آیا در خرید و فروش سهام به سیگنال بورسی توجه کنیم؟

  • تاریخ درج ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • تاریخ ویرایش ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
  • ۹ نظر
  • ۱۴۲۵ مشاهده
سیگنال بورسی

یکی از موضوعات حساس در بازار بورس، بحث دریافت سیگنال بورسی است. بسیاری از افراد هستند که برای دریافت سیگنال خرید و فروش سهام مبالغ زیادی را پرداخت می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به سیگنال‌های بورسی و نقش آن در معاملات بپردازیم و ببینیم آیا برای موفقیت در بورس می‌توان به این سیگنال‌ها اکتفا کرد یا روش‌های بهتری نیز وجود دارد؟


منظور از سیگنال بورسی چیست؟

امروزه سایت‌ها و مراجع بسیاری مشغول ارائه خدمات مشاوره‌ای تحت عنوان سیگنال‌های خرید و فروش سهام در بازار بورس هستند. در این میان افراد دیگری هم از طریق کانال‌های تلگرامی این خدمات را، بعضا در ازای هزینه‌های زیاد و با عنوان سیگنال vip، تضمینی و…، ارائه می‌دهند. سیگنال بورسی به زبان ساده یعنی شخص یا گروهی به شما اعلام می‌کند دقیقا چه سهمی را بخرید و در چه زمانی آن را به فروش برسانید. در بعضی از مواقع، دریافت سیگنال برای سرمایه‌گذاری جواب‌گو است و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید اما در این میان افراد زیادی هستند که مجوز لازم برای این خدمات را ندارند و پیشنهاد ما این است که حتما از خدمات سازمان‌های دارای مجوز بهره‌مند شوید. این سازمان‌ها از متخصصان و کارشناسان حرفه‌ای در حوزه بررسی و تحلیل سهم‌های بورسی استفاده می‌کنند که در ادامه بعضی از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

سیگنال‌های بورسی برای چه افرادی مناسب است؟

علاوه بر اشخاصی که دانش پایینی در حوزه بازار سرمایه دارند، افراد و سهام‌دارهای دیگر هم می‌توانند از خدمات دریافت سیگنال استفاده کنند. در اصل تمام اتفاقاتی که در بازار رخ می‌دهد، به نوعی نتیجه سیگنال‌ها است. این امر به شرطی منطقی است که از اعتبار سیگنال اطمینان داشته باشید و بررسی‌های لازم را به عمل آورده باشید. همان‌طور که در بخش قبلی هم اشاره کردیم، پیشنهاد می‌کنیم این خدمات را از مراجعی که مجوز ندارند دریافت نکنید.

متخصصان این حوزه، با استفاده از ارتباطات و دانش خود در زمینه تحلیل تکنیکال و بنیادی سیگنال سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهند. شما با دریافت این اطلاعات زمان دقیق خرید و فروش سهم را متوجه خواهید شد و به لطف اطلاعات و دانش متخصصان در این بازار، میزان ریسک سرمایه‌گذاری شما تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

سیگنال بورسی خوب و بد را چگونه تشخیص دهیم؟

برخی از سرمایه‌گذاران با استفاده از اخبار موجود در بازار اقدام به خرید و فروش سهام می‌کنند و در این مسیر درگیر مشکلاتی می‌شوند و زمان مناسب برای خروج از سهم را نمی‌توانند تشخیص دهند. افراد موفق معمولا با بهره بردن از تحلیل‌های موجود و با استفاده از ابزارهای مختلف دست به سرمایه‌گذاری می‌زنند. در این میان بعضی از مؤسسات و شرکت‌هایی که خدمات مشاوره‌ای و تحلیلی دارند، کمک شایانی به سرمایه‌گذاران می‌کنند و با دریافت هزینه‌ای مشخص زمان دقیق خرید و فروش سهام را به سرمایه‌گذار اعلام می‌کنند. در ادامه باید دقت داشته باشید که به هر منبعی برای استفاده از سیگنال‌های بورسی اطمینان نداشته باشید و قبل از آن بررسی‌های لازم در خصوص عملکرد آن شرکت را داشته باشید.

برخی از افراد سودجو هستند که با وعده‌های کسب سود در بازار سرمایه اقدام به فروش سیگنال‌های بورسی می‌کنند که تجربه و مجوزهای لازم را نیز برای این فعالیت ندارند. در این مواقع ممکن است این سیگنال‌ها طی یک بازه کوتاه‌مدت سودده باشند اما بعد از گذر زمان درگیر چالش‌های متنوعی شوند و مسیر نزولی در سهم شکل بگیرد. به این سیگنال‌ها در بازار بورس سیگنال بد یا نادرست گفته می‌شود.

منابع معتبر برای خدمات مشاوره‌ای و تحلیل در بازار بورس

شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آوای آگاه (سهامی خاص) در تاریخ ۱۷/۰۹/۱۳۸۹ تاسیس شده و طی شماره ۳۹۱۹۳۰ در اداره ثبت شرکت‌های تهران به ثبت رسیده است. این شرکت اولین شرکت مشاور سرمایه‌گذاری تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار تهران است که در سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را با ۸ میلیارد ریالی آغاز کرد و طی گذشت این سال‌ها، سرمایه خود را چند ده برابر کرده است. کارگزاری آگاه به عنوان سهامدار عمده مالکیت بیش از ۹۰ درصد از سهام این شرکت را در اختیار داشته و به صورت مستقیم از سرویس‌های ارائه شده توسط آوای آگاه، برای مشتریان خود استفاده می‌کند. استفاده از خدمات شرکت آوای آگاه دارای مزایایی است که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  •  سایت همفکران به عنوان اولین شرکت خدمات مشاوره‌ و تحلیلی در بازار سرمایه شروع به فعالیت کرده است.
  • اعضای تیم همفکران از تحلیل‌گران و متخصصان بازار سرمایه تشکیل شده و تصمیمات نهایی با نهایت دقت اتخاذ می‌شوند.
  • در صورت عضو بودن در سایت بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه، می‌توانید بسته‌های مشاوره‌ای و تحلیلی همفکران را با تخفیف بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خریداری کنید.

سیگنال بورسیدر حال حاضر بسته‌های VIP همفکران از سه طریق قابل خریداری است:

۱. قسمت «فروشگاه» در سایت همفکران به نشانی WWW.hamfekran.com

۲. قسمت «خدمات-بسته‌های مشاوره‌ای و تحلیل در سایت بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه

۳. از طریق «سامانه معاملات برخط» کارگزاری آگاه

چه عواملی در صدور سیگنال‌ بورسی تاثیرگذارند؟

فرآیند صدور سیگنال بورسی در بازار سرمایه نیازمند دقت بالایی است و به همین سادگی امکان انتشار اخبار تحلیل در بازار نیست. بعضی از عوامل تاثیرگذار در بازار بورس هستند که در صدور سیگنال‌های بورسی نقش مهم دارند که در این بخش به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

افزایش حجم معاملات: حجم معاملات در بازار بورس از عوامل بسیار مهم برای سیگنال‌های بورسی محسوب می‌شود.

نوسان بازار: روش‌های متنوعی برای اندازه‌گیری نوسان در خلال معاملات بازار وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان به سیگنال خرید و فروش دست پیدا کرد.

هیجانات و تصمیمات احساسی: کارشناسان و متخصصان به اصول روانشناسی بازار و رفتار معامله‌گران مسلط هستند؛ آن‌ها می‌توانند هیجانات بازار را تشخیص دهند و از آن به عنوان معیاری برای شناسایی موقعیت‌های خرید و فروش استفاده کنند که در مقاله آموزش خرید و فروش در بورس به شما آموزش خواهیم داد که چگونه این موقعیت‌ها را شناسایی کنید.

تحلیل تکنیکال و بنیادی: استفاده از دانش تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال در بازار بورس به عنوان یکی از معتبرترین روش‌های صدور سیگنال بورسی به شمار می‌آید.

سخن آخر

در کل سیگنال بورسی از موضوعات همیشه داغ در بازار بورس محسوب می‌شود که در این مقاله به صورت دقیق به موضوعات مربوط به آن اشاره کردیم. سرمایه‌گذاران متعددی با استفاده از سیگنال بورسی فرآیند معاملات خود را مدیریت می‌کنند. علاوه بر اشخاصی که دانش پایینی در حوزه سرمایه گذاری در بورس دارند، سایر افراد و سرمایه‌گذاران نیز می‌توانند از این خدمات مشاوره‌ای و تحلیلی در بازار استفاده کنند. بعضی از شرکت‌های معتبر و دارای مجوز در کشور وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای دریافت سیگنال سرمایه‌گذاری استفاده کرد؛ برای نمونه به وب سایت همفکران اشاره کردیم.

9 پاسخ به “آیا در خرید و فروش سهام به سیگنال بورسی توجه کنیم؟”

  1. مژگان گفت:

    بنظرم بله باید توجه کرد درهرصورت از درصد ریسک در سرمایه گزاری کاهش میدهد و احتمالات ضرر را به حداقل میرساند

    ۰
  2. علی گفت:

    مطالب بسیار آموزنده

    ۰
  3. پرهیزکاری گفت:

    چه عواملی در صدور سیگنال‌ بورسی تاثیرگذارند؟
    فرآیند صدور سیگنال بورسی در بازار سرمایه نیازمند دقت بالایی است و به همین سادگی امکان انتشار اخبار تحلیل در بازار نیست. بعضی از عوامل تاثیرگذار در بازار بورس هستند که در صدور سیگنال‌های بورسی نقش مهم دارند که در این بخش به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

    افزایش حجم معاملات: حجم معاملات در بازار بورس از عوامل بسیار مهم برای سیگنال‌های بورسی محسوب می‌شود.

    نوسان بازار: روش‌های متنوعی برای اندازه‌گیری نوسان در خلال معاملات بازار وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان به سیگنال خرید و فروش دست پیدا کرد.

    هیجانات و تصمیمات احساسی: کارشناسان و متخصصان به اصول روانشناسی بازار و رفتار معامله‌گران مسلط هستند؛ آن‌ها می‌توانند هیجانات بازار را تشخیص دهند و از آن به عنوان معیاری برای شناسایی موقعیت‌های خرید و فروش استفاده کنند.

    تحلیل تکنیکال و بنیادی: استفاده از دانش تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال در بازار بورس به عنوان یکی از معتبرترین روش‌های صدور سیگنال بورسی به شمار می‌آید.این مطالب بسیار آموزنده است .

    ۰
  4. امیرحسن گفت:

    سلام
    ممنون

    ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: