راهنمای پنل تحلیل تکنیکال نرم افزار برخط آسا

  • ۱۶ دی ۱۴۰۲
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
  • ۱۴۸ نظر
  • ۸۴۷۰۹ مشاهده
پنل تحلیل تکنیکال نرم افزار آنلاین آسا, تحلیل تکنیکال مقدماتی, نمودار تحلیل تکنیکال سهام, مقایسه نمودار تکنیکال دو نماد, تحلیلگر, خط حمایت, خط مقاومت, پیش بینی قیمت سهام, الکوی هارمونیک, امواج الیوت, فیبوناچی, کندل

تحلیل تکنیکال ابزاری برای پیش‌بینی قیمت در آینده با استفاده از روند قیمت‌ها درگذشته، به کمک نمودار قیمت است. بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار بورس اوراق بهادار که غالباً دید کوتاه‌مدت برای سرمایه‌گذاری دارند، برای خرید و فروش سهام‌ شرکت‌ها از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند. از نظر یک تحلیل‌گر تکنیکال هر چیزی که بتواند در قیمت تأثیرگذار باشد اعم از فاکتورهای سیاسی، فاندامنتال، جغرافیایی و… در قیمت یک سهم لحاظ شده است و درنتیجه تحلیل قیمت‌ها تمام آن چیزی است که ما به آن نیاز داریم. از این رو و با هدف سهولت بررسی نمودار تکنیکالی هر سهم، در طراحی نرم‌افزار معاملات برخط آسا بخشی به عنوان پنل تحلیل تکنیکال در نظر گرفته شده است. این پنل، نمودار قیمت و تمام ابزار تحلیل تکنیکال برای تحلیل تکنیکال انواع سهام، شاخص‌ها و اوراق بدهی را در داخل سامانه معاملاتی در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد.


ویژگی‌های پنل تحلیل تکنیکال آساتریدرآگاه

  • دسترسی به پنل تکنیکال با استفاده از سامانه معاملاتی تحت وب در کامپیوتر، تلفن همراه و تبلت و بدون نیاز به نصب نرم‌افزار
  • امکان مشاهده نمودار تعدیل‌شده قیمت سهام با احتساب افزایش سرمایه و سود نقدی
  • امکان مقایسه نمودار قیمت چند نماد مختلف در یک نما
  • امکان دسترسی به کلیه ابزارهای مورد نیاز برای تحلیل تکنیکال
  • امکان مشاهده اطلاعات مرتبط با توزیع سود نقدی و افزایش سرمایه روی نمودار قیمت

پیش از ارائه توضیحات باید به این نکته اشاره کنیم که در ویدئوی تحلیل تکنیکال مقدماتی – پنل تحلیل تکنیکال که مدتی قبل تهیه شده بود، به بررسی پنل‌های تحلیل تکنیکال موجود پرداخته شد و به صورت مختصر امکانات موجود در پنل تکنیکالی آسا بیان شد.

دانلود ویدیو

و اما راهنمای کامل نرم‌افزار تحلیل تکنیکال آنلاین آساتریدر آگاه:

ورود به پنل تکنیکال معاملات برخط آسا

برای دسترسی به پنل نحلیل تکنیکال آسا به آدرس online.agah.com لازم است کاربر، مشتری کارگزاری آگاه باشد و نام کاربری و رمز عبور سامانه معاملات آنلاین این کارگزاری را داشته باشد. دریافت نام کاربری آنلاین کارگزاری آگاه به صورت غیرحضوری و با استفاده از سامانه آگاه اکسپرس امکان‌پذیر است. با درج نام کاربری و رمز سامانه آسا در کادرهای مربوطه مطابق تصویر، کاربر به پنل تکنیکال دسترسی خواهد یافت.

پنل تحلیل تکنیکال نرم افزار آنلاین آسا, تحلیل تکنیکال مقدماتی, نمودار تحلیل تکنیکال سهام, مقایسه نمودار تکنیکال دو نماد, تحلیلگر, خط حمایت, خط مقاومت, پیش بینی قیمت سهام, الکوی هارمونیک, امواج الیوت, فیبوناچی, کندل

تصویر شماره ۱: نحوه ورود به پنل تکنیکال نرم‌افزار معاملات برخط آسا

نحوه جستجوی نمودار سهم مورد نظر

پس از ورود به سامانه معاملاتی تحت وب کارگزاری آگاه، برای مشاهده پنل تکنیکال و نمودار قیمت کافی است مطابق تصویر زیر از منوی سمت راست، تب تکنیکال را انتخاب کنید یا روی آیکون تحلیل تکنیکال در کنار نماد هر سهم در صفحه دیدبان نرم‌افزار آسا کلیک کنید.

روش جستجوی نماد در پنل تکنیکال نرم‌افزار آسا

تصویر شماره ۲: روش جستجوی نماد در پنل تکنیکال نرم‌افزار آسا

نمای کلی پنل تحلیل تکنیکال

در پنل تکنیکال، نمودار قیمت به همراه تمام ابزارها و اندیکاتورهای مورد نیاز برای تحلیل تکنیکال و نیز تنظیمات دلخواه کاربر در دسترس است.

مشاهده نمودار تکنیکال هر سهم در صفحه دیدبان نرم‌افزار آسا

تصویر شماره ۳: مشاهده نمودار تکنیکال هر سهم در صفحه دیدبان نرم‌افزار آسا

همانطور که در تصویر نمایش داده شده است، امکانات موجود در پنل تکنیکال از طریق ۵ منوی جداگانه در دسترس کاربران قرار دارد که در ادامه به‌ تفصیل به تشریح هر یک پرداخته می‌شود.

منوی شماره ۱

۱- انتخاب نماد مورد نظر:

از طریق گزینه جستجوی موجود در گوشه بالای سمت چپ پنل، امکان جستجوی نماد مورد نظر با قابلیت فیلتر از میان سهام، شاخص‌ها یا دیدبان کاربر وجود دارد. علاوه‌بر این امکان فیلتر بر اساس بازاری که نماد مورد نظر در آن معامله می‌شود مانند بورس، فرابورس، پایه فرابورس و… نیز تعریف شده است.

انتخاب نماد مورد نظر

تصویر شماره ۴: انتخاب نماد مورد نظر

۲- انتخاب تایم فریم نمودار:

از طریق تب «دوره زمانی» امکان انتخاب تایم فریم نمودار از دوره زمانی ۵ دقیقه تا ماهانه وجود دارد که معامله‌گران با توجه به دوره زمانی مورد نظر برای نگه‌داری سهام می‌توانند تایم فریم مناسب برای تحلیل را انتخاب کنند. همچنین با انتخاب آیکون ستاره موجود در مقابل هر دوره زمانی، امکان تعریف دوره زمانی تمام نمودارها به صورت پیش‌فرض وجود دارد. به عنوان مثال چنانچه آیکون ستاره مقابل تایم فریم «روزانه» فعال شود، از این پس تمام نمادهایی که کاربر انتخاب کند به صورت پیش‌فرض در تایم فریم روزانه نمایش داده خواهند شد.

تعیین دوره زمانی مشاهده روند نمودار

تصویر شماره ۵: تعیین دوره زمانی مشاهده روند نمودار

۳- انتخاب نحوه نمایش نمودار قیمت:

با استفاده از تب «نحوه نمایش» امکان تنظیم نمودار قیمت بر اساس میله‌ای، شمعی، شمعی توخالی، خطی، ناحیه‌ای و هیکن‌اشی وجود دارد.

شخصی سازی نمایش کندل‌ها در نمودار تکنیکال آسا

تصویر شماره ۶: شخصی‌سازی نمایش کندل‌ها در نمودار تکنیکال آسا

با انتخاب آیکون ستاره مقابل هر گزینه، امکان انتخاب آن به عنوان پیش‌فرض نیز تعریف شده است. همچنین برای تنظیمات کلی نمودار قیمت شامل رنگ پس‌زمینه، نحوه نمایش، محورها، تعیین منطقه زمانی و… می‌توان روی آیکون ویژگی‌ها در قسمت فوقانی سمت راست نمودار کلیک کنید یا روی نمودار راست‌کلیک کرده و از منوی بازشده گزینه تنظیمات را انتخاب کنید.

 

تنظیمات کلی نمودار

تصویر شماره ۷: تنظیمات کلی نمودار

نام نماد و همچنین اطلاعات مرتبط با قیمت اولین، کمترین، بیشترین و آخرین معامله هر کندل نیز با حرکت ماوس بر نمودار قیمت در قسمت فوقانی نمودار قابل مشاهده است.

۴- افزودن اندیکاتور به نمودار قیمت:

با کلیک روی تب «اندیکاتورها» مطابق تصویر، لیستی جامع از انواع اندیکاتور و اسیلاتورهای رایج در تحلیل تکنیکال مانند میانگین‌های متحرک، ایچیموکو، RSI،MACD  و… نمایش داده می‌شود که با کلیک روی هریک از آن‌ها، اندیکاتور روی نمودار ظاهر می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آموزش rsi و کاربرد آن کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آموزش macd و کاربرد آن کلیک کنید.

مشاهده اندیکاتورها در پنل تکنیکال آسا

تصویر شماره ۸: مشاهده اندیکاتورها در پنل تکنیکال آسا

برای تغییر تنظیمات پیش‌فرض یا حذف اندیکاتور مورد نظر از نمودار قیمت نیز کافی است روی آن اندیکاتور کلیک راست کنید و از منوی بازشده با انتخاب گزینه فرمت، تنظیمات اندیکاتور را تغییر دهید. همچنین می‌توانید با انتخاب گزینه حذف یا عدم نمایش، اقدام به حذف اندیکاتور از روی نمودار کنید.

انتخاب تنظیمات پیش‌فرض و یا حذف اندیکاتور

تصویر شماره ۹: انتخاب تنظیمات پیش‌فرض یا حذف اندیکاتور

۵- مقایسه نمودار نمادهای مختلف:

برای مقایسه نمودارهای مختلف با یکدیگر در نرم‌افزار تحلیل تکنیکال آسا، می‌توانید روی تب «مقایسه یا افزودن نماد» کلیک کنید و پس از انتخاب نام نماد، نمودار نمادهای مورد نظر را با یکدیگر مقایسه کنید. همانطور که در تصویر مشخص است، نمودار دو سهم فولاد (آبی) و هرمز (بنفش) در کنار هم قرارگرفته‌اند و قابل مقایسه هستند.

مقایسه نمودار تکنیکال دو سهم در پنل تکنیکال آسا

تصویر شماره ۱۰: مقایسه نمودار تکنیکال دو سهم در پنل تکنیکال آسا

با انتخاب گزینه «حالت قبلی» یا «حالت بعدی» می‌توان به تغییرات قبلی و بعدی نمودار دسترسی پیدا کرد. همچنین با کلیک روی آیکون «حالت تمام صفحه» نیز نمودار به حالت تمام‌صفحه نمایش داده می‌شود.

برخی آیکون های موجود در پنل تکنیکال آسا

تصویر شماره ۱۱: برخی آیکون‌های موجود در پنل تکنیکال آسا 

۶- نمایش نمودار قیمت تعدیل‌شده:

یکی از ویژگی‌های مهم پنل تحلیل تکنیکال نرم‌افزار آسا این است که نمایش نمودار هر سهم با احتساب افزایش سرمایه، سود نقدی یا بدون تعدیل امکان‌پذیر است.

نمایش نمودار بر اساس احتساب افزایش سرمایه، سود نقدی و یا بدون تعدیل

تصویر شماره ۱۲: نمایش نمودار بر اساس احتساب افزایش سرمایه، سود نقدی یا بدون تعدیل

همچنین تاریخ و میزان سود نقدی توزیع‌شده و نیز اطلاعات مرتبط با افزایش سرمایه به ترتیب با استفاده از نقاط زرد و آبی‌رنگ روی نمودار نمایش داده می‌شود.

 یکی از ویژگی‌های مهم پنل تحلیل تکنیکال نرم‌افزار آسا این است که نمایش نمودار هر سهم با احتساب افزایش سرمایه، سود نقدی یا بدون تعدیل امکان‌پذیر است (تصویر شماره۱۲).

منوی شماره ۲

۷- ابزارهای رسم:

ابزارهای مورد نیاز برای رسم انواع خطوط روند، کانال‌ها، خطوط فیبوناچی، الگوهای کلاسیک، الگوهای هارمونیک و… همچنین قابلیت افزودن متن و شمایل دلخواه روی نمودار از منوی موجود در سمت چپ پنل تحلیل تکنیکال در دسترس است. در ادامه به تفصیل به بررسی هر یک از این گزینه‌ها می‌پردازیم. اولین تب موجود در منوی سمت چپ امکان انتخاب نحوه نمایش نشانگر به‌صورت مکان‌نما، پیکان، نقطه و پاک‌کن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تصویر نمایشگر، این امکان را به کاربر می‌دهد تا در هر بخش اطلاعات مورد نیاز را با جزئیات مقتضی مشاهده کند.

 

تغییر نمایش مکان نما در پنل تکنیکال آسا

تصویر شماره ۱۳: تغییر نمایش مکان‌نما در پنل تکنیکال آسا

۸- رسم انواع خطوط روند و کانال:

تب بعدی، ابزار رسم انواع خطوط (روند، عمودی، افقی) و کانال را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. برای تنظیمات و تغییر رنگ، تغییر عرض، نحوه نمایش آن و انتها یا ابتدای باز خط روند‌ها نیز می‌توان از ابزار‌های موجود در نوار ابزاری که در بالای صفحه نمایش داده خواهد شد، استفاده کرد.

 

انتخاب و تغییر خطوط روند در پنل تکنیکال آسا

تصویر شماره ۱۴: انتخاب و تغییر خطوط روند در پنل تکنیکال آسا

۹- رسم خطوط فیبوناچی، چنگال اندروز و مربع گن:

برای رسم ابزارهایی نظیر انواع خطوط فیبوناچی، چنگال‌ اندروز، مربع گن و… می‌توان مانند تصویر زیر از گزینه‌های موجود در تب سوم استفاده کرد. همچنین برای ویرایش و اعمال تغییرات می‌توان از ابزار‌های موجود در نوار ابزاری که در بالای صفحه نمایش داده می‌شود، کمک گرفت.

استفاده از چنگال ها و کانال فیبوناچی در پنل تکنیکال آسا

تصویر شماره ۱۵: استفاده از چنگال‌ها و کانال فیبوناچی در پنل تکنیکال آسا

به عنوان مثال با کلیک روی گزینه تنظیمات از نوار ابزار فوق، می‌توان نسبت‌های فیبوناچی مورد نظر را اضافه یا حذف کرد. همچنین با انتخاب گزینه امتداد خطوط در منوی نحوه نمایش، می‌توان خطوط فیبوناچی را برای سهولت کاربری امتداد داد.

۱۰- رسم اشکال هندسی:

قابلیت رسم انواع اشکال هندسی و تعیین محدوده‌های مورد نظر روی نمودار برای بررسی حرکات قیمت در آینده، مانند تصویر زیر امکان‌پذیر است.

ابزارهای رسم و ویرایش آن‌ها در پنل تکنیکال آسا

تصویر شماره ۱۶: ابزارهای رسم و ویرایش آن‌ها در پنل تکنیکال آسا

۱۱- درج متن و علائم گرافیکی:

امکان افزودن متون و نمادهای دلخواه برای درج توضیحات مورد نیاز و مشخص نمودن نقاط حساس در نمودار قیمت مانند تصویر زیر وجود دارد.

 

افزودن متن به نمودار در پنل تکنیکال آسا

تصویر شماره ۱۷: افزودن متن به نمودار در پنل تکنیکال آسا

۱۲- رسم الگوهای کلاسیک، الگوهای هارمونیک و امواج الیوت: 

ابزار رسم انواع الگوهای کلاسیک مانند الگوی سر و شانه، الگوهای هارمونیک و موج شماری بر اساس امواج الیوت، به منظور شناسایی و تحلیل بهتر روند قیمتی در تب ششم در دسترس است.

 

رسم الگوهای مورد نیاز در پنل تکنیکال آسا

تصویر شماره ۱۸: رسم الگوهای مورد نیاز در پنل تکنیکال آسا

برای تعیین نسبت ریسک به ریوارد برای موقعیت‌های تحلیلی مختلف با تعیین نقاط خرید و تعیین حد سود و حد زیان و نیز تعیین محدوده قیمتی یا زمانی بین دو نقطه مختلف می‌توان همانند تصویر زیر از گزینه‌های موجود در تب هفتم استفاده کرد.

تعیین نسبت ریسک به ریوارد برای موقعیت‌های تحلیلی مختلف

تصویر شماره ۱۹: تعیین نسبت ریسک به ریوارد برای موقعیت‌های تحلیلی مختلف

۱۳- افزودن شمایل و علائم گرافیکی به نمودار:

برای افزودن آیکون‌های مختلف به نمودار، می‌توان همانند تصویر زیر اقدام کرد.

استفاده از انواع آیکون ها و علائم گرافیکی در پنل تکنیکال آسا

تصویر شماره ۲۰: استفاده از انواع آیکون‌ها و علائم گرافیکی در پنل تکنیکال آسا

۱۴- اندازه‌گیری تغییرات قیمتی و زمانی میان دو نقطه مختلف نمودار:

مطابق تصویر زیر با کلیک روی این تب و فعال کردن آن و انتخاب دو نقطه از نمودار، اختلاف قیمتی و زمانی میان دو نقطه نمایش داده می‌شود. علاوه‌بر این، با نگه‌داشتن دکمه «شیفت» روی کیبورد و کلیک بین نقاط مختلف نیز این قابلیت در دسترس خواهد بود.

اندازه‌گیری تغییرات قیمتی و زمانی در پنل تکنیکال آسا

تصویر شماره ۲۱: اندازه‌گیری تغییرات قیمتی و زمانی در پنل تکنیکال آسا

آیکون آهنربا باعث چسبندگی ابزارهای در حال رسم به نزدیک‌ترین نقاط مجاور در نمودار قیمت

آیکون «ماندن در حالت ترسیم» باعث فعال‌ماندن آخرین ابزار رسم انتخاب‌شده و امکان رسم مجدد آن بدون نیاز به انتخاب مجدد

آیکون «قفل‌کردن ابزارهای رسم» باعث می‌شود امکان تغییر یا جابجایی خطوط و الگوهای رسم شده روی نمودار وجود نداشته باشد.

آیکون «عدم نمایش اشکال» باعث مخفی شدن تمامی ابزارهای رسم موجود روی نمودار

آیکون «نمایش لیست اشکال» باعث نمایش لیست کاملی از تمامی ابزارهای موجود روی نمودار با قابلیت تغییر تنظیمات یا حذف آن‌ها 

  آیکون «حذف همه اشکال» باعث حذف تمام ابزارها و خطوط روی نمودار می‌شود.

منو شماره ۳

۱۵- انتخاب طول دوره زمانی قابل نمایش در نمودار قیمت:

گزینه‌های موجود در گوشه سمت چپ و پایین پنل تکنیکال، امکان تغییر طول دوره زمانی قابل مشاهده در نمودار قیمتی را از ۱ روزه تا ۱۰ ساله در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

انتخاب طول دوره زمانی

تصویر شماره ۲۳: انتخاب طول دوره زمانی

منوی شماره ۴

۱۶- انتخاب مقیاس نمودار قیمت:

امکان انتخاب مقیاس لگاریتمی، مقیاس درصدی و مقیاس حسابی برای تغییرات قیمت، با استفاده از منوی موجود در گوشه سمت راست و پایین پنل تکنیکال وجود دارد.

منوی شماره ۵

۱۷- ذخیره و بارگذاری نمودار: 

آیکون  برای ذخیره نمودار در نرم‌افزار در نظر گرفته شده است و از طریق گزینه می‌توان نمودار ذخیره‌شده را به همراه تمامی ابزارهای تحلیلی موجود در آن، نمایش، حذف یا به‌روزرسانی کرد. همچنین با استفاده از آیکون     می‌توان تصویر نمودار موجود را در مسیر دلخواه ذخیره، یا لینک آن را برای موارد استفاده بعدی نگهداری کرد.


کلام آخر

با توجه به اینکه تحلیل تکنیکال یکی از ابزار پرکاربرد در دنیای معاملات اوراق بهادار به‌شمار می‌آید، پنل‌های تکنیکال مورد استقبال سرمایه‌گذاران محترم بازار سهام قرار گرفته است. کارگزاری آگاه با همکاری شرکت نرم‌افزاری آسا تلاش کرده است تا ضمن ارائه پنل تکنیکال تحت وب در نرم افزار آسا، درخواست مشتریان را در مورد استفاده از یک پنل فارسی و مناسب نیز برآورده سازد.

148 پاسخ به “راهنمای پنل تحلیل تکنیکال نرم افزار برخط آسا”

  1. Bashgah گفت:

    با سلام
    اسامی برندگان شهریورماه، در هفته ابتدایی مهر، در بخش بلاگ بآشگاه منتشر و جوایز نقدی داده خواهد شد که به حساب بآشگاه افراد واریز می شود.

    ۱
  2. IchiMoku گفت:

    با درود و سپاس فراوان ؛

    از زحمات یکایک عزیزان و سروران گرامی در تیم کارگزاری و گردانندگان باشگاه آگاه، صمیمانه تقدیر و تشکر نموده و بابت فعالسازی ابزار تحلیل تکنیکال در سامانه آنلاین آسا نیز سپاسگزارم. سوال بنده این است که آیا امکان ملحوظ نمودن بازه زمانی Intraday (مثلا فواصل ۵ تا حداکثر ۳۰ دقیقه ای) در نمودارهای تکنیکال، در حال حاضر وجود دارد یا خیر ؟ اگر خیر، آیا در آینده این امکان فراهم خواهد شد؟

    ممنون از محبت شما ..

    ۰
    • Bashgah گفت:

      سلام
      خیر در حال حاضر در نمودار تحلیل تکنیکال آسا این بازه زمانی وجود ندارد ولی احتمالا در آینده نزدیک این امکان نیز به نرم افزار اضافه خواهد شد.
      با تشکر از همراهی شما

      ۰
  3. nejati57 گفت:

    درود و خدا قوت. این سوال امروز "عمومی-درخواست خرید و فروش اینترنتی در نرم افزار معاملات بر خط آسا- طراح: رضا نجاتی" دو تا جوابش ( گزینه ها الف و ب) نادرست هستند بنابراین هر دو جواب هستند. وقتی سوال رو ارسال کردم احتمالا تغییراتی در سوال و جواب ها به وجود امده . لطفا پی گیری نمایید . با سپاس از شما

    ۰
    • Bashgah گفت:

      با سلام
      دوست گرامی، گزینه دوم (قرارداد خرید و فروش اینترنتی از زمان امضای آن، محدودیت زمانی ندارد.) صحیح است و هیچگونه تغییری در صورت سوال و جوابها داده نشده است.
      با تشکر از همراهی شما

      ۰
  4. agah45009 گفت:

    با سلام و تشکرفراوان.از وقتی که با آسا کار میکنم همیشه میگفتم ای کاش میشد یکم روی بخش تحلیل تکنیکال سیستم آسا بیشتر وقت بزارم و ازش استفاده کنم.با این مطالبی که گذاشتید خیالم راحت شد.واقعا ممنون.

    ۱
  5. سلا م این pdf بالا بصورت ویدیوئی گرفتم .ودوست دارم این ادامه داشته باشد .....سپاسگزارم

    ۳
    • Agah گفت:

      سلام دوست گرامی
      فایل پی دی افی در مطلب قرارداده نشده است. ویدئویی هم که در سایت وجود دارد ادامه دار است و سایر بخش های تولید شده آن در قسمت فیلم آموزشی بلاگ قابل مشاهده است.

      ۴
1 2 3 16