گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان ( فخوز )

  • تاریخ درج ۵ تیر ۱۳۹۷
  • تاریخ ویرایش ۱۰ آبان ۱۴۰۱
  • ۰ نظر
  • ۲۵۹۸ مشاهده
مجمع فولاد خوزستان

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد خوزستان در تاریخ ۱۳۹۷/۰۳/۳۰ با حضور بیش از ۷۴ درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی این شرکت تشکیل گردید.

در این مجمع که با حضور نمایندگان سهامداران عمده و ناظر سازمان بورس، حسابرس مستقل و دیگر سهامداران، رسمیت یافته بود، ابتدا گزارش عملکرد سال ۱۳۹۶ برای حضار ارائه شد. طبق عملکرد سال ۱۳۹۶، میزان تولید شرکت فولاد خوزستان ۳۷۶۵ میلیون تن شمش فولادی بوده که نسبت به سال مالی گذشته ۴/۵ درصد رشد را نشان می دهد. صادرات این شرکت ۲۷۶۹ هزار تن محصولات فولادی به ارزش ۱۱۶۵ میلیون دلار و سود خالص آن نیز ۱۶۲۵ میلیارد تومان اعلام گردید، که نسبت به سال قبل ، با سود ۶۴۷ میلیارد تومانی،  رشد بیش از ۲/۵ برابر را نشان می دهد.

مجمع فخوز کارگزاری آگاه

در ادامه مجمع فحوز، گزارش هیئت مدیره فولاد خوزستان، توسط مهندس کشانی مدیرعامل آن شرکت قرائت گردید. بر اساس این گزارش، فروش شرکت در سال مالی مورد نظر ۳۹۶۷ هزار تن محصولات فولادی به ارزش ۷۰۰۰ میلیارد تومان بوده که با رشدی برابر ۴/۶ هزار میلیارد تومان، نسبت به سال مالی گذشته ۱۵۱ درصد از نظر ریالی و ۱۰۹ درصد از نظر وزنی، افزایش را نشان می دهد. میزان صادرات نسبت به تولید نیز، ۷۳ درصد افزایش یافته که نسبت به صادرات ۵۳ درصدی سال ۱۳۹۵، رشد ۲۰ درصدی را نمایانگر است. بازارهای هدف در این گزارش، کشورهای امارات، ایتالیا، لیبی، کره جنوبی و مالزی ذکر گردیده است. وی همچنین میزان فروش محصولات سال مورد بحث را ۷۱۷۹۲ میلیارد ریال اعلام نمود، که بیان کننده رشدی معادل  ۲۲/۶ درصد سودآوری نسبت به فروش است.

بورس کارگزاری آگاه

در ادامه نماینده حسابرس مستقل به ارائه اظهار نظر در زمینه صورت های مالی شرکت فولاد خوزستان پرداخت. بر این اساس، صورت های مالی شرکت مورد نظر در موارد با اهمیت، عملکرد مطلوبی را نشان می دهد؛ ولی مواردی همچون برخی مطالبات حساب های دریافتنی تجاری باقی مانده از سنوات گذشته از جمله ضمانت نامه های بانکی چند شرکت و یا عدم اجرای توقیف اموال شرکت های بدهکار مندرج در متن اظهار نظر، گزارش حسابرس را مشروط کرده است. منشی جلسه که نماینده امورمالی شرکت نیز است، به ارائه توضیحاتی در این زمینه و پیگیری های صورت پذیرفته، اقدام نمود.

در پایان، مجمع وارد مرحله تصمیم گیری در مورد سود سالیانه گردید که پس از توضیحات و پیشنهادات هیئت مدیره و نمایندگان سهامداران عمده و اعلام نظر سایر سهامداران، تصویب گردید که از مجموع ۱۱۲٫۵ ریال سود هر سهم، مبلغ ۷۵۰ ریال سود نقدی را بین سهامداران تقسیم نموده و مابقی را نیز جهت افزایش سرمایه ای که ظرف سه ماه آینده اعلام و مراحل آن آغاز خواهد شد، اندوخته نمایند.

اگر جز پرسنل شرکت فولاد خوزستان هستید، کارگزاری آگاه خدمات ویژه ای را برای شما در نظر گرفته است. از جمله این خدمات می توان به ارائه خدمات بورسی در اهواز، آموزش بورس در اهواز، ارائه اکانت دو هفته ای رایگان (به ارزش ۱۲۵ هزارتومان) سایت همفکران (دارای مجوز از سازمان بورس برای ارائه تحلیل و سیگنال بورسی) و … است. برای استفاده از این خدمات فرم زیر را تکمیل نمایید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: