صندوق های مختلط در بازار سرمایه

  • تاریخ درج ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • تاریخ ویرایش ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۷۷۰ مشاهده

در این ویدئو تصمیم داریم تا به موضوع صندوق مختلط در بازار بورس بپردازیم.

یکی از مهمترین معیارهای انتخاب صندوق سرمایه‌گذاری، میزان ریسک‌پذیری سهامدار است. در ویدئوهای قبلی توضیح دادیم که صندوق سهامی مناسب افراد ریسک‌پذیر و صندوق درآمد ثابت مناسب افراد ریسک‌گریز بازار سرمایه است. سوال اینجاست که آیا صندوقی وجود دارد که ما بین این دو صندوق قرار بگیرد؟ پاسخ این سوال مثبت است.

صندوق سرمایه‌گذاری مختلط برای آن دسته از سهامدارانی که نه خیلی اهل ریسک هستند و نه خیلی از ریسک در سرمایه‌گذاری فراری‌اند، مناسب به نظر می‌رسد. در صندوق‌های مختلط، ۴۰ تا ۶۰ درصد دارایی صندوق، صرف خرید سهام شرکت‌های بورسی و مابقی دارایی در ابزار مالی درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شود. بازدهی در صندوق‌های مختلط مانند صندوق‌های سهامی از اختلاف قیمت خرید و فروش واحدهای صندوق به دست می‌آید. این صندوق‌ها، ویژگی‌های صندوق سهامی و صندوق‌های درآمد ثابت را در کنار هم دارند. کارگزاری آگاه با راه‌اندازی صندوق مختلط یکم نیکوکاری موفق شده تا در ۱۰ سال گذشته به دارندگان واحدهای این صندوق سود ۱۹۰۰ درصدی برساند.

به عبارت بهتر، اگر شما ده سال قبل با سرمایه ۱۰۰ هزار تومانی واحدهای صندوق را خریداری می‌کردید، امروز سرمایه شما ۱۹ میلیون تومان بود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: