معاملات برخط (آنلاین) در بورس اوراق بهادار چیست؟

  • تاریخ درج ۸ مرداد ۱۳۹۴
  • تاریخ ویرایش ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • ۲۶ نظر
  • ۵۱۱۰۸ مشاهده
بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه, بورس اوراق بهادار, خرید و فروش اوراق بهادار, خرید آنلاین سهام, کارگزاری آگاه, روش های معامله, قرارداد اینترنتی, کد سهامداری بورس, کدمعاملات برخط, خرید و فروش سهام, سایت شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار تهران، بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام,

معاملات آنلاین یا معاملات برخط (online Trading)، تحول بزرگی در خرید و فروش سهام در بازار بورس اوراق بهادار به شمار می‌آید که دسترسی آسان و همگانی را برای سرمایه‌گذاران بازار سرمایه به ارمغان آورده است. با فعال شدن سامانه معاملات برخط بورس اوراق بهادار، ضمن افزایش نقدشوندگی، مقدمات توسعه و رونق روزافزون بازار بورس فراهم می‌گردد. در واقع “معاملات برخط” فرآیندی است که طی آن سرمایه‌گذار بطور مستقیم خرید و فروش سهام را از طریق بستر اینترنت انجام می‌دهد. در معاملات برخط بورس، سفارش‌ها بعد از ثبت توسط سرمایه‌گذار به سیستم معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران و یا فرابورس ایران برای انجام معامله ارسال می‌گردد.

معاملات برخط سابقه طولانی در بازار سرمایه سایر کشورها دارد. بطور مثال در بازار نزدک (NASDAQ) کشور آمریکا که در سال ۱۹۷۱ میلادی راه اندازی شده است، سرمایه‌گذاران با بهره‌گیری از سامانه معاملات آنلاین این بازار می‌توانند در هر مکانی از طریق اینترنت، نسبت به خرید و فروش سهام و اوراق بهادار خود اقدام نمایند.

در معاملات برخط، سرمایه‌گذار می‌تواند بصورت آنلاین آمار مربوط به نمادها، شاخص‌ها و همچنین سه سفارش اول برای خرید و فروش سهام را مشاهده کرده و نسبت به خرید و فروش نمادی خاص اقدام کند. پس از خرید سهام در یک نماد مشخص توسط سرمایه‌گذار، آن سهم (پس از کسر کارمزد) جز دارایی‌های خریدار محسوب می‌گردد که در پرتفوی یا سبد سهام وی قابل مشاهده است.

  شرکت کارگزاری آگاه به عنوان کارگزار رتبه الف در ارائه خدمات بورس اوراق بهادار، بورس کالا و انرژی فعال است. این کارگزاری در زمینه معاملات بورس اوراق بهادار کلیه خدمات مورد نیاز سرمایه‌گذاران، شامل دریافت کد سهامداری و کد معاملات برخط، خرید و فروش حضوری، اینترنتی و آنلاین را ارائه می‌دهد. کارگزاری آگاه با طراحی سامانه معاملات برخط آسا توانسته است گامی مثبت درجهت رفع نیازهای سرمایه‌گذاران بردارد.
به منظور آشنایی با نحوه دریافت کد آنلاین سهام به صورت غیر حضوری (آگاه اگسپرس)، مراحل دریافت کدسهامداری و معاملات برخط و فرآیند خرید و فروش حضوری، خرید و فروش اینترنتی، خرید و فروش برخط در کارگزاری آگاه، به لینک های مربوطه مراجعه شود.
برای پاسخ به سوالاتی که تاکنون بی پاسخ مانده است به سوالات متداول رجوع شود.
خانواده آگاه در شعب کارگزاری آگاه آماده ارائه خدمات به متقاضیان محترم است.

26 پاسخ به “معاملات برخط (آنلاین) در بورس اوراق بهادار چیست؟”

  1. AU0902 گفت:

    لطفا فقط اخبارتون رو به روز تر بکنید واقعا کار گزاری فکر کنم همین نقص کوچک رو داره

    ۱
  2. AW2842 گفت:

    در صورت اتصال حساب سامان یا ملت به سامانه آنلاین ،در زمان خرید سهام،مقدار پولش در لحظه از حساب متصل کسر میشه؟محدودیتی برای مقدار پول وجود داره یا هر مقداری میتونه باشه؟

    ۰
    • Agah گفت:

      با سلام و احترام
      در صورت لینک بودن بانک سامان به اکانت آنلاین، در هنگام ثبت سفارش خرید شما قادر به انتخاب حساب بانک سامان به عنوان منبع مالی هستید و مبلغ خرید بلافاصله از حساب بانک سامان شما کسر خواهد شد. چنانچه حساب بانک سامان شما دارای محدودیت خاصی نباشد، هیچ محدودیتی در مبلغ از لحاظ کارگزاری وجود ندارد.
      باتشکر

      ۰
  3. فرزین گفت:

    سلام خسته نباشید
    در سایت انلاین اگاه یک قسمتی هست به اسم خرید و فروش افلاین میشه درباره این قسمت توضیح بدید که کاردبردش چی هست؟

    ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: