درباره آگاه

  • تاریخ ایجاد ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
  • ۰ نظر
  • ۳۹۴ مشاهده
معرفی آگاه

گروه مالی آگاه فعالیت خود را با تاسیس کارگزاری آغاز کرد و از آن زمان تاکنون تمام تلاش خود را برای ارائه محصولات و خدمات متنوع و گسترش فعالیت‌های خود در بازار سرمایه کشور انجام داده است. امروز آگاه با اولویت قرار دادن رضایت مشتریان خود توانسته به یکی از سه کارگزار برتر بورس کشور تبدیل شود و از صفر تا صد بازار سرمایه را در خود جای داده است. در این مطلب به سراغ خدمات مختلف کارگزاری رفته‌ایم و مسیر آگاه را از تاسیس کارگزاری تا تبدیل شدن به گروه مالی آگاه بررسی می‌کنیم.

از کارگزاری تا گروه مالی آگاه

گروه آگاه از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را با تاسیس کارگزاری آگاه در بازار بورس کشور آغاز کرده است. در حال حاضر این مجموعه دارای واحدها و بخش‌های مختلفی است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به شرکت سبدگردان و مدرسه بورس آگاه اشاره کرد.
در حال حاضر کارگزاری آگاه بیش از ۵ میلیون مشتری دارد و شرکت سبدگردان آگاه نیز دارایی بیش از ۴۳۰۰۰ فعال بازار سرمایه را مدیریت می‌کند. بالغ بر ۷۴۰۰۰ میلیارد ریال نیز دارایی تحت مدیریت این شرکت است.
آگاه ۱۱۰ شعبه فعال در شهرهای مختلف کشور دارد و به ارائه خدمات مختلف مربوط به بازار سرمایه در سراسر ایران مشغول است. تعداد کارکنان مجموعه هم‌اکنون حدود ۱۳۰۰ نفر است که ۵۳ درصد آن‌ها را آقایان و ۴۷ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

آگاه و بازارهای مختلف بورس

در حال حاضر گروه مالی آگاه در بازارهای مختلف بورس مانند بورس اوراق بهادار، بورس کالا و بورس انرژی فعالیت دارد و در هر یک از آن‌ها توانسته خدمات متعددی را به فعالان بازار سرمایه ارائه دهد.

قدیمی‌ترین بخش از گروه آگاه، واحد معاملات اوراق بهادار است که همزمان با تاسیس کارگزاری در سال ۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده است. از جمله خدمات این واحد به مشتریان بازار سرمایه می‌توان به راه‌اندازی سامانه انحصاری آساتریدر، ارائه اعتبار معاملاتی، خدمات مشاوره سرمایه‌گذاری، پشتیبانی ۲۴ ساعته و ارائه خدمات و تخفیفات ویژه از طریق بآشگاه مشتریان آگاه اشاره کرد.

آگاه در بورس کالا و بورس انرژی نیز توانسته خدمات مختلفی را به مشتریان بازار سرمایه ارائه دهد که از آن جمله می‌توان به ارائه خدمات مشاوره، برگزاری دوره‌های آموزشی، پشتیبانی سفارشات خرید و فروش کاربران، اطلاع‌رسانی درباره محصولات عرضه شده و … اشاره کرد. آگاه در حال حاضر در میان سه کارگزار برتر بورس کالا از لحاظ ارزش معاملات قرار دارد.

واحد معاملات آتی کارگزاری آگاه نیز از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را آغاز کرد و در مدتی کوتاه توانست رتبه اول در معاملات برخط آتی را به خود اختصاص دهد.

ارائه خدمات با استفاده از ۴ ایستگاه معاملاتی، تخفیف در کارمزد معاملات، امکان استفاده از اعتبار سهام، پشتیبانی آنلاین، آموزش مفاهیم آتی، ارائه سیگنال خرید و فروش و … از جمله فعالیت‌های واحد معاملات آتی آگاه به شمار می‌روند.

سامانه آنلاین اوراق بهادار

ایجاد سامانه‌های آنلاین بورس در دنیا، تحولی بسیار بزرگ در معاملات این بازار محسوب می‌شود که موجب پیوستن افراد بسیار زیادی به بورس و فعالیت گسترده‌تر در این بازار شده است. در ایران ایجاد این سامانه‌های آنلاین به سال ۱۳۸۹ و چهارمین نمایشگاه تخصصی بورس، بانک و بیمه باز‌می‌گردد.

کارگزاری آگاه نیز به سرعت از این تحول استقبال و ضمن استفاده از نرم‌افزار رایان، تلاش خود را بر ایجاد یک سامانه معاملاتی انحصاری متمرکز کرد تا اینکه توانست در سال ۹۳ نرم‌افزار اختصاصی آگاه را با نام معاملات بر خط آسا به بازار سرمایه کشور معرفی کند. پس از ارائه نسخه تحت وب، نسخه‌های اندروید و ios نیز ارائه شدند.

از ویژگی‌ها و امکانات سامانه آنلاین و اپلیکیشن آساتریدرآگاه می‌توان به سرعت و کارایی بالا، امکان مشاهده نمودارهای تحلیل تکنیکال، محاسبه لحظه‌ای کارمزد و سادگی ارسال سفارش خرید و فروش و ویرایش سفارشات اشاره کرد.

دریافت کد بورسی

حضور در بورس و بازار سرمایه به مقدماتی نیاز دارد که یکی از مهمترین آن‌ها دریافت کد بورسی است. کارگزاری آگاه در این زمینه نیز خدمات متعددی را به مشتریان بازار سرمایه ارائه می‌دهد و تمام تلاش خود را برای دریافت آسان کد بورسی انجام داده است. خدمات آگاه در این زمینه از طریق سامانه آگاه اکسپرس به مشتریان بازار سرمایه ارائه می‌شود.

متقاضیان برای دریافت کد بورسی از آگاه، کافی است به این سامانه به نشانی ex.agah.com مراجعه کنند و با پر کردن فرم‌های مربوطه و ارسال مدارک مورد نیاز ضمن دریافت کد بورسی، ثبت‌نام خود در سامانه سجام را نیز به صورت همزمان انجام دهند.

شرکت سبدگردان آگاه

کارگزاری آگاه از سال ۱۳۸۷ به ارائه خدمات مدیریت دارایی در بازار سرمایه کشور مشغول است و از سال ۱۳۹۷ نیز خدمات خود را در این زمینه، تحت مدیریت شرکت سبدگردان آگاه ارائه می‌دهد.

سبدگردانی اختصاصی و مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری عمده فعالیت‌های شرکت سبدگردان آگاه را تشکیل می‌دهند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

سبدگردانی اختصاصی آگاه

سبدگردانی از روش‌های غیرمستقیم مدیریت دارایی‌ها در بورس است که برای کسانی که وقت یا دانش کافی برای فعالیت در بورس را ندارند، گزینه‌ای عالی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

در این روش، شخصی حقوقی به جای سرمایه‌گذار مدیریت دارایی‌های او را در بورس به عهده می‌گیرد و بابت این خدمت، طبق قرارداد، کارمزد دریافت می‌کند. مهمترین ویژگی سبدگردانی، اختصاصی بودن آن برای هر فرد است.

گروه مالی آگاه نیز بیش از سال ۱۳۸۷ و با بهره‌گیری از تیمی حرفه‌ای و متخصص در زمینه بازار سرمایه که تجربه بسیار بالایی از معامله‌گری در این بازار دارند، به ارائه خدمات سبدگردانی به مشتریان بازار سرمایه می‌پردازد. در حال حاضر حداقل سرمایه برای استفاده از خدمات سبدگردانی آگاه، ۵ میلیارد تومان است.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری آگاه

صندوق‌های سرمایه‌گذاری از دیگر روش‌های غیرمستقیم مدیریت دارایی‌ها در بورس به شمار می‌روند. نهادهایی مالی تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار که با استفاده از تیمی حرفه‌ای و باتجربه در زمینه معاملات بورس و بازار سرمایه، سرمایه مشتریان خود را جمع‌آوری و در سبدی متنوع از دارایی‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری انواع مختلفی دارند که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به صندوق‌های با درآمد ثابت، صندوق‌های سهامی و صندوق‌های مختلط اشاره کرد.

صندوق‌های درآمد ثابت، بیشتر دارایی مشتریان خود را در اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌کنند و به همین دلیل ریسک کمی دارند. صندوق‌های سهامی اما دارایی مشتریان‌شان را از طریق سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های بورسی مدیریت می‌کنند و به همین دلیل با ریسک بالاتر و البته سودآوری بیشتری همراه هستند. صندوق‌های مختلط نیز حد وسط دو صندوق درآمد ثابت و سرمایه‌گذاری در سهام محسوب می‌شوند.

همچنین صندوق‌ها از نظر خرید و فروش واحدها نیز به دو دسته قابل معامله در بورس و صندوق‌های مبتنی بر صدور و ابطال طبقه‌بندی می‌شوند.

یکی از مهمترین خدمات شرکت سبدگردان آگاه، مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری متعددی است که نام بسیاری از آن‌ها را می‌توان در میان پربازده‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری کشور مشاهده کرد. در زیر نگاهی کوتاه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری آگاه خواهیم داشت.

صندوق مشترک آگاه: صندوق مشترک آگاه یکی از اولین صندوق‌های سرمایه‌گذاری کشور است و از زمان تاسیس توانسته بیشترین بازدهی را در میان بازارهای موازی از آن خود کند. صندوق مشترک از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام و مبتنی بر صدور و ابطال است و بازدهی آن از زمان تاسیس تاکنون به حدود ۳۸۰۰۰ درصد می‌رسد.

صندوق هستی‌بخش آگاه: یکی دیگر از شناخته‌شده‌ترین صندوق‌های آگاه، صندوق قابل معامله هستی‌بخش است که با نماد آگاس در بازار معامله می‌شود. بازدهی و نقدشوندگی بالا از مهمترین دلایل محبوبیت آگاس در میان فعالان بازار سرمایه به شمار می‌روند.

صندوق یاقوت آگاه: یاقوت از نوع صندوق‌های با درآمد ثابت و قابل معامله در بورس است که به مشتریان خود سود ثابت پرداخت می‌کند و برای افرادی با ریسک‌پذیری کم، بهترین گزینه محسوب می‌شود.

صندوق زمردآگاه: زمرد از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام است که به مشتریان خود سود نقدی پرداخت می‌کند.

صندوق همای آگاه: همای دیگر صندوق درآمد ثابت تحت مدیریت شرکت سبدگردان آگاه است که به دلیل پرداخت سود ثابت ماهیانه، طرفداران زیادی در میان فعالان بازار سرمایه کشور دارد.

صندوق زرین آگاه: زرین جدیدترین محصول شرکت سبدگردان آگاه است که دارایی مشتریان خود را در گواهی سپرده کالایی سکه و اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلا سرمایه‌گذاری می‌کند.

صندوق یکم نیکوکاری آگاه: اولین صندوق نیکوکاری کشور، دیگر محصول تحت مدیریت سبدگردان آگاه است که از نوع صندوق‌های مختلط و مبتنی بر صدور و ابطال به شمار می‌رود.

مدرسه بورس آگاه

ارائه خدمات آموزش بورس در قالب مدرسه بورس آگاه از دیگر خدمات مهم این گروه به بازار سرمایه کشور محسوب می‌شود. دوره‌های آموزشی آگاه از سطح مبتدی تا پیشرفته در سراسر کشور به صورت حضوری و انللاین برگزار می‌شوند و موضوعات مختلف بازار سرمایه مانند تابلوخوانی، تحلیل تکنیکال و بنیادی، تکنیک‌های معاملاتی سایت tsetmc، فیلترنویسی، طراحی سیستم‌های معاملاتی و … را دربرمی‌گیرند.

در حال حاضر آگاه بیش از ۶۷۰۰ دوره آموزشی مختلف را در سراسر کشور برگزار کرده است و بیش از ۶۰۰ هزار نفر در این دوره‌ها شرکت کرده و همراه با آگاه بورس و معامله‌گری در این بازار را تجربه کرده‌اند.

بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه

کارگزاری آگاه بسیاری از خدمات و تسهیلات خود را از طریق بآشگاه مشتریان آگاه به فعالان بازار سرمایه ارائه می‌کند. از جمله خدمات ارائه شده در بآشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تخفیف نقدی کارمزد در معاملات روزانه سهام
  • ارائه بسته‌های اعتباری و وام قرض‌الحسنه
  • تخفیف در خرید بسته‌های مشاوره‌ای-تحلیلی
  • تخفیف در خرید بسته‌های آموزشی
  • آشنایی و ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی کارگزاری آگاه
  • آشنایی بیشتر با بازار سرمایه از طریق بآشگاه بلاگ

افتخارات آگاه

گروه مالی آگاه در سال‌های فعالیت خود در بازار سرمایه کشور افتخارات متعددی را کسب کرده است که در ادامه به برخی از مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • کارگزاری رتبه الف کشور
  • مدیریت بیش از ۷۴،۰۰۰ میلیارد ریال دارایی سرمایه‌گذاران بورس
  • یکی از سه کارگزار برتر بورس کشور
  • رتبه اول معاملات آتی کالا
  • تاسیس و مدیریت ۱۷ صندوق سرمایه گذاری ( در سهام، درآمد ثابت، مختلط، نیکوکاری، طلا)
  • کسب بازدهی بیش از ۳۸ هزار درصدی در طول ۱۳ سال فعالیت مدیریت دارایی آگاه
  • کسب عنوان بهترین مدیر سرمایه‌گذاری صندوق‌ها از سوی سازمان بورس
  • دارای بیش از ۱۱۰ شعبه فعال در سراسر کشور
  • معرفی سامانه انحصاری آساتریدر آگاه
  • مدیریت بزرگ‌ترین مدرسه بورس کشور با بیش از ۶۰۰ هزار دانش‌آموخته
  • مدیریت شرکت آوای آگاه به عنوان اولین شرکت مشاور سرمایه‌گذاری تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار کشور

سخن آخر

کارگزاری آگاه از سال ۱۳۸۴ قعالیت خود را در بازار سرمایه کشور آغاز کرده است و از آن زمان تاکنون توانسته محصولات و خدمات متعددی را به مشتریان بازار سرمایه ارائه دهد. آگاه امروز با گسترش فعالیت‌های خود دیگر تنها یک کارگزاری نیست و از بخش‌ها و واحدهای مختلفی تشکیل شده است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به شرکت سبدگردان آگاه با بیش از ۷۴۰۰۰ میلیارد ریال دارایی تحت مدیریت و مدرسه بورس آگاه با بیش از ۶۰۰ هزار دانش آموخته بورسی اشاره کرد.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.