صندوق املاک و مستغلات آگاه به بازار می‌آید

  • تاریخ درج ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تاریخ ویرایش ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۱۰ نظر
  • ۱۰۵ مشاهده
معرفی صندوق املاک و مستغلات آگاه

گروه آگاه از آغاز فعالیت خود همواره تلاش کرده است بهترین و متنوع‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری را به فعالان بازار بورس ارائه دهد و از این طریق، مشتریان خود را در راستای رسیدن به آسایش مالی همراهی کند. تاسیس صندوق املاک و مستغلات نیز گامی جدید در همین مسیر است. این صندوق نوع جدیدی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که در جهان سابقه و محبوبیت بالایی دارد اما به تازگی وارد بازار سرمایه ایران شده است. افزایش روزافزون قیمت مسکن در بازار ایران و کاهش توان مالی مردم باعث شده است خرید خانه برای بخش بزرگی از مردم سخت شود. صندوق املاک و مستغلات آگاه که «خانه» نام گرفته است، راهکاری برای حل این مشکل به شمار می‌رود. این صندوق باعث حفظ ارزش دارایی افراد در برابر تورم می‌شود و امکان دریافت سود از بازار ملک را برای تمامی سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.


صندوق املاک و مستغلات چیست؟

صندوق املاک و مستغلات، دارایی خرد افراد را جمع‌آوری می‌کند و بیشترین درصد آن (حداقل ۷۰ درصد) را به خرید، فروش و اجاره املاک اختصاص می‌دهد. سرمایه‌گذاری در این صندوق به افرادی که سرمایه کافی برای خرید مستقیم ملک در اقتصاد تورمی امروز ایران را ندارند کمک می‌کند تا از سود این بازار بهره‌مند شوند و ارزش دارایی خود را در طول زمان حفظ کنند.

  • لازم به ذکر است املاک خریداری شده توسط صندوق‌های املاک باید دارای شرایط مشخصی باشند. به عنوان مثال باید در ایران واقع شده و سند رسمی و گواهی پایان کار معتبر داشته باشند. معامله املاک واجد شرایط که توسط هیئت کارشناسی بررسی می‌شوند و البته وجود لایه‌های نظارت قانونی، باعث جلب اعتماد بیشتر سرمایه‌گذاران و جلوگیری از ایجاد مشکلات احتمالی می‌شود.

سرمایه‌گذاری در صندوق املاک آگاه چه مزایایی دارد؟

از جمله مزایای این صندوق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان بهره‌مندی از سود بازار ملک بدون محدودیت بودجه
  • ایجاد تنوع در پرتفوی سرمایه‌گذاران
  • مدیریت حرفه‌ای
  • کاهش هزینه‌هایی مانند مالیات خرید و فروش مسکن، کمیسیون مشاوران املاک و…
  • حفظ ارزش سرمایه در برابر تورم
  • شفافیت و قانونمندی
  • صرفه‌جویی در زمان از طریق درگیر نشدن در فرایند خرید و فروش املاک
  • و …

چطور در پذیره‌نویسی صندوق املاک آگاه شرکت کنیم؟

صندوق املاک آگاه به زودی فرایند پذیره‌نویسی خود را آغاز می‌کند. تاریخ پذیره‌نویسی این صندوق از طریق درگاه‌های اطلاع‌رسانی گروه آگاه به اطلاع فعالان بازار بورس خواهد رسید. این صندوق از نوع صندوق‌های قابل معامله در بورس است؛ بنابراین برای شرکت در پذیره‌نویسی، ثبت‌نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی ضرورت دارد. سرمایه‌گذاران می‌توانند در تاریخ پذیره‌نویسی و از طریق سامانه معاملاتی تمامی کارگزاری‌ها، برای خرید واحدهای این صندوق اقدام کنند.

10 پاسخ به “صندوق املاک و مستغلات آگاه به بازار می‌آید”

  1. مهدی گفت:

    بهترین صندوق املاک مستغلات بازار خواهد بود

    ۰
  2. مهدی گفت:

    برای اینکه این صندوق بتواند به عنوان یک بازیگر اصلی وارد بازار املاک و مستغلات شود، باید بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان (۶۰۰ همت) نقدینگی داشته باشد، حالا که آگاه داره این صندوق را راه اندازی میکنه حتما به این اندازه بازارش توجه داشته باشد اگر زیر این رقم باشه احتمال موفقیت خیلی کمه

    ضمنا بازار املاک الان در حالت رکود است و کسی که پول نقد داره میتواند تخفیفهای خیلی خوبی بگیره، حتی تا ۵۰% زیر قیمت کارشناس رسمی برخی از صاحبان املاک حاضرند املاک خودشان را بفروشند

    لذا برای این صندوق چند نکته برایم جذاب است، اول امید نامه دوم ارزش کل سرمایه ای که خود مدیر صندوق توقع دارد در پذیره نویسی جذب شود

    اگر رقم برسه به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان استقبال بیشتر خواهد بود تا اینکه در حد یک هزار میلیارد تومان و این رقمها باشد

    ۴
  3. فروزان دادور گفت:

    بسیار عالی

    ۱
  4. فروزان دادور گفت:

    عالی

    ۱
  5. صادق گفت:

    سلام و خسته نباشید به همگی
    سقف خرید چقدره برای پذیره‌نویسی؟

    ۰
    • کارشناس 1942 گفت:

      سلام دوست عزیز، به زودی در خصوص این پذیره نویسی اطلاع رسانی تکمیلی صورت خواهد گرفت و شما می‌توانند در تاریخ پذیره‌نویسی و از طریق سامانه معاملاتی تمامی کارگزاری‌ها، برای خرید واحدهای این صندوق اقدام کنند.

      ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: