دریافت کد بورسی و کد سجام در زاهدان

  • تاریخ درج ۳ دی ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۶۸۶ مشاهده
کدبورسی زاهدان

اخیرا افراد زیادی پا به دنیای بورس گذاشته‌اند. در واقع بورس، بازار مناسبی برای رشد و محافظت از سرمایه‌های خرد و کلان است. شما می‌توانید با داشتن دانش و مهارت کافی در حوزه بورس به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنید و دارایی‌های خود را افزایش دهید.

برای آغاز فعالیت در بورس، باید کد بورسی دریافت کنید. ما در این مقاله در مورد نحوه دریافت کد بورسی در زاهدان با شما صحبت خواهیم‌کرد.

 

فهرست مطالب

 

کد بورسی چیست؟

کد بورسی یک شناسه ۸ جزئی است که هویت شما را در دنیای بورس مشخص می‌سازد. اگر قصد ورود به بازار بورس را دارید، باید کد بورسی دریافت کنید. سه حرف و ۵ عدد ساختار کد بورسی را تشکیل می‌دهند. این کد ترکیبی از نام خانوادگی متقاضیان و اعداد تصادفی است.

فرض کنید فردی با نام خانوادگی شیخی درخواست کد بورسی ارائه دهد. سه حرف اولیه کد بورسی آقای شیخی شیخ خواهدبود. در ادامه ۵ عدد تصادفی می‌آید که در نهایت یک کد بورسی منحصربه فرد خلق می‌کنند. چیزی شبیه این: «شیخ ۹۵۳۱۴»

اگر قصد دریافت کد بورسی در زاهدان را دارید، باید به بعضی از نکات توجه کنید. این نکات عبارتند از:

• کد بورسی شناسه‌ای یکتا و ویژه است که همانند کد ملی تا پایان عمر با شما همراه است. بنابراین شما می‌توانید تا هر زمانی که تمایل داشتید با استفاده ‌از کد بورسی خود، در بازار بورس فعالیت داشته ‌باشید.

• کد بورسی خود را می‌توانید در سامانه معاملاتی کارگزاری مشاهده کنید.

• برای دریافت کد بورسی محدودیت تحصیلی در نظر گرفته نشده است.

• خانواده‌ها می‌توانند برای فرزندان زیر ۱۸ سال خود نیز کد بورسی بگیرند اما در این گونه موارد، ارائه تعهدنامه ولی ضرورت دارد.

نحوه دریافت کد بورسی در زاهدان

افرادی که به دنبال دریافت کد بورسی در زاهدان هستند، می‌توانند به دو طریق اقدام کنند:

• شیوه اول: حضوری

• شیوه دوم: آنلاین

به ‌طور کلی فرآیند دریافت کد بورسی در زاهدان در روش حضوری و آنلاین یکسان است. شما باید در نخستین مرحله در سامانه‌های سجام و مخصوص کارگزاری ثبت نام کنید و اطلاعات هویتی و مالی خود را ارائه دهید. در صورتی‌که صحت اطلاعات ورودی تائید شود، باید در هر یک از این سامانه‌ها احراز هویت انجام شود.

افرادی که برای دریافت کد بورسی در زاهدان روش حضوری را انتخاب کرده ‌باشند، باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند. شما می‌توانید با کلیک روی لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در زاهدان لیستی از این دفاتر داشته ‌باشید و در اسرع وقت به نزدیکترین دفتر پیشخوان مراجعه کنید. لینک دفاتر پیشخوان دولت منتخب کارگزاری آگاه برای سایر هموطنان که در شهرهای دیگر ایران سکونت دارند، مناسب است.

درصورتی‌که ترجیح می‌دهید تا ثبت نام سجام و کارگزاری را به صورت همزمان انجام دهید، می‌توانید به سامانه آگاه اکسپرس مراجعه کنید. این سامانه که به کارگزاری آگاه تعلق دارد، برای صدور آسان و سریع کد بورسی بسیار مناسب است.

دریافت کد سجام در زاهدان

سجام یکی از مهم‌ترین سامانه‌های کشور است. این سامانه ملی که به طور کامل سامانه جامع اطلاعات مشتریان نام دارد، برای محافظت از اطلاعات بورسی مشتریان راه‌اندازی شده است. سجام به همت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه شکل گرفته‌ است. این سامانه تمامی اطلاعات بورسی را به صورت یکپارچه نگهداری می‌کند. درصورتی‌که قصد دریافت کد سجام در زاهدان را دارید، می‌توانید به دو طریق اقدام کنید:

راه اول- با مراجعه به وب سایت سامانه سجام با آدرس www.sejam.ir می‌توانید فرآیند ثبت نام را آغاز کنید. در ادامه فرم‌های ورود اطلاعات در اختیارتان قرار می‌گیرد که باید اطلاعات هویتی و مالی خود را در آن وارد کنید. با پرداخت ۱۰ هزارتومان فرآیند ثبت نام در سامانه سجام به پایان می‌رسد و می‌توانید کد پیگیری دریافت کنید.

راه دوم- با استفاده‌از سامانه آگاه اکسپرس به ادرس ex.agah.com می‌توانید روند دریافت کد سجام و کد بورسی در زاهدان را متفاوت طی کنید. با استفاده ‌از این سامانه دیگری نیازی به پرداخت پول نیست و می‌توانید به طور همزمان ثبت نام سجام و کارگزاری را انجام دهید.

نکته: هر یک از این دو شیوه ثبت نام برای دریافت کد سجام را که انتخاب کرده‌باشید، در ادامه به احراز هویت نیاز خواهیدداشت. شما می‌توانید احراز هویت را با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت یا شعب آگاه انجام دهید.

دریافت کد معاملاتی در زاهدان

همه افرادی که در دنیای بورس فعالیت دارند، برای حضور در بازار بورس و سامانه‌های معاملاتی به کد معاملاتی نیاز خواهند داشت. کد معاملاتی با کد بورسی متفاوت است. اگر کد بورسی را مانند کد ملی در نظر بگیریم، کد بورسی شبیه شماره حساب خواهد بود. شما تنها یک کد ملی و یک کد بورسی خواهید داشت اما می‌توانید چند شماره حساب در بانک‌های مختلف و چند کد معاملاتی در کارگزاری‌های مختلف داشته باشید. کد معاملاتی دسترسی به سامانه معاملاتی کارگزاری را برای‌تان فراهم می‌کند.

سهام عدالت در زاهدان

سامانه فروش سهام عدالت

در هر کشوری دولت نقش موثری در ارتقای کیفیت زندگی مردم برعهده دارند. به عبارتی با تصمیمات درست دولت، می‌توان به بهبود معیشت مردم آن کشور امیدوار بود. یکی از اقداماتی که منجر به کاهش شکاف طبقاتی و رشد اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه می‌شود، در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی و یارانه‌های نقدی است. دولت در سال ۱۳۸۵ با در نظر گرفتن همین موضوع، بخشی از سهام کارخانه‌های دولتی را به قشر ضعیف جامعه واگذار کرد تا به توامندسازی آن‌ها کمک کند.

به این ترتیب، سهامی به نام سهام عدالت بدون نیاز به برخی از اقشار جامعه واگذار شد و در زمان‌های مختلف سود سهام به حساب ایشان واریز می‌شد. صاحبان سهام عدالت تا اطلاع بعدی حق فروش سهام‌شان را ندارند و فقط می‌توانند از سود آن بهره ببرند.

بر طبق اطلاعیه دوم دولت که در سال ۱۳۹۹ منتشر شد، اجازه فروش سهام عدالت به صاحبانش واگذار شد. پس از آن کارگزاری‌ها خدمت تازه‌ای را ارائه کردند. در واقع سهامداران می‌توانند با واگذاری اختیار فروش به کارگزاری‌ها بدون هیچ دغدغه‌ای از سود فروش سهام بهره‌مند شوند.

اگر دارای سهام عدالت در زاهدان هستید و دغدغه فروش آن را دارید، می‌توانید به سامانه سهام عدالت آگاه با آدرس se.agah.com وارد شوید و این اختیار را به کارگزاری آگاه بسپارید. (این روش مخصوص افرادی است که روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده بودند.) در ادامه کارشناسان کارگزاری آگاه شرایط موجود را بررسی می‌کنند و با اجازه ناظر بازار، سهام‌تان را به فروش می‌رسانند و پول ناشی از فروش را به حسابتان منتقل می‌کنند. اگر اطلاعاتی در خصوص فروش سهام عدالت ندارید، حتما مقاله سامانه مدیریت و فروش سهام عدالت را مطالعه کنید و با خیال راحت این اختیار را به کارگزاری آگاه بسپارید.

 

جمع‌بندی

مراحل دریافت کد بورسی در زاهدان را با هم بررسی کردیم و همچنین نکاتی را درباره کد معاملاتی، کد سجام و سهام عدالت آموختیم. کارگزاری آگاه با توجه به نیاز مشتریان خدمات گسترده‌ای را ارائه کرده‌است که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر به بآشگاه مشتریان مراجعه کنید یا صفحات رسمی کارگزاری آگاه در شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید. همچنین می‌توانید با کارشناسان شعب آگاه در شهر خود تماس بگیرید.

آدرس و شماره تماس شعبه زاهدان

 

 

فرم تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: