Avatar
https://bashgah.com/blog/question/?p=127075

سهام متوفی را چطوری باید پیگیری کنم؟

با سلام بنده تعدادی برگه سهام مربوط به پدر بزرگم دارم که در زمان قدیم خریداری شده است و مربوط به شرکت فیلور و ایرانیت بوده که الان اسم تجاری انها به شرکت سایرا و گروه بهمن تغییر کرده برگه انحصار ورثه بنام خودم دارم چطوری باید پیگری این سهام باشم با تشکر

  • ۲۱پاسخ
  • ۳۰۱۰بازدید
پاسخ
اشتراک

۲۱پاسخ

21 پاسخ به “سهام متوفی را چطوری باید پیگیری کنم؟”

  1. احسان گفت:

    سلام.. پدر من سهام عدالت رو سال ۸۶ ثبت نام کرد و در حالی که هیچ سودی نگرفته بود اوایل سال ۸۷ فوت کرد.. الان سهام عدالتش مشمول وراث میشود یا ن

    ۰

    بهترین جواب

    • مهدیه قربانی گفت:

      سلام دوست عزیز، برای انحصار ورثه سهام عدالت یکی از وارث که سجامی شده، باید وارد حساب کاربری خود در درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir شود و از بخش «امور مربوط به سهام عدالت متوفی» با وارد نمودن کدملی، تاریخ تولد و تاریخ فوت متوفی در بخش «استعلام نوبت تشکیل پرونده» اقدام به گرفتن نوبت نماید. از همین طریق می‌توانید در خصوص زمان تشکیل پرونده مطلع شوید. در صورتی که زمان تقسیم دارایی فرا نرسیده باشد، باید صبر کنید.
      سپس یکی از ورثه (سجامی) می‌بایست با در دست داشتن مدارک لازم به یکی از شعب کارگزاری آگاه مراجعه نماید. توجه داشته باشید که جهت انتقال دارایی، سجامی بودن تمامی وراث الزامی ندارد اما آن شخصی که جهت انجام مراحل تشکیل پرونده مراجعه می‌کند، حتما باید سجامی باشد.
      مدارک موردنیاز جهت انجام انتقال قهری سهام عدالت به این ترتیب است:
      ۱. اصل یا تصویر برابر اصل شناسنامه و کارت ملی تمامی وراث تعیین شده در برگه حصر وراثت (در صورت تغییر نام یا جنسیت صفحه توضیحات شناسنامه هم باشد)
      ۲. تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی
      ۳. اصل یا تصویر برابر اصل دریافت‌شده از مرجع رسمی گواهی انحصار وراثت متوفی (در صورتی که مادر در بین وراث باشد، طبق ماده ۸۹۲ قانون مدنی، ارائه صفحات مربوط به تعداد فرزندان پدر و مادر متوفی نیز الزامی است).
      ۴. در صورتیکه متوفی دارای وصیت نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز به آن اشاره شده است، ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت نامه نیز ضروری می‌باشد.

      ۰
  2. فردین گفت:

    سلام من پدرم فوت کرده اصلا خبر نداریم سهام عدالت ثبت نام کرده یا نه چون زندان بوده کلا و سال ۸۶ فوت کردن از کجا بفهمیم سهام عدالت داره یا نه؟

    ۱

    بهترین جواب

    • کارشناس 1277 گفت:

      سلام دوست عزیز،جهت پیگیری موضوع خود می توانید با شرکت سپرده گذاری مرکزی شماره ۱۵۶۹ تماس حاصل نمایید

      ۰
  3. محمد رضا گفت:

    سلام وقت بخیر بنده پدرم فوت شده و نمیدانم چه سهام هایی رو دارا بوده چگونه متوانم از طریق سامانه ذینفعان استعلام سهام ها یا موجودی و تعداد سهام های پدرم رو داشته باشم. در واقع تعداد سهام و شرکت هایی که در ان سهامی داشته.

    ۱

    بهترین جواب

    • کارشناس 1621 گفت:

      با سلام دوست عزیز، در ابتدا هر یک از وراث می‌بایست کدبورسی گرفته و سجامی‌ شوند سپس یک نفر به نمایندگی از طرف وراث جهت ارئه‌ی مدارک مورد نیاز به دفتر پیشخوان سمات مراجعه نماید:۱. اصل یا کپی برابر اصل حکم انحصار وراثت متوفی ۲. اصل یا کپی برابر اصل گواهی واریز مالیات بر ارث به انضمام اسامی شرکت‌های مندرج در گواهی واریز مالیات بر ارث ۳. وصیت‌نامه و یا صلح‌نامه (درصورت موجود بودن) ۴. اصل یا کپی برابر اصل گواهی فوت متوفی ۵. تصویر شناسنامه متوفی ۶. تصویر شناسنامه و کارت‌ملی تمامی وراث ۷. تصویر صفحه دوم شناسنامه مادر متوفی درصورت ذکر در حصر وراثت ۸. تسلیم برگه سهام یا گواهی نقل و انتقال متعلق به متوفی سپس نماینده وراث می‌بایست برای ثبت درخواست انتقال سهام به وراث، به سایت ذینفعان مراجعه کرده و از قسمت «میز خدمت الکترونیک» درخواست جدیدی را با عنوان «انتقال سهام به وراث» ثبت نماید تا فرآیند انتقال صورت گیرد. پس از انجام مراحل مذکور، به اسم هر نفر یک برگه سهم صادر می‌شود و نهایتا هر یک از وراث می‌توانند سهام خود را پس از تکمیل ثبت‌نام در کارگزاری بفروشند.

      ۱
  4. بهیار گفت:

    باسلام پدربزرگ بنده سال ۷۳ ب تعداد ۵۰سهم ۳۰۰۰تومانی سهام تعاونی بنیاد مستضفان بنیاد شهید راخریداری کرده بعد زدن بنام مادربزرگم الان دوتاشون هم مرحوم شدن هرجاک میریم خبری ازش نیست باید کجا مراجعه کنیم.

    ۱

    بهترین جواب

    • کارشناس 1621 گفت:

      سلام دوست عزیز، در ابتدا هر یک از وراث می‌بایست کدبورسی گرفته و سجامی‌ شوند سپس یک نفر به نمایندگی از طرف وراث جهت ارئه‌ی مدارک مورد نیاز به دفتر پیشخوان سمات مراجعه نماید:۱. اصل یا کپی برابر اصل حکم انحصار وراثت متوفی ۲. اصل یا کپی برابر اصل گواهی واریز مالیات بر ارث به انضمام اسامی شرکت‌های مندرج در گواهی واریز مالیات بر ارث ۳. وصیت‌نامه و یا صلح‌نامه (درصورت موجود بودن) ۴. اصل یا کپی برابر اصل گواهی فوت متوفی ۵. تصویر شناسنامه متوفی ۶. تصویر شناسنامه و کارت‌ملی تمامی وراث ۷. تصویر صفحه دوم شناسنامه مادر متوفی درصورت ذکر در حصر وراثت ۸. تسلیم برگه سهام یا گواهی نقل و انتقال متعلق به متوفی سپس نماینده وراث می‌بایست برای ثبت درخواست انتقال سهام به وراث، به سایت ذینفعان مراجعه کرده و از قسمت «میز خدمت الکترونیک» درخواست جدیدی را با عنوان «انتقال سهام به وراث» ثبت نماید تا فرآیند انتقال صورت گیرد. پس از انجام مراحل مذکور، به اسم هر نفر یک برگه سهم صادر می‌شود و نهایتا هر یک از وراث می‌توانند سهام خود را پس از تکمیل ثبت‌نام در کارگزاری بفروشند.

      ۲
  5. کرامت گفت:

    با سلام. پدر بنده تعدادی سهام دارند و ایشان قبل از واگذاری کد ملی فوت شده اند. جهت پیگیری سهام کد ملی الزامی است ولی پدرم کد ملی نداشتن چگونه باید سهام ایشان را دریافت کنم. تشکر

    ۰

    بهترین جواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: