دستورالعمل انجام معاملات تحت احتیاط در بورس و فرابورس

  • تاریخ درج ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
  • تاریخ ویرایش ۱۶ دی ۱۴۰۲
  • ۵۴ نظر
  • ۲۳۱۱۶ مشاهده
معاملات تحت احتیاط در بورس و فرابورس

شرکت های مشمول تحت احتیاط

‌شرکت‌های مشمول معاملات تحت احتیاط، شرکت هایی هستند که مشمول بندهای ب و ج ماده ۱۹ مکرر ۱ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران شده اند.

در چه صورت سازمان یک نماد معاملاتی را تحت احتیاط می‌نماید! ‌اگر سه اتفاق در وضعیت ناشر حادث شود، سازمان نماد ناشر را تعلیق می‌کند. بنابراین اگر ناشر اطلاعات بااهمیت موضوع ماده ۱۳ را به موقع افشا نکرده باشد، نمادش تعلیق می‌شود. اگر یکی از مشتریان عمده یک ناشر ورشکست شده باشد. یا اینکه ظن تقلب و دستکاری در اطلاعات ناشر وجود داشته باشد و نیاز به بررسی شفافیت اطلاعاتی ناشر وجود داشته باشد، نماد مشمول تعلیق می‌شود. اگر یکی از این سه مورد اتفاق بیفتد، بورس تهران ظرف مدت ۱۰ روز نماد ناشر را متوقف و با ناشر مکاتبه می‌کند. اگر ناشر مهلت خواست ۳۰ روز کاری مهلت می‌دهد. اگر اطلاعات را ارائه کرد نمادش باز می‌شود. اما اگر ناشر ابهامات را پس از مهلتی که به ناشر داده شده برطرف نکرد شرکت بورس باز هم نماد ناشر را به‌صورت «معامله تحت احتیاط» باز می‌کند. در این صورت کارگزاران باید فرم اطلاع از ابهام را در اختیار سهامداران قرار دهند.

دستورالعمل مربوط به شرایط شرکت‌ها در معاملات تحت احتیاط در بازار بورس و فرابورس را می‌توانید در فایل‌های زیر مطالعه نمایید.

دستورالعمل معاملات تحت احتیاط در بورس

دستورالعمل معاملات تحت احتیاط در فرابورس

54 پاسخ به “دستورالعمل انجام معاملات تحت احتیاط در بورس و فرابورس”

  1. AD6201 گفت:

    لطفا در مورد کاهش مالیات فروش سهام از نیم به یک دهم درصد توضیح بدید و اینکه کی قراره اعمال بشه؟
    با تکشر

    ۰
  2. AM4114 گفت:

    قوانین سخت گیرانه خوب است تا جایی که دست و پا گیر نباشد....

    ۰
  3. AG5642 گفت:

    باسلام
    من هر روز سر میزنم به حساب کاربریم اما روزهای ۱۸ و ۲۰ و ۲۱ ثبت نشده و من باید دوتا لینک قرعه دریافت میکردم اما برای من بعد از چند روز که از ده روز گذشته یکی امده
    اون روزها رو حساب نکردن در صورتی کن وارد شدم و مطمن هستم

    ۰
    • agah5 گفت:

      سلام دوست عزیز
      درحال حاضر ارسال لینک قرعه کشی ورود پی در پی در بآشگاه، با مشکل مواجه شده است که بابت این مشکل از شما پوزش می‌خواهیم.
      همکاران پشتیبانی درحال پیگیری و رفع آن هستند.
      با تشکر از صبر و شکیبایی شما

      ۰
  4. عباس نوتاش گفت:

    محدودیت های زیادی که تو بورس تهران هست در اغلب بورس های خارجی وجود نداره و این باعث میشه خیلی جاها مورد انتظار حاصل نمیشه

    ۰
  5. AM6276 گفت:

    با عرض سلام. این معاملات تحت احتیاط شامل نماد آکنتور هم میشه؟ تقریبا دو سال هست که این نماد به خاطر تخلف گسترده ای که صورت گرفته متوقف هست و تعدادی از دوستان سختی های زیادی رو متحمل شدند در این مدت.
    تو این مدت خیلی لطف کردند سهامی رو که به قیمت ۸۰۰۰ تومان فروختن به ملت رو با قیمت ۲۰۰۰ تومان بازخرید کردند. اونم با محدودیت حجم!!!

    ۰
    • agah5 گفت:

      با سلام و ادای احترام
      شرایط نمادی مانند کنتورسازی شرایط استثنایی در بازار سرمایه هستند که از بین ۵۰۰ یا ۶۰۰ نماد فعال بازار سرمایه ایران و از ابتدای فعالیت آن، برای نمادهای انگشت شماری اتفاق افتاده که در واقع درصد آن کمتر از ۱% بازار در طول تاریخ فعالیت آن است بنابراین نباید شرایط این سهم رو با سایر نمادها مقایسه یا ملاک تصمیم گیری قرارداد.

      ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: