Avatar
https://bashgah.com/blog/question/?p=37221

تفاوت دارایی سهام و دراریی سپرده گذاری در سامانه معاملاتی آنلاین آگاه

با سلام و عرض خسته نباشید.
میخواستم بدونم فرق بین دارایی سهام و دارایی سپرده گذاری چیه؟ آیا میشه آنها را جدا از هم فروخت؟

  • ۴۴پاسخ
  • ۱۸۷۳۴بازدید
پاسخ
اشتراک

۴۴پاسخ

44 پاسخ به “تفاوت دارایی سهام و دراریی سپرده گذاری در سامانه معاملاتی آنلاین آگاه”

  1. زری گفت:

    سلام واسه احراز هویت در کارگزاری آگاه ارائه کپی مدرک تحصیلی ضروری هست؟

    ۰

    بهترین جواب

    • Agah7 گفت:

      سلام دوست عزیز
      در حال حاضر با توجه به ابلاغیه سازمان بورس مبنی بر حذف اخذ مدرک نیازی به ارئه مدرک برای دریافت کد بورسی آنلاین نیست.

      ۰
  2. مهدی گفت:

    سلام
    من یک بار تغییر ناظر دادم
    الان تعداد سهم؛ اون مقداریه که با آگاه خریدم
    و تعداد سپرده گذاری؛ یه عدد بیشتره ؛

    حالا خواستم بدونم تعداد سپرده گذاری یعنی جمع اون مقدار منتقل شده با این تعداد که با آگاه خریدم؟؟؟ یا نه؟؟ آخه من نمی‌دونم چقدر از اون قبلی با اینجا منتقل شده!
    یه سوال دیگه
    الان که می‌خوام سود و زیان تحقق نیافته را چک کنم فقط اون مقداری که با آگاه خریدم را حساب میکنه؟
    پس میزان سود اون مقدار قبلی چی میشه؟؟؟ باید چکار کنم؟؟؟

    ۰

    بهترین جواب

  3. محمد رضایی گفت:

    سلام وقت بخیر من سهمی رو خریداری کردم که در ردیف تعدادسپرده گذاری صفر میباشد و امکان فروش آن را هم ندارم لطفا راهنمایی کنید

    ۰

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      در صورتی که ناظر شما در یک سهم کارگزاری آگاه باشد، تعداد سپرده گذاری تعداد سهام شما را نمایش میدهد و اگر ناظر شما آگاه نباشد، این تعداد برابر با صفر خواهد بود. برای اینکه تعداد سپرده گذاری تعدا سهام شما را نشان دهد باید از طریق سامانه معاملاتی آسا تریدر تغییر کارگزار ناظر دهید. برای ارسال درخواست می‌توانید به قسمت درخواست‌ها و گزینه درخواست انتقال ناظر مراجعه کنید. با استفاده از آیکن + پنجره درخواست جدید باز می شود.نماد خود را انتخاب کرده و درخواست خود را برای کارگزاری ارسال کنید. درخواست شما توسط کارشناسان بخش اوراق بهادار بررسی شده و در صورتی که منع قانونی برای انتقال ناظروجود نداشته باشد، کارگزار ناظر شما تغییر می کند و کارگزاری آگاه به عنوان ناظر نماد مدنظر شما می‌شود. بعد از اعمال تغییر کارگزار ناظر می توانید سهام مورد نظر خود را از طریق آگاه به فروش برسانید

      ۰
  4. حسن شیخه گفت:

    ببخشید من سهامی رودر کارگزاری آگاه به تعداد۱۹۰۰ سهم خریداری کردم توی قسمت دارایی سهامم اومده بعد۳۰۰ تا فروختم ۱۶۰۰ تا مونده اما در قسمت سپرده گذاری نیمده و امکان فروشش نیست
    همه۱۶۰۰ تا را در آگاه خرید کردم
    درخواست تغییر ناظر داده ام مردود گفته
    به سایت سپرده گذاری مرکزی مراجعه کرده ام تعداد سهام را نشان نمی دهد
    حالا چکار بکنم؟

    ۳

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      در صورتی که در سایت سپرده گذاری مرکزی نیز تعدا سهام شما را نشان نمی دهد ، به این معنا است که شما تمام سهام خود را فروخته اید ، بنابراین با انجام گزینه فروش تراکنش دستی می توانید این تعدا سهام نمایشی را از سبد دارایی خود حذف نمائید. برای درج تراکنش دستی می‌بایست روی گزینه + در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید تا پنجره ثبت تراکنش دستی نمایش داده شود.در این بخش با وارد کردن اطلاعاتی از قبیل نماد، تاریخ معامله، قیمت و حجم می‌توانید تراکنش مورد نظر را ثبت کنید. چنانچه گزینه آستانه مجاز قیمت در تاریخ معامله انتخاب شده باشد، بازه قیمت روز (قیمت‌ نماد که در تاریخ تعیین شده مجاز به انجام معامله بوده است) توسط سیستم محاسبه می‌شود و قیمت وارد شده باید در آن محدوده باشد؛ در صورت انتخاب نکردن گزینه، می‌توانید قیمت دلخواه خود را وارد نمایید. جهت پیگیری بیشتر می توانید در ساعات اداری با شماره تلفن ۰۲۱۴۱۷۹۲۰۰۰ داخلی ۲ بخش پذیرش آنلاین تماس حاصل فرمائید.

      ۲
  5. sh.hjz گفت:

    با سلام
    قبل از بسته شدن نماد کماسه و رفتن به مجمع عمومی ، تعدادی از این سهام خریداری کرده بودم اما بعد از بازگشایی نماد ، دارایی سهامم بیشتر از دارایی سپرده گذاری شد.
    با توجه به پاسخ شما متوجه شدم که دلیل افزایش دارایی سهام ، به مجمع رفتن کماسه است ،اما متوجه نشدم که برای اضافه شدن آن به دارایی سپرده گذاری لازم است اقدامی انجام دهم یا خیر؟

    ۱

    بهترین جواب

    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      در صورتی که سهام جایزه به شما تعلق گیرد ، بعد از تأئید شرکت سپرده گذاری مرکزی به سبد دارایی های شما افزوده می شود.بعد از افزوده شدن به پرتفوی شما قابل معامله و فروش می باشد.

      ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: