دریافت کد بورسی و کد سجام در یاسوج

  • تاریخ درج ۷ دی ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۶۱۹ مشاهده
کدبورسی یاسوج

بازار بورس می‌تواند نقش پررنگی در اقتصاد کشور داشته باشد. فعالیت و پویایی در بازار بورس موجب حمایت از تولیدات و کارخانجات داخلی می‌شود بنابراین می‌تواند نقش موثری در رشد و توسعه اقتصاد کشور داشته باشد. سهام‌داری در بورس برد دو طرفه است.

یعنی علاوه بر این که واگذارکنندگان سهام سود می‌برند، خریداران سهام نیز می‌توانند سرمایه‌شان را افزایش دهند. برای آغاز این ‌‌سرمایه‌گذاری قبل از هر چیزی به کد بورسی نیاز دارید. دریافت کد بورسی از طریق اینترنت انجام می‌شود. برای اطلاع دقیق از نحوه دریافت کد بورسی در یاسوج و مراحل آن، ادامه مطلب را دنبال کنید.

 

در این مطلب عناوین زیر را بررسی خواهیم کرد:


 

کد بورسی چیست؟

‌‌سرمایه گذاری در بورس به دو روش انجام می‌شود. در یک روش متقاضی تنها با خرید سهام مورد نظر ‌‌سرمایه‌گذاری می‌کند. یعنی در نهایت رشد آن سهام باعث افزایش سرمایه‌اش می‌شود. در نوع دوم متقاضی علاوه بر خرید سهام، در سود آن نیز شریک می‌شود. یعنی در نهایت هم سهام را می‌فروشد و از رشد پولش سود می‌برد و هم در این مدت سود سهمش را دریافت می‌کند. به طور کلی ‌‌سرمایه‌گذاری در بورس با کمی دقت و دانش می‌تواند سوددهی خوبی داشته باشد.

در بازار بورس مانند هر بازار ‌‌سرمایه‌گذاری دیگر، افراد خاطی وجود دارند که به دلایل مختلفی سعی در اخلال بازار دارند. به همین دلیل است وجود کد بورسی یک ضرورت است. کد بورسی این امکان را ایجاد می‌کند که بتوان پیشینه فعالیت و ‌‌خرید‌و‌فروش‌های متقاضیان را بررسی کرد. در این صورت اگر کسی بخواهد با کارهایی مانند ایجاد صف کاذب نظم بازار را به هم بزند؛ می‌توان او را مورد پیگرد قرار داد.

کد بورسی یک شناسه چند رقمی است و چند حرف نیز در آن وجود دارد. معمولا حروف از نام خانوادگی افراد برگرفته می‌شود اما حالتی نیز وجود دارد که در آن هم حروف و هم اعداد به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند. در ادامه نحوه دریافت کد بورسی در یاسوج را بررسی خواهیم کرد.

نحوه دریافت کد بورسی در یاسوج

برای دریافت کد بورسی در یاسوج تنها چند کار ساده لازم است. ابتدا باید ثبت نام رایگان سجام را انجام دهیم و بعد از دریافت کد سجام، باید برای احراز هویت اقدام بفرمایید. در نهایت اگر احراز هویت را نیز انجام دهید، کد بورسی برای‌‌تان پیامک می‌شود. احراز هویت کد بورسی در یاسوج به صورت اینترنتی و حضوری انجام می‌شود. البته اگر به هر دلیلی سه بار احراز هویت غیر حضوری ناموفق داشته باشید برای دفعه بعد باید به به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید. با مراجعه به لینک دفاتر پیشخوان منتخب دولت در یاسوج فهرست دفاتر را مشاهده خواهید کرد.

دریافت کد سجام در یاسوج

دریافت کد سجام در یاسوج پیش زمینه کد بورسی است. اگر نتوانید کد سجام را دریافت کنید نمی‌توانید کد بورسی بگیرید. سامانه سجام به آدرس sejam.ir با جمع‌آوری اطلاعات مشتریان بورس آن‌ها را طبقه‌بندی می‌کند و در اختیار سازمان اوراق بهادار و همین‌طور کارگزاری‌ها قرار می‌دهد. البته ثبت نام از طریق سایت‌های کارگزاری مانند کارگزاری آگاه نیز انجام می‌شود. مزیت استفاده از آگاه اکسپرس ثبت نام هم‌زمان کد معاملاتی و کد بورسی است؛ به علاوه این کارگزاری برای ثبت نام هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. در هر دو صورت برای ثبت نام کد بورسی در یاسوج باید شماره موبایلی را ارائه دهید که به نام خودتان باشد. برای مطالعه بیشتر می‌توانید نحوه دریافت کد پیگیری سجام را مطالعه نمایید.

با وارد کردن شماره تلفن‌‌تان از این بعد تمام اطلاع‌رسانی‌ها از همین طریق انجام می‌شود. سپس به ترتیب فرم‌ها را پر کنید و اطلاعات خواسته شده را به درستی و دقت وارد کنید. اگر همه چیز را به خوبی انجام دهید از طرف سامانه سجام کد رهگیری (کد سجام) برای‌‌تان ارسال می‌شود. احراز هویت نیز براساس این کد انجام خواهد گرفت. نحوه احراز هویت کد سجام هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری انجام می‌شود. دقت داشته باشید احراز هویت حضوری در دفاتر پیشخوان و احراز هویت غیر حضوری تنها از طریق گفته شده در سایت سجام انجام می‌شود. برای این منظور سجام لینک‌های مورد تایید خود را در سایتش قرار داده است.

دریافت کد معاملاتی در یاسوج

همان قدر که داشتن کد بورسی در یاسوج مهم و الزامی است، داشتن کد معاملاتی نیز ضرورت دارد. البته این دو کد برای فعالیت بورسی در سراسر کشور الزامی است. تنها راه ‌‌خرید‌و‌فروش سهام از طریق کارگزاری‌ها است. بنابراین حتما باید علاوه بر کد بورسی برای دریافت کد معاملاتی در یاسوج نیز اقدام کنید. مراحل دریافت این کد مانند کد سجام اینترنتی است و احراز هویت آن نیز به صورت حضوری و غیر حضوری انجام می‌شود. کارگزاری‌ها و سامانه سجام به یکدیگر متصل هستند و اگر از قبل در سجام ثبت نام کرده باشید با وارد کردن شماره تلفن‌‌تان اطلاعات به سایت مقصد منتقل می‌شود.

کارگزاری آگاه با به راه انداختن سامانه رایگان ex.agah.com علاوه بر ثبت نام کد معاملاتی امکان ثبت نام سجام به صورت هم‌زمان را نیز ایجاد کرده است. البته احراز هویت سجام توسط سامانه سجام و احراز هویت کد معاملاتی توسط کارگزاری انجام می‌شود. برای احراز هویت کد معاملاتی به صورت حضوری باید به دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه یا شعب کارگزاری مراجعه کنید. در صورتی که از قبل احراز هویت سجام را انجام داده باشید، نیازی به مراجعه حضوری برای احراز هویت کارگزاری نخواهد بود و می‌توانید با مراجعه به سامانه آگاه اکسپرس تمامی مراحل ثبت نام را انجام دهید.

سهام عدالت در یاسوج

سامانه فروش سهام عدالت

کارگزاری آگاه برای فروش و مدیریت سهام عدالت نیز سامانه‌ای مجزا دارد. در سامانه se.agah.com امکان مدیریت سهام عدالت برای همه افراد فراهم شده است. برای استفاده از این سامانه به کد بورسی و کد معاملاتی نیازی ندارید. نحوه فروش سهام عدالت از طریق این کارگزاری در مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت توضیح داده شده است.

از آن جایی که تنها مدتی است سهام عدالت اجازه فروش پیدا کرده است، ممکن است هنوز افراد زیادی در این‌باره اشکالاتی داشته باشند. این که چه میزان از سهام عدالت خود را می‌توانید بفروشید، یا اصلا فروش مستقیم بهتر است یا غیر مستقیم؟! همه و همه از سوالات پر تکرار کاربران است که در مقالات متعدد بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه به تفصیل شرح داده شده است. به طور کلی آموزش‌های آگاه نه تنها در زمینه سهام عدالت بلکه در زمینه تمامی فرایندهای بازار بورس نیاز کاربران را پوشش می‌دهد.


 

جمع‌بندی

بازار بورس، بازار پرطرفداری است. تقریبا در هر خانواده‌ای یک نفر در بورس فعالیت دارد یا حداقل تمایل دارد وارد این بازار شود. قبل از هر فعالیتی در بازار بورس باید کد بورسی داشته باشید. مراحل دریافت کد معاملاتی و کد بورسی در یاسوج را می‌توانید از طریق کارگزاری آگاه انجام دهید. از دیگر خدمات کارگزاری ایجاد سامانه‌ای ویژه برای فروش سهام عدالت است. با مراجعه به این سامانه می‌توانید سهام مورد نظر خود را انتخاب کنید و وکالت فروش آن را به کارگزاری آگاه بدهید.

آدرس و شماره تماس شعبه یاسوج

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: