تعدادی سهام نزد کارگزاری دیگر دارم، چگونه می‌توانم آن سهم‌ها را در سیستم آنلاین کارگزاری آگاه مشاهده کنم؟

  • تاریخ درج ۷ مهر ۱۳۹۴
  • تاریخ ویرایش ۹ اسفند ۱۴۰۰
  • ۱۴۵ نظر
  • ۳۴۰۲۸ مشاهده

پاسخ: برای مشاهده یا مدیریت دارایی سهام خود در کارگزاری آگاه، لازم است در گام اول از طریق سامانه آگاه اکسپرس به نشانی ex.agah.com، کد معاملاتی دریافت کنید. بعد از صدور کد معاملاتی، می‌توانید از طریق سامانه آنلاین معاملات آگاه، درخواست تغییر کارگزار ناظر خود را ثبت کنید. با این کار، دارایی سهام شما از کارگزاری فعلی به کارگزاری آگاه انتقال داده خواهد شد. فرایند تغییر کارگزار ناظر رایگان است و به صورت غیرحضوری و آنلاین انجام می‌شود.

  • نیما گفت:

    سلام، من قبل از این که در کارگزاری آگاه عضو بشم سهام یک شرکتی رو داشتم الان اون سهم رو تغییر کارگزار دادم اومد توی پورتفوم ولی نه میتونم اون سهم رو بفروششم نه میتونم بیشتر بخرم و اضافه کنم وقتی روی گزینه های خرید یا فروش میزنم پیغام میده « توافق نامه ای وجود دارد که شما آن را امضا نکرده اید»، لطفا راهنمایی کنید

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز،
      طبق دستورالعمل سازمان بورس، شما به منظور معاملات در بازار فرابورس باید توافقنامه را تایید و امضا بفرمایید. علت لزوم امضای این توافقنامه به دلیل وجود دامنه نواسان بیشتر از بازار بورس (به نوعی پذیرش بازده و ریسک بالاتر) است. برای امضای توافق نامه هم نیاز به مراجعه حضوری ندارید. در نسخه وب سامانه آنلاین آسا می توانید با کلیک بر روی گزینه تنظیمات (آیکن چرخ دنده در گوشه سمت چپ بالای صفحه مانیتور) به بخش توافقنامه ها مراجعه کرده و توافقنامه مد نظر را تایید کنید.

      ۰
  • فرشته گفت:

    سلام من سهم در کارگذاری دیگری داشتم در قسمت تغیر ناظر درخواست را روز قبل ارسال کردم اما همچنان در حال جریان هست و ثبت نشده ایا به پورتفوی من اضافه میشود یا باید به طور دستی وارد کنم ؟ پس از انتقال از اگاه میتوانم فروش سهم را انجام دهم؟ ایا از کارگزاری قبل هم باید درخواستی ارسال کنم؟

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      وقتی تغییر کارگزار ناظر می زنید یک روز زمان می برد تا در پورتفوی شما قرار گیرد. بعد از افزوده شدن سهام به سبد دارایی می توانید سهام مورد نظر خود را به فروش برسانید.

      ۱
  • شیدا گفت:

    سلام اگر کارگذار ناظر خودم رو از کارگزاری دیگری به اگاه تغییر بدم آیا کارگذاری آگاه کامزد برمیداره؟ از نظر مالی هزینه ای نداره؟

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      به منظور انجام معاملات از طریق کارگزاری آگاه، باید مشتری کارگزاری اگاه باشید. در صورتی که مشتری کارگزاری آگاه نیستید از طریق سامانه آگاه اکسپرس به نشانی ex.agah.com به منظور دریافت کد بورسی اقدام نمایید. بعد از دسترسی به سامانه معاملات آنلاین از گزینه تغییر کارگزار ناظر استفاده نمایید تا درخواست انتقال سهام مدنظرتان در کارگزاری آگاه ثبت شود. برای انتقال سهام خود به کارگزاری آگاه نیازی به وارد کردن کد گواهینامه نقل و انتقال نمی باشد و برای ارسال درخواست می‌توانید به قسمت درخواست‌ها و گزینه درخواست انتقال ناظر مراجعه کنید. با استفاده از آیکن + پنجره درخواست جدید باز می شود.نماد خود را انتخاب کرده و درخواست خود را برای کارگزاری ارسال کتید. درخواست شما توسط کارشناسان بخش اوراق بهادار بررسی شده و در صورتی که منع قانونی برای انتقال ناظروجود نداشته باشد، کارگزار ناظر شما تغییر می کند و کارگزاری آگاه به عنوان ناظر نماد مدنظر شما می‌شود.

      ۰
  • ali گفت:

    سلام من امروز کارگزاری تجارت ثبت نام حضوری کردم و کد بورسی گرفتم ولی نمیتونم باهاش کار کنم هنگ میکنه نمیشه بری داخل برنامه
    و هنوز هم خرید و فروشی نکردم و پولی هم واریز نکردم ایا میتونم فردا برم تغییر کارگزاری بدم ؟
    سپاس

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      به منظور انجام معاملات و تغییر کارگزاری به آگاه ابتدا از طریق سامانه آگاه اکسپرس ثبت نام کرده و به منظور احرازهویت به دفتر کارگزاری یا شعب و دفاتر پیشخوان مراجعه نمایید. بعد از صدور کد معاملاتی دسترسی "کاربر تستی" شما به دسترسی "مشتری" تبدیل خواهد شد. بعد از این فرآیند از طریق منوی اصلی سامانه و انتخاب گزینه "تغییر کارگزار ناظر" می‌توانید دارایی خود را به کارگزاری آگاه انتقال دهید. برای ارسال درخواست می‌توانید به قسمت درخواست‌ها و گزینه درخواست انتقال ناظر مراجعه کنید. با استفاده از آیکن + پنجره درخواست جدید باز می شود. نماد خود را انتخاب کرده و درخواست خود را برای کارگزاری ارسال کتید. درخواست شما توسط کارشناسان بخش اوراق بهادار بررسی شده و در صورتی که منع قانونی برای انتقال ناظروجود نداشته باشد، کارگزار ناظر شما تغییر می کند و کارگزاری آگاه به عنوان ناظر نماد مدنظر شما می‌شود.

      ۰
  • امیر گفت:

    سلام خسته نباشین
    میخواستم بدونم اگه ما حساب کاربریمونو به کسی داده باشیم که برامون خرید و فروش انجام بده، آیا میتون سهام هایی که خرید شده یا پولی که تو حساب کارگزینی واریز کردیم میتون به حساب کاربری خودش یا حساب بانکی خودش انتقال بده؟
    در کل سو استفاده میتونه بکنه؟

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      اینکه شخص دیگری از طریق حساب معاملاتی شما خرید و فروش انجام می دهد کارگزاری آگاه پیشنهاد نمی دهد و مسئولیت آن بر عهده خود شما است.

      ۰
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    عدد را وارد کنید:

    145 پاسخ به “تعدادی سهام نزد کارگزاری دیگر دارم، چگونه می‌توانم آن سهم‌ها را در سیستم آنلاین کارگزاری آگاه مشاهده کنم؟”

    1. علی گفت:

      سلام
      من تعدادی نماد مختلف در پرتفوی خودم دارم اگه بخوام فقط دو سه نماد اونو درکارگذاری دیگه انتقال بدم امکانش هست؟و اون کارگذاری فقط به همون دو سه تادسترسی داره؟

      ۰
    2. AS5552 گفت:

      با سلام و وقت بخیر خدمت شما
      من یک سهام در کد خودم دارم که میخوام انتقالش بدم به کد دیگری(همسر) . ایا امکان آن فراهم است؟ چه باید بکنم؟ هر دو کد در آگاه می باشند. لطفا راهنمایی بفرمایید. تشکر

      ۰
      • Agah گفت:

        باسلام و احترام
        امکان انتقال سهم به کد دیگری وجود ندارد. شما تنها می توانید سهام موجود در حساب کارگزاری دیگر خود را از طریق تغییر کارگزار ناظر به حساب دیگر کارگزاری خود انتقال دهید.

        ۰
    3. مرضیه گفت:

      سلام
      وقت بخیر
      من از یه نماد تعدادی سهم خریداری کردم اما در دو کارگزاری آیا امکانش هست در هردو کارگزاری اقدام به خرید و فروش این سهام ها کنم بدون تغییر کارگزاری ناظر؟؟

      ۰
      • Agah گفت:

        با سلام خدمت شما دوست گرامی،
        برای فروش سهام مورد نظر خود فقط از طریق کارگزاری که ناظر شما روی این سهم است یعنی کارگزاری که در ابتدا سهام را از طریق آن خریداری نموده اید، می توانید اقدام کنید.
        لذا بریا فروش سهام فقط یک کارگزار به شما امکان فروش می دهد.
        با تشکر

        ۰
    4. هادی گفت:

      سلام من فقط با کارگذاری اگاه کار میکنم و به تازگی کد معاملاتی گرفتم .
      دیروز سهامی خریده بودم اما امروز آن نماد از پرتفوی من حذف شده
      همچنین امروز هم از ۷ شرکت سهام خریداری کردم ولی بعد از چند ساعت فقط ۴ نماد از ۷ نماد در لیست پرتفوی من موجود هست باید چکار کنم که این مشکل برطرف بشه و روزهای اینده دچار این مشکل نشم .
      ممنون از پاسخگویی شما

      ۰
      • Agah گفت:

        سلام دوست عزیز
        برای بررسی بیشتر لازم است با واحد خدمات آنلاین تماس بگیرید.
        باتشکر

        ۰
      • محمد گفت:

        برای من هم این مشکل در کارگزاری مفید پیش آمده. مشکل شما حل شد. اگه حل شد چکار کردید؟

        ۰
        • Agah گفت:

          سلام دوست عزیز
          اگر با ۲ یا چند کارگزاری مختلف فعالیت میکنید و قصد دارید اطلاعات همه سهم های خود را در یک سبد گردآوری کنید، می توانید از طریق تراکنش دستی در سبد سهام سامانه معاملاتی آگاه اقدام کنید.

          ۰
    5. AW2961 گفت:

      سلام آیا میشه با دوتا کارگزاری کار کرد مثلا آگاه و مفید و همزمان داشت ؟
      مثلا من الان مفید دارم میخام تو اگاه هم خرید فروش انجام بدم امکان داره ؟

      ۰

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    عدد را وارد کنید: