Avatar
https://bashgah.com/blog/question/?p=136825

نحوه خرید سکه از طریق بازار بورس

سلام قصد خرید تعدادی سکه کامل را دارم نیاز به راهنمایی دارم از بازار بخرم یا کارگزاری ؟

  • ۲۵پاسخ
  • ۲۰۲۸بازدید
پاسخ
اشتراک

۲۵پاسخ

25 پاسخ به “نحوه خرید سکه از طریق بازار بورس”

  1. تهمینه گفت:

    سلام چطور ۴ تا ربع سکه بخرم و چه ساعتی ؟

    ۰

    بهترین جواب

    • کارشناس 1084 گفت:

      با سلام
      دوست عزیز برای خرید ربع سکه بهار آزادی نیازی به داشتن کد بورس کالا نیست و شما می‌تونین از طریق کد بورسی اوراق از طریق سامانه معاملاتی online.agah.com و یا اپلیکیشن آساتریدر با جستجو کردن نماد ربع سکه بهار آزادی «سکه۰۳۱۲ن۰۶» سفارش خرید تون رو ثبت کنین. باید توجه داشته باشین که پس از خرید ربع سکه بایستی به خزانه بانک رفاه کارگران در شهر تهران برای تحویل گرفتن ربع سکه‌ها مراجعه کنین. همچنین اطلاع داشته باشین که حداقل تعداد ربع سکه بهار آزادی که می تونین خرید کنین ۱عدد و حداکثر ۵عدد هستش. لازم به ذکره که متقاضيان خريد مي بايست پیرو پیام ناظر از ساعت ۰۹:۰۰ الي ساعت ۱۳:۰۰ روز جاري مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۸، از طريق سامانه معاملاتی، با جستجوی نماد بر اساس روش ثبت سفارش اعلام شده در سایت tsetmc.com نسبت به ثبت سفارش خريد اقدام کنن.

      ۱
  2. قدیری گفت:

    سلام
    امکانش هست یک مقاله در خصوص نحوه خرید ربع سکه منتشر کنید. با تشکر

    ۰

    بهترین جواب

    • کارشناس 2204 گفت:

      با سلام دوست عزیز، پیشنهاد شما ارجاع داده شد و پس از بررسی بر اساس اولویت اقدام صورت می‌گیرد.

      ۰
  3. محسن گفت:

    سلام .
    نحوه خرید ربع سکه از بورس چگونه است . لطفا دقیق توضیح دهید چون نماد متوقف است و با جستجوی نماد نمیشود فهمید چکار باید کرد و چه قیمتی باید پیشنهاد داد .
    ممنون از شما

    ۱۳

    بهترین جواب

    • کارشناس 1124 گفت:

      باسلام.دوست عزیز جهت ثبت سفارش خرید برای ربع سکه بهار آزادی باید منتظر انتشار پیام ناظر باشیددر حال حاضر پیام ناظری مربوط به انجام معامله در روز جاری منتشر نشده است حراج به صورت تک قیمتی بوده یعنی قبل از شروع معاملات بازه قیمتی تعیین می شود واگر قیمت شما برابر یا بیشتر از بازه قیمت تعیین شده باشد سکه به شما تخصیص داده خواهد شد.ممکن است شرایط جدیدی در عرضه جدید اعمال بشه که میتونید از سایت (http://tsetmc.ir/)قسمت اطلاعیه عرضه که درپیام ناظر منتشر میشه مطالعه کنین.

      ۱
  4. عرفان گفت:

    سلام چطور می‌توانم سکه‌ای که به صورت گواهی سپرده خریداری شده را به صورت فیزیکی دریافت کنم؟

    ۰

    بهترین جواب

    • کارشناس 1621 گفت:

      سلام. دوست عزیز، جهت جهت دریافت سکه از انبار، می‌بایست درخواست خود را به کارگزاری اعلام و پس از هماهنگی با انبار، به انبار مربوطه مراجعه نمایید. سپس هزینه‌ی انبارداری را پرداخت کرده و سکه را تحویل بگیرید. برای اعلام درخواست به کارگزاری می‌بایست یک نامه به مشخصات زیر نوشته و تصویر آن را (همراه با امضا و اثر انگشت) از طریق ایمیل به کارگزاری ارسال نمایید. نام و نام خانوادگی
      کد ملی
      کدبورسی
      شماره همراه
      نام محصول
      نماد موردنظر
      تناژ یا تعداد موردنظر
      برای تحویل این درخواست باید قبل از ساعت ۱۰ روز جاری ارسال گردد.
      الزامی جهت ارسال نامه از طریق ایمیل پیش فرض وجود ندارد. ایمیل مذکور باید به آدرس زیر ارسال شود: .gavahi@agah.com

      ۳
  5. Agah7 گفت:

    سلام دوست عزیز،
    یکی از دارایی های صندوق طلا گواهی های سکه عرضه شده در بورس می باشد. نحوه خرید و فروش گواهی سکه همانند خرید و فروش سهام می باشد. به این صورت که سرمایه گذار تنها با داشتن کد بورسی می تواند به صورت آنلاین سکه را خریداری کند. بعد از خرید گواهی سکه سرمایه گذار یا میتواند همان گواهی را دوباره در بازار بورس به فروش برساند و یا می تواند همراه با داشتن گواهی سکه به بانک عامل مراجعه کرده و سکه خود را دریافت کند.
    سرمایه گذار برای خرید یک سکه باید سفارش های خود را در مضرب ۱۰ تایی وارد سامانه کند. یعنی اگر سرمایه گذاری قصد خرید ۵ سکه را داشته باشد باید ۵۰ سفارش و اگر قصد خرید ۱ سکه را داشته باشد باید ۱۰ سفارس وارد سامانه کند تا بتواند سکه مورد نظر را خریداری کند.

    زمان معاملات گواهی سکه طلا نیز در حال حاضر از ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۵:۳۰ می باشد. ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۳:۰۰ مرحله پیش گشایش می باشد که در ساعت ۱۳:۰۰ قیمت تعیین می شود و حراج پیوسته ( معاملات عادی ) از ساعت ۱۳:۰۰ الی ۱۵:۳۰ جریان دارد.

    ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: