کلاس آموزش آتی سکه در سنندج

  • تاریخ درج ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
  • تاریخ ویرایش ۲۹ فروردین ۱۴۰۲
  • ۰ نظر
  • ۱۶۴۶ مشاهده

بورس کالای ایران بازاری قانونمند بوده و فعالیت آن زیر نظر سازمان بورس اوراق بهادار است. یکی از دلایلی که باعث بوجود آمدن بورس کالا و بازار های مشتقه شده است، قابلیت پوشش ریسک ناشی از نوسان قیمت ها و کاهش هزینه های مبادله بین افراد حقیقی و حقوقی و شفافیت اطلاعات و صورت های مالی حسابرسی شده است.

امروزه حجم معاملات در بازارهای آتی کالا و معاملات تعهدی در کشورهای توسعه یافته به حدی افزایش پیدا کرده که جایگزین درصد عمده ای از معاملات در بازارهای نقدی شده است. در بورس کالا و بازار های مشتقه خریداران و فروشندگان با اهداف مختلف مانند پوشش ریسک، نوسان گیری در بورس (سفته بازی) یا آربیتراژ (کسب سود بدون ریسک) اقدام به معامله می کنند.

بورس سنندج

از ویژگی های مهم بازار آتی می توان به دو طرفه بودن بازار (همانند بازار های جهانی)، اهرم مالی، آربیتراژ و نحوه پوشش ریسک اشاره کرد. بحث دو طرفه بودن در بازار آتی به این صورت است که در معاملات میتواند هم در جهت رشد بازار هم در جهت افت بازار پیش بینی کنیم و سود کسب کنیم. بحث اهرم مالی به نحوی میباشد که قدرت نقدینگی ما را به واسطه اعتبار مالی چند برابر میکند. و در بحث آربیتراژ ما میتوانیم از اختلاف قیمت یک کالای مشخص در دو بازار متفاوت میباشد که بصورت قطعی و بدون ریسک است و یکی از جذاب ترین ویژگی های این بازار به شمار می آید.

 بازار مشتقه بازاری است که نحوه معامله در آن با بازار سهام متفاوت است. کد معاملاتی بازار آتی و بازار سهام از یکدیگر متمایز میباشد. با توجه رشد چند برابری حجم معاملات در بازار آتی  جذابیت این بازار برای سرمایه گذاران افزایش پیدا کرده است. در شهر سنندج کارگزاری آگاه تنها برگزار کننده این دوره های آموزشی حرفه ای نحوه معاملات آتی و آشنایی با این بازار میباشد. این کارگزاری جهت آشنایی بیشتر علاقه مندان و همچنین ارائه مشاوره و تحلیل در خصوص این بازار برای دریافت کد معاملاتی بازار آتی اقدام به برگزاری کلاس های آشنایی با مفاهیم اولیه بازار آتی نموده است.

دوره بورس در سنندج

اگر علاقمند به آموزش و سرمایه گذاری در بورس هستید میتوانید در کلاس های آموزشی مربوطه که بصورت رایگان در کارگزاری آگاه برگزار میگردد ثبت نام کنید و با روند معاملات و دستورالعمل های آن آشنا شوید و از طریق کارگزاری اقدام به اخذ کد معاملاتی نمایید.

 

سر فصل کلاس آموزش آتی سکه در سنندج عبارت است از :

  • آشنایی با مفاهیم اولیه قراردادهای آتی
  • نحوه معاملات و محاسبه سود و زیان
  • ارزش گذاری سکه نقدی و آتی
  • آموزش نحوه آربیتراژ (کسب سود بدون ریسک)
  • آموزش پوشش ریسک

برای شرکت در کلاس آموزش آتی سکه در سنندج کافی است فرم زیر را تکمیل نموده (در بخش توضیحات عبارت آتی را وارد کنید) و منتظر تماس از سمت همکاران کارگزاری آگاه در سنندج باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: