دریافت کد بورسی و کد سجام در شهرکرد

  • تاریخ درج ۲ دی ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۷۳۳ مشاهده
کدبورسی شهرکرد

‌‌خرید‌و‌فروش سهام جزو ‌‌سرمایه‌گذاری‌های پر سود است که ارتباط مستقیمی با اقتصاد کشور دارد. در واقع کارخانجات و تولیدی‌ها سهام خود را در بازار بورس به فروش می‌گذارند و با این کار، سرمایه مورد نیاز طرح‌های تولیدی را تامین می‌کنند. بازار بورس مزایای دیگری نیز دارد و توانسته است توجه بسیاری از افراد را در جامعه به خود جلب کند.

برای نمونه می‌توان به شفافیت، معافیت‌های مالیاتی، سهولت معاملات و … اشاره کرد. ورود به بورس کار سختی نیست؛ اولین چیزی که برای ورود به آن نیاز دارید کد بورسی است. دریافت کد بورسی و نحوه ثبت نام یک روال کلی دارد که در تمام شهرها و مناطق به همین صورت است. در ادامه این مطلب برای نمونه مراحل دریافت کد بورسی در شهرکرد و هر چیزی که لازم است از آن بدانید را با هم مرور می‌کنیم.

 

در این مطلب عناوین زیر را بررسی خواهیم کرد:

 

کد بورسی چیست؟

کد بورسی در شهرکرد یکی از ضرورت‌های فعالیت در این بازار است. این کد از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار صادر می‌شود. در بازار بورس هر فرد با شناسه‌‌ای ‌به خصوص شناخته شده و تمام ‌‌خرید‌و‌فروش‌های او نیز با همین شناسه ثبت می‌شود. ساختار کد بورسی به صورتی است که هیچ دو نفری نمی‌توانند کد یکسانی داشته باشند و همین طور هیچ فردی نمی‌تواند دو بار درخواست کد بورسی کند.

ثبت نام برای دریافت کد بورسی در شهرکرد برای همه امکان‌پذیر است. افراد زیر ۱۸ نیز می‌توانند از طریق ارائه تعهدنامه ولی برای ثبت نام اقدام کنند. در چند سال قبل برای معاملات آنلاین شرط حداقل مدرک تحصیلی دیپلم وجود داشت، اما در حال حاضر هیچ شرط تحصیلی وجود ندارد.

بازار بورس فراز و نشیب زیادی دارد به همین دلیل در هنگام ثبت نام کد بورسی در شهرکرد تعهدی مبنی بر ورود آگاها‌نه از افراد گرفته شود. در واقع صراحتا گفته می‌شود باید با آگاهی وارد این بازار شوید؛ چرا که ‌‌سرمایه‌ گذاری در بورس به همان اندازه که شیرین و سودآور است، ممکن است تلخی و ضرر نیز به همراه داشته باشد.

برای فعالیت در بورس باید تابع قانون بازار بورس باشید. تخطی کردن از قوانین هم موجب مسدود شدن حساب کاربری‌تان و هم اخلال در بازار می‌شود. این تخلفات شامل مواردی مانند ایجاد صف خرید، سیگنال فروشی و … می‌شود. در هنگام ثبت نام تمام این موارد به صورت مورد به مورد عنوان می‌شود. بهتر است آن‌ها را نادیده نگیرید و به دقت مطالعه کنید.

نحوه دریافت کد بورسی در شهرکرد

ضرورت وجود کد بورسی و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. حالا باید با نحوه دریافت کد بورسی در شهرکرد آشنا شویم. همان طور که گفته شد این کد توسط سامانه سجام صادر می‌شود؛ به همین دلیل برای دریافت کد بورسی ابتدا باید در سجام ثبت نام کنید. در هنگام ثبت نام در سجام باید اطلاعات هویتی و مالی خود را وارد کنید. همین طور از آن جایی که برای هر فرد کد بورسی به شماره موبایل ثبت‌شده، ارسال می‌شود؛ باید برای ثبت نام از شماره موبایل خودتان استفاده کنید. شماره‌‌ای ‌که به نام خودتان باشد و قبلا با آن ثبت نام کد بورسی انجام نداده باشید. در نهایت بعد از تمام این مراحل و انجام احراز هویت می‌توانید کد بورسی را دریافت کنید.

دریافت کد سجام در شهرکرد

سامانه سجام به آدرس sejam.ir با هدف یکپارچه‌سازی اطلاعات مشتریان راه‌اندازی شده است. ماهیت سامانه غیر تجاری است، البته برای ارائه خدمات ثبت نام هزینه اندکی دریافت می‌کند. برای ثبت نام کد بورسی در شهرکرد وارد سایت سجام شوید و سپس در قسمت بالای سایت گزینه ثبت نام را انتخاب کنید. بعد از پر کردن مرحله به مرحله فرم‌های ثبت نام، در نهایت اگر تمام مراحل را به درستی انجام دهید، کد پیگیری یا همان کد سجام را دریافت خواهید کرد.

ثبت نام کد سجام در شهرکرد به جز سایت سجام در سایت کارگزاری آگاه نیز انجام می‌شود. این کارگزاری با هدف راحتی بیشتر کاربران سامانه آگاه اکسپرس را راه‌اندازی کرده است. با این تفاوت که ثبت نام در این سامانه کاملا رایگان است.

در نهایت از هر طریقی که ثبت نام کرده باشید بعد از دریافت کد سجام، برای احراز هویت باید اقدام کنید. احراز هویت سجام تنها از طریق خود سامانه سجام انجام می‌شود. برای اطلاع از روش‌های احراز هویت سجام می‌توانید در همان سایت سجام، گزینه احراز هویت را از منوی بالای سایت انتخاب کنید. در صفحه جدید لیستی از دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در شهرکرد برای احراز هویت حضوری و همین طور لینک‌های تاییدشده برای احراز هویت غیر حضوری ارائه داده شده است.

دریافت کد معاملاتی در شهرکرد

سامانه ex.agah.com سامانه‌‌ای ‌برای دریافت کد معاملاتی است. در واقع در همین سامانه است که امکان ثبت نام کد سجام با کد معاملاتی به صورت هم‌زمان وجود دارد. برای دریافت کد معاملاتی در شهرکرد حتما باید وارد سایت کارگزاری شوید و فرم‌های مشخص‌شده را پر کنید. اگر قبلا جداگانه در سجام ثبت نام کرده باشید به محض وارد کردن شماره تلفن‌تان تمام اطلاعات هویتی و مالی از سجام فراخوانی می‌شود. اگر هم می‌خواهید هم‌زمان در هر دو را ثبت نام کنید باید تمام اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

احراز هویت کد سجام و کد معاملاتی با یکدیگر فرق دارند. احراز هویت کد معاملاتی به صورت حضوری در دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه یا شعب آگاه انجام می‌شود. برای احراز هویت سجام نیز باید از طریق سایت سجام پیگیری کنید. افرادی که قبلا ثبت نام و احراز هویت سجام را انجام داده باشند، نیازی به احراز هویت مجدد برای کارگزاری آگاه نخواهند داشت.

سهام عدالت در شهرکرد

سامانه فروش سهام عدالت

از زمان توزیع سهام عدالت چند سالی می‌گذرد. در ابتدا این سهام قابل فروش نبود و تنها از سود آن استفاده می‌شد. به این صورت که سود سهام سالانه برای افراد خانواده و به حساب هر فرد جاداگانه واریز می‌شد. در ابتدای سال جاری از طرف دولت اجازه فروش سهام عدالت در مقدار مشخصی صادر شد. از آنجایی که مدت طولانی سهام عدالت قابل فروش نبوده است، رشد خوبی پیدا کرد. همین موضوع هم در جذب بیشتر مردم به بازار بورس بسیار موثر بود.

کارگزاری آگاه در سامانه se.agah.com امکان فروش سهام عدالت را فراهم کرده است. این سامانه برای عموم مردم قابل استفاده است و حتی اگر در خود کارگزاری ثبت نام نکرده باشید باز هم می‌توانید از طریق آن مدیریت سهام عدالت خود را به عهده بگیرید. البته در صورتی که روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده باشید. نحوه فروش سهام در کارگزاری آگاه در مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت توضیح داده شده است.

 

جمع‌بندی

فعالیت در بورس مقدماتی دارد که یکی از آن‌ها دریافت کد بورسی و کد معاملاتی است. در این میان نقش کارگزاری‌ها بسیار پررنگ است، چون آن‌ها تنها بستر ‌‌خرید و فروش آنلاین سهام هستند. کارگزاری آگاه با ایجاد چند سامانه امکان دریافت کد بورسی و کد سجام در شهرکرد را فراهم کرده است. در تمام طول مسیر ورود به بورس می‌توانید از خدمات کارگزاری آگاه استفاده نمایید. همین‌طور این کارگزاری با ارائه خدمات آموزشی به صورت تخصصی شما را در خرید و فروش سهام همراهی می‌کند تا ریسک کمتری را متحمل شوید. به علاوه برای کسانی که تنها قصد فروش و مدیریت سهام عدالت خود را دارند، حتی اگر نخواهند فعالیت دیگری در بورس داشته باشند یا حتی اگر نخواهند در این کارگزاری ثبت نام کنند، باز هم سامانه‌‌ای ‌مجزا در آگاه وجود دارد. از طریق این سامانه امکان نه تنها فروش سهام عدالت در شهرکرد بلکه در هر نقطه دیگر امکان‌پذیر خواهد بود.

آدرس و شماره تماس شعبه شهرکرد

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: