دریافت کد بورسی و کد سجام در کرمان

  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۱ دی ۱۳۹۹
  • ۰ نظر
  • ۸۷۴ مشاهده
کدبورسی کرمان

برای رسیدن به موفقیت راه‌های بسیار زیادی وجود دارد. همه ما برای داشتن آینده‌ای روشن‌تر در بسترهای مختلفی سرمایه‌گذاری می‌کنیم. برخی به بازار طلا و ارز وارد می‌شویم و برخی دیگر به سراغ راه‌اندازی کسب و کاری تازه می‌رویم.

. یک راه دیگر برای سرمایه‌گذاری که در چند سال اخیر با استقبال زیادی روبه‌رو شد ‌است، بازار بورس و سرمایه است که می‌توان با به دست آوردن مهارت کافی در این عرصه، خوش درخشید. اگر شما هم قصد ورود به بازار بورس را دارید، باید کد بورسی دریافت کنید. ما در ادامه این مقاله، شما را با روال دریافت کد بورسی در کرمان آشنا خواهیم‌ کرد.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

بهتر است پیش‌از آن که در مورد نحوه دریافت کد بورسی در کرمان صحبت کنیم، کمی در مورد کد بورسی توضیح دهیم. این کد شناسه‌ای ۸ بخشی است و هر فردی که این شناسه را داشته باشد، می‌تواند به ‌عنوان سهامدار در بازار بورس فعالیت کند. افرادی که تمایل به دریافت کد بورسی در کرمان دارند، پس ‌از ارائه اطلاعات هویتی و مالی خود به سازمان بورسی کشور، شناسه‌ای منحصربه‌فرد دریافت می‌کنند.

این کد ۸ رقمی مجموعه‌ای از حروف و اعداد است که بخش حروف آن با توجه به اطلاعات هویتی متقاضیان تکمیل می‌شود. در کد بورسی سه حرف وجود دارد که برای افراد حقیقی این سه حرف از نام خانوادگی گرفته می‌شود.

اگر قصد دریافت کد بورسی در کرمان را دارید، به نکات زیر توجه داشته‌ باشید:

• وقتی که درخواست کد بورسی ثبت می‌شود، سازمان بورسی شناسه‌ای یکتا به شما واگذار می‌کند تا با استفاده‌از آن، هویت‌تان را در بازار بورس شناسایی کند. در واقع این کد همانند کد ملی یکتا و ویژه است.

• از آن جایی که کد بورسی منحصربه‌فرد است، امکان درخواست دریافت دو یا چندباره کد بورسی وجود ندارد. البته درصورتی‌که اطلاعات هویتی خود را تغییر دهید، می‌توانید برای دریافت کد بورسی تازه اقدام کنید.

• نوجوانانی که زیر ۱۸ سال هستند و قصد دریافت کد بورسی در کرمان را دارند، می‌توانند با ارائه تعهدنامه ولی ثبت ‌نام خود را تکمیل کنند. سازمان بورس و اوراق بهادار برای نوجوانانی که تعهدنامه ولی داشته‌ باشند، کد بورسی صادر خواهدکرد.

نحوه دریافت کد بورسی در کرمان

برای دریافت کد بورسی در کرمان باید بر طبق رویه‌ای مشخص پیش بروید. شما می‌توانید این رویه را به‌ صورت آنلاین یا حضوری طی کنید. روال دریافت کد بورسی در کرمان شامل دو مرحله ثبت‌ نام در سامانه سجام و کارگزاری است. پس از آن باید احراز هویت انجام دهید. در صورتی ‌که این دو مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید، کد بورسی را دریافت خواهید کرد.

روش حضوری: در صورتی ‌که روش حضوری را انتخاب کنید، باید کارتان را به دفاتر پیشخوان دولت بسپارید. این دفاتر شما را در مراحل ثبت ‌نام و احراز هویت همراهی خواهند کرد. در واقع با انتخاب روش حضوری، تمامی مراحل و جزئیات به دست کارشناسان انجام می‌شود و شما در نهایت کد بورسی را دریافت خواهید کرد. با کلیک روی لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در کرمان با دفاتر این شهر آشنا شوید. درصورتی‌که در سایر شهرهای ایران زندگی می‌کنید، روی لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه کلیک کنید و نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت به خودتان را بیابید.

روش آنلاین: در روش آنلاین محدودیتی در زمان و مکان نخواهید داشت و می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز ثبت ‌نام و احراز هویت خود را تکمیل کنید. در این روش خودتان مسئول به سرانجام رساندن تمامی مراحل هستید. در‌صورتی‌که به سامانه آگاه اکسپرس مراجعه کنید، می‌توانید از خدمات آنلاین کارگزاری آگاه بهره‌مند شوید و ثبت نام رایگان سجام و کارگزاری را به صورت همزمان انجام دهید.

دریافت کد سجام در کرمان

افرادی که قصد دریافت کد سجام در کرمان را دارند، می‌توانند به آدرس www.sejam.ir رجوع کنند یا از اپلیکیشن‌های واسط کمک بگیرند. در این سامانه تمامی اطلاعات مشتریان به ‌صورت یکپارچه نگهداری می‌شود. در حال حاضر ثبت‌ نام در سامانه سجام یکی از مهمترین گام‌ها برای دریافت کد بورسی در کرمان است. در واقع بدون ثبت‌نام در این سامانه امکان دریافت کد بورسی وجود ندارد. به‌ همین دلیل حتی افرادی که پیش‌ از راه‌اندازی این سامانه در بازار بورس وارد شده‌اند، ملزم هستند تا کد سجام دریافت کنند.

در صورتی‌ که به سامانه سجام وارد شوید یا از اپلیکیشن‌های واسط استفاده کنید، می‌توانید با تکمیل اطلاعات فردی و مالی و درنهایت پرداخت ۱۰ هزارتومان، کد پیگیری دریافت کنید. البته راه دیگری هم خواهید داشت. با استفاده ‌از سامانه آگاه اکسپرس با آدرس ex.agah.com می‌توانید به‌صورت رایگان برای دریافت کد سجام اقدام کنید.

کارگزاری آگاه همواره در تلاش است تا با اینترنتی کردن خدمات بورسی، کار را تا جای ممکن برای مشتریانش آسان‌تر کند. شما می‌توانید با استفاده‌از این سامانه، به طور همزمان برای دریافت کد بورسی و کد سجام در کرمان اقدام کنید.

دریافت کد معاملاتی در کرمان

تمامی افرادی که به بازار بورس وارد شده‌اند، برای این که بتوانند به‌صورت لحظه‌ای برای سهم‌های خود تصمیم بگیرند یا از خدمات سامانه‌های معاملاتی استفاده کنند، به کد معاملاتی نیاز خواهند داشت. کد معاملاتی با کد بورسی تفاوت دارد. اگر فرض کنیم کد بورسی عملکردی شبیه کد ملی دارد، می‌توان کد معاملاتی را مانند شماره حساب در نظر گرفت. شما می‌توانید در بانک‌های مختلف شماره حساب داشته باشید، همان طور که می‌توانید از چندین کارگزاری کد معاملاتی دریافت کنید؛ اما هر فرد تنها یک کد ملی و یک کد بورسی خواهد داشت.

اگر شما هم قصد دریافت کد معاملاتی در کرمان را دارید، می‌توانید به سامانه اگاه اکسپرس مراجعه کنید. تمامی کارگزاری‌ها ملزم هستند تا برای مشتریان بورسی خود به ‌صورت رایگان کد معاملاتی صادر کنند. پس از صدور این کد، نام کاربری و گذرواژه‌ای به مشتریان تعلق می‌گیرد که می‌توانند با استفاده‌ از آن به سامانه‌های معاملاتی وارد شوند.

سهام عدالت در کرمان

سامانه فروش سهام عدالت

سهام عدالت یکی از پروژه‌های بزرگ دولتی است که در راستای آن سهام بعضی از شرکت‌ها و کارخانه‌های دولتی به اقشار کم‌درامد جامعه واگذار شد‌. دولت در سال ۱۳۸۵ این سهام را به به دهک‌های خاصی از جامعه واگذار کرد. در حال حاضر در حدود ۵۰ میلیون نفر در کشور تحت پوشش این طرح قرار دارند. با واگذاری این سهام، سود حاصل از آن همانند یارانه‌ای به حساب صاحبان سهم واریز می‌شد. البته ناگفته نماند که بر طبق اطلاعیه دولت، سهامداران اجازه‌ای در خرید و فروش سهم‌شان نداشتند.

این روند تا سال ۱۳۹۹ ادامه داشت تا این که در قالب طرح آزادسازی سهام عدالت، دولت حق فروش سهام را به صاحبانش واگذار کرد. اگر مشمول این طرح شده‌اید و روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید برای فروش سهام عدالت در کرمان از سامانه مخصوص کارگزاری آگاه به آدرس se.agah.com استفاده کنید.

برای فروش سهام عدالت باید به ناظر بازار، اطلاعیه‌های دولت و… توجه داشت. کارشناسان کارگزاری آگاه با در نظر گرفتن تمامی این موارد، فروش را انجام می‌دهند و سود سهام را به حساب‌تان انتقال خواهند داد.

 

جمع‌بندی

برای ورود به دنیای بورس باید چند قدم اساسی برداشته شود. ما در این مقاله روندی که باید برای دریافت کد بورسی در کرمان طی شود را توضیح دادیم. شما می‌توانید برای دریافت کد بورسی، کد معاملاتی، سبدگردانی، فروش سهام عدالت و… از کارگزاری آگاه کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به بآشگاه مشتریان مراجعه کنید یا با شعبه آگاه در شهر خودتان تماس حاصل کنید. کارشناسان این مجموعه به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد.

آدرس و شماره تماس شعبه کرمان

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: