دریافت کد بورسی و کد سجام در ‌‌‌دزفول

  • تاریخ درج ۳ دی ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۷۹۵ مشاهده
کدبورسی دزفول

این روزها همه می‌خواهند وارد بازار بورس شوند. محبوبیت بازار بورس به عنوان بازار ‌‌‌سرمایه‌گذاری رو به افزایش است. دلایل زیادی می‌تواند این محبوبیت را توجیه کند. شاید اولین دلیل سوددهی بالا با سرمایه اندک باشد.

به علاوه بازار بورس دردسرهای سایر بازارهای سرمایه‌گذاری را ندارد و همه معاملات به صورت اینترنتی و آنلاین انجام می‌شود. بنابراین طبیعی است که طرفداران این بازار زیاد باشند. فعالیت در بازار بورس تنها با داشتن کد بورسی امکان‌پذیر است. با وجود این که ثبت نام در بورس کار ساده‌‌ای است؛ در ادامه روند دریافت کد بورسی در دزفول را بررسی خواهیم کرد.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

کد بورسی شناسه‌‌ای برای فعالیت در بورس است. این کد از چند عدد و حرف تشکیل شده است و حروف کد از حروف ابتدای نام خانوادگی افراد گرفته می‌شود. ثبت نام برای دریافت کد بورسی در دزفول اولین قدم برای ورود به بورس است. برای این مرحله می‌توانید به صورت آنلاین یا حضوری اقدام کنید.

کد بورسی به صورت اختصاصی برای هر فرد صادر می‌شود و قابل تغییر نیست. فرقی نمی‌کند چه زمانی کد بورسی دریافت کرده باشید، این کد مانند کد ملی بدون تاریخ انقضا و غیر قابل تغییر است. احتمالا با توجه به ساختار کد بورسی می‌توانید حدس بزنید که هیچ دو نفری نمی‌توانند کد یکسانی داشته باشند و همچنین یک نفر مجاز به دریافت دو کد بورسی نیست.

ثبت نام کد بورسی محدودیتی ندارد، در واقع افراد در هر سنی می‌توانند برای دریافت کد بورسی اقدام کنند. بسیاری از والدین برای فرزندان زیر ۱۸ سال خود سهام می‌خرند و به آن به چشم ‌‌‌سرمایه‌گذاری بلند مدت نگاه می‌کنند. ثبت نام و احراز هویت برای این افراد توسط ولی‌شان با در دست داشتن مدارک هر دو انجام می‌شود.

اصلی‌ترین قسمت فعالیت در بورس، ‌‌‌خرید‌و‌فروش درست و اصولی سهام است که منجر به سود و یا زیان می‌شود (جهت یادگیری و آموزش خرید و فروش در بورس وارد شوید). در این راستا سازمان بورس با هدف کاهش ریسک بازار، در هنگام ثبت نام آزمونی برای ورود کاربران در نظر گرفته است که متقاضی باید حداقل نمره را کسب کند. در واقع کاربرانی که وارد این بازار می‌شوند باید اطلاعاتی هرچند اندک در مورد مفاهیم اولیه بازار داشته باشند.

کد بورسی امکان کنترل معاملات افراد را ایجاد کرده است و از این نظر تخلفات بازار قابل رصد و پیگیری است و سازمان بورس کد بورسی فرد متخلف را مسدود می‌کند؛ البته اگر تخلف در بازار بسیار مخرب باشد می‌تواند مجازاتی تا چند ماه حبس نیز به همراه داشته باشد.

نحوه دریافت کد بورسی در دزفول

ثبت نام کد بورسی در دزفول از طریق سامانه سجام و تنها با داشتن کد سجام امکان‌پذیر است. با وارد کردن اطلاعات هویتی و مالی‌‌‌تان و در نهایت دریافت کد سجام ثبت نام انجام می‌شود. بعد از این مرحله، احراز هویت را باید انجام دهید که برای آن نیز باید از طریق دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در دزفول اقدام کنید. البته امکان احراز هویت غیر حضوری نیز فراهم شده است.

دریافت کد سجام در دزفول

سامانه سجام که ماهیتش طبقه‌بندی و یکپارچه‌سازی اطلاعات مشتریان است، با دریافت هزینه‌‌ای اندک ثبت نام کد سجام در دزفول را انجام می‌دهد. سامانه سجام سامانه‌‌ای با هدف غیر تجاری است و این هزینه را برای ارائه خدمات به مشتریان دریافت می‌کند.

روند ثبت نام در سجام به این صورت است که ابتدا وارد سایت sejam.ir می‌شوید و گزینه ثبت نام را انتخاب می‌کنید. با باز شدن صفحه جدید باید به دقت فرم‌های ثبت نام را پر کنید و ‌‌‌همین‌طور تذکرات را بخوانید. در هنگام ثبت نام تعهدی مبنی بر عدم تخلف در بازار بورس از متقاضی گرفته می‌شود. اولین چیزی که برای ثبت نام از شما می‌خواهند شماره موبایلی اختصاصی است به این معنا که با هر شماره موبایل فقط می‌توان یک بار ثبت نام کرد و یک کد بورسی دریافت کرد.

در وهله اول برای تایید شماره موبایل پیامی ارسال می‌شود و بعد از تایید شماره موبایل ثبت نام شروع می‌شود. در نهایت نیز در صورتی که مراحل ثبت نام را به درستی انجام دهید، کد پیگیری سامانه برای‌‌‌تان ارسال می‌شود. این کد پیگیری همان کد سجام است که به موجب آن می‌توانید کد بورسی در دزفول را دریافت کنید.

مرحله آخر احراز هویت است. در سایت سجام در قسمت احراز هویت، دفاتر و لینک‌ها برای احراز هویت حضوری و غیر حضوری مشخص شده‌اند. اگر وارد صفحه مذکور شوید به راحتی می‌توانید نوع احراز هویت را انتخاب کرده و سپس مراکز مورد نظر را انتخاب کنید.

دریافت کد معاملاتی در دزفول

برای دریافت کد معاملاتی در دزفول باید به کارگزاری‌ها مراجعه کنید. کارگزاری‌ها با ایجاد بستر مجازی ‌‌‌خرید‌و‌فروش آنلاین در بازار بورس را ممکن کرده‌اند. بنابراین داشتن کد معاملاتی نیز الزامی است. شیوه ثبت نام به این صورت است که ابتدا وارد صفحه ex.agah.com مربوط به کارگزاری آگاه می‌شوید و برای ثبت نام جدید اقدام می‌کنید. به محض وارد کردن شماره موبایل‌‌‌تان اگر قبلا در سجام عضو شده باشید تمام اطلاعات‌تان وارد سایت کارگزاری آگاه می‌شوند و دیگر نیازی نیست تک تک قسمت‌ها را پر کنید. در صورتی هم که قبلا ثبت نام نکرده باشید باید تمام قسمت‌ها را به دقت پر کنید.

اگر قبلا در سجام ثبت نام نکرده باشید، همان‌طور که اطلاعات‌‌‌تان را برای ثبت نام کد معاملاتی در آگاه اکسپرس وارد می‌کنید می‌توانید برای سجام نیز ثبت نام کنید. در واقع این سامانه ثبت نام سجام و کارگزاری را به صورت همزمان انجام می‌دهد.

بعد از ثبت نام و دریافت کد پیگیری، احراز هویت در دفاتر پیشخوان منتخب آگاه یا به صورت غیر حضوری انجام می‌شود. اگر از قبل در سامانه سجام احراز هویت شده باشید، دیگر نیازی به احراز هویت کارگزاری نخواهد بود. در غیر این صورت، به دفاتر پیشخوان منتخب یا شعب کارگزاری مراجعه کنید و احراز هویت خود را انجام دهید.

سهام عدالت در دزفول

سامانه فروش سهام عدالت

کارگزاری آگاه در سامانه se.agah.com امکان فروش سهام عدالت را برای تمام افراد میسر کرده است. در این سامانه می‌توانید درخواست فروش خود را ثبت کنید و بعد از انجام چند مرحله، سهام عدالت‌‌‌تان را به پول نقد تبدیل کنید. البته فروش سهام عدالت ضوابط خاص خود را دارد و تنها در زمان مشخص و به میزان مشخص قابل فروش است.

فروش سهام عدالت تا مدت‌ها ممکن نبود و فقط سود آن به حساب تک تک افراد خانواده واریز می‌شد. بعد از طرح آزادسازی سهام عدالت فروش بخشی از سهام امکان‌پذیر شد. فروش و مدیریت سهام عدالت همراه با جزئیات آن در مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت شرح داده شده است.

همین‌طور در مقالات مختلف کارگزاری آگاه می‌توانید تمام ابهامات‌‌ خود را در مورد سهام عدالت، چگونگی فروش، زمان فروش، تبدیل آن به پول و … بر طرف کنید.

 

جمع‌بندی

با توجه به میزان استقبال مردم از بازار بورس فعالیت کارگزاری‌ها بسیار بیشتر شده و به همان نسبت نیز خدمات بیشتری را به کاربران ارائه می‌دهند. کارگزاری آگاه یک نمونه از کارگزاری‌های مورد اعتماد مردم است که خدمات گسترده‌‌ای در زمینه بازار بورس و سهام‌داری به مشتریان خود ارائه می‌دهد، در مواردی مانند سامانه سهام عدالت، حتی اگر مشتری کارگزاری هم نباشید می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید. این خدمات در تمام سطح کشور در دسترس مردم قرار دارند. بنابراین برای ثبت نام کد بورسی در دزفول از مرحله اول تا انتها و همین‌طور فروش و مدیریت سهام عدالت در دزفول می‌توانید از سایت کارگزاری آگاه استفاده کنید.

آدرس و شماره تماس شعبه دزفول

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: