دریافت کد بورسی و کد سجام در زنجان

  • تاریخ درج ۳ دی ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۷۷۴ مشاهده
کدبورسی زنجان

این روزها افراد زیادی به دنبال راهی برای سرمایه‌گذاری هستند. عده‌ای از افراد بازار طلا و ارز را انتخاب می‌کنند و عده‌ای دیگر دست به راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک می‌زنند. هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

یک راه دیگر که در مقایسه با دو روش قبل از نتیجه بهتری برخوردار است، ورود به دنیای بورس است. شما می‌توانید با ورود به بازار بورس ضمن افزایش سرمایه خود به کارآفرینی بیشتر در کشور نیز کمک کنید. ما در ادامه درباره نحوه دریافت کد بورسی در زنجان با شما صحبت می‌کنیم.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

کد بورسی شناسه‌ای مهم است که به شما اجازه می‌دهد تا در بازار بورس فعالیت کنید. این کد از ۳ حرف و ۵ عدد تشکیل شده‌است. این ساختار برای افراد حقیقی، حقوقی و اتباع به یک شکل است. برای افراد حقیقی ۳ حرف اولیه نام خانوادگی و پنج عدد تصادفی ساختار کد بورسی را می‌سازد.

اگر قصد دریافت کد بورسی در زنجان را دارید، باید درخواست خود را به سازمان بورسی کشور ارائه دهید. پس‌از آن یک کد ۸ بخشی برای‌تان صادر خواهدشد که می‌توانید تا پایان عمر با استفاده ‌از آن فعالیت بورسی داشته‌ باشید. یادتان باشد که کد بورسی از لازمه‌های اصلی حضور شما در بازار بورس است. در صورتی که این کد را گم کرده‌اید، می‌توانید آن را در سامانه معاملاتی کارگزاری مشاهده کنید.

تمامی علاقمندان به دنیای بورس در هر رده سنی می‌توانند در این بازار دست به خرید و فروش سهام بزنند (جهت آموزش خرید و فروش در بورس کلیک کنید). مهم نیست که شما بازنشسته شده‌اید یا زیر سن قانونی قرار دارید! زیرا در هر دو حالت اجازه ورود به بازار بورس را خواهید داشت و می‌توانید پس‌ از دریافت کد بورسی در زنجان فعالیت خود را آغاز کنید. البته افرادی که زیر سن قانونی هستند، با ارائه تعهدنامه ولی اجازه دسترسی به سامانه معاملاتی را خواهند داشت.

نحوه دریافت کد بورسی در زنجان

دریافت کد بورسی در زنجان بسیار آسان است و شما می‌توانید با برداشتن چند قدم ساده به خواسته خود برسید. می‌توانید به صورت حضوری یا آنلاین اقدام کنید.

در صورتی که شیوه حضوری را انتخاب کرده ‌باشید، تمامی اقدامات لازم توسط دفاتر پیشخوان دولت انجام خواهد شد. با مراجعه به این دفاتر ثبت نام در سامانه‌های سجام و کارگزاری را به کارشناسان می‌سپارید. در ادامه کارشناسان برای شما احراز هویت انجام می‌دهند و می‌توانید کد بورسی خود را دریافت کنید. اگر می‌خواهید نزدیکترین دفتر را پیدا کنید، حتما روی لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در زنجان کلیک کنید. لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه نیز برای افرادی که در سایر شهرهای ایران سکونت دارند، مناسب است.

اگر برای دریافت کد بورسی در زنجان، روش آنلاین را انتخاب کرده‌اید، بهترین گزینه مراجعه به سامانه آگاه اکسپرس است. در ادامه خودتان تمامی مراحل ثبت نام و احراز هویت در سامانه‌های سجام و کارگزاری را طی خواهیدکرد و در انتها کد بورسی در زنجان برای شما صادر می‌شود.

دریافت کد سجام در زنجان

سجام یکی از سامانه‌های مهم و ملی کشور به حساب می‌آید که از اطلاعات مشتریان بورسی نگهداری می‌کند. سجام که صورت خلاصه‌شده سامانه جامع اطلاعات مشتریان است، برای محافظت بیشتر داده‌های بورسی توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به راه افتاد. اهمیت نگهداری از داده‌های بورسی به قدری زیاد است که در حال حاضر بدون ثبت نام در این سامانه امکان ورود به بازار بورس وجود ندارد.

حالا تمامی افراد حقیقی، حقوقی و اتباع باید پیش از ورود به بازار بورس در سامانه سجام ثبت نام کنند. حتی افرادی که پیش از راه‌اندازی این سامانه وارد دنیای بورس شده‌اند، موظف هستند تا ثبت نام خود را در این سامانه را تکمیل کنند.

برای دریافت کد سجام در زنجان یا باید به وب‌سایت www.sejam.ir وارد شوید یا از اپلیکیشن‌های واسط کمک بگیرید. در ادامه از شما خواسته می‌شود تا اطلاعات هویتی و مالی خود را ثبت کنید و ۱۰ هزارتومان پرداخت کنید. در صورتی که از این مرحله بگذرید یک کد پیگیری دریافت خواهید کرد.

راه دیگر استفاده ‌از سامانه آگاه اکسپرس با لینک ex.agah.com است. با استفاده ‌از این سامانه دریافت کد بورسی و کد سجام در زنجان بسیار آسان است و می‌توانید هر دو درخواست را همزمان ثبت کنید.

دریافت کد معاملاتی در زنجان

برای این که بتوانید در زمان‌های مناسب به بازار بورس پاسخ دهید و سرمایه خود را با در نظر گرفتن شرایط ارتقا دهید، به تصمیم‌گیری‌های آنلاین نیاز خواهید داشت.

در واقع شما باید بتوانید به سامانه‌های معاملاتی وارد شوید و با استفاده ‌از اینترنت به خرید و فروش سهام مشغول شوید. به این منظور به کد معاملاتی نیاز خواهید داشت. کارگزاری‌ها موطف هستند برای مراجعه‌کنندگانشان کد معاملاتی صادر کنند. یادتان باشد که محدودیتی برای دریافت کد معاملاتی تعریف نشده‌ است و شما می‌توانید چند کد معاملاتی داشته‌باشید و از آن‌ها در بازار بورس استفاده کنید.

کارگزاری آگاه برای مشتریان بورسی خود به صورت رایگان کد معاملاتی صادر می‌کند. شما می‌توانید برای دریافت کد معاملاتی در زنجان به صورت آنلاین به سامانه آگاه اکسپرس مراجعه کنید یا به دفاتر پیشخوان دولت منتخب مراجعه کنید.

سهام عدالت در زنجان

سامانه فروش سهام عدالت

بازار بورس بازار پرمنفعتی است که عموما شانس حضور در آن برای اقشار کم‌درآمد جامعه وجود ندارد. دولت با در نظر گرفتن این محدودیت برای قشر ضعیف جامعه و با هدف بهبود کیفیت زندگی این دسته ‌از افراد، سهامی را با نام سهام عدالت معرفی کرد. این سهام در سال ۱۳۸۵ معرفی شد و پس ‌از آن سهام کارخانه‌های دولتی فقط به اقشار ضعیف جامعه واگذار شد. در راستای این طرح، شهروندان ایرانی به دهک‌های مختلف تقسیم شدند و سهام عدالت میان گروه‌های خاصی تقسیم‌بندی شد. در حال حاضر در حدود ۵۰ ملیون نفر از جمعیت ایران صاحب سهام عدالت هستند. البته دولت اعلام کرد سهامداران حقی در فروش این سهام ندارند و مدیریت این سهم‌ها به عهده شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بود. به تازگی یعنی در سال ۱۳۹۹ و در قالب طرح آزادسازی سهام عدالت، امکان مدیریت سهام، آن هم به صورت تدریجی، صادر شد.

افرادی که قصد فروش سهام عدالت در زنجان را دارند و البته روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند کار فروش سهام خود را به کارگزاری آگاه واگذار کنند. با واگذاری این اختیار به کارشناسان آگاه اجازه می‌دهید تا با توجه به قوانین موجود، سهام‌تان را به فروش برسانند و سود آن را به حساب‌تان واریز کنند.

به این منظور به سامانه سهام عدالت آگاه با آدرس se.agah.com وارد شوید. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، حتما مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت را مطالعه کنید.

 

جمع‌بندی

این روزها استقبال برای ورود به دنیای بورس بسیار زیاد شده ‌است. اگر شما هم قصد ورود به این بازار را دارید و به دنبال دریافت کد بورسی در زنجان هستید، حتما به دفاتر پیشخوان دولت آگاه مراجعه کنید یا از سامانه آگاه اکسپرس کمک بگیرید. این سامانه مجموعه‌ای از خدمات بورسی را به شما ارائه می‌دهد و کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با ساده‌ترین روش، به دنیای بورس و بازار سرمایه وارد شوید.

آدرس و شماره تماس شعبه زنجان

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: