Avatar
https://bashgah.com/blog/question/?p=37098

انتقال سهام به شخص دیگر از طریق کارگزاری آگاه امکان پذیر است؟

سلام :ازکاربران کارگزاری آگاه هستم , ازیک شخصی که آن هم کاربر این کارگزارمیباشد طلب دارم باهم به توافق میرسیم که ایشان بدهی خود را بصورت سهام پرداخت کنددر این خصوص راهنمائئ کنید!که آیا دو نفر حضوری در نمایندگی حضور یابند حل میشود یا …..

  • ۱۵پاسخ
  • ۲۴۶۸۳بازدید
پاسخ
اشتراک

۱۵پاسخ

15 پاسخ به “انتقال سهام به شخص دیگر از طریق کارگزاری آگاه امکان پذیر است؟”

  1. مرتضی گفت:

    سلام.
    نماد هایی که بعد تقسیم به وارث رسیده در تمام دارایی های من موجود هست، ولی در پرتفوی اضافه نشده. چکار باید انجام بدم؟

    ۰

    بهترین جواب

    • کارشناس 2239 گفت:

      سلام. دوست عزیز در صورتی که نماد به شما تخصیص داده شده باشد، ابتدا می بایست در کارگزاری بر روی آن نماد تغییر کارگزار ناظر ثبت نمایید؛ طی ۲ روز کاری تعداد سهام شما به سبد سهام کارگزاری آگاه افزوده خواهد شد. جهت مشاهده اطلاعات نماد ازجمله مقدار سود و زیان یا قیمت سریه سر، می بایست از طریق ثبت تراکنش دستی خرید بر روی این نماد، اطلاعات حجم و قیمت و تاریخ را به سامانه اعلام نمایید.

      ۰
  2. دیاکو گفت:

    سلام سهام تقسیمی مربوط به ارث باید به چه صورت به پرتفوی شخصی و داراییها اضافه شود؟

    ۰

    بهترین جواب

    • مهدیه قربانی گفت:

      سلام دوست عزیز، در ابتدا هر یک از وراث باید کدبورسی گرفته و سجامی‌ شوند سپس یک نفر به نمایندگی از طرف وراث جهت ارئه‌ی مدارک مورد نیاز به دفتر پیشخوان سمات مراجعه نماید:۱. اصل یا کپی برابر اصل حکم انحصار وراثت متوفی۲. اصل یا کپی برابر اصل گواهی واریز مالیات بر ارث به انضمام اسامی شرکت‌های مندرج در گواهی واریز مالیات بر ارث۳. وصیت‌نامه و یا صلح‌نامه (درصورت موجود بودن)۴. اصل یا کپی برابر اصل گواهی فوت متوفی۵. تصویر شناسنامه متوفی۶. تصویر شناسنامه و کارت‌ملی تمامی وراث۷. تصویر صفحه دوم شناسنامه مادر متوفی درصورت ذکر در حصر وراثت۸. تسلیم برگه سهام یا گواهی نقل و انتقال متعلق به متوفی سپس نماینده وراث می‌بایست برای ثبت درخواست انتقال سهام به وراث، به سایت ذینفعان مراجعه کرده و از قسمت «میز خدمت الکترونیک» درخواست جدیدی را با عنوان «انتقال سهام به وراث» ثبت نماید تا فرآیند انتقال صورت گیرد. پس از انجام مراحل مذکور، به اسم هر نفر یک برگه سهم صادر می‌شود و نهایتا هر یک از وراث می‌توانند سهام خود را پس از تکمیل ثبت‌نام در کارگزاری بفروشند.​

      ۰
  3. داود گفت:

    سلام چنانچه شخصی فوت شود اما رمز و پسورد حساب او در اختیار شخص دیگری باشد اگر بعد از سه الی چهار روز بعد از فوت ایشان وارد حساب شود و سهام را بفروش برساند و پول نقد سهام در حساب ایشان بماند چه مشکلی پیش می‌آید؟

    ۰

    بهترین جواب

    • کارشناس 1621 گفت:

      با سلام دوست عزیز، شخصی که فوت می‌شود زمان مشخصی برای بسته شدن حساب بورسی آن وجود ندارد. بستگی دارد چه زمانی سازمان بورس متوجه فوت شخص شود و حساب ایشان را ببندد.
      چنانچه مشتری فوت شود و داخل حساب کارگزاری مبلغ قابل معامله داشته باشد، بعد از انجام مراحل انحصار وراثت، می‌توان به دو روش زیر برای دریافت مبلغ قابل معامله اقدام نمود:
      ۱- وراث با نامه انحصار وراثت به شعبه مراجعه کنند.
      ۲- بعد از مراحل انحصار وراثت برای دریافت مبلغ، خود سازمان به کارگزاری نامه‌ای فرستاده و مبلغ با توجه به سهم هر شخص به شماره حساب اعلام شده واریز می‌گردد.

      ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: