Avatar
https://bashgah.com/blog/question/?p=80945

خرید یک سهم از دو کارگزاری

سلام
فرض کنید من بر رو یک نماد مثلا سایپا ۱۰۰ سهم از طریق کارگزاری آگاه بخرم و ۱۰۰ سهم از طریق کارگزاری دیگر.
می خواستم بدانم این مورد امکان پذیر است ؟
و تداخل ایجاد نمی شود ؟
آیا وقتی بخواهم بفروشم هر کدام را باید در همان کارگزاری که خریدم بفروشم ؟
توجه داشته باشید که دارم در مورد خرید یک نماد مشابه از دو کارگزاری سوال می کنم.

  • ۱۳پاسخ
  • ۲۹۶۲بازدید
پاسخ
اشتراک

۱۳پاسخ

13 پاسخ به “خرید یک سهم از دو کارگزاری”

  1. محسن رضایی گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده یک سهم رو در دو کارگزاری خرید زدم، و سهمی که در کارگزاری اگاه بود رو فروختم ولی سهمی که در کارگزاری دیگر داشتم، نمیتونم بفروشم باید چکار کنم، تغییر کارگزار ناظر هم زدم ولی درست نشد.

    ۰

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      در صورتی که ناظر سهام شما کارگزاری آگاه باشد، قادر به فروش سهام خود از طریق کارگزاری دیگر نخواهید بود و در صورتی که تمایل دارید سهام خود را از طریق کارگزاری آگاه بفروشید لازم است بر روی نماد مورد نظر در سامانه معاملاتی آنلاین آسا تریدر ، "تغییر کارگزار ناظر" انجام دهید و در صورتی که تمایل دارید سهام خود را در کارگزاری جز کارگزاری آگاه بفروشید لازم است در آن کارگزاری پیگیری نمائید.

      ۴
  2. مرتضی گفت:

    سلام، من یک سهم قبلا کارگزاری آگاه خریده بودم،بعدا همون سهمو تو کارگزاری دیگه هم خریدم، جمع سپرده گذاری من تو آگاه نشون میده یعنی ناظر سهم من آگاه هستش، میخواستم بدونم اگه بفروشم همه پولش تو حساب آگاهم وارد میشه یا نه؟. با تشکر

    ۱

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله ، ناظر سهام شما کارگزاری آگاه می باشد و بعد از فروش سهام تمام مبلغ حاصل از فروش سهام به حساب معاملاتی آگاه واریز و به مبلغ مانده قابل معامله شما اضافه می شود.

      ۰
  3. اعظم گفت:

    من از یک کارگزاری سهمی خریدم، بار دوم همون سهم رو از کارگزاری دیگه خریدم طبق فرمایش شما برای فروش باید از طریق کارگزاری اول اقدام کنم اما تو پرتفو فقط سهمی که از خودش خریدم هست آیا فروش انجام میشه؟

    ۴

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای مشاهده همه تعداد سهامی خریداری شده در پرتفوی آنلاین کارگزاری آگاه لازم است در سامانه معاملاتی آساتریدر بر روی نماد مورد نظر تراکنش دستی (خرید )انجام دهید و سپس اقدام به فروش سهام مورد نظر نمائید.

      ۰
  4. Mikaeel گفت:

    با سلام از يك نماد كه در ابتدا از اگاه خريداري كرده ام در كار گزاري ديگه خريد كرده ام اما مجدد به كارگزاري أگاه برگشت
    براي رفع اين مشكل و داشتن يك سهم همزمان در دو كارگزاري چه بايد كرد؟

    ۰

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      در صورتی که سهمی را در کارگزاری اگاه برای اولین بار خرید نموده اید ناظر سهم شما کارگزاری آگاه است و جهت فروش سهم می توانید از طریق کارگزاری آگاه اقدام به فروش نمائید .البته در صورتی که تمایل دارید سهام خود را در کارگزاری دیگری به فروش برسانید لازم است در کارگزاری دیگر تغییر کارگزار ناظر اعمال فرمائید.

      ۰
  5. Agah7 گفت:

    سلام دوست عزیز
    بله ، شما می توانید در چند کارگزاری حساب معاملاتی داشته باشید و در صورتی که تمایل به فروش سهام خود را دارید لازم است از طریق کارگزاری اولی که سهام مورد نظر را خریداری نموده اید و ناظر سهام شما است ، سهم مورد نظر را بفروشید.

    ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: