مسیر سرمایه‌گذاری در بورس؛ راهنمایی برای شروع روزهای پرسود!

  • تاریخ درج ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
  • تاریخ ویرایش ۲ اسفند ۱۴۰۲
  • ۵ نظر
  • ۲۳۱ مشاهده
مسیر سرمایه گذاری در بورس

به دنیای جذاب و پرهیجان بورس خوش آمدید!

ثبت نام در کارگزاری و شروع سرمایه‌گذاری در بورس، یک گام مهم در مسیر رسیدن به آسایش مالی است و بابت برداشتن این قدم، به شما تبریک می‌گوییم. ممکن است سوالات بسیاری ذهنتان را به خود مشغول کرده باشد. ما برای رسیدن به پاسخ‌ها در کنارتان هستیم، شما را با مفاهیم اساسی سرمایه‌گذاری در بورس آشنا می‌کنیم و راهنمایی‌های عملی در اختیارتان می‌گذاریم تا به اهداف مالی خود نزدیک‌تر شوید.

با ما همراه باشید و با تکیه بر تجربه چندین ساله آگاه، مسیر سرمایه‌گذاری پرسود را آغاز کنید.


سرمایه‌گذاری غیرمستقیم؛ مدیریت دارایی‌ها با حرفه‌ای‌ها

روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در بورس وجود دارد که در یک دسته‌بندی کلی، به دو روش مستقیم و غیرمستقیم تقسیم می‌شوند.

سرمایه‌گذاری غیرمستقیم برای افرادی مناسب است که دانش بورسی کمی دارند یا زمان کافی را برای مدیریت معاملات خود ندارند. اگر شما هم چنین شرایطی دارید یا می‌خواهید از مزایای مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها استفاده کنید، شرکت سبدگردان آگاه بهترین گزینه‌ها را در اختیارتان می‌گذارد.

خدمات مدیریت دارایی آگاه (سرمایه‌گذاری غیرمستقیم) از دو روش زیر انجام می‌شود:

  • صندوق‌های سرمایه‌گذاری
  • سبدگردانی اختصاصی

صندوق‌های سرمایه‌گذاری آگاه

صندوق‌های سرمایه‌گذاری، به عنوان یکی از ابزارهای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم شناخته می‌شوند و محبوبیت بسیاری در میان فعالان بازار بورس دارند. این صندوق‌ها، نقدینگی افراد را جمع‌آوری می‌کنند و آن را به سرمایه‌گذاری در سهام، اوراق بهادار، املاک، اوراق با درآمد ثابت و… اختصاص می‌دهند. دارایی‌های پایه، ریسک و بازدهی مورد انتظار صندوق‌ها با هم متفاوت است. هر سرمایه‌گذار می‌تواند گزینه مناسب خود را انتخاب کند یا سبدی از انواع صندوق‌ها تشکیل دهد.

  • امکان سرمایه‌گذاری با مبالغ اندک
  • بهره گرفتن از دانش و تجربه حرفه‌ای‌ها
  • کاهش ریسک سرمایه‌گذاری
  • صرفه‌جویی در زمان
  • تنوع در دارایی‌ها، ریسک و بازدهی

صندوق‌های سرمایه‌گذاری آگاه انواع مختلفی دارند. در جدول زیر می‌توانید فهرست این صندوق‌ها و توضیحات هر یک را مشاهده کنید:

نوع صندوق ۱ ۲ ۳ توضیحات
صندوق‌های در سهام مشترک آگاه هستی‌بخش آگاه زمرد آگاه ریسک و بازدهی متناسب با بازار سرمایه
صندوق‌های با درآمد ثابت یاقوت آگاه همای آگاه مروارید آگاه جایگزین مناسب سپرده‌های بانکی
صندوق با پشتوانه طلا مثقال آگاه جلوتر از تورم جایگزین مناسب طلای فیزیکی
صندوق اهرمی شتاب آگاه کسب بازدهی بالاتر با مکانیزم اهرم و مناسب برای افراد ریسک پذیر
صندوق بخشی صنایع اتوآگاه پتروآگاه ریسک کمتر و بازده بیشتر نسبت به خرید مستقیم سهام

نکته: با مراجعه به سامانه آگاه می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز، به خرید و فروش صندوق‌های آگاه بپردازید و گزارش عملکرد سرمایه‌گذاری‌های خود را ببینید.

ورود به سامانه آگاه

سبدگردانی اختصاصی آگاه

سبدگردانی اختصاصی یکی دیگر از ابزارهای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم است که معمولا برای مبالغ بالا انجام می‌شود. در این روش، کارشناسان آگاه ابتدا انتظارات و میزان ریسک‌پذیری شما را می‌سنجند و سپس متناسب با این اطلاعات، سبدی اختصاصی برای شما تشکیل می‌دهند.
در حال حاضر، حداقل مبلغ لازم برای سبدگردانی اختصاصی آگاه ۵ میلیارد تومان است.

سرمایه‌گذاری مستقیم؛ از تحلیل تا ترید!

اگر دانش و زمان کافی را برای رصد و تحلیل بازار و مدیریت معاملات در اختیار دارید، روش سرمایه‌گذاری مستقیم مناسب شما است. در این روش، ابتدا در کارگزاری ثبت‌نام می‌کنید تا کد بورسی و کد معاملاتی برای‌تان صادر شود. سپس می‌توانید وارد سامانه معاملاتی کارگزاری شوید و معاملات خود را شروع کنید. سامانه معاملاتی اختصاصی کارگزاری آگاه، «آساتریدر» نام دارد. این سامانه با تمام دستگاه‌ها سازگار است و می‌توانید از هر یک از نسخه‌های آن برای معاملات خود استفاده کنید.

برای آشنایی با نحوه خرید و فروش سهام در نسخه‌های مختلف آساتریدر، روی گزینه مورد نظرتان کلیک کنید:

در سرمایه‌گذاری مستقیم، ابزارها و دستیاران معاملاتی آگاه نیز همراه شما هستند. آگاه ریسرچ و آوای آگاه از مهم‌ترین ابزارهای معاملاتی هستند که می‌توانند با ارائه خدمات مشاوره، سیگنال، سبد پیشنهادی سرمایه‌گذاری و اطلاعات کاربردی از بازار سهام، مسیر سرمایه‌گذاری در بورس را هموار‌تر کنند.

بآشگاه مشتریان؛ صعود به قله توانایی‌ها

کارگزاری آگاه، بسیاری از خدمات ویژه خود را در بستر بآشگاه به مشتریان خود ارائه می‌دهد. با عضویت در بآشگاه می‌توانید در فعالیت‌های مختلف شرکت کنید و امتیاز و ریال خود را افزایش دهید، به سطوح (قله‌های) بالاتر صعود کنید و از امکانات متنوعی بهر‌ه‌مند شوید؛ امکاناتی مانند:

  • اعتبار معاملاتی
  • تخفیف کارمزد نقدی
  • تخفیف بسته‌های آموزشی و مشاوره‌ای-تحلیلی

بآشگاه

آموزش بورس؛ دانش بیشتر و سود بالاتر

برای کار کردن با سامانه‌های کارگزاری، آشنایی بیشتر با روش‌های سرمایه‌گذاری و یادگیری انواع روش‌های تحلیل در بورس، آموزش و یادگیری ضرورت دارد. به همین دلیل، دوره‌های متعددی از طریق آموزش آگاه در اختیار شما قرار گرفته است. با مراجعه به بخش آموزش بورس در بآشگاه آگاه، می‌توانید در دوره‌های مورد نظر خود ثبت نام کنید.

آموزش آگاه

گام‌های اول و ابزارهای مناسب برای شروع سرمایه‌گذاری را با هم بررسی کردیم اما در ادامه این مسیر هم همراهتان هستیم. در هر ساعتی از شبانه‌روز، می‌توانید از طریق شماره تماس ۹۱۰۰۴۰۰۴-۰۲۱ با ما در تماس باشید.

5 پاسخ به “مسیر سرمایه‌گذاری در بورس؛ راهنمایی برای شروع روزهای پرسود!”

  1. غفاری گفت:

    تشکر از راهنمایی

    ۱
  2. حمید فروتن گفت:

    سلام و درود بر همه دوستان و هم باشگاهی های عزیزم .
    پیشاپیش سال جدید ( که قطعا سالی سرشار از شادی و سلامتی و پول هنگفت برای همه آگاهان بازار است ) را تبریک و تهنیت می گویم و البته همانطور که در اخرین روزهای سال گذشته پیش بینی کردیم و اتفاق افتاد ؛ آرزو می کنم امسال هم بهترین سهام های بازار را درو کنیم . یادمان نرود که بورس بهترین ابزار تجاری است بشرطها و شروطها : مانند شکارچی آرام ، مترصد قرصت بهترین شکار ، و البته با حوصله . کمی هم تجربه لازم است و البته کمی علم تحلیلی . من سه بار در سهامداری بازنده بودم چون فقط به دیگران گوش می دادم .وقتی خودم تصمیم گرفتم و مطالعه و تجربه و خطا کردم ؛ یازده هزار سهم هزار ریالی داشتم و امروز همان سهم به اندازه حقوق و مزایای ده سال کار اداری را در مدت سه تا چهار سال برایم کنار گذاشته است . بنابراین اکنون پس از سالها معنای جمله وارن بافت را درک می کنم .
    در پناه خداوند مهربان ؛ پیروز و بهروز باشید .

    ۴
  3. ساحل گفت:

    خیلی عالی بود

    ۰
  4. رضا گفت:

    سلام ببخشید شماره حسابهای بانکی آگاه برای واریز نقدی وجه جهت شارژ مانده نزد کارگزاری رو از کجا پیدا کنم؟ لطفاً اعلام بفرمایید. متشکرم.

    ۰
    • کارشناس 1621 گفت:

      سلام دوست عزیز، جهت ثبت صحیح فیش واریز نقدی به‌صورت زیر عمل کنید: از طریق سامانه معاملاتی آنلاین: منو، درخواست‌ها، فیش واریز نقدی، علامت مثبت سبز، ثبت درخواست. از طریق آسا تریدر: بیشتر، درخواست‌ها، فیش واریز نقدی، علامت مثبت، ثبت درخواست.
      در قسمت شماره‌حساب‌های کارگزاری می‌توانید بانک موردنظر خود را جست‌وجو کنید. توجه داشته باشید نام واریز کننده و صاحب کد بورسی باید یکسان بوده و مغایرتی نداشته باشد. در صورت مراجعه‌ حضوری به بانک و ارسال اطلاعات صحیح در قسمت فیش واریز نقدی، حداکثر تا ۳۰ دقیقه کاری پس از ثبت فیش، مبلغ به‌حساب کاربری شما اضافه خواهد شد.
      همچنین در سایت m.agah.com شماره حساب‌های کارگزاری جهت واریز وجه قابل مشاهده می‌باشند.

      ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: