صندوق مبتنی بر طلا در بازار سرمایه

  • تاریخ درج ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • تاریخ ویرایش ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
  • ۰ نظر
  • ۷۳۶ مشاهده

 

در این ویدئو در خصوص صندوق طلا صحبت خواهیم کرد. صندوق طلا، ابزاری جدید برای مدیریت سرمایه افراد است؛ مخصوصا افرادی که به طلا به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری سنتی اعتماد دارند. در حال حاضر نگهداری فیزیکی طلا با مشکلاتی مانند ریسک سرقت، پرداخت مالیات و مواردی از این قبیل همراه است. از طرف دیگر، افزایش قیمت این فلز گران‌بها باعث شده تا شمار زیادی از شهروندان قدرت خرید آن را از دست بدهند. اما با کمک صندوق سرمایه‌گذاری طلا، می‌توان حتی با ۱۰۰۰ تومان هم صاحب بخشی از یک سکه طلا شد.

در صندوق سرمایه‌گذاری طلا، مدیران صندوق میتوانند تا ۷۰ درصد دارایی صندوق را در سپرده یک روزه سکه طلا سرمایه‌گذاری ‌کنند. شما هم می‌توانید با هر سرمایه‌ای، از ۱۰۰۰ تومان تا ده‌ها میلیارد تومان، صاحب بخشی از دارایی صندوق شوید. این نوع صندوق‌ها به لحاظ میزان ریسک سرمایه‌گذاری، مابین صندوق سهامی و صندوق درآمد ثابت قرار می‌گیرند. بازدهی در صندوق‌های طلا مانند صندوق‌های مختلط و سهامی از اختلاف قیمت خرید و فروش واحدهای صندوق به دست می‌آید. قیمت جهانی انس طلا و نرخ ارز، دو عامل اصلی هستند که روی قیمت طلا و بازدهی صندوق سرمایه‌گذاری طلا تاثیر می‌گذارند. در کشور ما، قیمت جهانی انس طلا به سیاست مالی سایر کشورها از جمله آمریکا و نرخ ارز هم به مذاکرات هسته‌ای وابسته است. مهمترین مزیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری از جمله صندوق طلا، متنوع سازی سبد دارایی سهامدار است. حتما شما هم شنیده‌اید که سرمایه‌گذار نباید تمام تخم‌مرغ هایش را در یک سبد قرار دهد.

صندوق های مبتنی بر طلا این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا از یک ابزار نوین سرمایه‌گذاری برای رسیدن به بازدهی بیشتر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: