Avatar
https://bashgah.com/blog/question/?p=37232

کاهش حداقل مبلغ معاملات سهام از ۱۰۰ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان

سلام
درمورد حداقل مبلغ خرید که ۱۰۰ تومن است اگر بشود تغییراتی به سازمان بورس پیشنهاد داد بنظر من مناسب است برای اینکه امکان افزایش تراکنش ها را ایجاد می کند ، حالا ممکن است افزایش بیش حدی ایجاد شود که فعالیت ها را مختل کند و یا موضوعات نا متناسب دیگری را موجب شود . اما اگر صلاح می دانید بررسی کارشناسی را زحمتش را بپذیرید و اگر جواب کارشناسی شما مثبت بود عددی کوچکتری را بر حسب کارشناسی های شما مثلا ۵۰ هزار تومن را به سازمان پیشنهاد بفرمائید .
البته و صد البته پیگیری مناسب هم لازمه کار است چه سازمان حتما کار های بسیاری دارد درنتیجه حصول نتیجه ممکن است به درازا بکشد .

  • ۷پاسخ
  • ۶۰۷۰بازدید
پاسخ
اشتراک

۷پاسخ

7 پاسخ به “کاهش حداقل مبلغ معاملات سهام از ۱۰۰ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان”

  1. حسین گفت:

    آیا حداقل قیمت خرید برای سهام برای کاهش تعداد سفارشات مشخص شده است؟ برای افرادی که ۱۰۰ سهم ۱۵۰۰ تومانی میخواهند چرا باید ۵۰۰ هزار تومان خرید انجام بدهند لطفا پاسخ دهدید.

    ۰

    بهترین جواب

    • کارشناس 2265 گفت:

      با سلام دوست عزیز، طبق قوانین سازمان بورس حداقل مبلغ خرید برای کاربران سامانه‌های آنلاین برای نمادهای فعال در بازار بورس تهران و فرابورس ایران پنج میلیون ریال می‌باشد. لطفا سفارش خرید خود را به گونه‌ای وارد کنید که مبلغ آن حداقل پنج میلیون ریال + کارمزد خرید باشد.

      ۰
  2. قباد گفت:

    سلام،
    برای فروش سهام محدودیتی وجود ندارد ؟
    حداقل مبلغ فروش سهام چقدر هست ؟

    ۰

    بهترین جواب

    • Agah7 گفت:

      سلام دوست عزیز
      بر اساس اطلاعیه بورس اوراق تهران، بورس تهران اعلام کرد آن دسته از معاملاتی که ثبت سفارش کمتر از ۵۰۰ هزار تومان داشته باشند، جز در یک صورت، مسدود می‌شوند. بر اساس این اطلاعیه سفارش‌های معاملات زیر ۵۰۰ هزار تومان صرفاً در صورتی پذیرفته می‌شود که برای فروش سهام به میزان کل دارایی بر روی آن نماد باشد. در غیر این صورت ضمن مسدود شدن کد معاملاتی اشخاص حقیقی و حقوقی، موضوع در کمیته رسیدگی به تخلفات بررسی می‌شود. جهت پیگیری لطفا در ساعات اداری با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۴۰۰۴ داخلی ۲ بخش پذیرش آنلاین تماس حاصل فرمائید.

      ۰
  3. حسن گفت:

    الان که نه تنها کمتر نشده
    برای معاملات برخط از ۱۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان برای هر خرید افزایش پیدا کرده

    ۳

    بهترین جواب

  4. Agah گفت:

    سلام
    عددی که برای حداقل کنونی معاملات آنلاین در نظر گرفته شده پس از کارشناسی های مختلف، تعیین شده است. علاوه بر این عددی کمتر از این کارمزد مضاعف برای مشتری دربر خواهد داشت.

    ۰
    • MOH00204 گفت:

      سلام و وقت بخیر
      بنابراین برای حداقل تعداد ۵۰ سهم فروش هم باید موضوع مضاعف شدن کارمزد و بقیه مشکلات مشابه حداقل ها در خرید برقرار باشد
      متوجه شدم
      و تشکر

      ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: