راهنمای نسخه وب نرم افزار معاملات برخط آسا

  • ۲۶ تیر ۱۴۰۲
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۴
  • ۲۰۰ نظر
  • ۱۷۴۴۳۴ مشاهده
بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

  مشتریان گرامی کارگزاری آگاه؛ نسخه‌ای که در حال حاضر راهنمای آن را مطالعه می‌کنید، از دسترس خارج شده است.

در حال حاضر امکان استفاده از نسخه تحت وب آساتریدرآگاه، برای کلیه مشتریان وجود دارد. برای ورود و مطالعه راهنمای این سامانه روی دکمه های زیر کلیک کنید. 

نرم‌افزار آسا به عنوان نسل جدید نرم‌افزارهای معاملات برخط، با هدف سهولت و بهبود کیفیت خرید و فروش آنلاین سهام در بازار بورس اوراق بهادار طراحی شده است. نرم افزار معاملات بر خط آسا با در نظر گرفتن سرعت، دسترسی آسان‌تر و دقت در انجام خرید و فروش اوراق بهادار، در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. ارائه نسخه موبایل و تبلت (اندروید) نرم‌افزار معاملات برخط آسا، باعث شده است تا سرمایه‌گذاران به راحتی معاملات خود را در بازار بورس اوراق بهادار انجام دهند.

در ادامه این مطلب، بخش‌های مختلف نرم‌افزار معاملات برخط آسا مورد بررسی قرار می‌گیرد.از آنجا که استفاده از این نرم‌افزار معاملاتی مختص مشتریان کارگزاری آگاه است، برای دریافت کد بورسی و کد آنلاین سهام از کارگزاری آگاه می‌توان بدون مراجعه به کارگزاری و از طریق سامانه آگاه اکسپرس اقدام نمود. برای اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه کدگیری غیرحضوری می‌توان به مطلب “آگاه اکسپرس: دریافت کد بورسی و کد معاملات آنلاین در محل مشتریان!” مراجعه نمود.

فهرست:

الف) ورود به نرم‌افزار معاملات برخط  آسا و تغییر رمز عبور

  1. ورود به نرم‌افزار
  2. مشخصات کاربر
  3. ساعت
  4. تغییر رمز عبور
  5. چیدمان صفحه با توجه به ابعاد مانیتور
  6. خروج

ب) راهنما

پ) دیدبان بازار در نرم‌افزار معاملات آنلاین آسا

  1. ایجاد دیدبان
  2. نحوه ایجاد پرتفو (دارایی)
  3. حذف یا ویرایش دیدبان
  4. تنظیمات ستون دیدبان
  5. امکانات موجود در صفحه دیدبان

ت) ثبت سفارش خرید یا فروش در نرم‌افزار معاملات آنلاین آسا

ث) مدیریت سفارشات در نرم‌افزار معاملات آنلاین آسا

  1. دفترچه سفارشات

 

 

  1. روش حذف یا ویرایش سفارشات

ج) گردش حساب در نرم‌افزار معاملات آنلاین آسا

چ) دارایی‌ها

  1. دارایی سهام
  2. دارایی سپرده گذاری

ح) پیام‌ها

  1. پیام‌ها ناظر بازار
  2. پیام‌های عمومی کارگزاری
  3. پیام‌های خطا

خ ) وضعیت مانده

د) درخواست‌ها در نرم‌افزار معاملات آنلاین آسا

  1. پرداخت شتابی
  2. اعلامیه واریز وجه
  3. درخواست پرداخت
  4. درخواست خرید/ فروش اینترنتی

ذ) ثبت تیکت پشتیبانی در نرم‌افزار معاملات آنلاین آسا


الف)  ورود به نرم‌افزار معاملات برخط  آسا و تغییر رمز عبور

برای انجام معاملات از طریق نرم‌افزار آسا سرمایه‌گذار می‌تواند با نام کاربری و رمز عبور خود که از کارگزاری دریافت کرده است، وارد سامانه معاملات آسا شود (برای دریافت کد بورسی و کد آنلاین سهام از کارگزاری آگاه می‌توان بدون مراجعه به کارگزاری و از طریق سامانه آگاه اکسپرس کلیک کنید).
برای ورود به نرم‌افزار آسا با استفاده از آخرین نسخه یکی از مرورگرهای وب، به آدرس http://agah.com/online مراجعه شود. بهتر است برای این کار از مرورگر Google Chrome استفاده شود. آخرین نسخه این مرورگر در صفحه ورود به نرم افزار آسا قابل دریافت است.

۱) ورود به نرم‌افزار

با درج لینک معاملات برخط آسا در نوار آدرس مرورگر، صفحه‌ای مطابق شکل زیر نمایش داده خواهد شد. با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور در قسمت‌های مربوطه و کلیک بر روی علامت بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران یا فشردن کلید Enter، دسترسی به سامانه معاملاتی آنلاین امکان‌پذیر خواهد بود.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۱: ورود به سامانه معاملات برخط آسا- درج نام کاربری و رمز عبور در صفحه [http://agah.com/online]

 

در صورتی که کاربر رمز عبور خود را فراموش کرده باشد، با کلیک بر روی ” رمز عبور را فراموش کرده‌اید” و با وارد کردن کد ملی و نام کاربری، رمز عبور جدید به صورت پیامک برای مشتری ارسال می‌گردد.

درصورت عدم استفاده از سامانه به مدت ۲۰ دقیقه، کاربر به‌صورت خودکار از نرم‌افزار معاملات آنلاین آسا خارج خواهد شد و برای ادامه فعالیت، ورود مجدد به سامانه ضروری است.

پس از ورود به سامانه معاملات بر خط، پایین‌تر از نوار آدرس، نوار ابزار به چشم می‌خورد.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران

تصویر شماره ۲: نوار آدرس و نوار ابزار در صفحه معاملات برخط آسا

۲) مشخصات کاربر:

در گوشه سمت چپ نوار ابزار، نام کاربر به همراه کدبورسی وی قابل مشاهده است.

۳) ساعت:

ساعت موجود در نوار ابزار تابع ساعت رایانه کاربر نیست، بلکه با ساعت سرور سیستم معاملات تنظیم می‌شود. حتی با تغییر ساعت سیستم کاربر، این ساعت تغییری نخواهد کرد.

۴) تغییر رمز عبور:

پیشنهاد می‌شود سرمایه‌گذار پس از اولین ورود، برای امنیت بیشتر نسبت به تغییر رمز عبور اولیه به روش زیر اقدام نماید:
۱- کلیک بر روی نام کاربری در بالای صفحه سمت چپ (مطابق شکل زیر).
۲- انتخاب گزینه تغییر کلمه عبور.
۳- کلمه عبور فعلی وارد شود.
۴- در این مرحله کلمه عبور جدید وارد شود.
۵- کلمه عبور جدید دوباره وارد شود.
۶- آیکن ثبت را کلیک کنید.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران، تغییر نام کاربری و رمز عبور

تصویر شماره ۳: تغییر رمز عبور در سامانه معاملات بر خط آسا

۵) چیدمان صفحه با توجه به ابعاد مانیتور:

با توجه به ابعاد نمایشگر مورد استفاده و یا تغییر در اندازه صفحه، چیدمان و نمای نرم‌افزار تغییر خواهد کرد (تصویر شماره ۴)

راهنمای بآشگاه مشتریان آگاه، کارگزاری آگاه، ورود به بآشگاه، نحوه ثبت نام در بآشگاه مشتریان، عضویت در بآشگاه، تغییر عکس پروفایل، منوی کاربری بآشگاه، نوار ابزار بآشگاه، محاسبه ریال و امتیاز بآشگاه، انتقال امتیاز, انتقال ژنولوژی, گزارش امتیازات, تراز ریال وهزینه

تصویر شماره ۴: چیدمان صفحه با توجه به ابعاد مانیتور

۶) آیکن خروج:

کاربر پس از اتمام عملیات مورد نظرخود در هربار ورود، لازم است جهت حفظ امنیت بیشتر با استفاده از گزینه “خروج” از حساب کاربری خود خارج شود.

ب) راهنما

در حین استفاده از سامانه، برای آشنایی بیشتر با چگونگی کارکرد بخش‌های مختلف نرم افزار و امکانات آن، می‌توان با کلیک بر روی نشانه بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران  از راهنمای نرم‌افزار استفاده نمود. این آیکن شامل ۳ گزینه به شرح زیر است:

۱- امکانات نسخه جدید: شامل برخی از ویژگی‌ها و امکانات نرم‌افزار آسا و نحوه ارتباط با سیستم است.
۲- دفترچه راهنما: در این قسمت چگونگی استفاده از نرم‌افزار آسا و انجام معامله با آن توضیح داده شده است.
۳- کلیدهای میانبر: در این قسمت کلیدهای میانبر برای انجام سفارشات (ورود به پنل سفارش اصلاح و ویرایش یا مشاهده وضعیت سفارش) نشان داده شده است.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران

تصویر شماره ۵: راهنما در نرم‌افزار معاملات بر خط آسا

پ) دیدبان بازار در نرم‌افزار آنلاین آسا

۱) ایجاد دیدبان در نرم‌افزار آنلاین آسا

در این بخش از نرم‌‌افزار آسا می‌توان نمادهای مورد نظر یا صنایع مختلف را دسته‌‌بندی کرد. برای ایجاد دیدبانی از نمادهای مورد علاقه، پس از کلیک بر روی گزینه دیدبان در سمت راست نوار ابزار بالای صفحه، با انتخاب آیکن “+”، چنانچه در شکل مشخص است، پنجره “افزودن دیدبان جدید” باز خواهد شد. پس از انتخاب نام برای دیدبان (مقابل قسمت نماد، نام نماد انتخابی وارد شده و سپس روی علامت “+” کلیک شود، به این ترتیب نماد مورد نظر به لیست نمادها در سمت چپ پنجره اضافه خواهد شد(مطابق تصویر شماره ۶).

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران

تصویر شماره ۶: تصویر متحرک ایجاد دیدبان در نرم افزار آسا

در انتها با کلیک روی گزینه “افزودن به دیدبان” (مرحله ۵ تصویر متحرک)، دیدبان مورد نظر به همراه نماد انتخابی در صفحه اصلی سامانه معاملاتی ایجاد می‌گردد. در حال حاضر امکان ایجاد ۱۰ دیدبان و اضافه کردن ۱۵سهم در هر دیدبان وجود دارد.

با انتخاب گزینه “نمایش نمادهایی که در دارایی هستند” (مرحله ۴ در تصویر ۶) این امکان وجود دارد که سرمایه‌گذار علاوه بر رصد سهام مورد علاقه خود (که قصد خرید آن را در آینده دارد)، بدون تعویض دیدبان (tab change) به بررسی وضعیت دارایی و سهام‌های خریداری شده (پرتفو) خود نیز بپردازد.
علاوه بر این، درصورت جستجوی یک نماد در هر دیدبان، بدون افزودن آن نماد به دیدبان امکان مشاهده اطلاعات آنی نماد میسر خواهد بود. به عبارت ساده‌تر برای جستجو و مشاهده اطلاعات یک نماد نیازی به اضافه کردن آن به دیدبان نیست. شایان ذکر است کاربر می‌تواند در صورت نیاز با کلیک بر روی علامت “+” در انتهای سطری که نماد را نمایش می‌دهد، آن نماد را به دیدبان خود اضافه نماید. همچنین می‌توان با استفاده از علامت ضربدر کنار نماد جستجوشده، آن را حذف نمود.

۲)  ایجاد پرتفو (دارایی):

برای ایجاد پرتفو (سهامی که جزو دارایی سرمایه‌گذار هستند) در تب دیدبان بازار پس از کلیک بر علامت مثبت سبز و انتخاب نامی برای دیدبان، در قسمت نماد‌ها، نام یکی از سهم‌هایی که جزو دارایی هستند را وارد کرده و با کلیک بر علامت مثبت در بخش لیست نماد‌ها اضافه می‌گردد. با انتخاب گزینه “نمایش نماد‌هایی که در دارایی هستند” و کلیک برروی “افزودن به دیدبان” ، پرتفوی کاربر ایجاد می‌شود.

۳) حذف یا ویرایش دیدبان در نرم‌افزار آنلاین آسا:

اعمال تغییرات در دیدبان‌های ایجاد شده، با کلیک بر روی آیکن “تنظیمات” و انتخاب گزینه “ویرایش” یا “حذف” امکان‌پذیر است. جهت افزودن نماد جدید به لیست دیدبان قبلی یا حذف یک نماد از آن، کافی است پس از انتخاب گزینه ویرایش، طبق فرایندی که در بخش ایجاد دیدبان توضیح داده شد، نسبت به حذف یا اضافه نمودن نماد جدید اقدام شود.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران

تصویر شماره ۸: تصاویر متحرک مربوط به حذف دیدبان در نرم افزار آنلاین آسا

۴) تنظیم ستون‌های دیدبان

در پنجره دیدبان، آیکن بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران در سمت چپ صفحه جهت تنظیمات ستون دیدبان درنظر گرفته شده است. با کلیک بر روی این آیکن، لیست گزینه‌ها و ستون‌هایی که در دیدبان می‌تواند وجود داشته باشد، نمایش داده می‌شود. با انتخاب گزینه بلی در مقابل هر عنوان، سیستم در همان لحظه ستون مورد نظر را در دیدبان ایجاد و با انتخاب خیر حذف می‌کند. علاوه بر این به منظور تغییر در ترتیب ستون‌ها نیز با قرار دادن نشانگر روی علامت ۲۰۱۵-۰۵-۰۴_۱۲۵۴۲۰ در کنار عنوان ستون (در این حالت نشانگر به شکل علامت بعلاوه خواهد شد) و با کلیک روی دکمه چپ موس و کشیدن آن عنوان، می‌توان عناوین ستون‌ها را با توالی مورد نظر منظم کرد.

با تغییر مرورگر یا رایانه مورد استفاده، تنظیمات دیدبان به تنظیمات پیش‌فرض تغییر پیدا می‌کند.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۹: تنظیمات دیدبان در نرم‌افزار معاملات برخط آسا

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۱۰: تنظیمات دیدبان در نرم‌افزار معاملات برخط آسا

۵) امکانات موجود در صفحه دیدبان

  • امکان مشاهده اطلاعات یک نماد
  • امکان مشاهده نمودار نمادهای موجود در دیدبان در بازه زمانی روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه
  • جدول مربوط به عرضه و تقاضای نمادهای موجود در دیدبان با امکان انتخاب گزینه خرید یا فروش آن نماد
  • امکان مشاهده سفارشات باز کاربر در همه نمادها یا در یک نماد خاص
بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

مشاهده اطلاعات یک نماد در بازه روزانه

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

مشاهده اطلاعات و نمودار یک نماد در بازه ماهانه

ت) ثبت سفارش خرید یا فروش در نرم‌افزار آنلاین آسا

مراحل ارسال سفارش در نرم‌افزار آسا در ۸ گام کلی به شرح زیر است:

گام اول: دسترسی به پنجره ارسال سفارش
در نرم‌افزار معاملات برخط آسا به پنج روش می‌توان به پنجره ارسال سفارش خرید یا فروش دسترسی پیدا کرد.

روش ۱) استفاده از آیکن خرید / فروش در کنار نماد در دیدبان بازار.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران

تصویر شماره ۱۱: استفاده از آیکن خرید در کنار نماد سهم در دیدبان بازار

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران

تصویر شماره ۱۲: استفاده از آیکن فروش در کنار نماد سهم در دیدبان بازار

روش ۲) استفاده از آیکن خرید / فروش در پایین صفحه دیدبان.

روش۳) استفاده از آیکن خرید/ فروش در سمت چپ نوار ابزار بالای صفحه.

روش۴) استفاده از آیکن‌های خرید/ فروش در قسمت دارایی‌ها

روش۵) استفاده از کلیدهای ترکیبی Shift + a برای خرید و Shift + s برای فروش.
گام دوم: انتخاب نماد
اگر پنجره سفارش خرید/ فروش با استفاده از کلیدهای ترکیبی یا آیکن‌های بالای صفحه نر‌م‌افزار آسا و یا آیکن خرید/ فروش در پایین صفحه دیدبان باز شده باشد، لازم است نام نماد مورد نظر در قسمت مربوط به نماد وارد شود. در صورت استفاده از آیکن خرید/ فروش در کنار نماد در دیدبان بازار یا بخش دارایی‌ها، نماد به صورت خودکار در پنجره ارسال سفارش نمایش داده خواهد شد.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران

تصویر شماره ۱۳: ارسال سفارش خرید در نرم‌افزار معاملات برخط آسا

گام سوم: ثبت قیمت
با توجه به بازه مجاز روزانه که در نرم‌افزار آسا کنار کادر مربوط به قیمت نمایش داده می‌شود و همچنین جدول مربوط به معاملات سهم مورد نظر در سمت چپ، لازم است نسبت به ورود قیمت مناسب در فیلد مربوطه اقدام شود.

راهنمای بآشگاه مشتریان آگاه، کارگزاری آگاه، ورود به بآشگاه، نحوه ثبت نام در بآشگاه مشتریان، عضویت در بآشگاه، تغییر عکس پروفایل، منوی کاربری بآشگاه، نوار ابزار بآشگاه، محاسبه ریال و امتیاز بآشگاه، انتقال امتیاز, انتقال ژنولوژی, گزارش امتیازات, تراز ریال وهزینه, قیمت سفارش خرید سهام,

تصویر شماره ۱۴: قیمت در سفارش خرید/ فروش

در صورتی که سرمایه‌گذار قصد دارد مبلغ معینی از سرمایه خود را به خرید یک نماد اختصاص دهد، کافی است در کادر مربوط به “سرمایه” مبلغ مورد نظر را وارد کرده و قیمت خرید هر سهم را نیز مشخص کند. سامانه بر اساس سرمایه وارد شده، بصورت خودکار حجم را محاسبه کرده و نمایش می‌دهد. آیکون ۲۰۱۵-۱۱-۰۸_۲۰۵۲۳۸ نیز به منظور راهنمایی بیشتر مقابل بخش سرمایه، درنظر گرفته شده است.

گام چهارم: ثبت حجم مورد نظر برای خرید یا فروش

در قسمت مربوط به حجم، تعداد سهام مورد نظر برای خرید یا فروش درج می‌شود. حجم وارد شده باید در محدوده مجاز هر سفارش باشد. بیشینه و کمینه حجم قابل قبول در هر بار سفارش، کنار کادر مربوط به حجم نمایان است (شکل زیر). چنانچه مقدار وارد شده در محدوده مجاز نباشد، در زمان ارسال سفارش بر روی صفحه، پیغام خطا ظاهر خواهد شد.
در صورت انتخاب هر یک از گزینه‌های موجود در منبع مالی، مبلغ مورد نیاز برای معامله ثبت شده، از حساب سرمایه‌گذار مسدود می‌شود. اگر معامله در زمان تعیین شده انجام پذیرد، وجه آن بطور کامل از حساب کسر می‌شود، در غیر این صورت مبلغ مسدود شده، آزاد می‌گردد.

راهنمای بآشگاه مشتریان آگاه، کارگزاری آگاه، ورود به بآشگاه، نحوه ثبت نام در بآشگاه مشتریان، عضویت در بآشگاه، تغییر عکس پروفایل، منوی کاربری بآشگاه، نوار ابزار بآشگاه، محاسبه ریال و امتیاز بآشگاه، انتقال امتیاز, انتقال ژنولوژی, گزارش امتیازات, تراز ریال وهزینه, قیمت و حجم سفارش خرید سهام

تصویر شماره ۱۵: حجم در سفارش خرید/ فروش نرم‌افزار معاملات برخط آسا

گام ششم: انتخاب اعتبار درخواست
برای تعیین مدت زمان اعتبار سفارش در نرم‌افزار آسا، در این قسمت ۵ گزینه تعریف شده‌است.
۱) اعتبار روز؛ سفارش وارد شده فقط برای همان روز معاملاتی معتبر بوده و در صورت عدم معامله در انتهای روز حذف می‌گردد.
۲) اعتبار تا تاریخ؛ سفارش تا تاریخی که کاربر تعیین کرده است در سامانه معاملاتی معتبر خواهد بود و اگر تا زمان مذکور معامله صورت نپذیرد، سفارش حذف می‌گردد.
۳) اعتبار تا لغو؛ سفارش تا زمانی که کاربر آن را از سیستم حذف نکند در سامانه معاملاتی باقی می‌ماند.
۴) انجام و حذف؛ سفارش به هر میزان که قابل انجام باشد معامله و مابقی آن حذف می‌گردد.
۵) اعتبار تا پایان جلسه معاملاتی؛ سفارش در پایان جلسه معاملاتی از سیستم معاملاتی حذف می‌گردد.

راهنمای بآشگاه مشتریان آگاه، کارگزاری آگاه، ورود به بآشگاه، نحوه ثبت نام در بآشگاه مشتریان، عضویت در بآشگاه، تغییر عکس پروفایل، منوی کاربری بآشگاه، نوار ابزار بآشگاه، محاسبه ریال و امتیاز بآشگاه، انتقال امتیاز, انتقال ژنولوژی, گزارش امتیازات, تراز ریال وهزینه

تصویر شماره ۱۶: تعیین اعتبار سفارش خرید/ فروش در نرم‌افزار معاملاتی آنلاین آسا

حجم نمایشی: ممکن است به دلایلی سرمایه‌گذار اجازه نمایش همه‌ی حجم مورد خرید یا فروش خود را در سامانه معاملاتی ندهد. در این صورت با وارد نمودن حجم مورد نظر خود در این بخش امکان دیدن تعداد محدودی از سفارش خود را به سایر کاربران می‌دهد. به عنوان مثال سرمایه‌گذار تصمیم دارد تعداد ۴۰۰,۰۰۰ سهم از یک نماد را با قیمت ۱,۰۰۰ ریال خریداری کند. وی در بخش حجم نمایشی تعداد ۱۰۰ سهم را مشخص نموده است. پس از ارسال سفارش آنچه در جدول عرضه و تقاضا برای سایر کاربران آنلاین قابل مشاهده است، سفارش خرید ۱۰۰ سهم ۱,۰۰۰ریالی از آن نماد است. ۳۹۹,۹۰۰ دیگر برای سایر کاربران غیرقابل مشاهده (Hidden) خواهد بود. در زمانی که صف خرید یا صف فروش در سامانه معاملاتی وجود دارد، استفاده از حجم نمایشی توصیه نمی‌شود، زیرا سفارش کاربر به اندازه حجم نمایشی (در مثال قبل ۱۰۰ سهم) انجام می‌شود و مابقی آن (۳۹۹,۹۰۰ سهم دیگر) به انتهای صف می‌رود.
با خالی گذاشتن کادر این گزینه، کل حجم درخواستی کاربر، برای سایرین نمایش داده خواهد شد.

راهنمای بآشگاه مشتریان آگاه، کارگزاری آگاه، ورود به بآشگاه، نحوه ثبت نام در بآشگاه مشتریان، عضویت در بآشگاه، تغییر عکس پروفایل، منوی کاربری بآشگاه، نوار ابزار بآشگاه، محاسبه ریال و امتیاز بآشگاه، انتقال امتیاز, انتقال ژنولوژی, گزارش امتیازات, تراز ریال وهزینه

تصویر شماره ۱۷: درج مقدار حجم نمایشی در نرم‌افزار آنلاین آسا

با خالی گذاشتن کادر این گزینه، کل حجم درخواستی کاربر، برای سایرین نمایش داده خواهد شد. آیکون ۲۰۱۵-۱۱-۰۸_۲۰۵۲۳۸ نیز به منظور راهنمایی بیشتر مقابل این کادر درنظر گرفته شده است.

گام هفتم: محاسبه کارمزد

در این مرحله بعد از تکمیل حجم و قیمت برای سفارش، ارزش سفارش بدون احتساب کارمزد محاسبه می‌گردد. با کلیک بر روی دکمه “محاسبه کارمزد” مبلغ نهایی پرداختی محاسبه و در کادر مربوطه درج می‌شود (مطابق دو شکل زیر).

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۱۸: محاسبه کارمزد در صفحه ارسال سفارش نرم‌افزار معاملاتی آنلاین آسا

گام هشتم: ارسال سفارش

برای تکمیل فرایند سفارش، لازم است با کلیک بر روی گزینه خرید/ فروش نسبت به ارسال سفارش اقدام شود.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۱۹: ارسال سفارش در نرم‌افزار معاملاتی آنلاین آسا

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۲۰: ارسال سفارش فروش در نرم‌افزار معاملاتی آنلاین آسا

در صورت انتخاب “خرید و فرم جدید” یا “فروش و فرم جدید”، فرم جدید دیگری با داده‌های وارد شده در فرم قبلی برای سرمایه‌گذار نمایان می‌شود. یکی از کاربردهای این گزینه زمانی است که کاربر قصد خرید حجمی از یک نماد را دارد و محدوده مجاز در هر بار سفارش به او امکان خرید یکباره آن نماد را نمی‌دهد. برای مثال در شکل زیر اگر سرمایه‌گذار قصد خرید ۲۰۰,۰۰۰ سهم در یک نماد را داشته باشد، با توجه به حداکثر میزان حجم سفارش، در هر بار سفارش فقط امکان خرید ۱۰۰,۰۰۰ سهم را دارد، پس لازم است طی ارسال دو درخواست خرید، نسبت به خرید حجم مورد نظر خود اقدام نماید.

پس ثبت یک سفارش، به هنگام ثبت سفارش دیگر در همان نماد، گزینه “اطلاعات آخرین سفارش” ظاهر خواهد شد که با کلیک روی آن، اطلاعات آخرین سفارش مشتری در فرم جدید ثبت می‌شود.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۲۱: مشاهده اطلاعات آخرین سفارش در نرم‌افزار معاملاتی آنلاین آسا

علاوه بر این، زمانی که کاربر تعدادی سفارش از یک نماد را در یک روز ثبت نموده باشد، با گزینه “اطلاعات آخرین سفارش” می‌تواند آخرین اطلاعات آن سفارش را در همان روز مشاهده نماید. با تغییر مرورگر و یا رایانه کاربر، مشاهده “اطلاعات آخرین سفارش” امکان‌پذیر نخواهد بود. ممکن است ارسال سفارش خرید یا فروش مشتری، با خطا مواجه شده و سفارش ارسال نشود. این خطا ممکن است به علت درج قیمت یا حجم بیشتر یا کمتر از بازه مشخص شده، عدم کفایت مانده حساب ریالی مشتری و دلایلی از این قبیل رخ دهد. در این هنگام سامانه پیغام خطا را در کادر قرمز رنگی نمایش می دهد. این پیغام در بخش خطای سفارشات و همین طور در تب پیام‌ها، قسمت پیام‌های خطا قابل مشاهده است.

ث) مدیریت سفارشات درنرم افزار آنلاین آسا

برای بررسی جزئیات سفارش‌ها، از جمله نوع اعتبار، محل تامین اعتبار، آخرین وضعیت سفارش، تاریخ و ساعت سفارش، قیمت و حجم سفارش می‌توان از گزینه “مدیریت سفارشات” استفاده کرد. برای این منظور کاربر می‌تواند در سمت راست نوار ابزار بالای صفحه، روی “مدیریت سفارشات” کلیک کند؛ تمامی قابلیت‌های انتخاب بازه، مرتب‌سازی و فیلتر کردن (بر اساس سفارشات فعال یا همه آنها) در این قسمت نیز گنجانده شده است.

منظور از سفارشات فعال، سفارشاتی است که کل سفارش یا بخشی از آن معامله نشده است. گزینه همه سفارشات شامل سفارشات فعال، معاملات انجام شده و سفارشات لغو شده است. منظور از معاملات، لیست سفارشاتی است که بصورت کامل انجام شده است.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران، مدیریت سفارشات، سفارشات فعال، همه سفارشات

تصویر شماره ۲۲: مدیریت سفارشات در نرم‌افزار معاملات برخط آسا

در زمان نمایش همه سفارشات این امکان وجود دارد که کاربر با فیلتر نمودن گزارش بر اساس سمت سفارش (خرید یا فروش) و یا بر اساس نوع اعتبار، سفارشات مورد نظر خود را رصد کند.

در انتهای هر ردیف با کلیک بر روی آیکن بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران، تاریخچه هر سفارش، شامل تاریخ و زمان سفارش، قیمت، حجم و توضیح سفارشها قابل مشاهده است. شایان ذکر است ستون “کانال سفارش” مشخص می‌کند که سفارش از چه طریق (نسخه ویندوز نرم افزار، نسخه اندروید یا نسخه IOS) ارسال شده است.

۱) دفترچه سفارشات

برای بررسی همه سفارشات (سفارشات فعال، معاملات انجام شده وسفارشات ثبت شده)، میتوان از دفترچه سفارشات ( آیکن بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران ) در سمت چپ نوار منوی بالای صفحه استفاده کرد. با کلیک بر روی این آیکن پنجره‌ای مطابق شکل زیر نمایان می‌شود.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۲۳: آیگن مربوط به دفترچه سفارشات

توضیحات مختصری پیرامون نام ستون‌های این بخش:

حجم کل= شامل کل حجمی که توسط مشتری وارد سیستم شده است.
حجم معامله شده = آن بخش از حجم سفارش که معامله شده است.
حجم مانده = شامل حجمی از سفارش که هنوز معامله نشده است.
حجم نمایشی = شامل حجمی از سفارش که مشتری تمایل به نمایش دادن در سامانه معاملات دارد.
قیمت میانگین خرید = قیمیتی که خرید بر اساس آن در بازار انجام شده است.
اعتبار سفارش = مدت زمان اعتبار سفارش که در زمان ثبت سفارش توسط مشتری در سامانه معاملاتی تعیین شده است.

با انتخاب یکی از وضعیت‌های موجود (سفارشات فعال، معاملات یا و همه سفارشات) می‌توان مواردی از قبیل اطلاعات نماد، حجم کل، حجم معامله شده، حجم مانده، حجم، قیمت لحظه‌ای، قیمت میانگین خرید و اعتبار سفارش را مشاهده نمود. آخرین ستونی که در این قسمت وجود دارد، شامل گزینه ویرایش و یا حذف سفارش است.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران، مدیریت سفارشات، سفارشات فعال، همه سفارشات

تصویر شماره ۲۴: دفترچه سفارشات نرم‌افزار معاملات آنلاین آسا

نکته: برای دسترسی راحت تر به سفارشات فعال می توان از کلید میانبر shift+x و معاملات انجام شده از کلید shift+c و مشاهده همه سفارشات (فعال ، معامله شده) به طور همزمان از کلید میانبر shirt+v استفاده کرد.

۲) حذف یا ویرایش سفارش:

در نرم افزار آسا برای ویرایش و یا حذف یک سفارش به سه روش می‌توان عمل کرد:
الف) با کلیک روی گزینه ویرایش در قسمت پایین صفحه سمت چپ در بخش وضعیت سفارشات، پنل سفارش جهت ویرایش گشوده خواهد شد.

ب) استفاده از کلیدهای ترکیبی Shift + x: با این روش تمامی سفارشات فعال مشتری نمایش داده می‌شود که در صورت تمایل، می‌تواند با استفاده از آیکون بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران، مدیریت سفارشات، سفارشات فعال، همه سفارشات اقدام به اصلاح یا حذف نماید.
ج) آیکن دفترچه سفارشات: با کلیک بر روی آیکن “دفترچه سفارشات” در سمت چپ نوار بالای صفحه و انتخاب سفارشات فعال، پنل سفارش به منظور اصلاح یا حذف سفارش مورد نظر باز خواهد شد.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۲۵: امکان ویرایش یا حذف سفارش در نرم‌افزار معاملات برخط آسا

 

ج) گردش حساب در معاملات آنلاین آسا

در سمت راست نوار ابزار بالای صفحه، گزینه “گردش حساب” مشاهده می‌شود.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

گردش حساب در نرم‌افزار معاملات برخط آسا

در این قسمت می‌توان بر اساس بازه زمانی مورد نظر (انتخاب یک بازه خاص و یا انتخاب بازه به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه) گزارشی از گردش حساب تهیه نمود.

درصورت انتخاب بازه زمانی روزانه، هفتگی و ماهانه، دو آیکن بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران، مدیریت سفارشات، سفارشات فعال، همه سفارشات و بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران، مدیریت سفارشات، سفارشات فعال، همه سفارشات در کنار تاریخ ظاهر می‌شود. با انتخاب هر یک از آنها می‌توان گردش حساب را در بازه زمان مشابه قبلی یا بعدی مشاهده نمود.

برای مثال اگر سرمایه‌گذار اقدام به انتخاب یک بازه هفتگی کرده باشد، با هر بار کلیک بر روی آیکن بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران، مدیریت سفارشات، سفارشات فعال، همه سفارشات امکان مشاهده گردش حساب هفته قبلی و یا با هربار کلیک بر روی آیکن بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران، مدیریت سفارشات، سفارشات فعال، همه سفارشات امکان مشاهده گردش حساب هفته بعدی را خواهد داشت.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره۲۶: گردش حساب در نرم‌افزار معاملات برخط آسا

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

مشاهده گردش حساب هفته قبل در نرم‌افزار معاملات برخط آسا

مرتب‌سازی گردش حساب، فیلتر نمودن آن و نمایش تجمیعی خرید/ فروش هر سهم از قابلیت‌های نرم‌افزار آسا به شمار می‌آید. کاربر می‌تواند به دلخواه خود جدول گردش حساب را مرتب‌سازی (sorting) نموده و مشاهده نماید.
با کلیک بر روی عنوان هر ستون امکان مرتب سازی بر اساس آن ستون میسر است. (برای مرتب سازی صعودی یک بار کلیک و برای مرتب سازی نزولی دو بار کلیک لازم است).

با انتخاب دکمه فیلتر، در گوشه سمت راست بالای صفحه و کلیک روی فلش، می‌توان گزینه مورد نظر برای فیلتر کردن (مانده، خرید، فروش و…) را انتخاب نمود.

برای نمایش تجمیعی خرید/ فروش هر سهم، می‌توان بر روی دکمه تغییر نمایش به صورت تجمیعی کلیک کرد.

نمایش تجمیعی خرید/ فروش یک سهم، شامل تمامی معاملات کاربر (خرید یا فروش) در زمان‌های مختلف است.

چ) دارایی‌ها

برای مشاهده دارایی سهام می‌توان از تب “دارایی‌ها” در نوار ابزار بالای صفحه استفاده نمود. “دارایی‌ها” از دو بخش “دارایی سهام” و “دارایی سپرده‌گذاری” تشکیل شده است.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۲۷: مشاهده دارایی‌ها در نرم‌افزار معاملات برخط آسا

۱- دارایی سهام

در بخش “دارایی سهام” کاربر اطلاعات کاملی از میزان سهام، ارزش فعلی، ارزش خرید و قیمت میانگین خرید سهم‌های خریداری شده توسط مشتری را مشاهده می‌کند.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۲۸: نمایش دارایی سهام در بخش دارایی نرم‌افزار آنلاین آسا

یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های نرم‌افزار در این بخش، نمایش سود تحقق یافته و سود تحقق نیافته است. سود تحقق یافته سود یا زیان حاصل از معاملات گذشته سهام یا به عبارت دیگر تفاوت میان ارزش فروش و ارزش خرید است. منظور از سود تحقق نیافته، سود یا زیان حاصل از سهام نسبت به قیمت آخرین معامله بازار (سایر کاربران) است. آیکون ۲۰۱۵-۱۱-۰۸_۲۰۲۴۱۳ حاوی راهنمای مختصری پیرامون ستون‌های بخش دارایی‌ها است که به منظور اطلاع بیشتر کاربران از نحوه محاسبه اعداد موجود در این ستون‌ها در نظر گرفته شده است. برای نمونه در تصویر شماره ۲۹، راهنمای ستون میانگین قیمت با کارمزد مشخص شده است.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۲۹: ستون‌های مربوط به سود تحقق یافته و سود تحقق‌ نیافته در بخش دارایی سهام

ستون‌هایی نظیر تعداد سفارش فروش، تعداد باقی مانده و سود تقسیم شده نیز در این صفحه به چشم می‌خورد که شرح هرکدام در ادامه آمده است:

  • سفارش فروش = تعداد سفارشات فروش فعال
  • تعداد باقی‌مانده = تفاوت میان تعداد واقعی و تعداد سفارش فروش
  • سود تقسیم شده = سود نقدی پرداختی هر شرکت

برای “مشاهده جزئیات” معاملات هر سهم (تجمیعی و ریز تراکنش‌ها)، می توان بر روی دکمه بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,  واقع در سمت چپ هر سطر کلیک کرد.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۳۰: مشاهده جزئیات دارایی سهام

در “ریزتراکنش‌ها”، کاربر قادر است تمام معاملات انجام شده در مورد یک سهم را بصورت جزئی مشاهده نماید.

همچنین با انتخاب گزینه نمایش همه دارایی‌ها، کاربر این امکان را دارد تا سوابق مربوط به دارایی‌های خود را مشاهده کند، اعم از اینکه آن دارایی در حال حاضر در سبد دارایی‌های وی موجود باشد یا خیر.

علاوه بر این کاربر این امکان را دارد تا در بخش دارایی‌ها یک سهم جدید را به پرتفوی خود اضافه نماید. برای این منظور کافی است کاربر بر روی علامت “+” کلیک نموده و در پنجره‌ “اضافه کردن دارایی جدید”، نمادی که می‌خواهد به دارایی خود اضافه نماید را به همراه تعداد و قیمت خالص هر سهم آن وارد نماید. با فشردن کلید “ادامه”، ارزش دارایی با احتساب هزینه‌ها به صورت خودکار محاسبه می‌گردد و در صورتی که موارد فوق نیاز به اصلاح و تغییر داشته باشد، می‌توان از گزینه “ویرایش” در این پنجره استفاده نمود.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

اضافه کردن دارایی جدید

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

اضافه کردن دارایی جدید

با استفاده از آیکن ۲۰۱۵-۱۱-۰۸_۱۹۵۴۴۸ در کنار نماد هر سهم، امکان بروزرسانی دارایی سهام به منظور کاهش یا افزایش دارایی در پرتفوی کاربر میسر است.

برای مثال مشتری سهامی را با نماد “الف” در کارگزاری آگاه خریداری کرده، اما این سهام را در کارگزاری دیگری فروخته است. با توجه به اینکه فروش از طریق سامانه آسا نبوده، نماد مذکور هنوز در دیدبان مشتری وجود دارد. با استفاده از بروزرسانی و انتخاب گزینه کاهش دارایی، می توان نماد مذکور را از سبد سهام خود حذف نمود.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

بروزرسانی دارایی در نرم افزار معاملات برخط آسا

بخش مهمی که در این قسمت وجود دارد نمایش نمودار ارزش روز و نمودار ارزش خرید دارایی‌ها در پرتفوی کاربر است. این نمودار درصد سهام‌های موجود در پرتفوی کاربر را با رنگ‌های مختلف نشان می‌دهد و این امکان وجود دارد تا کاربر برخی از این نمادها را از نمودار خذف کند تا نتایج حاصل را جهت اخذ تصمیمات آینده بررسی نماید. برای حذف یک نماد از نمودار، کافی است بر روی نام آن سهم در کنار نمودار کلیک نمود.

۲- دارایی سپرده‌گذاری

“دارایی سپرده‌گذاری” آن بخش از دارایی‌های مشتری را نشان می‌دهد که کارگزاری آگاه ناظر آن است.
بنابراین تفاوت “دارایی سهام” و “دارایی سپرده‌گذاری” در این است که “دارایی سهام”، بخشی از سهام را شامل می‌شود که کاربر حداقل یک بار آنها را معامله کرده است ولی ممکن است کارگزار ناظر آن، کارگزاری آگاه نباشد.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۳۱: نمایش دارایی سپرده‌گذاری کاربر در بخش دارایی ها

در هر دو بخش دارایی‌ها (دارایی سهام و دارایی نزد سپرده‌گذاری) کاربر می‌تواند با استفاده از آیکون ۲۰۱۵-۱۱-۰۸_۲۰۳۴۲۸ از دارایی خود در قالب فایل اکسل خروجی تهیه نماید.

ح) پیام‌ها

این قسمت از نرم افزار آسا شامل سه بخش به شرح ذیل است:

الف) پیام‌ ناظربازار:

برای مشاهده پیام‌های ناظر بازار، که در ساعات معاملات منتشر می‌شود، علاوه بر این قسمت، می‌توان از آیکن ۲۰۱۵-۱۰-۱۱_۱۱۴۷۲۴ در سمت چپ نوار ابزار نیز استفاده نمود.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر ۳۲: دو روش مشاهده پیام‌ها در نرم افزار معاملات برخط آسا

ب) پیام‌ کارگزاری:

در این بخش اطلاعات عمومی در خصوص اختلالات بانکی و زمان و حجم مجاز برای عرضه اولیه به اطلاع مشتریان می‌رساند.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر ۳۲: مشاهده پیام‌ها در نرم افزار معاملات برخط آسا

پ) پیام‌ های خطا:

برای مشاهده خطا‌های ثبت سفارش (به علت درج قیمت یا حجم بیشتر یا کمتر از بازه مشخص شده، عدم کفایت مانده حساب ریالی مشتری و دلایلی از این قبیل)، شامل خطاهای سیستمی و یا خطاهای زمان ثبت سفارش، علاوه بر این قسمت می‌توان از نوار ابزار بالای صفحه و نشانه بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,  (خطاهای سفارشات) استفاده کرد و با کلیک بر روی آیکن جزییات خطا شامل نام نماد، توضیحات و زمان خطا نمایش داده می‌شود.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۳۳: مشاهده خطاها در نرم افزار آنلاین آسا

در زمان معاملات بازار بورس اوراق بهادار، چنانچه پیام یا پیام‌هایی از ناظر بازار ارسال گردد، تعداد پیام‌ها در این قسمت با عدد قرمز مشخص می‌شود.

خ) وضعیت مانده

در تب وضعیت مانده، بالای صفحه سمت چپ، ۴ آیکن زیر در خصوص مانده ریالی مشتریان، وجود دارد:

  1. مانده قابل معامله: مانده ریالی است که با آن می‌توان معامله انجام داد. علاوه بر این وجوه ناشی از فروش در این قسمت قابل مشاهده است. دقت شود درصورت منفی بودن مانده قابل معامله، عدد نمایش داده شده به رنگ قرمز خواهد شد.
  2. مانده قابل برداشت: مانده ریالی که کاربر می‌تواند از حساب خود برداشت کند. دقت شود درصورت منفی بودن مانده قابل برداشت، عدد نشان داده شده به رنگ قرمز نمایش داده می‌شود.
  3. اعتبار: میزان اعتباری است که مشتری از کارگزاری دریافت کرده است.
  4. مسدودی بانک: در صورت استفاده از حساب بانکی به عنوان منبع مالی خرید سهام، در این قسمت مبلغ خرید با عنوان مسدودی بانک نمایش داده می‌شود.
بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۳۴: بررسی وضعیت مانده در سامانه معاملات برخط آسا

 

د) درخواست‌ها در نرم‌افزار معاملات آنلاین آسا

در نوار ابزار بالای صفحه، گزینه “درخواست‌ها” با چهار تب (صفحه) “پرداخت شتابی”، “اعلامیه واریز وجه”، “درخواست پرداخت” و “درخواست خرید و فروش” برای ثبت درخواست‌های مورد نیاز کاربر در نظر گرفته شده است.
در ادامه شرح کار هر تب قابل مشاهده است:

۱) پرداخت شتابی (واریز و انتقال وجه به حساب کارگزاری آگاه)

اگر کاربر قصد داشته باشد به صورت آنلاین و با کارت‌های عضو شتاب، از حساب بانکی خود مبلغی را به “حساب نزد کارگزاری” واریز نماید، لازم است صفحه “پرداخت شتابی” را انتخاب نموده و بر روی آیکن “+” کلیک کند. پس از مشاهده پنجره “پرداخت آنلاین” (مطابق شکل زیر) با وارد نمودن مبلغ مورد نظر و کلیک بر روی گزینه “پرداخت”، کاربر به صفحه بانک هدایت می‌شود. در پنجره پرداخت آنلاین، می‌توان مبلغ مورد نظر را از طریق درگاه اینترنتی بانک سامان به حساب کارگزاری منتقل کرد.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۳۵: پرداخت آنی وجه (پرداخت شتابی) در نرم‌افزار آنلاین آسا

در این مرحله لازم است سرمایه‌گذار شماره ۱۶ رقمی کارت بانکی (عضو شتاب)، رمز خرید اینترنتی، CVV2 و تاریخ انقضا کارت خود را به همراه کد امنیتی، در قسمتهای مشخص شده وارد نماید. با انتخاب گزینه “پرداخت”، در صورت صحت اطلاعات وارد شده، و وجود مبلغ مورد درخواست در حساب کاربر، پس از لحظاتی مبلغ مورد نظر، از حساب بانکی کسر و به حساب کارگزاری (معاملات آنلاین سرمایه‌گذار) واریز می‌گردد.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره۳۶: اتصال به درگاه بانک به منظور واریز آنی وجه به حساب نزد کارگزاری

در صورت انجام تراکنش با موفقیت، در صفحه “پرداخت آنلاین” و زیر ستون “وضعیت” جدول موجود، کلمه “موفق” درج خواهد شد و کدپیگیری به کاربر ارائه می‌شود.

۲) اعلامیه واریز وجه(ثبت مشخصات فیش واریزی)

چنانچه سرمایه‌گذار برای تکمیل “حساب نزد کارگزاری” به صورت حضوری به بانک مراجعه نموده و اقدام به پرداخت مبلغ مورد نظر کرده باشد، لازم است برای ثبت مشخصات فیش واریزی خود در تب “اعلامیه واریز وجه” بر روی آیکن “+” کلیک کرده و بعد از تکمیل فیلدهای مورد نظر و پیوست نمودن فیش واریزی، روی دکمه ذخیره کلیک نماید. به این ترتیب مشخصات فیش واریزی کاربر به کارگزاری ارسال و پس از بررسی به حساب ایشان منظور می‌شود.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۳۷: ثبت درخواست اعلامیه واریز وجه در نرم‌افزار معاملاتی آنلاین آسا

۳) درخواست پرداخت (پرداخت از حساب نزد کارگزاری به حساب بانکی)

برای دریافت وجه، کاربر می‌تواند در تب “درخواست پرداخت” روی گزینه “+” کلیک کرده و پس از انتخاب گزینه مورد نظر (شامل تاریخ و مبلغ) یا وارد کردن مبلغ و تاریخ مورد نظر در سطر آخر، دستور پرداخت خود را به سیسیتم ارسال نماید. چنانچه کاربر بیش از یک حساب بانکی به کارگزاری معرفی کرده باشد، لازم است پیش از ارسال درخواست خود، شماره حساب خود را از لیست موجود انتخاب نماید.
حذف یا ویرایش درخواست ارسالی، در انتهای جدول موجود در صفحه “درخواست پرداخت”، امکان‌پذیر است. ستون‌های “وضعیت” و “تاریخ پرداخت” در جدول موجود در این صفحه، به ترتیب نشان‌دهنده آن است که درخواست ارسالی در چه مرحله‌ای است و تاریخ تحویل چک سرمایه‌گذار به بانک نمایش می‌دهد. لازم به ذکر است اگر مبلغ مورد نظر حاصل از فروش سهام باشد، پرداخت وجه پس از ۳ روز کاری انجام خواهد شد.

برای دریافت مانده قابل برداشت در هر روز کاری، لازم است کاربر درخواست خود را در روز کاری قبل از آن و پیش از ساعت ۱۴ در سامانه ثبت نماید. برای مثال اگر کاربر در نظر داشته باشد که مانده قابل برداشت خود را روز شنبه دریافت نماید، باید روز چهارشنبه قبل از ساعت ۱۴ درخواست خود را در سامانه معاملات برخط آسا ثبت کند. در غیر این صورت درخواست ایشان روز یکشنبه پرداخت خواهد شد.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۳۸: ارسال درخواست پرداخت در نرم‌افزار معاملات برخط آسا

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۳۹: مشاهده وضعیت درخواست‌های پرداخت در نرم‌افزار معاملات برخط آسا

۴) درخواست خرید/ فروش اینترنتی

برای خرید یا فروش اوراق تسهیلات مسکن و یا سهام عرضه شده در بازار پایه فرابورس و همچنین ارسال سفارش خرید و فروش سهام و اوراق بهادار به صورت اینترنتی به کارگزاری، صفحه‌ای با عنوان “درخواست خرید/ فروش” در منوی “درخواست‌ها” طراحی شده و در اختیار کاربر قرار دارد.

با کلیک بر روی “درخواست خرید” دو گزینه خرید بورسی و خرید فرابورسی نمایش داده می‌شود. پس از انتخاب گزینه مورد نظر پنجره‌ای مطابق شکل ۳۷ نمایش داده خواهد شد.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی, ثبت سفارش اینترنتی, خرید و فورش سهام فرابورسی, تسهیلات مسکن, بازار پایه فرابورس, بازار توافقی فرابورس,

تصویر شماره ۴۰: درخواست خرید بورسی/ فرابورسی (سفارش اینترنتی)

با تکمیل فیلدهای موجود در پنجره درخواست و کلیک بر روی گزینه “ذخیره”، درخواست خرید بورسی یا فرابورسی به سامانه ارسال می‌شود.

همانند فرآیند درخواست خرید، با کلیک بر روی “درخواست فروش” دو گزینه فروش بورسی و فروش فرابورسی نمایش داده می‌شود.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی, ثبت سفارش اینترنتی, خرید و فورش سهام فرابورسی, تسهیلات مسکن, بازار پایه فرابورس, بازار توافقی فرابورس,

تصویر شماره ۴۱: درخواست فروش بورسی/ فرابورسی (سفارش اینترنتی)

پس از انتخاب گزینه مورد نظر، مانند قبل، پنجره‌ای مطابق شکل زیر نمایش داده خواهد شد. در این مرحله نیز با تکمیل موارد خواسته شده در پنجره مذکور و کلیک بر روی گزینه “ذخیره” درخواست فروش بورسی یا فرابورسی به سامانه ارسال می‌شود.
در صورت صحت اطلاعات وارد شده در هر مرحله، درخواست شما ارسال و انجام می‌شود.

نکته مهم: کاربر در صورتی می‌تواند از این ‘گرینه برای خرید و فروش استفاده کند که قرارداد اینترنتی را در کارگزاری آگاه امضا کرده باشد. درحال حاضر مدت این قرارداد از زمان امضای آن نامحدود است.

ذ) ثبت تیکت پشتیبانی در نرم افزار آنلاین آسا

به هنگام مشاهده هرگونه خطا در ثبت سفارش و یا مشاهده خطای سیستمی، کاربر می‌تواند بر روی گزینه ثبت تیکت پشتیبانی ( بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی, ثبت سفارش اینترنتی, خرید و فورش سهام فرابورسی, تسهیلات مسکن, بازار پایه فرابورس, بازار توافقی فرابورس, ) در بالای صفحه سمت چپ کلیک کرده و با تکمیل عنوان خطا، محل بروز خطا و سایر توضیحات لازم، آن را به واحد پشتیبانی نرم‌افزار آسا اطلاع دهد. به محض رسیدگی، پاسخ برای سرمایه‌گذار ارسال شده و پیغامی برای اطلاع وی در صفحه آنلاین نمایش داده می‌شود. همچنین عدد مربوط به تعداد پاسخ ارسال شده برای کاربر روی آیکن “ثبت تیکت پشتیبانی” با رنگ قرمز نشان داده خواهد شد.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی, ثبت سفارش اینترنتی, خرید و فورش سهام فرابورسی, تسهیلات مسکن, بازار پایه فرابورس, بازار توافقی فرابورس,

تصویر شماره ۴۲: ثبت تیکت پشتیبانی

 

شرکت کارگزاری آگاه به عنوان کارگزار رتبه الف در ارائه خدمات بورس اوراق بهادار، بورس کالا و انرژی فعال است. این کارگزاری در زمینه معاملات بورس اوراق بهادار کلیه خدمات مورد نیاز سرمایه‌گذاران شامل دریافت کد سهامداری و کد معاملات برخط، خرید و فروش حضوری، اینترنتی و آنلاین را ارائه می‌دهد. کارگزاری آگاه با طراحی سامانه معاملات برخط آسا توانسته گامی مثبت درجهت رفع نیازهای سرمایه‌گذاران بردارد.
با نحوه دریافت کد آنلاین سهام به صورت غیر حضوری (آگاه اکسپرس)، مراحل دریافت کدسهامداری و معاملات برخط، فرآیند خرید و فروش حضوری، خرید و فروش اینترنتی، خرید و فروش برخط در کارگزاری آگاه، آشنا شوید.
برای پاسخ به سوالاتی که تاکنون بی پاسخ مانده است، به سوالات متداول رجوع شود.
خانواده آگاه در شعب کارگزاری آگاه آماده ارائه خدمات به متقاضیان محترم خواهد بود.

 

قصد یادگیری و پیشرفت در بورس را دارید؟

از صفر تا صد بورس را توسط بهترین اساتید آموزش ببینید. لطفاً برای کسب اطلاعات کامل‌تر، مشخصات خود را وارد نمایید تا با شما تماس بگیریم.

نرم‌افزار آسا به عنوان نسل جدید نرم‌افزارهای معاملات برخط، با هدف سهولت و بهبود کیفیت خرید و فروش آنلاین سهام در بازار بورس اوراق بهادار طراحی شده است. نرم افزار معاملات بر خط آسا با در نظر گرفتن سرعت، دسترسی آسان‌تر و دقت در انجام خرید و فروش اوراق بهادار، در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. ارائه نسخه موبایل و تبلت (اندروید) نرم‌افزار معاملات برخط آسا، باعث شده است تا سرمایه‌گذاران به راحتی معاملات خود را در بازار بورس اوراق بهادار انجام دهند.

در ادامه این مطلب، بخش‌های مختلف نرم‌افزار معاملات برخط آسا مورد بررسی قرار می‌گیرد.از آنجا که استفاده از این نرم‌افزار معاملاتی مختص مشتریان کارگزاری آگاه است، برای دریافت کد بورسی و کد آنلاین سهام از کارگزاری آگاه می‌توان بدون مراجعه به کارگزاری و از طریق سامانه آگاه اکسپرس اقدام نمود. برای اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه کدگیری غیرحضوری می‌توان به مطلب “آگاه اکسپرس: دریافت کد بورسی و کد معاملات آنلاین در محل مشتریان!” مراجعه نمود.

فهرست:

الف) ورود به نرم‌افزار معاملات برخط  آسا و تغییر رمز عبور

  1. ورود به نرم‌افزار
  2. مشخصات کاربر
  3. ساعت
  4. تغییر رمز عبور
  5. چیدمان صفحه با توجه به ابعاد مانیتور
  6. خروج

ب) راهنما

پ) دیدبان بازار در نرم‌افزار معاملات آنلاین آسا

  1. ایجاد دیدبان
  2. نحوه ایجاد پرتفو (دارایی)
  3. حذف یا ویرایش دیدبان
  4. تنظیمات ستون دیدبان
  5. امکانات موجود در صفحه دیدبان

ت) ثبت سفارش خرید یا فروش در نرم‌افزار معاملات آنلاین آسا

ث) مدیریت سفارشات در نرم‌افزار معاملات آنلاین آسا

  1. دفترچه سفارشات

 

 

  1. روش حذف یا ویرایش سفارشات

ج) گردش حساب در نرم‌افزار معاملات آنلاین آسا

چ) دارایی‌ها

  1. دارایی سهام
  2. دارایی سپرده گذاری

ح) پیام‌ها

  1. پیام‌ها ناظر بازار
  2. پیام‌های عمومی کارگزاری
  3. پیام‌های خطا

خ ) وضعیت مانده

د) درخواست‌ها در نرم‌افزار معاملات آنلاین آسا

  1. پرداخت شتابی
  2. اعلامیه واریز وجه
  3. درخواست پرداخت
  4. درخواست خرید/ فروش اینترنتی

ذ) ثبت تیکت پشتیبانی در نرم‌افزار معاملات آنلاین آسا


الف)  ورود به نرم‌افزار معاملات برخط  آسا و تغییر رمز عبور

برای انجام معاملات از طریق نرم‌افزار آسا سرمایه‌گذار می‌تواند با نام کاربری و رمز عبور خود که از کارگزاری دریافت کرده است، وارد سامانه معاملات آسا شود (برای دریافت کد بورسی و کد آنلاین سهام از کارگزاری آگاه می‌توان بدون مراجعه به کارگزاری و از طریق سامانه آگاه اکسپرس کلیک کنید).
برای ورود به نرم‌افزار آسا با استفاده از آخرین نسخه یکی از مرورگرهای وب، به آدرس http://agah.com/online مراجعه شود. بهتر است برای این کار از مرورگر Google Chrome استفاده شود. آخرین نسخه این مرورگر در صفحه ورود به نرم افزار آسا قابل دریافت است.

۱) ورود به نرم‌افزار

با درج لینک معاملات برخط آسا در نوار آدرس مرورگر، صفحه‌ای مطابق شکل زیر نمایش داده خواهد شد. با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور در قسمت‌های مربوطه و کلیک بر روی علامت بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران یا فشردن کلید Enter، دسترسی به سامانه معاملاتی آنلاین امکان‌پذیر خواهد بود.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۱: ورود به سامانه معاملات برخط آسا- درج نام کاربری و رمز عبور در صفحه [http://agah.com/online]

 

در صورتی که کاربر رمز عبور خود را فراموش کرده باشد، با کلیک بر روی ” رمز عبور را فراموش کرده‌اید” و با وارد کردن کد ملی و نام کاربری، رمز عبور جدید به صورت پیامک برای مشتری ارسال می‌گردد.

درصورت عدم استفاده از سامانه به مدت ۲۰ دقیقه، کاربر به‌صورت خودکار از نرم‌افزار معاملات آنلاین آسا خارج خواهد شد و برای ادامه فعالیت، ورود مجدد به سامانه ضروری است.

پس از ورود به سامانه معاملات بر خط، پایین‌تر از نوار آدرس، نوار ابزار به چشم می‌خورد.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران

تصویر شماره ۲: نوار آدرس و نوار ابزار در صفحه معاملات برخط آسا

۲) مشخصات کاربر:

در گوشه سمت چپ نوار ابزار، نام کاربر به همراه کدبورسی وی قابل مشاهده است.

۳) ساعت:

ساعت موجود در نوار ابزار تابع ساعت رایانه کاربر نیست، بلکه با ساعت سرور سیستم معاملات تنظیم می‌شود. حتی با تغییر ساعت سیستم کاربر، این ساعت تغییری نخواهد کرد.

۴) تغییر رمز عبور:

پیشنهاد می‌شود سرمایه‌گذار پس از اولین ورود، برای امنیت بیشتر نسبت به تغییر رمز عبور اولیه به روش زیر اقدام نماید:
۱- کلیک بر روی نام کاربری در بالای صفحه سمت چپ (مطابق شکل زیر).
۲- انتخاب گزینه تغییر کلمه عبور.
۳- کلمه عبور فعلی وارد شود.
۴- در این مرحله کلمه عبور جدید وارد شود.
۵- کلمه عبور جدید دوباره وارد شود.
۶- آیکن ثبت را کلیک کنید.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران، تغییر نام کاربری و رمز عبور

تصویر شماره ۳: تغییر رمز عبور در سامانه معاملات بر خط آسا

۵) چیدمان صفحه با توجه به ابعاد مانیتور:

با توجه به ابعاد نمایشگر مورد استفاده و یا تغییر در اندازه صفحه، چیدمان و نمای نرم‌افزار تغییر خواهد کرد (تصویر شماره ۴)

راهنمای بآشگاه مشتریان آگاه، کارگزاری آگاه، ورود به بآشگاه، نحوه ثبت نام در بآشگاه مشتریان، عضویت در بآشگاه، تغییر عکس پروفایل، منوی کاربری بآشگاه، نوار ابزار بآشگاه، محاسبه ریال و امتیاز بآشگاه، انتقال امتیاز, انتقال ژنولوژی, گزارش امتیازات, تراز ریال وهزینه

تصویر شماره ۴: چیدمان صفحه با توجه به ابعاد مانیتور

۶) آیکن خروج:

کاربر پس از اتمام عملیات مورد نظرخود در هربار ورود، لازم است جهت حفظ امنیت بیشتر با استفاده از گزینه “خروج” از حساب کاربری خود خارج شود.

ب) راهنما

در حین استفاده از سامانه، برای آشنایی بیشتر با چگونگی کارکرد بخش‌های مختلف نرم افزار و امکانات آن، می‌توان با کلیک بر روی نشانه بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران  از راهنمای نرم‌افزار استفاده نمود. این آیکن شامل ۳ گزینه به شرح زیر است:

۱- امکانات نسخه جدید: شامل برخی از ویژگی‌ها و امکانات نرم‌افزار آسا و نحوه ارتباط با سیستم است.
۲- دفترچه راهنما: در این قسمت چگونگی استفاده از نرم‌افزار آسا و انجام معامله با آن توضیح داده شده است.
۳- کلیدهای میانبر: در این قسمت کلیدهای میانبر برای انجام سفارشات (ورود به پنل سفارش اصلاح و ویرایش یا مشاهده وضعیت سفارش) نشان داده شده است.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران

تصویر شماره ۵: راهنما در نرم‌افزار معاملات بر خط آسا

پ) دیدبان بازار در نرم‌افزار آنلاین آسا

۱) ایجاد دیدبان در نرم‌افزار آنلاین آسا

در این بخش از نرم‌‌افزار آسا می‌توان نمادهای مورد نظر یا صنایع مختلف را دسته‌‌بندی کرد. برای ایجاد دیدبانی از نمادهای مورد علاقه، پس از کلیک بر روی گزینه دیدبان در سمت راست نوار ابزار بالای صفحه، با انتخاب آیکن “+”، چنانچه در شکل مشخص است، پنجره “افزودن دیدبان جدید” باز خواهد شد. پس از انتخاب نام برای دیدبان (مقابل قسمت نماد، نام نماد انتخابی وارد شده و سپس روی علامت “+” کلیک شود، به این ترتیب نماد مورد نظر به لیست نمادها در سمت چپ پنجره اضافه خواهد شد(مطابق تصویر شماره ۶).

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران

تصویر شماره ۶: تصویر متحرک ایجاد دیدبان در نرم افزار آسا

در انتها با کلیک روی گزینه “افزودن به دیدبان” (مرحله ۵ تصویر متحرک)، دیدبان مورد نظر به همراه نماد انتخابی در صفحه اصلی سامانه معاملاتی ایجاد می‌گردد. در حال حاضر امکان ایجاد ۱۰ دیدبان و اضافه کردن ۱۵سهم در هر دیدبان وجود دارد.

با انتخاب گزینه “نمایش نمادهایی که در دارایی هستند” (مرحله ۴ در تصویر ۶) این امکان وجود دارد که سرمایه‌گذار علاوه بر رصد سهام مورد علاقه خود (که قصد خرید آن را در آینده دارد)، بدون تعویض دیدبان (tab change) به بررسی وضعیت دارایی و سهام‌های خریداری شده (پرتفو) خود نیز بپردازد.
علاوه بر این، درصورت جستجوی یک نماد در هر دیدبان، بدون افزودن آن نماد به دیدبان امکان مشاهده اطلاعات آنی نماد میسر خواهد بود. به عبارت ساده‌تر برای جستجو و مشاهده اطلاعات یک نماد نیازی به اضافه کردن آن به دیدبان نیست. شایان ذکر است کاربر می‌تواند در صورت نیاز با کلیک بر روی علامت “+” در انتهای سطری که نماد را نمایش می‌دهد، آن نماد را به دیدبان خود اضافه نماید. همچنین می‌توان با استفاده از علامت ضربدر کنار نماد جستجوشده، آن را حذف نمود.

۲)  ایجاد پرتفو (دارایی):

برای ایجاد پرتفو (سهامی که جزو دارایی سرمایه‌گذار هستند) در تب دیدبان بازار پس از کلیک بر علامت مثبت سبز و انتخاب نامی برای دیدبان، در قسمت نماد‌ها، نام یکی از سهم‌هایی که جزو دارایی هستند را وارد کرده و با کلیک بر علامت مثبت در بخش لیست نماد‌ها اضافه می‌گردد. با انتخاب گزینه “نمایش نماد‌هایی که در دارایی هستند” و کلیک برروی “افزودن به دیدبان” ، پرتفوی کاربر ایجاد می‌شود.

۳) حذف یا ویرایش دیدبان در نرم‌افزار آنلاین آسا:

اعمال تغییرات در دیدبان‌های ایجاد شده، با کلیک بر روی آیکن “تنظیمات” و انتخاب گزینه “ویرایش” یا “حذف” امکان‌پذیر است. جهت افزودن نماد جدید به لیست دیدبان قبلی یا حذف یک نماد از آن، کافی است پس از انتخاب گزینه ویرایش، طبق فرایندی که در بخش ایجاد دیدبان توضیح داده شد، نسبت به حذف یا اضافه نمودن نماد جدید اقدام شود.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران

تصویر شماره ۸: تصاویر متحرک مربوط به حذف دیدبان در نرم افزار آنلاین آسا

۴) تنظیم ستون‌های دیدبان

در پنجره دیدبان، آیکن بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران در سمت چپ صفحه جهت تنظیمات ستون دیدبان درنظر گرفته شده است. با کلیک بر روی این آیکن، لیست گزینه‌ها و ستون‌هایی که در دیدبان می‌تواند وجود داشته باشد، نمایش داده می‌شود. با انتخاب گزینه بلی در مقابل هر عنوان، سیستم در همان لحظه ستون مورد نظر را در دیدبان ایجاد و با انتخاب خیر حذف می‌کند. علاوه بر این به منظور تغییر در ترتیب ستون‌ها نیز با قرار دادن نشانگر روی علامت ۲۰۱۵-۰۵-۰۴_۱۲۵۴۲۰ در کنار عنوان ستون (در این حالت نشانگر به شکل علامت بعلاوه خواهد شد) و با کلیک روی دکمه چپ موس و کشیدن آن عنوان، می‌توان عناوین ستون‌ها را با توالی مورد نظر منظم کرد.

با تغییر مرورگر یا رایانه مورد استفاده، تنظیمات دیدبان به تنظیمات پیش‌فرض تغییر پیدا می‌کند.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۹: تنظیمات دیدبان در نرم‌افزار معاملات برخط آسا

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۱۰: تنظیمات دیدبان در نرم‌افزار معاملات برخط آسا

۵) امکانات موجود در صفحه دیدبان

  • امکان مشاهده اطلاعات یک نماد
  • امکان مشاهده نمودار نمادهای موجود در دیدبان در بازه زمانی روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه
  • جدول مربوط به عرضه و تقاضای نمادهای موجود در دیدبان با امکان انتخاب گزینه خرید یا فروش آن نماد
  • امکان مشاهده سفارشات باز کاربر در همه نمادها یا در یک نماد خاص
بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

مشاهده اطلاعات یک نماد در بازه روزانه

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

مشاهده اطلاعات و نمودار یک نماد در بازه ماهانه

ت) ثبت سفارش خرید یا فروش در نرم‌افزار آنلاین آسا

مراحل ارسال سفارش در نرم‌افزار آسا در ۸ گام کلی به شرح زیر است:

گام اول: دسترسی به پنجره ارسال سفارش
در نرم‌افزار معاملات برخط آسا به پنج روش می‌توان به پنجره ارسال سفارش خرید یا فروش دسترسی پیدا کرد.

روش ۱) استفاده از آیکن خرید / فروش در کنار نماد در دیدبان بازار.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران

تصویر شماره ۱۱: استفاده از آیکن خرید در کنار نماد سهم در دیدبان بازار

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران

تصویر شماره ۱۲: استفاده از آیکن فروش در کنار نماد سهم در دیدبان بازار

روش ۲) استفاده از آیکن خرید / فروش در پایین صفحه دیدبان.

روش۳) استفاده از آیکن خرید/ فروش در سمت چپ نوار ابزار بالای صفحه.

روش۴) استفاده از آیکن‌های خرید/ فروش در قسمت دارایی‌ها

روش۵) استفاده از کلیدهای ترکیبی Shift + a برای خرید و Shift + s برای فروش.
گام دوم: انتخاب نماد
اگر پنجره سفارش خرید/ فروش با استفاده از کلیدهای ترکیبی یا آیکن‌های بالای صفحه نر‌م‌افزار آسا و یا آیکن خرید/ فروش در پایین صفحه دیدبان باز شده باشد، لازم است نام نماد مورد نظر در قسمت مربوط به نماد وارد شود. در صورت استفاده از آیکن خرید/ فروش در کنار نماد در دیدبان بازار یا بخش دارایی‌ها، نماد به صورت خودکار در پنجره ارسال سفارش نمایش داده خواهد شد.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران

تصویر شماره ۱۳: ارسال سفارش خرید در نرم‌افزار معاملات برخط آسا

گام سوم: ثبت قیمت
با توجه به بازه مجاز روزانه که در نرم‌افزار آسا کنار کادر مربوط به قیمت نمایش داده می‌شود و همچنین جدول مربوط به معاملات سهم مورد نظر در سمت چپ، لازم است نسبت به ورود قیمت مناسب در فیلد مربوطه اقدام شود.

راهنمای بآشگاه مشتریان آگاه، کارگزاری آگاه، ورود به بآشگاه، نحوه ثبت نام در بآشگاه مشتریان، عضویت در بآشگاه، تغییر عکس پروفایل، منوی کاربری بآشگاه، نوار ابزار بآشگاه، محاسبه ریال و امتیاز بآشگاه، انتقال امتیاز, انتقال ژنولوژی, گزارش امتیازات, تراز ریال وهزینه, قیمت سفارش خرید سهام,

تصویر شماره ۱۴: قیمت در سفارش خرید/ فروش

در صورتی که سرمایه‌گذار قصد دارد مبلغ معینی از سرمایه خود را به خرید یک نماد اختصاص دهد، کافی است در کادر مربوط به “سرمایه” مبلغ مورد نظر را وارد کرده و قیمت خرید هر سهم را نیز مشخص کند. سامانه بر اساس سرمایه وارد شده، بصورت خودکار حجم را محاسبه کرده و نمایش می‌دهد. آیکون ۲۰۱۵-۱۱-۰۸_۲۰۵۲۳۸ نیز به منظور راهنمایی بیشتر مقابل بخش سرمایه، درنظر گرفته شده است.

گام چهارم: ثبت حجم مورد نظر برای خرید یا فروش

در قسمت مربوط به حجم، تعداد سهام مورد نظر برای خرید یا فروش درج می‌شود. حجم وارد شده باید در محدوده مجاز هر سفارش باشد. بیشینه و کمینه حجم قابل قبول در هر بار سفارش، کنار کادر مربوط به حجم نمایان است (شکل زیر). چنانچه مقدار وارد شده در محدوده مجاز نباشد، در زمان ارسال سفارش بر روی صفحه، پیغام خطا ظاهر خواهد شد.
در صورت انتخاب هر یک از گزینه‌های موجود در منبع مالی، مبلغ مورد نیاز برای معامله ثبت شده، از حساب سرمایه‌گذار مسدود می‌شود. اگر معامله در زمان تعیین شده انجام پذیرد، وجه آن بطور کامل از حساب کسر می‌شود، در غیر این صورت مبلغ مسدود شده، آزاد می‌گردد.

راهنمای بآشگاه مشتریان آگاه، کارگزاری آگاه، ورود به بآشگاه، نحوه ثبت نام در بآشگاه مشتریان، عضویت در بآشگاه، تغییر عکس پروفایل، منوی کاربری بآشگاه، نوار ابزار بآشگاه، محاسبه ریال و امتیاز بآشگاه، انتقال امتیاز, انتقال ژنولوژی, گزارش امتیازات, تراز ریال وهزینه, قیمت و حجم سفارش خرید سهام

تصویر شماره ۱۵: حجم در سفارش خرید/ فروش نرم‌افزار معاملات برخط آسا

گام ششم: انتخاب اعتبار درخواست
برای تعیین مدت زمان اعتبار سفارش در نرم‌افزار آسا، در این قسمت ۵ گزینه تعریف شده‌است.
۱) اعتبار روز؛ سفارش وارد شده فقط برای همان روز معاملاتی معتبر بوده و در صورت عدم معامله در انتهای روز حذف می‌گردد.
۲) اعتبار تا تاریخ؛ سفارش تا تاریخی که کاربر تعیین کرده است در سامانه معاملاتی معتبر خواهد بود و اگر تا زمان مذکور معامله صورت نپذیرد، سفارش حذف می‌گردد.
۳) اعتبار تا لغو؛ سفارش تا زمانی که کاربر آن را از سیستم حذف نکند در سامانه معاملاتی باقی می‌ماند.
۴) انجام و حذف؛ سفارش به هر میزان که قابل انجام باشد معامله و مابقی آن حذف می‌گردد.
۵) اعتبار تا پایان جلسه معاملاتی؛ سفارش در پایان جلسه معاملاتی از سیستم معاملاتی حذف می‌گردد.

راهنمای بآشگاه مشتریان آگاه، کارگزاری آگاه، ورود به بآشگاه، نحوه ثبت نام در بآشگاه مشتریان، عضویت در بآشگاه، تغییر عکس پروفایل، منوی کاربری بآشگاه، نوار ابزار بآشگاه، محاسبه ریال و امتیاز بآشگاه، انتقال امتیاز, انتقال ژنولوژی, گزارش امتیازات, تراز ریال وهزینه

تصویر شماره ۱۶: تعیین اعتبار سفارش خرید/ فروش در نرم‌افزار معاملاتی آنلاین آسا

حجم نمایشی: ممکن است به دلایلی سرمایه‌گذار اجازه نمایش همه‌ی حجم مورد خرید یا فروش خود را در سامانه معاملاتی ندهد. در این صورت با وارد نمودن حجم مورد نظر خود در این بخش امکان دیدن تعداد محدودی از سفارش خود را به سایر کاربران می‌دهد. به عنوان مثال سرمایه‌گذار تصمیم دارد تعداد ۴۰۰,۰۰۰ سهم از یک نماد را با قیمت ۱,۰۰۰ ریال خریداری کند. وی در بخش حجم نمایشی تعداد ۱۰۰ سهم را مشخص نموده است. پس از ارسال سفارش آنچه در جدول عرضه و تقاضا برای سایر کاربران آنلاین قابل مشاهده است، سفارش خرید ۱۰۰ سهم ۱,۰۰۰ریالی از آن نماد است. ۳۹۹,۹۰۰ دیگر برای سایر کاربران غیرقابل مشاهده (Hidden) خواهد بود. در زمانی که صف خرید یا صف فروش در سامانه معاملاتی وجود دارد، استفاده از حجم نمایشی توصیه نمی‌شود، زیرا سفارش کاربر به اندازه حجم نمایشی (در مثال قبل ۱۰۰ سهم) انجام می‌شود و مابقی آن (۳۹۹,۹۰۰ سهم دیگر) به انتهای صف می‌رود.
با خالی گذاشتن کادر این گزینه، کل حجم درخواستی کاربر، برای سایرین نمایش داده خواهد شد.

راهنمای بآشگاه مشتریان آگاه، کارگزاری آگاه، ورود به بآشگاه، نحوه ثبت نام در بآشگاه مشتریان، عضویت در بآشگاه، تغییر عکس پروفایل، منوی کاربری بآشگاه، نوار ابزار بآشگاه، محاسبه ریال و امتیاز بآشگاه، انتقال امتیاز, انتقال ژنولوژی, گزارش امتیازات, تراز ریال وهزینه

تصویر شماره ۱۷: درج مقدار حجم نمایشی در نرم‌افزار آنلاین آسا

با خالی گذاشتن کادر این گزینه، کل حجم درخواستی کاربر، برای سایرین نمایش داده خواهد شد. آیکون ۲۰۱۵-۱۱-۰۸_۲۰۵۲۳۸ نیز به منظور راهنمایی بیشتر مقابل این کادر درنظر گرفته شده است.

گام هفتم: محاسبه کارمزد

در این مرحله بعد از تکمیل حجم و قیمت برای سفارش، ارزش سفارش بدون احتساب کارمزد محاسبه می‌گردد. با کلیک بر روی دکمه “محاسبه کارمزد” مبلغ نهایی پرداختی محاسبه و در کادر مربوطه درج می‌شود (مطابق دو شکل زیر).

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۱۸: محاسبه کارمزد در صفحه ارسال سفارش نرم‌افزار معاملاتی آنلاین آسا

گام هشتم: ارسال سفارش

برای تکمیل فرایند سفارش، لازم است با کلیک بر روی گزینه خرید/ فروش نسبت به ارسال سفارش اقدام شود.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۱۹: ارسال سفارش در نرم‌افزار معاملاتی آنلاین آسا

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۲۰: ارسال سفارش فروش در نرم‌افزار معاملاتی آنلاین آسا

در صورت انتخاب “خرید و فرم جدید” یا “فروش و فرم جدید”، فرم جدید دیگری با داده‌های وارد شده در فرم قبلی برای سرمایه‌گذار نمایان می‌شود. یکی از کاربردهای این گزینه زمانی است که کاربر قصد خرید حجمی از یک نماد را دارد و محدوده مجاز در هر بار سفارش به او امکان خرید یکباره آن نماد را نمی‌دهد. برای مثال در شکل زیر اگر سرمایه‌گذار قصد خرید ۲۰۰,۰۰۰ سهم در یک نماد را داشته باشد، با توجه به حداکثر میزان حجم سفارش، در هر بار سفارش فقط امکان خرید ۱۰۰,۰۰۰ سهم را دارد، پس لازم است طی ارسال دو درخواست خرید، نسبت به خرید حجم مورد نظر خود اقدام نماید.

پس ثبت یک سفارش، به هنگام ثبت سفارش دیگر در همان نماد، گزینه “اطلاعات آخرین سفارش” ظاهر خواهد شد که با کلیک روی آن، اطلاعات آخرین سفارش مشتری در فرم جدید ثبت می‌شود.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۲۱: مشاهده اطلاعات آخرین سفارش در نرم‌افزار معاملاتی آنلاین آسا

علاوه بر این، زمانی که کاربر تعدادی سفارش از یک نماد را در یک روز ثبت نموده باشد، با گزینه “اطلاعات آخرین سفارش” می‌تواند آخرین اطلاعات آن سفارش را در همان روز مشاهده نماید. با تغییر مرورگر و یا رایانه کاربر، مشاهده “اطلاعات آخرین سفارش” امکان‌پذیر نخواهد بود. ممکن است ارسال سفارش خرید یا فروش مشتری، با خطا مواجه شده و سفارش ارسال نشود. این خطا ممکن است به علت درج قیمت یا حجم بیشتر یا کمتر از بازه مشخص شده، عدم کفایت مانده حساب ریالی مشتری و دلایلی از این قبیل رخ دهد. در این هنگام سامانه پیغام خطا را در کادر قرمز رنگی نمایش می دهد. این پیغام در بخش خطای سفارشات و همین طور در تب پیام‌ها، قسمت پیام‌های خطا قابل مشاهده است.

ث) مدیریت سفارشات درنرم افزار آنلاین آسا

برای بررسی جزئیات سفارش‌ها، از جمله نوع اعتبار، محل تامین اعتبار، آخرین وضعیت سفارش، تاریخ و ساعت سفارش، قیمت و حجم سفارش می‌توان از گزینه “مدیریت سفارشات” استفاده کرد. برای این منظور کاربر می‌تواند در سمت راست نوار ابزار بالای صفحه، روی “مدیریت سفارشات” کلیک کند؛ تمامی قابلیت‌های انتخاب بازه، مرتب‌سازی و فیلتر کردن (بر اساس سفارشات فعال یا همه آنها) در این قسمت نیز گنجانده شده است.

منظور از سفارشات فعال، سفارشاتی است که کل سفارش یا بخشی از آن معامله نشده است. گزینه همه سفارشات شامل سفارشات فعال، معاملات انجام شده و سفارشات لغو شده است. منظور از معاملات، لیست سفارشاتی است که بصورت کامل انجام شده است.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران، مدیریت سفارشات، سفارشات فعال، همه سفارشات

تصویر شماره ۲۲: مدیریت سفارشات در نرم‌افزار معاملات برخط آسا

در زمان نمایش همه سفارشات این امکان وجود دارد که کاربر با فیلتر نمودن گزارش بر اساس سمت سفارش (خرید یا فروش) و یا بر اساس نوع اعتبار، سفارشات مورد نظر خود را رصد کند.

در انتهای هر ردیف با کلیک بر روی آیکن بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران، تاریخچه هر سفارش، شامل تاریخ و زمان سفارش، قیمت، حجم و توضیح سفارشها قابل مشاهده است. شایان ذکر است ستون “کانال سفارش” مشخص می‌کند که سفارش از چه طریق (نسخه ویندوز نرم افزار، نسخه اندروید یا نسخه IOS) ارسال شده است.

۱) دفترچه سفارشات

برای بررسی همه سفارشات (سفارشات فعال، معاملات انجام شده وسفارشات ثبت شده)، میتوان از دفترچه سفارشات ( آیکن بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران ) در سمت چپ نوار منوی بالای صفحه استفاده کرد. با کلیک بر روی این آیکن پنجره‌ای مطابق شکل زیر نمایان می‌شود.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۲۳: آیگن مربوط به دفترچه سفارشات

توضیحات مختصری پیرامون نام ستون‌های این بخش:

حجم کل= شامل کل حجمی که توسط مشتری وارد سیستم شده است.
حجم معامله شده = آن بخش از حجم سفارش که معامله شده است.
حجم مانده = شامل حجمی از سفارش که هنوز معامله نشده است.
حجم نمایشی = شامل حجمی از سفارش که مشتری تمایل به نمایش دادن در سامانه معاملات دارد.
قیمت میانگین خرید = قیمیتی که خرید بر اساس آن در بازار انجام شده است.
اعتبار سفارش = مدت زمان اعتبار سفارش که در زمان ثبت سفارش توسط مشتری در سامانه معاملاتی تعیین شده است.

با انتخاب یکی از وضعیت‌های موجود (سفارشات فعال، معاملات یا و همه سفارشات) می‌توان مواردی از قبیل اطلاعات نماد، حجم کل، حجم معامله شده، حجم مانده، حجم، قیمت لحظه‌ای، قیمت میانگین خرید و اعتبار سفارش را مشاهده نمود. آخرین ستونی که در این قسمت وجود دارد، شامل گزینه ویرایش و یا حذف سفارش است.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران، مدیریت سفارشات، سفارشات فعال، همه سفارشات

تصویر شماره ۲۴: دفترچه سفارشات نرم‌افزار معاملات آنلاین آسا

نکته: برای دسترسی راحت تر به سفارشات فعال می توان از کلید میانبر shift+x و معاملات انجام شده از کلید shift+c و مشاهده همه سفارشات (فعال ، معامله شده) به طور همزمان از کلید میانبر shirt+v استفاده کرد.

۲) حذف یا ویرایش سفارش:

در نرم افزار آسا برای ویرایش و یا حذف یک سفارش به سه روش می‌توان عمل کرد:
الف) با کلیک روی گزینه ویرایش در قسمت پایین صفحه سمت چپ در بخش وضعیت سفارشات، پنل سفارش جهت ویرایش گشوده خواهد شد.

ب) استفاده از کلیدهای ترکیبی Shift + x: با این روش تمامی سفارشات فعال مشتری نمایش داده می‌شود که در صورت تمایل، می‌تواند با استفاده از آیکون بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران، مدیریت سفارشات، سفارشات فعال، همه سفارشات اقدام به اصلاح یا حذف نماید.
ج) آیکن دفترچه سفارشات: با کلیک بر روی آیکن “دفترچه سفارشات” در سمت چپ نوار بالای صفحه و انتخاب سفارشات فعال، پنل سفارش به منظور اصلاح یا حذف سفارش مورد نظر باز خواهد شد.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۲۵: امکان ویرایش یا حذف سفارش در نرم‌افزار معاملات برخط آسا

 

ج) گردش حساب در معاملات آنلاین آسا

در سمت راست نوار ابزار بالای صفحه، گزینه “گردش حساب” مشاهده می‌شود.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

گردش حساب در نرم‌افزار معاملات برخط آسا

در این قسمت می‌توان بر اساس بازه زمانی مورد نظر (انتخاب یک بازه خاص و یا انتخاب بازه به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه) گزارشی از گردش حساب تهیه نمود.

درصورت انتخاب بازه زمانی روزانه، هفتگی و ماهانه، دو آیکن بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران، مدیریت سفارشات، سفارشات فعال، همه سفارشات و بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران، مدیریت سفارشات، سفارشات فعال، همه سفارشات در کنار تاریخ ظاهر می‌شود. با انتخاب هر یک از آنها می‌توان گردش حساب را در بازه زمان مشابه قبلی یا بعدی مشاهده نمود.

برای مثال اگر سرمایه‌گذار اقدام به انتخاب یک بازه هفتگی کرده باشد، با هر بار کلیک بر روی آیکن بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران، مدیریت سفارشات، سفارشات فعال، همه سفارشات امکان مشاهده گردش حساب هفته قبلی و یا با هربار کلیک بر روی آیکن بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا، نرم افزار آنلاین آسا، رمز عبور و کد کاربری، کارگزاری آگاه، خرید و فروش سهام، خرید و فروش آنلاین سهام، بورس اوراق بهادار تهران، مدیریت سفارشات، سفارشات فعال، همه سفارشات امکان مشاهده گردش حساب هفته بعدی را خواهد داشت.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره۲۶: گردش حساب در نرم‌افزار معاملات برخط آسا

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

مشاهده گردش حساب هفته قبل در نرم‌افزار معاملات برخط آسا

مرتب‌سازی گردش حساب، فیلتر نمودن آن و نمایش تجمیعی خرید/ فروش هر سهم از قابلیت‌های نرم‌افزار آسا به شمار می‌آید. کاربر می‌تواند به دلخواه خود جدول گردش حساب را مرتب‌سازی (sorting) نموده و مشاهده نماید.
با کلیک بر روی عنوان هر ستون امکان مرتب سازی بر اساس آن ستون میسر است. (برای مرتب سازی صعودی یک بار کلیک و برای مرتب سازی نزولی دو بار کلیک لازم است).

با انتخاب دکمه فیلتر، در گوشه سمت راست بالای صفحه و کلیک روی فلش، می‌توان گزینه مورد نظر برای فیلتر کردن (مانده، خرید، فروش و…) را انتخاب نمود.

برای نمایش تجمیعی خرید/ فروش هر سهم، می‌توان بر روی دکمه تغییر نمایش به صورت تجمیعی کلیک کرد.

نمایش تجمیعی خرید/ فروش یک سهم، شامل تمامی معاملات کاربر (خرید یا فروش) در زمان‌های مختلف است.

چ) دارایی‌ها

برای مشاهده دارایی سهام می‌توان از تب “دارایی‌ها” در نوار ابزار بالای صفحه استفاده نمود. “دارایی‌ها” از دو بخش “دارایی سهام” و “دارایی سپرده‌گذاری” تشکیل شده است.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۲۷: مشاهده دارایی‌ها در نرم‌افزار معاملات برخط آسا

۱- دارایی سهام

در بخش “دارایی سهام” کاربر اطلاعات کاملی از میزان سهام، ارزش فعلی، ارزش خرید و قیمت میانگین خرید سهم‌های خریداری شده توسط مشتری را مشاهده می‌کند.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۲۸: نمایش دارایی سهام در بخش دارایی نرم‌افزار آنلاین آسا

یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های نرم‌افزار در این بخش، نمایش سود تحقق یافته و سود تحقق نیافته است. سود تحقق یافته سود یا زیان حاصل از معاملات گذشته سهام یا به عبارت دیگر تفاوت میان ارزش فروش و ارزش خرید است. منظور از سود تحقق نیافته، سود یا زیان حاصل از سهام نسبت به قیمت آخرین معامله بازار (سایر کاربران) است. آیکون ۲۰۱۵-۱۱-۰۸_۲۰۲۴۱۳ حاوی راهنمای مختصری پیرامون ستون‌های بخش دارایی‌ها است که به منظور اطلاع بیشتر کاربران از نحوه محاسبه اعداد موجود در این ستون‌ها در نظر گرفته شده است. برای نمونه در تصویر شماره ۲۹، راهنمای ستون میانگین قیمت با کارمزد مشخص شده است.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۲۹: ستون‌های مربوط به سود تحقق یافته و سود تحقق‌ نیافته در بخش دارایی سهام

ستون‌هایی نظیر تعداد سفارش فروش، تعداد باقی مانده و سود تقسیم شده نیز در این صفحه به چشم می‌خورد که شرح هرکدام در ادامه آمده است:

  • سفارش فروش = تعداد سفارشات فروش فعال
  • تعداد باقی‌مانده = تفاوت میان تعداد واقعی و تعداد سفارش فروش
  • سود تقسیم شده = سود نقدی پرداختی هر شرکت

برای “مشاهده جزئیات” معاملات هر سهم (تجمیعی و ریز تراکنش‌ها)، می توان بر روی دکمه بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,  واقع در سمت چپ هر سطر کلیک کرد.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۳۰: مشاهده جزئیات دارایی سهام

در “ریزتراکنش‌ها”، کاربر قادر است تمام معاملات انجام شده در مورد یک سهم را بصورت جزئی مشاهده نماید.

همچنین با انتخاب گزینه نمایش همه دارایی‌ها، کاربر این امکان را دارد تا سوابق مربوط به دارایی‌های خود را مشاهده کند، اعم از اینکه آن دارایی در حال حاضر در سبد دارایی‌های وی موجود باشد یا خیر.

علاوه بر این کاربر این امکان را دارد تا در بخش دارایی‌ها یک سهم جدید را به پرتفوی خود اضافه نماید. برای این منظور کافی است کاربر بر روی علامت “+” کلیک نموده و در پنجره‌ “اضافه کردن دارایی جدید”، نمادی که می‌خواهد به دارایی خود اضافه نماید را به همراه تعداد و قیمت خالص هر سهم آن وارد نماید. با فشردن کلید “ادامه”، ارزش دارایی با احتساب هزینه‌ها به صورت خودکار محاسبه می‌گردد و در صورتی که موارد فوق نیاز به اصلاح و تغییر داشته باشد، می‌توان از گزینه “ویرایش” در این پنجره استفاده نمود.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

اضافه کردن دارایی جدید

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

اضافه کردن دارایی جدید

با استفاده از آیکن ۲۰۱۵-۱۱-۰۸_۱۹۵۴۴۸ در کنار نماد هر سهم، امکان بروزرسانی دارایی سهام به منظور کاهش یا افزایش دارایی در پرتفوی کاربر میسر است.

برای مثال مشتری سهامی را با نماد “الف” در کارگزاری آگاه خریداری کرده، اما این سهام را در کارگزاری دیگری فروخته است. با توجه به اینکه فروش از طریق سامانه آسا نبوده، نماد مذکور هنوز در دیدبان مشتری وجود دارد. با استفاده از بروزرسانی و انتخاب گزینه کاهش دارایی، می توان نماد مذکور را از سبد سهام خود حذف نمود.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

بروزرسانی دارایی در نرم افزار معاملات برخط آسا

بخش مهمی که در این قسمت وجود دارد نمایش نمودار ارزش روز و نمودار ارزش خرید دارایی‌ها در پرتفوی کاربر است. این نمودار درصد سهام‌های موجود در پرتفوی کاربر را با رنگ‌های مختلف نشان می‌دهد و این امکان وجود دارد تا کاربر برخی از این نمادها را از نمودار خذف کند تا نتایج حاصل را جهت اخذ تصمیمات آینده بررسی نماید. برای حذف یک نماد از نمودار، کافی است بر روی نام آن سهم در کنار نمودار کلیک نمود.

۲- دارایی سپرده‌گذاری

“دارایی سپرده‌گذاری” آن بخش از دارایی‌های مشتری را نشان می‌دهد که کارگزاری آگاه ناظر آن است.
بنابراین تفاوت “دارایی سهام” و “دارایی سپرده‌گذاری” در این است که “دارایی سهام”، بخشی از سهام را شامل می‌شود که کاربر حداقل یک بار آنها را معامله کرده است ولی ممکن است کارگزار ناظر آن، کارگزاری آگاه نباشد.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۳۱: نمایش دارایی سپرده‌گذاری کاربر در بخش دارایی ها

در هر دو بخش دارایی‌ها (دارایی سهام و دارایی نزد سپرده‌گذاری) کاربر می‌تواند با استفاده از آیکون ۲۰۱۵-۱۱-۰۸_۲۰۳۴۲۸ از دارایی خود در قالب فایل اکسل خروجی تهیه نماید.

ح) پیام‌ها

این قسمت از نرم افزار آسا شامل سه بخش به شرح ذیل است:

الف) پیام‌ ناظربازار:

برای مشاهده پیام‌های ناظر بازار، که در ساعات معاملات منتشر می‌شود، علاوه بر این قسمت، می‌توان از آیکن ۲۰۱۵-۱۰-۱۱_۱۱۴۷۲۴ در سمت چپ نوار ابزار نیز استفاده نمود.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر ۳۲: دو روش مشاهده پیام‌ها در نرم افزار معاملات برخط آسا

ب) پیام‌ کارگزاری:

در این بخش اطلاعات عمومی در خصوص اختلالات بانکی و زمان و حجم مجاز برای عرضه اولیه به اطلاع مشتریان می‌رساند.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر ۳۲: مشاهده پیام‌ها در نرم افزار معاملات برخط آسا

پ) پیام‌ های خطا:

برای مشاهده خطا‌های ثبت سفارش (به علت درج قیمت یا حجم بیشتر یا کمتر از بازه مشخص شده، عدم کفایت مانده حساب ریالی مشتری و دلایلی از این قبیل)، شامل خطاهای سیستمی و یا خطاهای زمان ثبت سفارش، علاوه بر این قسمت می‌توان از نوار ابزار بالای صفحه و نشانه بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,  (خطاهای سفارشات) استفاده کرد و با کلیک بر روی آیکن جزییات خطا شامل نام نماد، توضیحات و زمان خطا نمایش داده می‌شود.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۳۳: مشاهده خطاها در نرم افزار آنلاین آسا

در زمان معاملات بازار بورس اوراق بهادار، چنانچه پیام یا پیام‌هایی از ناظر بازار ارسال گردد، تعداد پیام‌ها در این قسمت با عدد قرمز مشخص می‌شود.

خ) وضعیت مانده

در تب وضعیت مانده، بالای صفحه سمت چپ، ۴ آیکن زیر در خصوص مانده ریالی مشتریان، وجود دارد:

  1. مانده قابل معامله: مانده ریالی است که با آن می‌توان معامله انجام داد. علاوه بر این وجوه ناشی از فروش در این قسمت قابل مشاهده است. دقت شود درصورت منفی بودن مانده قابل معامله، عدد نمایش داده شده به رنگ قرمز خواهد شد.
  2. مانده قابل برداشت: مانده ریالی که کاربر می‌تواند از حساب خود برداشت کند. دقت شود درصورت منفی بودن مانده قابل برداشت، عدد نشان داده شده به رنگ قرمز نمایش داده می‌شود.
  3. اعتبار: میزان اعتباری است که مشتری از کارگزاری دریافت کرده است.
  4. مسدودی بانک: در صورت استفاده از حساب بانکی به عنوان منبع مالی خرید سهام، در این قسمت مبلغ خرید با عنوان مسدودی بانک نمایش داده می‌شود.
بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۳۴: بررسی وضعیت مانده در سامانه معاملات برخط آسا

 

د) درخواست‌ها در نرم‌افزار معاملات آنلاین آسا

در نوار ابزار بالای صفحه، گزینه “درخواست‌ها” با چهار تب (صفحه) “پرداخت شتابی”، “اعلامیه واریز وجه”، “درخواست پرداخت” و “درخواست خرید و فروش” برای ثبت درخواست‌های مورد نیاز کاربر در نظر گرفته شده است.
در ادامه شرح کار هر تب قابل مشاهده است:

۱) پرداخت شتابی (واریز و انتقال وجه به حساب کارگزاری آگاه)

اگر کاربر قصد داشته باشد به صورت آنلاین و با کارت‌های عضو شتاب، از حساب بانکی خود مبلغی را به “حساب نزد کارگزاری” واریز نماید، لازم است صفحه “پرداخت شتابی” را انتخاب نموده و بر روی آیکن “+” کلیک کند. پس از مشاهده پنجره “پرداخت آنلاین” (مطابق شکل زیر) با وارد نمودن مبلغ مورد نظر و کلیک بر روی گزینه “پرداخت”، کاربر به صفحه بانک هدایت می‌شود. در پنجره پرداخت آنلاین، می‌توان مبلغ مورد نظر را از طریق درگاه اینترنتی بانک سامان به حساب کارگزاری منتقل کرد.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۳۵: پرداخت آنی وجه (پرداخت شتابی) در نرم‌افزار آنلاین آسا

در این مرحله لازم است سرمایه‌گذار شماره ۱۶ رقمی کارت بانکی (عضو شتاب)، رمز خرید اینترنتی، CVV2 و تاریخ انقضا کارت خود را به همراه کد امنیتی، در قسمتهای مشخص شده وارد نماید. با انتخاب گزینه “پرداخت”، در صورت صحت اطلاعات وارد شده، و وجود مبلغ مورد درخواست در حساب کاربر، پس از لحظاتی مبلغ مورد نظر، از حساب بانکی کسر و به حساب کارگزاری (معاملات آنلاین سرمایه‌گذار) واریز می‌گردد.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره۳۶: اتصال به درگاه بانک به منظور واریز آنی وجه به حساب نزد کارگزاری

در صورت انجام تراکنش با موفقیت، در صفحه “پرداخت آنلاین” و زیر ستون “وضعیت” جدول موجود، کلمه “موفق” درج خواهد شد و کدپیگیری به کاربر ارائه می‌شود.

۲) اعلامیه واریز وجه(ثبت مشخصات فیش واریزی)

چنانچه سرمایه‌گذار برای تکمیل “حساب نزد کارگزاری” به صورت حضوری به بانک مراجعه نموده و اقدام به پرداخت مبلغ مورد نظر کرده باشد، لازم است برای ثبت مشخصات فیش واریزی خود در تب “اعلامیه واریز وجه” بر روی آیکن “+” کلیک کرده و بعد از تکمیل فیلدهای مورد نظر و پیوست نمودن فیش واریزی، روی دکمه ذخیره کلیک نماید. به این ترتیب مشخصات فیش واریزی کاربر به کارگزاری ارسال و پس از بررسی به حساب ایشان منظور می‌شود.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۳۷: ثبت درخواست اعلامیه واریز وجه در نرم‌افزار معاملاتی آنلاین آسا

۳) درخواست پرداخت (پرداخت از حساب نزد کارگزاری به حساب بانکی)

برای دریافت وجه، کاربر می‌تواند در تب “درخواست پرداخت” روی گزینه “+” کلیک کرده و پس از انتخاب گزینه مورد نظر (شامل تاریخ و مبلغ) یا وارد کردن مبلغ و تاریخ مورد نظر در سطر آخر، دستور پرداخت خود را به سیسیتم ارسال نماید. چنانچه کاربر بیش از یک حساب بانکی به کارگزاری معرفی کرده باشد، لازم است پیش از ارسال درخواست خود، شماره حساب خود را از لیست موجود انتخاب نماید.
حذف یا ویرایش درخواست ارسالی، در انتهای جدول موجود در صفحه “درخواست پرداخت”، امکان‌پذیر است. ستون‌های “وضعیت” و “تاریخ پرداخت” در جدول موجود در این صفحه، به ترتیب نشان‌دهنده آن است که درخواست ارسالی در چه مرحله‌ای است و تاریخ تحویل چک سرمایه‌گذار به بانک نمایش می‌دهد. لازم به ذکر است اگر مبلغ مورد نظر حاصل از فروش سهام باشد، پرداخت وجه پس از ۳ روز کاری انجام خواهد شد.

برای دریافت مانده قابل برداشت در هر روز کاری، لازم است کاربر درخواست خود را در روز کاری قبل از آن و پیش از ساعت ۱۴ در سامانه ثبت نماید. برای مثال اگر کاربر در نظر داشته باشد که مانده قابل برداشت خود را روز شنبه دریافت نماید، باید روز چهارشنبه قبل از ساعت ۱۴ درخواست خود را در سامانه معاملات برخط آسا ثبت کند. در غیر این صورت درخواست ایشان روز یکشنبه پرداخت خواهد شد.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۳۸: ارسال درخواست پرداخت در نرم‌افزار معاملات برخط آسا

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی,

تصویر شماره ۳۹: مشاهده وضعیت درخواست‌های پرداخت در نرم‌افزار معاملات برخط آسا

۴) درخواست خرید/ فروش اینترنتی

برای خرید یا فروش اوراق تسهیلات مسکن و یا سهام عرضه شده در بازار پایه فرابورس و همچنین ارسال سفارش خرید و فروش سهام و اوراق بهادار به صورت اینترنتی به کارگزاری، صفحه‌ای با عنوان “درخواست خرید/ فروش” در منوی “درخواست‌ها” طراحی شده و در اختیار کاربر قرار دارد.

با کلیک بر روی “درخواست خرید” دو گزینه خرید بورسی و خرید فرابورسی نمایش داده می‌شود. پس از انتخاب گزینه مورد نظر پنجره‌ای مطابق شکل ۳۷ نمایش داده خواهد شد.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی, ثبت سفارش اینترنتی, خرید و فورش سهام فرابورسی, تسهیلات مسکن, بازار پایه فرابورس, بازار توافقی فرابورس,

تصویر شماره ۴۰: درخواست خرید بورسی/ فرابورسی (سفارش اینترنتی)

با تکمیل فیلدهای موجود در پنجره درخواست و کلیک بر روی گزینه “ذخیره”، درخواست خرید بورسی یا فرابورسی به سامانه ارسال می‌شود.

همانند فرآیند درخواست خرید، با کلیک بر روی “درخواست فروش” دو گزینه فروش بورسی و فروش فرابورسی نمایش داده می‌شود.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی, ثبت سفارش اینترنتی, خرید و فورش سهام فرابورسی, تسهیلات مسکن, بازار پایه فرابورس, بازار توافقی فرابورس,

تصویر شماره ۴۱: درخواست فروش بورسی/ فرابورسی (سفارش اینترنتی)

پس از انتخاب گزینه مورد نظر، مانند قبل، پنجره‌ای مطابق شکل زیر نمایش داده خواهد شد. در این مرحله نیز با تکمیل موارد خواسته شده در پنجره مذکور و کلیک بر روی گزینه “ذخیره” درخواست فروش بورسی یا فرابورسی به سامانه ارسال می‌شود.
در صورت صحت اطلاعات وارد شده در هر مرحله، درخواست شما ارسال و انجام می‌شود.

نکته مهم: کاربر در صورتی می‌تواند از این ‘گرینه برای خرید و فروش استفاده کند که قرارداد اینترنتی را در کارگزاری آگاه امضا کرده باشد. درحال حاضر مدت این قرارداد از زمان امضای آن نامحدود است.

ذ) ثبت تیکت پشتیبانی در نرم افزار آنلاین آسا

به هنگام مشاهده هرگونه خطا در ثبت سفارش و یا مشاهده خطای سیستمی، کاربر می‌تواند بر روی گزینه ثبت تیکت پشتیبانی ( بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی, ثبت سفارش اینترنتی, خرید و فورش سهام فرابورسی, تسهیلات مسکن, بازار پایه فرابورس, بازار توافقی فرابورس, ) در بالای صفحه سمت چپ کلیک کرده و با تکمیل عنوان خطا، محل بروز خطا و سایر توضیحات لازم، آن را به واحد پشتیبانی نرم‌افزار آسا اطلاع دهد. به محض رسیدگی، پاسخ برای سرمایه‌گذار ارسال شده و پیغامی برای اطلاع وی در صفحه آنلاین نمایش داده می‌شود. همچنین عدد مربوط به تعداد پاسخ ارسال شده برای کاربر روی آیکن “ثبت تیکت پشتیبانی” با رنگ قرمز نشان داده خواهد شد.

بورس, تابلوی معاملات, حجم نمایشی, دیدبان بازار, سرخط خرید, سرخط فروش, سهام, صف خرید, صف فروش، راهنمای نرم افزار معاملات بر خط آسا, نرم افزار آنلاین آسا, رمز عبور و کد کاربری, کارگزاری آگاه, خرید و فروش سهام, خرید و فروش آنلاین سهام, بورس اوراق بهادار تهران, مدیریت سفارشات, سفارشات فعال, همه سفارشات, دارایی ها, دارایی سهام, دارایی نزد سپرده گذاری, بررسی پرتفوی, ثبت سفارش اینترنتی, خرید و فورش سهام فرابورسی, تسهیلات مسکن, بازار پایه فرابورس, بازار توافقی فرابورس,

تصویر شماره ۴۲: ثبت تیکت پشتیبانی

 

شرکت کارگزاری آگاه به عنوان کارگزار رتبه الف در ارائه خدمات بورس اوراق بهادار، بورس کالا و انرژی فعال است. این کارگزاری در زمینه معاملات بورس اوراق بهادار کلیه خدمات مورد نیاز سرمایه‌گذاران شامل دریافت کد سهامداری و کد معاملات برخط، خرید و فروش حضوری، اینترنتی و آنلاین را ارائه می‌دهد. کارگزاری آگاه با طراحی سامانه معاملات برخط آسا توانسته گامی مثبت درجهت رفع نیازهای سرمایه‌گذاران بردارد.
با نحوه دریافت کد آنلاین سهام به صورت غیر حضوری (آگاه اکسپرس)، مراحل دریافت کدسهامداری و معاملات برخط، فرآیند خرید و فروش حضوری، خرید و فروش اینترنتی، خرید و فروش برخط در کارگزاری آگاه، آشنا شوید.
برای پاسخ به سوالاتی که تاکنون بی پاسخ مانده است، به سوالات متداول رجوع شود.
خانواده آگاه در شعب کارگزاری آگاه آماده ارائه خدمات به متقاضیان محترم خواهد بود.

 

قصد یادگیری و پیشرفت در بورس را دارید؟

از صفر تا صد بورس را توسط بهترین اساتید آموزش ببینید. لطفاً برای کسب اطلاعات کامل‌تر، مشخصات خود را وارد نمایید تا با شما تماس بگیریم.

 

  مشتریان گرامی کارگزاری آگاه؛ نسخه‌ای که در حال حاضر راهنمای آن را مطالعه می‌کنید، از دسترس خارج شده است.

در حال حاضر امکان استفاده از نسخه تحت وب آساتریدرآگاه، برای کلیه مشتریان وجود دارد. برای ورود و مطالعه راهنمای این سامانه روی دکمه های زیر کلیک کنید. 

 

200 پاسخ به “راهنمای نسخه وب نرم افزار معاملات برخط آسا”

  1. agah00171 گفت:

    نرم افزار خوبیه

    ۰
    • Agah گفت:

      سلام
      سپاس از همراهی شما
      خوشحال خواهیم شد چنانچه با پیشنهادات و نظرات خود ما را در بهبود کیفی و کمی ارائه خدمات یاری فرمایید.

      ۰
  2. agah05448 گفت:

    نرم افزار عالی است

    ۰
  3. اسحاق گفت:

    درود فراوان به دوستان وپرسنل اگاه
    کد درخواست خرید/فروش اینترنتی همان کد معاملات انلاین است ؟

    ۱
    • Agah گفت:

      سلام
      اگر منظورتون کد ورود برای ثبت سفارش اینترنتی است، پاسخ بله است. ارسال سفارش اینترنتی از بخش درخواست ها در سامانه معاملات آسا امکان پذیر است.

      ۰
  4. parsas60 گفت:

    با درود فراوان
    اول این که بابت این نرم افزار آسا و امکانات آن که نسبت به نرم افزار گذشته رایان خیلی بهتر و بیشتر هست تشکر میکنم
    اما جا برای بهتر شدن نیز دارد.
    دوم یه درخواست :
    در قسمت دارایی ها یک سری سهام مربوط به گذشته وجود دارد که در حال حاضر در سبد پرتفوی ما قرار ندارند و وجود آنها در محاسبات و شلوغی صفحه مزاحمت فراوان ایجاد کرده اند و قابل حذف شدن توسط کاربر نیز نیستند
    لطفا این دسته از سهام را از قسمت دارایی های افراد حذف نمایید
    نمونه وجود همچین سهم هاسس ممکن هست از طرق مختلف بوجود آید مانند
    درخواست ناظر برای سهم که در این صورت سهم قبلی در دارایی ها باقی میماند در حالی که وجود خارجی ندارد
    یا سهام اوراق اختیار تبعی که بعد از اعمال هنوز در دارایی ها وجود دارد
    یا حق های استفاده نشده که بعد از دریافت مبلغ آن از شرکت هنوز در دارایی ها وجود دارد
    یا ...
    با عرض پوزش که مطلب طولانی شد و سپاس از شما

    ۱
    • Agah گفت:

      سلام
      سپاس از نظرات شما
      تلاش گروه پشتیبانی تیم آسا بر بهبود روزافزون نرم‌افزار به لحاظ کمی و کیفی است و بی شک در این مسیر نظرات ارزنده شما و سایر همراهان آگاه راهگشا خواهد بود.
      در خصوص مطلب دوم نیز، موارد مطرح شده از جانب شما به گروه پشتیبانی اعلام خواهد شد.
      منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده شما هستیم.

      ۱
  5. احمد گفت:

    با سلام در موقع استفاده ازآسا منوی ورودی لرزش دارد؟

    ۰
    • Agah گفت:

      سلام
      در حال حاضر لرزشی در منوی ورودی نرم افزار تخت ویندوز آسا وجود ندارد.
      چنانچه با مشکلی در این خصوص مواجه شده‌اید، در ساعت اداری با تلفن ۸۲۱۵۴۲۰۷ -۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

      ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید:

1 2 3 20