agah.com کلیک کنید یا به سامانه سهام عدالت آگاه مراجعه کنید.

اگر اطلاعاتی درباره نحوه ثبت درخواست و مراحل آن ندارید، می‌توانید مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت را مطالعه بفرمایید. با مطالعه این مقاله با جزئیات و موارد کاربردی آشنا خواهید شد.

جمع‌بندی

سرمایه گذاری در بورس یک راه ایده‌ال برای افزایش سرمایه و کمک به چرخه تولید و کارآفرینی است. شما می‌توانید با مراجعه به بآشگاه مشتریان یا تماس با شعبه کارگزاری آگاه، اطلاعات کامل را درباره دریافت کد بورسی در بجنورد به دست آورید. سامانه آگاه اکسپرس به منظور ساده‌تر کردن ورود به بازار بورس، ثبت نام کد بورسی و کد سجام و همچنین ثبت نام کارگزاری را به صورت همزمان و بدون نیاز به پرداخت هزینه انجام می‌دهد.

آدرس و شماره تماس شعبه بجنورد

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: