معرفی صندوق سرمایه‌گذاری آگاس (صندوق هستی بخش آگاه)

  • تاریخ درج ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
  • تاریخ ویرایش ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • ۱۰ نظر
  • ۱۴۷۷ مشاهده
صندوق سرمایه گذاری هستی بخش آگاه

صندوق‌های سهامی یکی از جذاب‌ترین ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس، برای افراد ریسک‌پذیر به شمار می‌روند. ساز و کار صندوق‌های سهامی قابل معامله در بورس، تقریبا به معامله مستقیم سهام شباهت دارد با این تفاوت که ریسک سرمایه‌گذاری توسط تیم مدیریت دارایی صندوق کنترل می‌شود. صندوق هستی‌بخش آگاه که با نماد «آگاس» در بورس معامله می‌شود، یکی از موفق‌ترین صندوق‌های سهامی بازار است که عنوان «صندوق ۵ ستاره بازار سرمایه» را نیز از آن خود کرده است. در این مقاله به بررسی صندوق سرمایه‌گذاری آگاس و نحوه ثبت نام در صندوق آگاس می‌پردازیم.


ویدئوی معرفی صندوق سرمایه‌گذاری آگاس


آشنایی با ساز و کار صندوق‌های سهامی

پس از معرفی صندوق‌ها به عنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه، فرایند کسب سود از این بازار بسیار ساده‌تر از قبل شده است. در واقع پیش از فعالیت صندوق‌ها، هر فرد وظیفه مدیریت سرمایه‌گذاری‌های خود را به عهده داشت و با تحلیل بازار، برای سبد دارایی خود تصمیم‌گیری می‌کرد. صندوق‌ها امکانی را فراهم کردند تا سرمایه‌گذاران بدون دغدغه کسب دانش، آشنایی با ابزارهای تحلیلی و صرف زمان، از مزایای بازار سرمایه بهره‌مند شوند. سازمان بورس و اوراق بهادار، قوانین مشخصی برای چینش سبد دارایی صندوق‌های مختلف دارد. با توجه به این قوانین، بیش از ۷۰ درصد از سبد دارایی یک صندوق‌ سهامی باید به سهام یا حق تقدم سهام شرکت‌های بورسی اختصاص یابد؛ باقی مانده دارایی صندوق هم در سپرده‌های بانکی، اوراق درآمد ثابت، اوراق مشارکت و سایر دارایی‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود. این تخصیص دارایی‌ با توجه به استراتژی مدیران صندوق انجام می‌شود. هر یک از این صندوق‌ها وظیفه دارند جزئیات مربوط به دارایی خود را در امیدنامه و اساسنامه‌شان منتشر کنند.

لازم به ذکر است، با توجه به اختصاص بخش اعظم پورتفوی صندوق‌های سهامی به نمادهای بورسی، نوسانات بازار اثر مستقیمی در عملکرد این صندوق‌ها دارد. به همین دلیل، این صندوق‌ها برای سرمایه‌گذارانی مناسب است که ریسک‌پذیری بالایی دارند و افق زمانی مورد نظر آن‌ها برای کسب سود، بلندمدت است. توجه داشته باشید به دلیل ریسک بالای صندوق‌های سهامی، توانمندی تیم مدیریت دارایی صندوق و عملکرد آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. برای سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها، لازم است کد بورسی و کد معاملاتی داشته باشید. اگر صندوق مورد نظر شما از نوع قابل معامله در بورس است، با جستجوی نماد آن در سامانه‌های معاملاتی می‌توانید سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنید. در حالت دیگر، اگر صندوق سهامی مورد نظر شما از نوع صدور و ابطالی باشد، می‌توانید به صورت حضوری یا با مراجعه به وب‌سایت صندوق، فرایند سرمایه‌گذاری را آغاز کنید.

مدیریت دارایی آگاه 

شرکت سبدگردان آگاه با مجوز رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار و تحت نظارت این سازمان، راه‌اندازی شد. به‌کارگیری دانش و تجربه متخصصان این شرکت، منجر به ارائه عملکرد درخشانی شده است. سبدگردان آگاه تاکنون ۱۸ صندوق سرمایه‌گذاری را تاسیس و مدیریت کرده است. نقش پررنگ سبدگردان آگاه در مدیریت این صندوق‌ها، باعث شده نام آن‌ها همواره در میان برترین صندوق‌های بازار سرمایه بدرخشد. امروزه وظیفه مدیریت دارایی بیش از ۱۳۷ هزار نفر بر عهده تیم مدیریت دارایی آگاه است.

صندوق سرمایه‌گذاری آگاس

صندوق هستی‌بخش آگاه که با نماد «آگاس» شناخته می‌شود، در سال ۱۳۹۴ تاسیس شده است. این صندوق در دسته صندوق‌های سهامی قابل معامله در بورس قرار می‌گیرد و توانسته عنوان «پربازده‌ترین صندوق سهامی قابل معامله در بورس» را کسب کند. آگاس پس از تجمیع منابع مالی سرمایه‌گذاران خود، حدود ۷۰ تا ۹۰ درصد آن را به سهام و حق تقدم سهام شرکت‌های فعال در بازار سرمایه اختصاص داد. این صندوق که عنوان «صندوق ۵ ستاره بازار سرمایه» را کسب کرده، از شروع فعالیت خود تاکنون بیش از ۴۹۸۴ درصد بازدهی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است. امروزه امکان مشارکت در صندوق آگاس و کسب سود از آن، تنها با ۱۰۰ هزار تومان فراهم شده است. واحدهای این صندوق با بهره‌مندی از رکن بازارگردان، نقدشوندگی بالایی دارند. توجه داشته باشید، سرمایه‌گذاری در در صندوق هستی‌بخش آگاه برای سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر مناسب‌تر است. آگاس را می‌توان یکی از برترین صندوق‌های سهامی بازار به شمار آورد. این صندوق با بهره‌مندی از تیم حرفه‌ای مدیریت دارایی خود، عملکردی مناسب در کسب بازدهی و مدیریت ریسک ارائه کرده است؛ به گونه‌ای که حتی در مواجهه با نوسانات، توانسته ارزش دارایی سرمایه‌گذاران خود را افزایش دهد.

  • توجه داشته باشید که صندوق هستی‌بخش آگاه، پرداخت سود دوره‌ای ندارد. سرمایه‌گذاران این صندوق از محل افزایش ارزش واحدهای صندوق منتفع خواهند شد. سرمایه‌گذاران صندوق آگاس در روزهای معاملاتی بازار با مراجعه به سامانه‌های معاملاتی می‌توانند واحدهای این صندوق را معامله کنند.

آگاس، مانند دیگر صندوق‌های بازار سرمایه وظیفه دارد گزارش عملکرد خود را در دوره‌های زمانی مشخص منتشر کند. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت آگاس به آدرسhbagahfund.com  نمودارها و جزئیات عملکرد این صندوق را بررسی کنید. به علاوه، برای مقایسه این صندوق با دیگر صندوق‌های بازار، توصیه می‌کنیم از صفحه غربالگر صندوق در آگاه ریسرچ استفاده کنید. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، با استفاده از امکانات این وب‌سایت می‌توانید صندوق‌های مختلف را از نظر شاخص‌هایی مانند عملکرد صندوق، اطلاعات واحدهای سرمایه‌گذاری، ارکان صندوق، تقسیم سود، ترکیب دارایی و… با یکدیگر مقایسه کنید.

مزایای صندوق هستی بخش آگاه

موارد زیر تنها بخشی از مزایای صندوق سرمایه‌گذاری آگاس به شمار می‌روند:

  • نقدشوندگی بالا
  • وجود رکن بازارگردان
  • امکان سرمایه‌گذاری با سرمایه کم
  • سود سرمایه‌گذاری قابل قبول

بازدهی صندوق آگاس

همان طور که اشاره کردیم، حجم زیادی از دارایی صندوق آگاس به سهام شرکت‌های بورسی تعلق می‌گیرد. به همین دلیل، گفته می‌شود که سرمایه‌گذاری در این صندوق مناسب افراد ریسک‌پذیر است چرا که بازدهی آن (تا حد زیادی) وابسته به شرایط بازار است. با این حال مدیران این صندوق در تلاشند بیشترین سود ممکن را به سرمایه‌گذاران خود ارائه دهند.

در نمودار زیر می‌توانید بازده صندوق آگاس را در مقایسه با شاخص بورس از ابتدای تاسیس تاکنون مشاهده کنید:

بازدهی صندوق آگاس

صندوق آگاس مناسب چه سرمایه‌گذارانی است؟

باتوجه به سهم دارایی‌های مختلف از سبد دارایی آگاس و اختصاص بیش از ۷۰ درصد از پورتفوی این صندوق به سهام شرکت‌های بورسی، می‌توان گفت این صندوق برای سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر جذابیت بالایی دارد. به علاوه، آگاس می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذارانی باشد که افق زمانی بلندمدت دارند. صندوق آگاس از ابتدای تاسیس خود تاکنون با تکیه بر مهارت و دانش تیم مدیریت دارایی آگاه، عملکردی مناسب ارائه کرده است. به همین دلیل، می‌توان گفت ریسک سرمایه‌گذاری در این صندوق با اعتماد به تخصص این تیم کاهش می‌یابد. اگر افق زمانی بلندمدت برای کسب سود دارید، با سرمایه‌گذاری در آگاس می‌توانید در انتظار سود مناسبی باشید.

نحوه سرمایه‌گذاری در صندوق آگاس

همان طور که پیش از این هم اشاره کردیم، نحوه خرید و فروش واحدهای صندوق‌های قابل معامله در بورس مانند معامله نمادهای بورسی است. برای این کار می‌توانید با مراجعه به سامانه‌های معاملاتی آنلاین، نماد صندوق مورد نظر خود را جستجو کنید. برای سرمایه‌گذاری در صندوق هستی‌بخش آگاه لازم است پس از ورود به سامانه آساتریدر آگاه، نماد «آگاس» را جستجو و فرایند سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنید.


سخن آخر

صندوق هستی‌بخش آگاه که با نماد «آگاس» در بازار سرمایه‌ معامله می‌شود، یکی از موفق‌ترین صندوق‌های سهامی است. وظیفه مدیریت این صندوق بر عهده تیم مدیریت دارایی آگاه است و از ابتدای تاسیس خود تاکنون بیش از ۴۹۸۴ درصد سود کسب کرده است. آگاس را می‌توان گزینه‌ای جذاب برای افرادی با ریسک‌پذیری بالا و افق زمانی بلندمدت به شمار آورد. صندوق هستی‌بخش آگاه یکی از پربازده‌ترین صندوق‌های سهامی قابل معامله در بورس است که با بهره‌مندی از عنصر بازارگردان، نقدشوندگی بالایی دارد. سرمایه‌گذاری در صندوق آگاس را می‌توانید تنها با صد هزار تومان آغاز کنید.


سوالات متداول

۱- صندوق آگاس چیست؟

صندوق آگاس یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی (ETF) متعلق به کارگزاری آگاه است. این صندوق با نام صندوق هستی بخش آگاه هم شناخته شده است.

۲- حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در آگاس چقدر است؟

حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های قابل معامله (ETF) برابر با حداقل ارزش سفارش خریدی است که می‌توان ارسال کرد. این مبلغ در حال حاضر ۱۰۰ هزار تومان است.

۳- نحوه ثبت نام در صندوق آگاس به چه صورت است؟

برای سرمایه‌گذاری در این صندوق باید در سامانه سجام ثبت‌نام و کد بورسی دریافت کنید. پس از آن می‌توانید با ورود به سامانه معاملاتی خود و جستجوی نماد «آگاس» برای خرید و فروش آن اقدام کنید.

10 پاسخ به “معرفی صندوق سرمایه‌گذاری آگاس (صندوق هستی بخش آگاه)”

  1. عباس حمیداوی گفت:

    سلا. ترکیب دارایی صندوق آگاس رو بفرمایید. تشکر

    ۰
    • کارشناس 1492 گفت:

      سلام دوست عزیز، برای مشاهده ترکیب دارایی صندوق آگاس می‌توانید به سایت صندوق مراجعه کرده و نمودار ترکیب دارایی رو مشاهده نمایید.

      ۰
  2. علی قربانی صدر گفت:

    سلام من متوجه نحوه سوددهی صندوق آگاس نشدم. لطفا راهنمایی فرمایید.

    ۲
    • کارشناس 1795 گفت:

      سلام دوست عزیز زمانی‌که صندوق از نوع سهامی باشد بخش اعظم دارایی صندوق در سهام و حق تقدم سهام سرمایه‌گذاری می‌شود، با توجه به نوسانات بازار سهام، واحدهای صندوق نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت اما به دلیل ترکیب دارایی متنوع صندوق‌ها این نوسانات بسیار کمتر از خرید مستقیم سهام خواهد بود و ریسک کمتری را متحمل خواهید شد. بنابراین صندوق‌های سهامی سوددهی مشخصی ندارند.

      ۱
  3. مینا گفت:

    حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری آگاس و کلا صندوق‌های آگاه چقدره؟ همون ۵۰۰ تومن یا ؟

    ۰
    • کارشناس 2204 گفت:

      سلام دوست عزیز،حداقل سرمایه لازم برای صندوق‌های مبتنی بر صدور و ابطال (مانند صندوق مشترک آگاه و زمرد )، عمدتاً به اندازه قیمت صدور یک واحد از آن‌ها بوده و در صندوق‌های قابل معامله در بورس (مانند صندوق همای، آگاس، مثقال و یاقوت) براساس ضوابط سازمان بورس، حداقل مبلغ ۵۰۰ هزار تومان است.

      ۱
  4. تورج امیرخسروی گفت:

    من وام و اعتبار نمی خواهم. میخواهم مثل کارگزاری‌های دیگر به مانده پولم سود تعلق بگیرد. راهی هست؟

    ۰
    • مینا جلالی گفت:

      سلام دوست عزیز
      در کارگزاری آگاه به مانده‌ی قابل معامله‌ی شما سود تعلق نمی‌گیرد. شما تنها می‌توانید با رسوب این مبلغ، وام قرض‌الحسنه‌ی بدون بهره دریافت نماییید.

      ۲
    • عباس گفت:

      سلام جدیدا به مانده رسوب سود تعلق می‌گیرد؟ البته همچنان طرح وام‌قرض الحسنه هم هست؟

      ۰
      • کارشناس 1795 گفت:

        با سلام دوست عزیز جهت فعال شدن طرح آسوده نیازمند داشتن قرارداد اعتباری و قرارداد طرح آسوده است. لازم به ذکر است در صورت عدم فعال‌سازی، رسوب وام قرض‌الحسنه محاسبه خواهد شد.

        ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: