Avatar
https://bashgah.com/blog/question/?p=182474

سهام عدالت متوفیان

می‌خواستم بدونم امکان تشکیل پرونده سهام عدالت متوفیان و نحوه انتقال سهام ها به چه صورت انجام می‌شود؟ لطفا راهنمایی کنید.

  • ۳پاسخ
  • ۳۸۷بازدید
پاسخ
اشتراک

۳پاسخ

3 پاسخ به “سهام عدالت متوفیان”

  1. پارسا گفت:

    درود و احترام

    اینجانب وارث متوفی در سال ۱۳۹۷ بعداز فوت متوفی ، سهام عدالت متوفی را در دفتر پیشخوان(اردیبهشت ۹۸) با ارائه مدارک و مستنداتی همچون گواهی انحصار وراثت ، شماره شبا از بانک ، کارت ملی و شناسنامه خودم و..... را تحویل پیشخوان جهت انتقال سهام عدالت متوفی بنام خود نمودم که دفتر پیشخوان نیز سهام عدالت متوفی رو بنام منِ ورثه انتقال داد و برگه رسید کاغذی داد.

    حالا که سامانه میراث برای ایجاد انتقال سهام عدالت متوفی به وراث ایجاد شده ، آیا اینجانب باید دوباره سهام عدالت متوفی رو بنام خودم منتقل کنم یا چون قبلا در اردیبهشت سال ۹۸ سهام عدالت متوفی رو بنام خودم انقال دادم ، نیازی نیست دوباره انتقال انجام بدم؟؟؟

    ۰

    بهترین جواب

    • کارشناس 2537 گفت:

      سلام دوست عزیز، طبق اطلاع رسانی منتشر شده در سال ۱۴۰۲ رویه انحصار وراثت سهام عدالت افرادی که تاریخ وفاتشان تا قبل از تاریخ ۱۳۹۹/۰۵/۰۱ بوده است به شرح زیر است:
      باید یکی از وارث که سجامی است وارد حساب کاربری خود در سامانه درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه https://ddn.csdiran.ir شده و اطلاعات متوفی را ثبت نمایید. از همین طریق می‌توانید در خصوص زمان تشکیل پرونده مطلع شوید. در صورتی که زمان تقسیم دارایی فرانرسیده باشد، لازم به صبوری است.
      در صورتی که زمان تقسیم دارایی فرا رسید، یکی از وراث (سجامی) می‌بایست با در دست داشتن مدارک لازم مدارک به یکی از شعب کارگزاری آگاه مراجعه نماید. توجه داشته باشید که جهت انتقال دارایی، سجامی بودن تمامی وراث الزامی ندارد اما آن شخصی که جهت انجام مراحل تشکیل پرونده مراجعه می‌کند، حتما باید سجامی باشد.
      مدارک موردنیاز جهت انجام انتقال قهری سهام عدالت به این ترتیب است:
      ۱. تصویر اصل یا برابر اصل دریافت‌شده از مرجع رسمی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیین‌شده در گواهی حصر وراثت
      ۲. تصویر کارت ملی یا صفحه اول شناسنامه متوفی
      ۳. تصویر اصل یا برابر اصل دریافت‌شده از مرجع رسمی گواهی انحصار وراثت متوفی (در صورتی که مادر در بین وراث باشد، طبق ماده ۸۹۲ قانون مدنی، ارائه صفحات مربوط به تعداد فرزندان پدر و مادر متوفی نیز الزامی است).

      ۴. در صورتیکه متوفی داراي وصیت نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز به آن اشاره شده است، ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت نامه نیز ضروري می‌باشد.

      ۰
  2. کارشناس 2213 گفت:

    سلام دوست عزیز، برای انحصار ورثه سهام عدالت یکی از وارث که سجامی شده، باید وارد حساب کاربری خود در درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir شود و از بخش «امور مربوط به سهام عدالت متوفی» با وارد نمودن کدملی، تاریخ تولد و تاریخ فوت متوفی در بخش «استعلام نوبت تشکیل پرونده» اقدام به گرفتن نوبت نماید. از همین طریق می‌تونید در خصوص زمان تشکیل پرونده مطلع شوید. در صورتی که زمان تقسیم دارایی فرا نرسیده باشد، باید صبر کنید.
    سپس یکی از ورثه (سجامی) می‌بایست با در دست داشتن مدارک لازم به یکی از شعب کارگزاری آگاه مراجعه نماید. توجه داشته باشید که جهت انتقال دارایی، سجامی بودن تمامی وراث الزامی ندارد اما آن شخصی که جهت انجام مراحل تشکیل پرونده مراجعه می‌کند، حتما باید سجامی باشد.
    مدارک موردنیاز جهت انجام انتقال قهری سهام عدالت به این ترتیب است:
    ۱. اصل یا تصویر برابر اصل شناسنامه و کارت ملی تمامی وراث تعیین شده در برگه حصر وراثت (در صورت تغییر نام یا جنسیت صفحه توضیحات شناسنامه هم باشد)
    ۲. تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی
    ۳. اصل یا تصویر برابر اصل دریافت‌شده از مرجع رسمی گواهی انحصار وراثت متوفی (در صورتی که مادر در بین وراث باشد، طبق ماده ۸۹۲ قانون مدنی، ارائه صفحات مربوط به تعداد فرزندان پدر و مادر متوفی نیز الزامی است).
    ۴. در صورتیکه متوفی دارای وصیت نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز به آن اشاره شده است، ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت نامه نیز ضروری می‌باشد.

    ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: