Avatar
https://bashgah.com/blog/question/?p=82890

چگونه سهام فرد متوفی را بفروشیم؟

سلام خسته نباشید شخصی سهام از شرکت سهامی نساجی مازندران داشتن ساله‌اس پیگیری نکردن، درحال حاضر ایشون فوت شدن آیا میشه این سهام پیگیری کرد؟ ووضعیت سودهای که دریافت نکردن چیست؟

  • ۳پاسخ
  • ۱۵۴۶بازدید
پاسخ
اشتراک

۳پاسخ

3 پاسخ به “چگونه سهام فرد متوفی را بفروشیم؟”

  1. سولماز گفت:

    سلام خسته نباشید پدربزرگم ۲۲۰سهام نساجی داره ولی فوت شده الان میخواستم بدونم اگه بخواین بفروشیم از ما این سهام کجا و به چه قیمتی میخرن؟لطف راهنمایی کنید. ممنونم.

    ۰

    بهترین جواب

    • کارشناس 1621 گفت:

      سلام دوست عزیز، در ابتدا هر یک از وراث باید کدبورسی گرفته و سجامی‌ شوند سپس یک نفر به نمایندگی از طرف وراث جهت ارئه‌ی مدارک مورد نیاز به دفتر پیشخوان سمات مراجعه نماید:۱. اصل یا کپی برابر اصل حکم انحصار وراثت متوفی۲. اصل یا کپی برابر اصل گواهی واریز مالیات بر ارث به انضمام اسامی شرکت‌های مندرج در گواهی واریز مالیات بر ارث۳. وصیت‌نامه و یا صلح‌نامه (درصورت موجود بودن)۴. اصل یا کپی برابر اصل گواهی فوت متوفی۵. تصویر شناسنامه متوفی۶. تصویر شناسنامه و کارت‌ملی تمامی وراث۷. تصویر صفحه دوم شناسنامه مادر متوفی درصورت ذکر در حصر وراثت۸. تسلیم برگه سهام یا گواهی نقل و انتقال متعلق به متوفیسپس نماینده وراث می‌بایست برای ثبت درخواست انتقال سهام به وراث، به سایت ذینفعان مراجعه کرده و از قسمت «میز خدمت الکترونیک» درخواست جدیدی را با عنوان «انتقال سهام به وراث» ثبت نماید تا فرآیند انتقال صورت گیرد. پس از انجام مراحل مذکور، به اسم هر نفر یک برگه سهم صادر می‌شود و نهایتا هر یک از وراث می‌توانند سهام خود را پس از تکمیل ثبت‌نام در کارگزاری بفروشند.

      ۰
  2. Agah7 گفت:

    سلام دوست عزیز
    طی عملیات انتقال قهری سهام، سهام متوفی بر اساس گواهی حصر وراثت قانونی وی انتقال می یابد و گواهینامه نقل و انتقال و سپرده اوراق بهادار برای ایشان صادر می گردد.
    مدارک لازم جهت انتقال قهری سهام:
    اصل یا تصویر مصدق(برابر با اصل) حکم انحصار وراثت متوفی
    اصل یا تصویر مصدق(برابر با اصل)گواهی واریز مالیات بر ارث(نام بانک سرمایه در نامه مذکور قید شده باشد)
    اصل یا تصویر مصدق(برابر با اصل)گواهی فوت متوفی
    تصویر شناسنامه و کارت ملی متوفی
    تصویر شناسنامه و کارت ملی تمامی وراث
    تصویر صفحه دوم شناسنامه مادر متوفی(در صورت ذکر در حصر وراثت)
    ارائه گواهینامه نقل و انتقال و سپرده اوراق بهادار مربوط به متوفی

    ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: