احراز هویت غیرحضوری کارگزاری آگاه | ثبت نام رایگان سجام

  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
  • ۶ مهر ۱۳۹۹
  • ۱۳۸ نظر
  • ۲۰۷۳۰ مشاهده
احراز هویت کارگزاری آگاه

دریافت کد بورسی و کد معاملاتی اولین گام برای ورود به بازار بورس است. برای دریافت این کدها، لازم است سجامی شوید و در یک کارگزاری نیز ثبت نام کنید. برای این کار می‌توانید به صورت حضوری و از طریق شعب کارگزاری یا دفاتر پیشخوان دولت اقدام کنید یا با استفاده از روش غیر حضوری و به صورت اینترنتی ثبت‌نام خود را انجام دهید. در این مقاله به صورت کامل نحوه ثبت نام رایگان سجام و کارگزاری و احراز هویت غیرحضوری کارگزاری آگاه و سجام را توضیح داده‌ایم.


کد بورسی چیست؟

برای خرید و فروش سهام در بورس، ابتدا باید کد بورسی داشته باشید. کد بورسی شناسه‌ای است که با آن نزد سازمان بورس و اوراق بهادار شناخته می‌شوید. این کد معمولا از سه حرف اول نام خانوادگی شما و ۵ عدد تصادفی تشکیل می‌شود. برای مثال اگر نام خانوادگی شخصی «ثمری» باشد، کد بورسی او چیزی شبیه این خواهد بود: «ثمر۱۲۳۴۵» باشد. البته در کد بورسی‌های جدید، ممکن است حروف اول کد نیز تصادفی باشند. کد بورسی یک شناسه منحصر به فرد است و برای هر فرد تنها یک بار صادر می‌شود. با ثبت نام رایگان سجام کارگزاری آگاه و انجام مراحل احراز هویت، کد بورسی برای شما صادر خواهد شد.

کد معاملاتی چیست؟

کد معاملاتی شناسه‌ای است که با آن نزد کارگزاری شناسایی می‌شوید. در حقیقت می‌توانیم کد بورسی را مانند کد ملی و کد معاملاتی را مانند شماره حساب بانکی در نظر بگیریم. شما تنها یک کد ملی دارید اما می‌توانید با استفاده از آن در بانک‌های مختلف حساب باز کنید و شماره حساب‌های مختلفی داشته باشید. به همین صورت، می‌توانید در کارگزاری‌های مختلف نیز ثبت نام کنید و چندین کد معاملاتی داشته باشید. مراحل ثبت نام هر کارگزاری از طریق شعب یا سامانه‌های مخصوص آن کارگزار انجام می‌شود. برای ثبت نام در کارگزاری آگاه، می‌توانید از طریق سامانه آگاه اکسپرس اقدام کنید. در این سامانه امکان ثبت نام رایگان سجام و دریافت کد بورسی فراهم شده است و دیگر نیازی نیست به سامانه سجام مراجعه کنید.

چگونه کد بورسی و کد معاملاتی دریافت کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم برای فعالیت در بازار بورس، داشتن کد بورسی و کد معاملاتی الزامی است. برای انجام معاملات سهام، شما باید هر دو مرحله «ثبت نام در سجام» و «ثبت نام در کارگزاری» را بگذرانید و در نهایت دو کد مجزا دریافت کنید:

۱- سجامی شدن یا ثبت نام در سجام که شامل مراحل درج اطلاعات هویتی، مالی، بانکی و….، پرداخت آنلاین و احراز هویت می‌شود. اگر ثبت‌نام را از طریق آگاه اکسپرس انجام دهید، پرداخت رایگان خواهد بود. احراز هویت نیز می‌تواند حضوری (از طریق شعب آگاه یا دفاتر پیشخوان) انجام شود یا به صورت غیر حضوری (از طریق اپلیکیشن آساتریدر برای نسخه‌های اندروید موبایل) تکمیل شود.

۲- ثبت نام در کارگزاری آگاه و دریافت کد معاملاتی که برای این منظور شما باید اطلاعات هویتی، مالی، بانکی و… را در سامانه آگاه ثبت کنید. احراز هویت کارگزاری آگاه به صورت حضوری یا غیر حضوری انجام می‌شود و کد معاملاتی را از طریق پیامک دریافت خواهید کرد.

در حالت معمول، ثبت نام دریافت کد بورسی و کد معاملاتی به صورت همزمان انجام می‌شود. با این حال، گاهی پیش می‌آید که فردی سجامی شده‌ است اما کد معاملاتی ندارد یا قبلا از کارگزاری دیگری کد معاملاتی گرفته است و حالا می‌خواهد در آگاه نیز ثبت نام کند. برخی افراد در سایت آگاه ثبت‌نام کرده‌اند و کد معاملاتی دارند اما هنوز سجامی نشده‌اند. بنابراین ما در ادامه هر سه حالت را بررسی می‌کنیم و مراحل آن را آموزش می‌دهیم.

راهنمای ثبت نام و احراز هویت کد بورسی و کد معاملاتی

۱- وارد سامانه ثبت نام کارگزاری آگاه به آدرس ex.agah.com شوید و طبق تصویر زیر روی گزینه «ثبت نام دریافت کد بورسی رایگان» کلیک کنید.

گام اول احراز هویت سجام و کارگزاری
۲- روی عبارت «ثبت نام جدید» کلیک کنید.

گام 2 احراز هویت سجام و کارگزاری

۳- کد ملی و کد امنیتی را در کادرهای مربوطه بنویسید و روی کلید «ادامه» کلیک کنید.

گام 3 احراز هویت سجام و کارگزاری

۴- در این زمان ثبت‌نام آغاز می‌شود. در تصویر زیر می‌توانید مراحل ثبت‌نام را به ترتیب مشاهده کنید.

گام 4 احراز هویت سجام و کارگزاری آگاه

۱- مشخصات فردی
۲- مشخصات هویتی
۳- اطلاعات شغلی
۴- اطلاعات مالی و تحصیلی
۵- مشاهده و بررسی
۶- تعیین روش احراز هویت

 مرحله اول درج مشخصات فردی شامل اطلاعات هویتی و ارتباطی است. دقت کنید «شماره همراهی» که درج می‌کنید باید متعلق به کد ملی خودتان باشد. همچنین «نام کاربری» و «رمزی عبوری» که درج می‌کنید را حتما به خاطر بسپارید.
سپس روی کلید «ادامه ثبت نام» کلیک کنید.

گام 5 احراز هویت سجام و کارگزاری

کد تاییدی که به شماره همراه‌تان ارسال شده است را در کادر بنویسید و روی کلید «ادامه» کلیک کنید. در صورت عدم دریافت کد، می‌توانید روی عبارت «ارسال مجدد کد فعال‌سازی» کلیک کنید تا کد مجددا برایتان ارسال شود.

گام 6 احراز هویت سجام و کارگزاری

مرحله دوم مربوط به مشخصات هویتی است. طبق تصویر زیر در این مرحله اطلاعات هویتی به صورت کامل از شما دریافت خواهد شد. پس از تکمیل فرم، روی کلید «ادامه ثبت نام» کلیک کنید.

گام 7 احراز هویت سجام و کارگزاری

در مرحله سوم اطلاعات شغلی از شما دریافت می‌شود. در تصویر زیر نمونه فرم دریافت اطلاعات شغلی را مشاهده می‌کنید. بعد از تکمیل فرم روی عبارت «ادامه ثبت نام» کلیک کنید.

گام 8 احراز هویت سجام و کاگزاری

مرحله چهارم مربوط به اطلاعات مالی و تحصیلی است. دقت کنید شماره حساب و شماره شبا که در این مرحله از شما دریافت می‌شود، در آینده برای واریز وجه استفاده خواهد شد. بعد از تکمیل فرم روی عبارت «ادامه ثبت نام» کلیک کنید.

گام 8 احراز هویت سجام و کارگزاری

در مرحله پنجم یعنی «مشاهده و بررسی»، اطلاعاتی که در فرم‌های قبلی درج کرده‌اید نمایش داده می‌شود. در صورتی که مغایرتی در آن وجود داشته باشد، می‌توانید با کلیک روی کلید «قبلی» اقدام به اصلاح اطلاعات کنید و در غیر این صورت تیک جمله «صحت اطلاعات وارد شده را تایید می‌نمایم» را بزنید و روی کلید «ادامه ثبت نام» کلیک کنید.

گام 10 احراز هویت سجام و کارگزاری

در مرحله ششم شما باید یکی از روش‌های احراز هویت را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که شما به صورت هم‌زمان در سامانه سجام و کارگزاری آگاه ثبت نام کرده‌اید، پس باید دو احراز هویت (احراز هویت سجام و احراز هویت غیر حضوری کارگزاری) انجام دهید و در نهایت دو کد مجزا «کد بورسی» و «کد معاملاتی» را از طریق پیامک دریافت خواهید کرد.
– در روش‌های حضوری «مراجعه به شعب آگاه» و «دفاتر پیشخوان دولت»، شما به همراه مدارک هویتی و کد رهگیری سجام و آگاه به مرکز مربوطه مراجعه می‌کنید و پس از ثبت تصویر چهره و دریافت نمونه امضا، احراز هویت هر دو نهاد تکمیل می‌شود.
– برای احراز هویت غیر حضوری کارگزاری، به صورت آنلاین یک قرارداد الکترونیک را امضا می‌کنید و شناسه قرارداد برای شما پیامک خواهد شد. احراز هویت غیر حضوری سجام نیز از طریق نسخه اندروید اپلیکیشن آساتریدر انجام می‌شود.
در ادامه نحوه انجام احراز هویت غیر حضوری سجام و آگاه توضیح داده می‌شود

نحوه احراز هویت غیر حضوری سجام در کارگزاری آگاه 

برای نصب نسخه اندروید اپلیکیشن آساتریدر و استفاده از قابلیت احراز هویت غیر حضوری سجام، می‌توانید از طریق کافه بازار یا مراجعه به آدرسm.agah.com  اقدام کنید.

نصب مسخه اندروید آساتریدر

برای احراز هویت غیر حضوری سجام وارد نرم‌افزار شوید و گزینه «احراز هویت الکترونیک» را انتخاب کنید.

احراز هویت غیر حضوری سجام در آساتریدر

روی کلید «انجام شد» کلیک کنید.

احراز هویت سجام در آساتریدر

در تصویر زیر روی عبارت «بله کد ۱۰ رقمی دارم» کلیک کنید. دقت کنید که انتخاب گزینه «خیر» به معنی عدم ثبت نام در سامانه سجام است. در این صورت وارد مرحله ثبت‌نام خواهید شد.

گام دوم احراز هویت سجام در آساتریدر

از آن جایی که برای احراز هویت غیر حضوری کارگزاری آگاه، باید تصویر شما از طریق دوربین گوشی ثبت شود و اجازه انتخاب عکس از گالری تصاویر وجود ندارد، در مرحله بعد روی گزینه «انجام شد» کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه، شما اجازه دسترسی به برخی از بخش‌های تلفن همراه (مانند دوربین) را برای اپلیکیشن آساتریدر صادر کرده‌اید.

گام سوم احراز هویت سجام در آساتریدر

در مرحله بعد، کد ملی و کد ۱۰ رقمی سجام را در کادرهای مربوطه بنویسید. اگر کد پیگیری سجام را دریافت کرده‌اید اما پیامک آن پاک شده است و به آن دسترسی ندارید، گزینه «بازیابی کد پیگیری سجام» را انتخاب کنید. بعد از دریافت مجدد کد، آن را در کادر مورد نظر بنویسید و گزینه تایید را انتخاب کنید.

گام چهارم احراز هویت سجام در آساتریدر

در این مرحله کادری برای درج «سریال یا کد رهگیری کارت ملی هوشمند» مشاهده می‌کنید. سریال کارت ملی در پشت کارت، بالا و سمت چپ نوشته شده است و از ۹ عدد و ۱ حرف انگلیسی تشکیل می‌شود.

گام پنجم احراز هویت سجام در آساتریدر

مرحله بعدی درج تصویر و ضبط فیلم است که اهمیت زیادی دارد. حتما برای انجام این مرحله قوانین مربوط به میزان نور، پوشش و… را مطالعه کنید. البته در صورتی که عکس مورد تایید نباشد، می‌توانید روی گزینه «تکرار عکس» کلیک کنید اما به هر حال تنها تصاویر هماهنگ با قوانین مدرج، تایید خواهند شد.

گام ششم احراز هویت سجام در آساتریدر
گام هفتم احراز هویت سجام در آساتریدر

بعد از تایید عکس، باید یک ویدئو همراه با صدای خود ضبط کنید. قبل از انجام این مرحله هم، مطالعه قوانین الزامی است.

گام نهم احراز هویت سجام در آساتریدر
گام هشتم احراز هویت سجام در آساتریدر
 

عکس‌برداری از امضا، یکی از مهم‌ترین مراحل احراز هویت غیر حضوری کارگزاری آگاه است. امضای شما در این مرحله در پرونده سجامی ثبت می‌شود، پس از امضای حقیقی خود به صورت خوانا و در کاغذی تمیز عکس بگیرید.

گام دهم احراز هویت سجام در آساتریدر

در ادامه بندهای فرم احراز هویت سجام نمایش داده می‌شود. پس از مطالعه بندهای قرارداد، تیک «موارد ذکر شده در فرم بالا مورد تایید است» را بزنید و روی گزینه «تایید» کلیک کنید. با این کار همه فایل‌ها و اطلاعات شما برای سامانه سجام ارسال می‌شود و نتیجه تا ۲۴ ساعت بعد به اطلاع‌تان می‌رسد. اگر اطلاعات مورد تایید باشد، کد بورسی و کد معاملاتی در دو پیامک مجزا برای شما ارسال می‌شود.

گام آخر احراز هویت سجام در آساتریدر

راهنمای ثبت نام رایگان سجام و احراز هویت غیر حضوری سجام

گاهی پیش می‌آید که افراد در کارگزاری ثبت‌نام کرده‌اند و کد معاملاتی دارند اما هنوز ثبت نام و احراز هویت سجام را تکمیل نکرده‌اند. در ادامه نحوه ثبت نام غیر حضوری سجام، احراز هویت سجام و دریافت کد بورسی را بررسی می‌کنیم.
ابتدا از طریق مراجعه به سامانه سجام (sejam.ir) و تکمیل فرم‌ها، مراحل اولیه ثبت نام را تکمیل کنید. در این زمان کد پیگیری ۱۰ رقمی سجام برای شما پیامک می‌شود.

آموزش ثبت نام رایگان سجام

برای انجام احراز هویت می‌توانید از روش حضوری یا غیر حضوری استفاده کنید. برای روش حضوری می‌توانید از طریق شعب آگاه یا دفاتر پیشخوان دولت اقدام کنید و برای احراز هویت غیر حضوری سجام، لازم است نسخه اندروید اپلیکیشن آساتریدر را از طریق کافه بازار یا مراجعه به آدرس m.agah.com دریافت کنید.

راهنمای ثبت نام و احراز هویت غیر حضوری سجام

سپس وارد نرم‌افزار شوید و گزینه «احراز هویت الکترونیک» را انتخاب کنید.

راهنمای ثبت نام و احراز هویت غیر حضوری سجام 2

در این مرحله از احراز هویت غیر حضوری کارگزاری آگاه، دو گزینه پیش روی شما قرار دارد:
۱- اگر از قبل در کارگزاری آگاه ثبت‌نام کرده‌اید و کد معاملاتی برای شما پیامک شده است، گزینه «انجام شد» را انتخاب کنید.
۲- اگر هنوز کد معاملاتی آگاه را دریافت نکرده‌اید، روی گزینه «ادامه» کلیک کنید.

گام اول ثبت نام و احراز هویت غیر حضوری سجام

در ادامه این مطلب قصد بررسی گزینه «انجام شد» را داریم. بنابراین بعد از کلیک روی این گزینه، باید در اپلیکیشن تایید کنید که کد پیگیری ۱۰ رقمی سجام را از طریق پیامک دریافت کرده‌اید. اگر این‌چنین است در تصویر زیر روی عبارت «بله کد ۱۰ رقمی دارم» کلیک کنید.
همچنین انتخاب گزینه «خیر» به معنی ثبت‌نام نکردن در سامانه سجام است. پس در این صورت وارد مرحله ثبت‌نام خواهید شد.

گام دوم ثبت نام و احراز هویت غیر حضوری سجام

از آن جایی که برای احراز هویت غیر حضوری سجام، باید تصویر شما از طریق دوربین گوشی ثبت شود و اجازه انتخاب عکس از گالری تصاویر وجود ندارد، پس در مرحله بعد روی گزینه «انجام شد» کلیک کنید. با کلیک روی این گزینه، شما اجازه دسترسی به برخی از بخش‌های تلفن همراه (مانند دوربین) را برای اپلیکیشن صادر می‌کنید.

گام سوم ثبت نام و احراز هویت غیر حضوری سجام

در مرحله بعد کد ملی و کد ۱۰ رقمی سجام را در کادرهای مربوطه بنویسید. اگر کد پیگیری سجام را دریافت کرده‌اید اما پیامک آن پاک شده است و به آن دسترسی ندارید، گزینه «بازیابی کد پیگیری سجام» را انتخاب کنید. بعد از دریافت مجدد کد، آن را در کادر مورد نظر بنویسید و گزینه تایید را انتخاب کنید.

گام چهارم ثبت نام و احراز هویت غیر حضوری سجام

در این مرحله کادری برای درج «سریال یا کد رهگیری کارت ملی هوشمند» مشاهده می‌کنید. سریال کارت ملی در پشت کارت، بالا و سمت چپ نوشته شده است و از ۹ عدد و ۱ حرف انگلیسی تشکیل می‌شود.

گام پنجم ثبت نام و احراز هویت غیر حضوری سجام در آساتریدر

مرحله بعدی درج تصویر و ضبط فیلم است که بسیار اهمیت دارد. حتما برای انجام این مرحله قوانین مربوط به میزان نور، پوشش و… را مطالعه کنید. البته در صورتی که عکس مورد تایید نباشد، می‌توانید روی گزینه «تکرار عکس» کلیک کنید. اما به هر حال تنها تصاویر هماهنگ با قوانین مدرج، تایید خواهند شد.

گام ششم ثبت نام و احراز هویت غیر حضوری سجام در آساتریدر
گام هقتم ثبت نام و احراز هویت غیر حضوری سجام در آساتریدر

بعد از تایید عکس، باید یک ویدئو همراه با صدای خود ضبط کنید. قبل از انجام این مرحله هم، مطالعه قوانین الزامی است.

گام هشتم ثبت نام و احراز هویت غیر حضوری سجام در آساتریدر
گام نهم ثبت نام و احراز هویت غیر حضوری سجام در آساتریدر

عکس‌برداری از امضا، یکی از مهم‌ترین مراحل احراز هویت غیر حضوری کارگزاری آگاه است. امضای شما در این مرحله در پرونده سجامی ثبت می‌شود، پس از امضای حقیقی خود به صورت خوانا و در کاغذی تمیز استفاده کنید.

گام دهم ثبت نام و احراز هویت غیر حضوری سجام در آساتریدر

در ادامه بندهای فرم احراز هویت سجام نمایش داده می‌شود. پس از مطالعه بندهای قرارداد، تیک «موارد ذکر شده در فرم بالا مورد تایید است» را بزنید و روی گزینه «تایید» کلیک کنید. با این کار همه فایل‌ها و اطلاعات شما برای سامانه سجام ارسال می‌شود و نتیجه تا ۲۴ ساعت بعد به اطلاع‌تان می‌رسد. اگر اطلاعات مورد تایید باشد، کد بورسی را دریافت خواهید کرد اما در صورت وجود مغایرت، باید مجددا به اپلیکیشن مراجعه و مراحل احراز هویت غیر حضوری را طی کنید.

راهنمای دریافت کد معاملاتی و احراز هویت غیر حضوری کارگزاری آگاه (برای مشتریان سجامی)

احراز هویت هوشمند سجام

اگر ثبت نام سجام را انجام داده‌اید و کد بورسی برایتان ارسال شده است، با طی کردن مراحل زیر می‌توانید در کارگزاری آگاه ثبت نام کنید، احراز هویت غیر حضوری آگاه را انجام دهید و کد معاملاتی خود را دریافت کنید.
وارد سامانه ثبت نام کارگزاری آگاه به آدرس ex.agah.com شوید و طبق تصویر زیر روی گزینه «ثبت نام دریافت کد بورسی رایگان» کلیک کنید.

راهنمای دریافت کد معاملاتی و احراز هویت غیر حضوری کارگزاری آگاه

گزینه «ثبت نام جدید» را انتخاب کنید.

گام دو راهنمای دریافت کد معاملاتی و احراز هویت غیر حضوری کارگزاری آگاه

کد ملی و کد امنیتی را درج و سپس روی گزینه «ادامه» کلیک کنید.

گام سه راهنمای دریافت کد معاملاتی و احراز هویت غیر حضوری کارگزاری آگاه

در این مرحله کد تاییدی به شماره همراه ثبت شده در سامانه سجام ارسال می‌شود. کد را در کادر بنویسید و روی گزینه «ادامه» بزنید. در صورت دریافت نکردن کد، طبق تصویر می‌توانید گزینه «ارسال مجدد کد» را انتخاب کنید.

گام چهار راهنمای دریافت کد معاملاتی و احراز هویت غیر حضوری کارگزاری آگاه

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، تمام اطلاعاتی که در سامانه سجام درج کرده‌اید، در این صفحه قابل مشاهده است. در صورت صحت اطلاعات، بخش «صحت اطلاعات وارد شده را تایید می‌نمایم» را تیک بزنید و روی گزینه «ادامه ثبت نام» کلیک کنید.
دقت داشته باشید که در صورت تایید اطلاعات، امکان ویرایش آن در آینده وجود نخواهد داشت. همچنین در صورت نیاز به ویرایش، تنها می‌توانید گزینه‌های «محل تولد» و «محل صدور» را تغییر دهید.

گام پنج راهنمای دریافت کد معاملاتی و احراز هویت غیر حضوری کارگزاری آگاه

طبق تصویر زیر در این مرحله، اطلاعات شامل نام و نام‌خانوادگی به صورت غیر قابل تغییر نمایش داده می‌شود و دیگر اطلاعات شامل: استان محل اقامت، شهر محل اقامت، شماره تماس و آدرس ایمیل باید ثبت شود.

نکته: دقت کنید شماره تماس و آدرس ایمیلی که برای ثبت نام در آگاه درج می‌کنید، نمی‌تواند تکراری باشد و نباید با این اطلاعات برای فرد دیگری ثبت‌نام انجام داده باشید.
در ادامه یک نام کاربری و رمز عبور انتخاب کنید (این دو مورد را به خاطر بسپارید چرا که برای ورود به سامانه معاملاتی، باشگاه مشتریان و… از همین نام کاربری و رمز عبور استفاده خواهید کرد).
سپس در بخش نحوه آشنایی با کارگزاری آگاه، یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید. کد امنیتی نمایش داده شده را درج کنید و با انتخاب گزینه «ادامه ثبت نام» به مرحله بعد هدایت شوید.

گام شش راهنمای دریافت کد معاملاتی و احراز هویت غیر حضوری کارگزاری آگاه

در صورتی که در مرحله قبل، شماره تماس را ویرایش کنید، طبق تصویر زیر کد تایید جدیدی برایتان ارسال می‌شود که به مدت ۳۰ دقیقه معتبر است. این کد را در کادر مربوطه درج و گزینه «ادامه» را انتخاب کنید. در صورت دریافت نکردن کد، طبق تصویر روی «ارسال مجدد کد فعال‌سازی آگاه» کلیک کنید.
نکته: دقت داشته باشید این مرحله تنها برای افرادی که شماره تماس را ویراش کرده‌اند، نمایش خواهد یافت و در غیر این صورت مستقیما به مرحله بعد هدایت می‌شوید.

گام هفت راهنمای دریافت کد معاملاتی و احراز هویت غیر حضوری کارگزاری آگاه

طبق تصویر، کنار شماره حساب، گزینه «انتخاب» وجود دارد. تیک این گزینه را بزنید و روی «ادامه ثبت نام» کلیک کنید.

گام هشت راهنمای دریافت کد معاملاتی و احراز هویت غیر حضوری کارگزاری آگاه

در این مرحله می‌توانید تصاویر مدارک شناسایی خود را بارگزاری و سپس گزینه «ادامه ثبت نام» را انتخاب کنید (انجام این مرحله اختیاری است).

گام نه راهنمای دریافت کد معاملاتی و احراز هویت غیر حضوری کارگزاری آگاه

در این بخش کد تایید ۵ رقمی که از طرف سامانه سجام ارسال می‌شود را در کادر مربوطه درج و روی «ادامه» کلیک کنید. در صورت دریافت نکردن کد، طبق تصویر گزینه «ارسال مجدد کد تایید سجام» را انتخاب کنید.

گام ده راهنمای دریافت کد معاملاتی و احراز هویت غیر حضوری کارگزاری آگاه

در این مرحله گزینه «متن قرارداد را خواندم و تایید می‌کنم» را تیک بزنید، کد امنیتی نمایش یافته را در کادر مربوطه بنویسید و سپس روی «درخواست رمز» کلیک کنید (در صورت تمایل برای مطالعه متن قراردادها می‌توانید طبق تصویر از طریق کلیک روی کلمه «اینجا»، فرم‌های مربوطه را دانلود کنید).

گام یازده راهنمای دریافت کد معاملاتی و احراز هویت غیر حضوری کارگزاری آگاه

رمز ۷ رقمی که از طریق پیامک دریافت کرده‌اید را در کادر مربوطه درج و سپس روی «امضا قرارداد» کلیک کنید (در صورت عدم دریافت رمز، طبق تصویر روی گزینه «ارسال مجدد رمز امضا» کلیک کنید).

گام دوازده راهنمای دریافت کد معاملاتی و احراز هویت غیر حضوری کارگزاری آگاه

با مشاهده تصویر زیر، احراز هویت غیرحضوری شما در کارگزاری آگاه با موفقیت به اتمام رسیده است و حداکثر تا ۵ روز کاری آینده حساب کاربری‌تان فعال خواهد شد.
در تصویر زیر:
– با کلیک روی گزینه اول، وارد سامانه معاملاتی آگاه خواهید شد (که پس از فعال شدن حساب، قابل دسترسی است).
– گزینه دوم، امکان دانلود اپلیکیشن سامانه معاملاتی آگاه به نام آساتریدر را برایتان فراهم می‌کند.
– گزینه سوم، سایت بآشگاه مشتریان آگاه است که بسیاری از خدمات این کارگزاری مانند: دوره‌های آموزشی، بسته‌های اعتباری و… از طریق این سامانه ارائه می‌شود.
– با کلیک روی گزینه آخر وارد اینستاگرام رسمی کارگزاری آگاه می‌شوید.

گام سیزده راهنمای دریافت کد معاملاتی و احراز هویت غیر حضوری کارگزاری آگاه

پس از فعال شدن حساب کاربری می‌توانید وارد سامانه معاملاتی آسا به آدرسonline.agah.com  شوید و با درج نام کاربری و رمز عبور (که قبلا انتخاب کرده‌اید) و همچنین ثبت کد امنیتی نمایش یافته و سپس کلیک روی «ورود»، معاملات خود را آغاز کنید.

گام چهارده راهنمای دریافت کد معاملاتی و احراز هویت غیر حضوری کارگزاری آگاه

 


سخن آخر

دریافت کد بورسی و کد معاملاتی، اولین قدم برای ورود به بازار سرمایه محسوب می‌شود. در این مطلب، مراحل کامل دریافت کد بورسی، کد معاملاتی و احراز هویت غیر حضوری کارگزاری آگاه را برای شما شرح دادیم. ثبت نام سجام آگاه را می‌توانید از طریق سامانه آگاه اکسپرس انجام دهید و احراز هویت سجام نیز از طریق نسخه اندروید اپلیکیشن آساتریدر انجام می‌شود. پس از انجام این مراحل و دریافت کدهای مورد نیاز، به سامانه معاملاتی آساتریدر دسترسی خواهید داشت و می‌توانید با استفاده از امکانات کامل و کاربری آسان آن، معاملات خود را پیش ببرید.

احراز هویت غیر حضوری در کارگزاری آگاه امکان پذیر است؟

بله، شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن آساتریدر روی تلفن همراه هوشمند خود نسبت به احراز هویت غیر حضوری در کارگزاری آگاه اقدام کنید.

آیا احراز هویت برای ثبت نام سجام ضروری است؟

بله، در صورتی که مراحل احراز هویت را به اتمام نرسانید، فرایند ثبت نام سجام کامل نمی‌شود.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

138 پاسخ به “احراز هویت غیرحضوری کارگزاری آگاه | ثبت نام رایگان سجام”

  1. روح الله گفت:

    ممنون بابت خدماتتون . من از باشگاهتون خیلی راضی هستم . اما تنها بحثی که هست سرعت تریدر موبایلم در لحظات شروع بازار هست . تا حالا نشده زیر سی ثانیه بعد از شروع تایم برام ثبت سفارش کنه . اگه این مشکل حل بشه کارتون بیسته

    ۱۴
    • زهرا گفت:

      سلام واقعا ممنون که احراز هویت را آنلاین کردید با شرایط بیماری کرونا وشلوغ بودن دفاتر پیشخوان سلامتی مراجعه کنندگان در خطربود. باید بهتون خسته نباشید گفت.
      👏
      فقط یه مسئله ای که هست، کلاس های که در کارگزاری شرکت میکنیم دوماه بصورت آفلاین دوباره میتونیم استفاده کنیم و بعد از دو ماه از صفحه پاک میشه کاش این زمان استفاده به حدود شش ماه افزایش پیدا میکرد.ممنون میشم اگر این مورد هم مد نظر قرار بدید.

      ۱۰
      • agah8 گفت:

        سلام دوست عزیز
        از پیشنهاد شما متشکریم. پیام شما به تیم توسعه ارجاع داده خواهد شد.

        ۴
      • محمدرضا گفت:

        سلام چرا وقتی کد ملی رو با کد امنیتی وارد میکنم پر کردن اطلاعات فردی میاد مگه فقط نباید اطلاعاتی ک پیرو کد سجامی انجام دادیم رو اینجا تاییدشون کنیم ؟
        مشکل چیه ؟

        ۰
        • agah9 گفت:

          سلام دوست عزیز
          جهت پیگیری لطفا در ساعات اداری با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۴۰۰۴ داخلی ۱ بخش اکسپرس تماس حاصل فرمائید.

          ۰
  2. mehran گفت:

    این کار خوبیه ولی چرا حالا،،چرا یکی دوسال پیش انجام ندادید
    حالا که این کارو انجام دادید نمیشه یه کاری هم بکنید که بدون نیاز حضوری کد های آفلاین رو تبدیل به کد آنلاین بکنید که ملت مجبور نباشن از شهرستانها به مراکز شهرها که کارگزاری هست مراجعه کنن

    ۲
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از پیشنها شما.پیام شما به همکاران در بخش تحقیق و توسعه ارجاع داده شد اما در حال حاضر تنها راه برای تغییر دسترسی از پنل آفلاین به سامانه معاملاتی آنلاین مراجعه حضوری به یکی از شعب کارگزاری آگاه است.با تشکر از همراهی شما.

      ۰
  3. طارق نادری گفت:

    خیلی عالیه که احراز هویت آنلاین رو فعال کردید. من خودم قبلا احراز هویت حضوری تو دفترپیشخوان انجام دادم خیلی اذیت شدم

    ۱۴
  4. امیر گفت:

    سلام کسانی که کد آفلاین دارند به چه صورت می توانند کد آنلاین بگیرند؟ از این طریق نمیشه چون وقتی کد ملی وارد می کنم میگه " شما پیش از این، مشتری اوراق بهادارکارگزاری آگاه بوده اید. لذا می توانید با استفاده از نام کاربری معاملات اوراق بهادار، آتی کالا یا پنل مشتریان وارد سیستم شوید"

    ۳
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      جهت تغییر دسترسی از پنل آفلاین به سامانه معاملاتی آنلاین می توانید به صورت حضوری به همراه مدارک هویتی به یکی از شب کارگزاری آگاه مراجعه و دسترسی به سامانه معاملاتی آنلاین را فعال نمائید.

      ۶
  5. بازاریاب گفت:

    دست شما درد نکنه
    البته مدتی هست که این روش وجود داره.
    یه سوال دارم: من بازاریاب آگاه هستم وقتی با این روش مشتریان رو ثبت نام میکنم بحث معرف دیگه اعمال نمیشه چرا؟

    ۸
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      جهت پیگیری لطفا در ساعات اداری با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۱۲۱۳ بخش بازاریابی تماس حاصل فرمائید.

      ۵
1 2 3 16