دریافت کد بورسی و کد سجام در لارستان

  • تاریخ درج ۱۵ دی ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۴۲۲ مشاهده
کدبورسی لارستان

این روزها هر شخصی به‌ دنبال راهکاری برای محافظت از ارزش پول است. عده‌ای بازار طلا و ارز را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند و عده‌ای دیگر بازار بورس. هر بازار ویژگی‌های خاص خود را دارد اما با توجه به مزیت‌های فراوان بازار بورس، بخش مهمی از نقدینگی جامعه به سمت این بازار جذب شده و استقبال از آن روز به‌ روز بیشتر می‌شود.

اولین گام برای ورود به این بازار، دریافت کد بورسی است. در ادامه در مورد مراحلی که باید برای اخذ کد بورسی در لارستان طی شود، با شما صحبت خواهیم‌ کرد.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

برای ورود به بازار بورس و سرمایه باید اطلاعات جامعی در این خصوص داشته ‌باشید. در واقع زمانی به سودهای کلان در این بازار می‌رسید که از دانش و مهارت کافی برخوردار باشید. یکی از مفاهیم اولیه و کاربردی که در همان گام‌های نخستین ورود به بازار بورس با آن آشنا می‌شوید، کد بورسی است.

کد بورسی از ۸ جزء تشکیل شده ‌است که ۳ جزء آن حروف اولیه نام خانوادگی و ۵ جزء دیگر اعداد تصادفی هستند. سازمان بورس و اوراق بهادار برای هر یک از مشتریان بورس، یک کد بورسی منحصر به ‌فرد صادر خواهدکرد. البته دربرخی‌از مواقع ۳ حرف ابتدایی کد بورسی از نام خانوادگی گرفته نمی‌شود و این حروف نیز به‌صورت تصادفی درج می‌شوند.

اگر قصد دریافت کد بورسی در لارستان را دارید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

• کد بورسی غیر قابل تغییر خواهد بود. البته در ‌صورتی ‌که اطلاعات هویتی متقاضی تغییر کند، امکان به ‌روز رسانی کد بورسی وجود دارد.

• تمامی متقاضیان با هر رده سنی و هر میزان تحصیلات می‌توانند برای دریافت کد بورسی در لارستان اقدام کنند.

• افرادی که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند و زیر ۱۸ سال سن دارند، می‌توانند با ارائه تعهدنامه ولی کد بورسی دریافت کنند.

نحوه دریافت کد بورسی در لارستان

فرآیند دریافت کد بورسی در لارستان با سایر مناطق کشور یکسان است. مراحل این کار را می‌توانید شخصا و به صورت آنلاین یا از طریق دفاتر پیشخوان دولت انجام دهید. ثبت ‌نام در سامانه سجام و سایت مخصوص کارگزاری‌ها دو اقدام ضروری در این زمینه به ‌حساب می‌آید. در‌ صورتی ‌که ثبت ‌نام در این دو مرحله با موفقیت به ‌اتمام برسد، نوبت به مرحله احراز هویت خواهد رسید.

در گذشته احراز هویت تنها با مراجعه به کارگزاری‌ها انجام می‌شد. متقاضیان تمامی اطلاعات و مدارک لازم را به کارشناس کارگزاری ارائه می‌دادند و پس از مدتی کد بورسی خود را دریافت می‌کردند اما حالا روال کار متفاوت شده ‌است. در حال‌ حاضر متقاضیان می‌توانند مرحله احراز هویت را به ‌صورت حضوری یا آنلاین طی کنند. در ‌صورتی ‌که روش حضوری را انتخاب کرده‌اید، باید به نزدیک‌ترین دفتر پیشخوان دولت مراجعه فرمایید اما در‌صورتی‌که انتخاب‌تان روش آنلاین باشد، می‌توانید از اپلیکیشن‌های مورد تایید سجام و کارگزاری‌ها استفاده کنید.

در ‌صورتی ‌که انتخاب شما مراجعه حضوری باشد، می‌توانید با کلیک روی لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در لارستان فهرست دفاتر را به همراه آدرس و اطلاعات تماس در اختیار داشته باشید. اگر هم در شهر دیگری سکونت دارید، می‌توانید با کلیک روی لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه اطلاعات اطلاعات دفاتر پیشخوان در سراسر کشور را مشاهده کنید.

افرادی که کارگزاری آگاه را انتخاب می‌کنند، می‌توانند روند دریافت کد بورسی در لارستان را با سهولت بیشتر طی کنند. در این مجموعه به ‌منظور رفاه حال متقاضیان امکان ثبت‌ نام رایگان سجام و کارگزاری به صورت همزمان فراهم شده‌ است.

اگر چه احراز هویت آنلاین به‌ تازگی رواج پیدا کرده ‌است، اما روز به ‌روز استقبال از این خدمت بیشتر می‌شود. برای احراز هویت سجام از اپلیکیشن‌های مورد تایید این سامانه استفاده کنید. برای احراز هویت غیر حضوری کارگزاری آگاه نیز می‌توانید از طریق مراجعه به سامانه آگاه اکسپرس اقدام کنید.

دریافت کد سجام در لارستان

ثبن نام در سامانه سجام از بخش‌های ضروری ورود به بازار بورس به‌ حساب می‌آید. اگر قصد اخذ کد بورسی در لارستان را داشته باشید، باید به این سامانه وارد شوید و ثبت‌ نام را تکمیل کنید. این سامانه به ‌وسیله شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه راه‌اندازی شده است تا به اطلاعات مشتریان سامان ببخشد و مرجعی یکپارچه باشد. اگر قصد دریافت کد سجام در لارستان را دارید، باید به وب‌سایت این سامانه با آدرس www.sejam.ir وارد شوید. پس از ورود به این سامانه فرم‌های هویتی و مالی در اختیارتان قرار خواهد گرفت که با تکمیل و ثبت آن‌ها یک مرحله مهم را پشت سر خواهید گذاشت. در ادامه ملزم به پرداخت ۱۰ هزار تومان خواهید شد. سپس یک کد رهگیری یا همان کد سجام به شماره تلفن همراه‌تان ارسال خواهد شد. برای مطالعه بیشتر می‌توانید نحوه بازیابی کد پیگیری سجام را مطالعه نمایید.

از آن جایی که کارگزاری آگاه همواره به‌ دنبال راهی برای آسان‌تر شدن راه برای مشتریان است، بستری را فراهم کرده ‌است تا ثبت ‌نام در سجام و کارگزاری به ‌راحتی انجام شود. به این ‌ترتیب مشتریان می‌توانند با مراجعه به سامانه آگاه اکسپرس و بدون پرداخت هزینه نسبت به دریافت کد سجام و کد بورسی در لارستان اقدام کنند. شما می‌توانید همین حالا با کلیک روی لینک ex.agah.com در کوتاهترین زمان ممکن در این دو سامانه ثبت ‌نام کنید.

دریافت کد معاملاتی در لارستان

کد بورسی و کد معاملاتی از لازمه‌های ورود به بازار بورس و سرمایه به ‌حساب می‌آید. برخی از افراد این دو کد را یکسان می‌دانند. در‌صورتی‌که کد بورسی تفاوت‌های فاحشی با کد معاملاتی دارد. شما برای این که بتوانید به بازار بورس وارد شوید، نیاز به کد بورسی خواهید داشت. این کد خاصیتی شبیه کد ملی دارد و تنها یک مرتبه صادر می‌شود. در ‌صورتی‌ که کد معاملاتی برای شناخته شدن هویت شما در کارگزاری است و بستری را فراهم می‌کند تا بتوانید در سامانه‌های معاملاتی دست به خرید و فروش بزنید. محدودیتی در دریافت کد معاملاتی تعریف نشده‌ است و شما می‌توانید با مراجعه به کارگزاری‌های مختلف چند کد معاملاتی دریافت کنید.

برای دریافت کد معاملاتی در لارستان می‌توانید از طریق سامانه آگاه اکسپرس اقدام کنید.

سهام عدالت در لارستان

سامانه فروش سهام عدالت

در سال ۱۳۸۵ پروژه ملی سهام عدالت با هدف کمک به اقشار ضعیف جامعه به مرحله اجرا درآمد. به این ترتیب سهام بعضی از شرکت‌های دولتی به اقشار کم‌درآمد جامعه واگذار شد. صاحبان سهام عدالت قادر به خرید و فروش سهم نبودند اما می‌توانستند از سودی که به حساب‌شان واریز می‌شد استفاده کنند. به ‌تازگی و در سال ۱۳۹۹ اخبار تازه‌ای در خصوص آزادسازی سهام عدالت اعلام شد. دو روش آزادسازی مستقیم و غیر مستقیم به صاحبان سهام پیشنهاد شد. در روش مستقیم مدیریت سهام به دست صاحبان سهام عدالت سپرده شد. البته فرایند آزادسازی با توجه به قوانین خاص خودش و به ‌صورت تدریجی انجام می‌شود.

در ‌صورتی‌ که به‌ فکر فروش سهام عدالت در لارستان افتاده‌اید، می‌توانید به سامانه سهام عدالت آگاه به آدرس se.agah.com وارد شوید و درخواست فروش سهام را ثبت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت را مطالعه کنید.

 

جمع‌بندی

افرادی‌ که قصد دریافت کد بورسی در لارستان را دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه آگاه اکسپرس روند دریافت این کد را در کوتاه‌ترین زمان ممکن طی کنند. این سامانه امکان ثبت نام سجام و کارگزاری را به صورت همزمان فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید تمامی مراحل ثبت نام و احراز هویت را از طریق دفاتر پیشخوان دولت پیش ببرید.

آدرس و شماره تماس شعبه لارستان

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: