آشنایی با صندوق مروارید آگاه

  • تاریخ درج ۱۰ آبان ۱۴۰۱
  • تاریخ ویرایش ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
  • ۱۲ نظر
  • ۱۰۳۱ مشاهده
صندوق مروارید آگاه

صندوق های درآمد ثابت بهترین گزینه برای یک سرمایه گذاری کم‌ریسک و کسب بازدهی پایدار در بازار سرمایه محسوب می‌شوند. مروارید جدیدترین صندوق درآمد ثابت گروه آگاه است که بعد از دو صندوق موفق یاقوت و همای به بازار سرمایه کشور معرفی می‌شود.سود این صندوق معادل ۲۴ درصد سود سالانه بانکی است و از طریق افزایش قیمت واحدهای آن ایجاد می‌شود. در این مطلب با این صندوق و ویژگی‌ها و مزایای سرمایه گذاری در آن بیشتر آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

معرفی صندوق مروارید آگاه

مروارید جدیدترین محصول گروه آگاه است. این صندوق از نوع درآمد ثابت و مبتنی بر صدور و ابطال است و توسط شرکت سبدگردان آگاه مدیریت می‌شود. عمده دارایی سرمایه‌گذاران این صندوق در اوراق درآمد ثابت و کم‌ریسک مانند گواهی سپرده بانکی، اوراق مشارکت و … سرمایه گذاری می‌شود و حداکثر ۲۵ درصد آن نیز به سهام شرکت‌های بورسی و … اختصاص داده خواهد شد. یکی از مزایای صندوق های درآمد ثابت امکان سرمایه گذاری در آن‌ها با حداقل میزان سرمایه است. حداقل سرمایه لازم برای خرید هر واحد از صندوق مروارید، به میزان قیمت صدور هر واحد است. صندوق مروارید جایگزین مناسبی برای سپرده‌گذاری در بانک محسوب می‌شود و سرمایه گذاری در آن با حداقل ریسک همراه است. سود این صندوق از طریق افزایش قیمت واحدهای آن محاسبه می‌شود و پس از فروش واحدهای صندوق، به حساب سرمایه‌گذاران واریز خواهد شد. در صندوق مروارید به سرمایه‌گذاران معادل سود بانکی ۲۴ درصد سالانه سود تعلق می‌گیرد که یکی از مهمترین مزایای سرمایه گذاری در آن محسوب می‌شود.

همانگونه که گفتیم مروارید از نوع صندوق های مبتنی بر صدور و ابطال است و سرمایه گذاری در آن از طریق صدور واحدهای صندوق انجام می‌شود. فرآیند دریافت وجه پس از ثبت درخواست برای ابطال واحدهای این صندوق نیز معمولا بین ۲ تا ۷ روز کاری زمان می‌برد. نکته قابل توجه اینکه صندوق مروارید جریمه ابطال زودهنگام ندارد و سرمایه‌گذاران هر زمان که بخواهند می‌توانند برای ابطال واحدهای آن درخواست دهند.

ویژگی‌های صندوق مروارید آگاه در یک نگاه

به صورت کلی با صندوق مروارید و مزایای سرمایه گذاری در آن آشنا شدیم. در ادامه شما را با مهمترین ویژگی‌های این صندوق به صورت خلاصه آشنا می‌کنیم:

  • صندوق درآمد ثابت
  • مبتنی بر صدور و ابطال
  • ایجاد درآمد پایدار
  • جایگزین مناسب سپرده‌های بانکی با سود ۲۴% سالانه
  • عدم نیاز به پرداخت جریمه ابطال زودهنگام
  • ایجاد سود از طریق افزایش قیمت واحدهای صندوق
نام صندوق صندوق سرمایه گذاری مروارید آگاه
نوع صندوق درآمد ثابت
نحوه پرداخت سود افزایش قیمت واحدهای صندوق
مدیر صندوق شرکت سبدگردان آگاه
ارزش مبنای هر واحد سرمایه گذاری ۱۰.۰۰۰ ریال
وب سایت صندوق morvaridagahfund.com

مروارید آگاه مناسب چه سرمایه‌گذارانی است؟

گفتیم مروارید از جمله صندوق های درآمد ثابت بازار سرمایه است، به این معنا که عمده دارایی سرمایه‌گذاران آن به اوراق کم‌ریسک مانند گواهی سپرده بانکی اختصاص داده می‌شود. بنابراین بدیهی است که سرمایه گذاری در این صندوق بیشتر مناسب کسانی خواهد بود که ریسک‌پذیری پایین‌تری دارند و به دنبال بازدهی پایدار و مطمئن در بازار سرمایه هستند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که با توجه به مدیریت حرفه‌ای صندوق مروارید توسط شرکت سبدگردان آگاه و همچنین امنیت بالای سرمایه گذاری در این صندوق، همه فعالان بازار سرمایه با هر میزان ریسک‌پذیری می‌توانند از صندوق مروارید برای مدیریت ریسک سبد سهام و داشتن پرتفویی امن و مطمئن به‌ویژه در روزهایی که بازار شرایط صعودی ندارد، استفاده کنند.

نحوه خرید صندوق‌ مروارید آگاه

صندوق مروارید آگاه را می‌توانید به دو صورت حضوری یا آنلاین خریداری کنید: 

خرید صندوق مروارید به صورت حضوری

برای ثبت درخواست صدور و خرید واحدهای صندوق مروارید می‌توانید به شعب کارگزاری آگاه در سراسر کشور مراجعه کنید. نحوه خرید واحدهای این صندوق از طریق شعب آگاه به ترتیب زیر است:

۱. واریز مبلغ سرمایه گذاری به حساب صندوق (حداقل ۱۰.۰۰۰ ریال)

نام بانک نام شعبه شماره حساب شماره شبا نام حساب
سامان سرو ۸۴۹-۸۱۰-۴۰۰۲۷۹۲-۱ IR47 0560 0849 8100 4002 7920 01 صندوق مروارید آگاه
پاسارگاد میدان هفت تیر ۲۰۷-۸۱۰۰-۱۵۶۶۸۸۵۹-۱ IR180570020781015668859101 صندوق مروارید آگاه

۲. مراجعه حضوری به شعب کارگزاری آگاه به همراه فیش واریزی و مدارک شناسایی (اصل شناسنامه و کارت ملی)

۳. تکمیل فرم صدور واحدهای سرمایه گذاری

خرید صندوق مروارید به صورت آنلاین

برای برای صدور و ابطال واحدها به صورت غیر حضوری، می‌توانید به وب سایت morvaridagahfund.com مراجعه و به سادگی و به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کنید. 

عملکرد صندوق های آگاه

گروه آگاه از سال ۱۳۸۷ به ارائه خدمات مدیریت دارایی در قالب صندوق های سرمایه گذاری و سبدگردانی اختصاصی مشغول است و از آن زمان تاکنون تاسیس و مدیریت ۱۵ صندوق مختلف اعم از درآمد ثابت، سهامی، مختلط، طلا و نیکوکاری را در کارنامه خود دارد. صندوق مشترک آگاه به عنوان قدیمی‌ترین و پربازده‌ترین صندوق سرمایه گذاری کشور از جمله این صندوق‌ها است که در مدت ۱۴ سال ارزش دارایی آن ۴۰۰ برابر شده است. همای دیگر صندوق موفق کارگزاری آگاه است که با سود مرکب سالانه بیش از ۲۴ درصد، در میان پربازده‌ترین صندوق های درآمد ثابت کشور قرار دارد. آگاه همچنین توانسته عنوان برترین مدیر صندوق‌ها از سوی سازمان بورس را نیز به دست آورد.

سخن آخر

صندوق مروارید از نوع صندوق های درآمد ثابت و مبتنی بر صدور و ابطال است که از طریق افزایش قیمت واحدهای صندوق برای سرمایه‌گذاران خود سود ایجاد می‌کند. عمده دارایی مروارد در اوراق کم‌ریسک و بادرآمد ثابت سرمایه گذاری می‌شود و به همین دلیل سرمایه گذاری در آن ریسک چندانی ندارد. مروارید آگاه به‌ویژه برای سرمایه‌گذارانی با ریسک‌پذیری پایین گزینه‌ای بسیار مناسب برای فعالیت در بازار سرمایه محسوب می‌شود.

12 پاسخ به “آشنایی با صندوق مروارید آگاه”

  1. عبدالرضا گفت:

    سلام اگه صندوق مروارید واریز ماهیانه ندارد پس منظور از سود ۲۵ درصد ماهیانه چیست؟ آیا این سود فقط از طریق صدور و ابطال تامین می شود ؟

    ۰
    • کارشناس 2213 گفت:

      سلام دوست عزیز، مروارید صندوق درآمد ثابت نوع اول است و ترکیب دارایی این صندوق حداقل ۷۵ درصد اوراق درآمد ثابت و حداکثر ۲۵ درصد سهام است.
      سود مرکب ۲۷.۸ درصد است که پرداخت سود ماهانه ندارد. در واقع کسب سود فقط ناشی از افزایش قیمت واحد ها است.

      ۱
  2. عمید گفت:

    سلام
    نمیشه که مثل بانکها در سر رسید ماهانه، خودتون سود رو واریز کنید؟

    ۱
    • کارشناس 1621 گفت:

      سلام دوست عزیز، صندوق مروارید آگاه جزو صندوق‌های درآمد ثابت و صدور وابطالی می‌باشد. این صندوق واریز سود ماهانه ندارد.

      ۰
  3. بهمن نوری گفت:

    سلام من خوب نفهمیدم یعنی چی، چه فرقی با زمرد آگاه داره؟
    یعنی هم سود ثابت بهمون تعلق می‌گیره و هم ارزش سهام که دارم بالا میره؟درست متوجه شدم؟ بعد سود چند وقته واریز میشه؟

    ۰
    • کارشناس 1621 گفت:

      سلام دوست عزیز، صندوق مروارید آگاه از نوع صندوق‌های درآمد ثابت و مبتنی بر صدور و ابطال یعنی برای صدور و ابطال واحد های صندوق باید از طریق سایت صندوق و یا مراجعه حضوری اقدام نمایید. صندوق مروارید پرداخت سود ماهانه ندارد و سرمایه‌گذاران این صندوق از افزایش قیمت واحدهای آن سود می‌کنند. سود صندوق مروارید بعد از فروش واحدها به سرمایه‌گذاران تعلق می‌گیرد.

      ۰
  4. مصطفی گفت:

    بنده واحدهای سرمایه گذاری صندوق مروارید رو خریداری کردم اما الان ابطال و فروش واحدهارو انجام دادم، بعد از گذشت ۴ روز همچنان وجهی به حساب بنده واریز نشده؛ اگر امکانش هست راهنمایی کنید.

    ۰
    • کارشناس 2266 گفت:

      سلام دوست عزیز، پس از ایطال واحدهای صندوق‌های صدور و ابطالی، وجه حاصل از ابطال و فروش واحدهای صندوق نهایتا ظرف ۳ الی ۷ روزکاری به شماره حساب ثبت شده شما در سامانه سجام واریز خواهد شد.

      ۲
    • محمدرضا گفت:

      سلام. من هم مثل این دوست عزیزمان قصدخریدواحدهای مروارید را دارم. داخل نرم افزار نرم اگاه برنامه ای برای صدور وابطال واحدهای مروارید اگاه تعبیه بفرمایید.
      مطلب دوم این مدتی که اززمان ابطال تادریافت وجه خیلی زیاده..

      ۰
      • کارشناس 1492 گفت:

        سلام دوست عزیز، امکان خرید صندوق مروارید از طریق اپلیکیشن آساتریدر و سامانه معاملاتی کارگزاری به آدرس online.agah.com نیز وجود دارد. جهت خرید از طریق اپلیکیشن به قسمت بیشتر، خرید و فروش صندوق‌های سرمایه گذاری مراجعه کنید.
        از نسخه تحت وب: از ویجت های سمت چپ، آیکون صندوق رو انتخاب کنید و درخواست خود را انجام دهید.
        همچنین واریز وجه با توجه به نوع صندوق متفاوت است. در صندوق های صدور و ابطال هر روزی که ابطال بزنید به NAV ابطال روز کاری بعد محاسبه و ۳ تا ۷ روز کاری زمان می‌برد که پول به حساب شما واریز شود.

        ۰
  5. سیدمجیدسادات گفت:

    سلام خسته نباشید یه پیشنهاد داشتم ، در سامانه معاملاتی یه گزینه قرار بدید برای انجام صدور و ابطال واحدهای این صندوق.

    ۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: