تحلیل امواج الیوت

  • تاریخ درج ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
  • تاریخ ویرایش ۱۲ شهریور ۱۳۹۹
  • ۲ نظر
  • ۲۰۳۳ مشاهده
امواج الیوت
  • تحلیل تکنیکال چیست؟
  • کاربرد امواج الیوت در تحلیل بورسی چیست؟
  • چه زمانی می‌توان از امواج الیوت در تحلیل تکنیکال استفاده کرد؟

اصل موج الیوت یک شکل از تحلیل تکنیکال است که معامله گران مالی برای تجزیه و تحلیل چرخه بازار مالی و پیش بینی روند بازار با شناسایی شدت در روانشناسی سرمایه گذار، قیمت ها و دیگر عوامل جمعی استفاده می کنند. این نوع تحلیل قواعد و قوانین مخصوصی دارد که باعث شده این نوع تحلیل از انواع دیگر تحلیل تکنیکال مجزا باشد. برخلاف باورهای عموم که تصور میکنند بازار سهام به طور تصادفی و بی نظم رفتار می‌کنند، الیوت معتقد بود قیمت‌ها در واقع در الگوهای تکراری اتفاق می‌افتند.الیوت بر اساس مشاهدات و تحقیقات خود نظریه ای را بر اساس رفتار و تغییرات قیمت ارائه داد که بر اساس آن دوره های حرکتی بازار را در قالب الگوهای مشخص و تکرار شونده امواج توضیح می داد.نظریه موج الیوت نکات ظریف و جزئی مهمی دارد که باید هنگام تشخیص روند آنها را در نظر گرفت.هر چقدر میزان عرضه و تقاضا و فعالیت سرمایه گذاران در بازار بیشتر باشد کارایی و دقت این نوع تحلیل افزایش می یابد. به کارگیری امواج الیوت ، برای شاخص‌های بازار و یا شاخص های صنایع تحلیل مطمئن تری است تا به کارگیری آن در سهم های کوچک و جزئی.به جز چند قانون این امواج کلیه قوانین این نوع تحلیل به سادگی قابل آموختن است ولی برای تسلط و مهارت در آن نیاز به تمرین و تجربه دارد.

معرفی دوره

شاید تحلیل تکنیکال در ظاهر بسیار پیچیده به نظر برسد، اما در واقع این نوع تحلیل برای بررسی عرضه وتقاضا در بورس یا بازارهایی چون بازار طلا است تا بتوان مسیر حرکت قیمت را تشخیص داد. به عبارت دیگر، تحلیل تکنیکال به جای اینکه ویژگی‌های بنیادی شرکت را مورد بررسی قرار دهد در تلاش است تا هدف بازار و پشت پرده حرکات قیمت را درک کند. امواج الیوت یکی از بخش‌های تحلیل تکنیکال است که در ادامه به بیان پاسخ سوال “امواج الیوت چیست؟” و تعریف این تحلیل می‌پردازیم: رالف نلسون الیوت در سال ۱۹۳۸ براساس مشاهدات و تحقیقات خود نظریه‌ای را با توجه به تغییرات قیمت ارائه داد که بر مبنای آن دوره‌های حرکتی قیمت را در قالب الگوهای مشخص و تکرارشونده امواج توضیح می‌داد. این امواج، روانشناسی توده مردم را در بازارهای مختلف و در قالب موج‌ها و الگوهای مشخص و تکرارشونده به ما نشان می‌دهد. از دیدگاه الیوت ویژگی‌های حرکت بازارهای مالی از جمله بازار بورس برمبنای شرایط احساسی، معقول، تکانشی، ابهام و منطق گروهی شکل گرفته است و تغییرات قیمت از سه اصل الگو، نسبت و زمان ساختار می‌پذیرد. الیوت عقیده داشت هر اتفاقی که در بازار روی می‌دهد ریشه در سابقه قیمت دارد و با تحلیل الگوهای تکرار شونده حرکت سهم، می‌توان نتایج الگوهای موردنظر را به حال و آینده گسترش داد.

هدف دوره

اگر شما بتوانید الگوهای تکراری در قیمت ها را شناسایی کرده و بدانید که در زمان حال در کجای آن الگوهای تکراری قرار داریم، می توانید پیش بینی کنید که قیمت درآینده به کجا خواهد رفت.
برای استفاده از تحلیل امواج الیوت شما باید با اصول امواج آشنا شوید.هر ساختار موج الیوت دارای ویژگی‌های خاص است که خود به دنبال یک ساختار منحصر به فرد دیگر می باشد.در تحلیل الیوت به دنبال پیدا کردن موقعیت های معاملاتی مناسب برای ورود به بازار یا خروج از آن هستیم.تحلیل امواج الیوت به همراه مدیریت سرمایه و سیستم معاملاتی مناسب به ما این امکان را خواهد داد که روندهای بازار را شناسایی کنیم و در زمان مناسب برای معامله با حجم معاملاتی مناسب اقدام به سرمایه گذاری در بازارها کنیم.
یادگیری تجزیه و تحلیل امواج الیوت در عین سادگی نیاز به سعی،صبر و کوشش دارد.

 

پیش‌نیاز، هزینه دوره و مدت دوره

  دوره آنلاین
 مدت دوره ۱۸ ساعت (۶ جلسه ۳ ساعته)
   هزینه دوره ۳,۶۰۰,۰۰۰ ریال 

با عضویت در بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه از ۲۰ تا ۶۰ درصد تخفیف در دوره‌های آموزشی بهره‌مند شوید.

 

 ثبت نام در دوره امواج الیوت

 

 سرفصل های دوره

روند و انواع آن

سیکل کامل و انواع آن

فیبوناچی

• بازگشتی مارشال

• بازگشت داخلی و خارجی و گسترشی

• بازتابی

• بسیط

مفهوم و معرفی PRZ

اهداف قیمت امواج اصلی و اصلاحی در روند های معمولی و ترمینال معمولی

PRZهای ترمینال کامل و ناقص

کشیدگی موج اول – سوم و پنجم در روند معمولی

کشیدگی موج اول – سوم و پنجم در رود ترمینال

کوتاه‌شدگی‌های معمولی و ترمینال

کوچک کردن PRZهای کلاسیک

کوچک کردن PRZهای داینامیک

خطوط حمایت و مقاومت کلاسیک(استاتیک) و داینامیک

خطوط کاماریلا و پیوت‌ها

پولبک‌ها و بررسی عملکرد بازار نسبت به آن‌ها

انواع خطوط روند و مقیاس‌های حسابی و لگاریتمی

 

 مدرس دوره: دکتر محمد حسن ژند

  • دکترای اقتصاد مالی و اسلامی- کارشناسی ارشد مدیریت مالی –کارشناس ریاضی کاربردی
  • مدیریت وتدریس شاخه های مختلف بورس(بورس ایران ، بورس بین الملل cfd ، بورس ارزforex ، اختیار معاملهoption ، ارزهای دیجیتال crypto currencies ) ) و اقتصاد مالی در آموزشگاه آزاد بورس ایران از سال ۱۳۹۱ تا کنون
  • تدریس تحلیل بنیادی و تکنیکال در شاخه های مختلف بورس ، به مدت بیش از ۱۰ سال به بیش از ۱۰۰۰ نفر در چندین شرکت آموزشی وآموزشگاه در سطح استان از سال ۱۳۸۶ ۱۳۹۱(شرکت آموزشی پندار-شرکت آموزشی نوین سهم قابوس-شرکت ومرکز کارآفرینی گنبد کابوس)
  • مولف کتابهای:
  • صکوک ، اوراق قرضه اسلامی”نشر مهربان نیکا”
  • الگوهای کلاسیک در بازار سرمایه(چاپ دوم)”انتشارات آراد”
  • الگوهای هارمونیک در بازار سرمایه(چاپ دوم) “انتشارات آراد”
  • دانشنامه بازارهای مالی بین الملل” انتشارات نوروزی”
  • تحلیل بنیادی در بازار جهانی ارز(چاپ دوم) “ انتشارات آراد”
  • امواج الیوت پیشرفته”انتشارات آراد”
  • تحلیل بنیادی در بازار بورس بین الملل “ انتشارات بازرگانی “
  • ابزارها در نرم افزارها “انتشارات بازرگانی “
 

 

ارائه مدرک معتبر

واحد آموزش کارگزاری آگاه با کسب موافقت اصولی برگزاری دوره های آموزشی از کمیته راهبری آموزش بازار سرمایه اقدام به برگزاری دوره‌های متنوع در حوزه بازار سرمایه می‌کند. براین اساس در پایان دوره امواج الیوت، به کلیه شرکت کنندگان مدرک معتبر گذراندن دوره مذکور اعطا می شود.

 ثبت نام در دوره امواج الیوت

ارتباط با کارشناسان آموزش ۸۲۱۵۴۰۰۰-۰۲۱ داخلی ۱۰۲ و ۱۰۶

2 پاسخ به “تحلیل امواج الیوت”

  1. علی ذکائی گفت:

    با سلام

    آیا بعد از پایان این دوره و سایر دوره های آنلاین با توجه به اینکه آنلاین هستند, گواهینامه پایان دوره اعطا خواهد شد؟
    اگر بله, نحوه دریافت اون چطور هستش؟

    با تشکر

    ۰
    • agah9 گفت:

      سلام دوست عزیز
      در صورتی که در زمان ثبت نام عنوان شده باشد که برای دوره آموزشی مدرکی تعلق می یابد،در پایان دوره مدرک به شما اعطا می شود.جهت پیگیری دوره های آموزشی لطفا در ساعات اداری با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۴۰۰۴ داخلی ۴ بخش آموزش کارگزاری تماس حاصل فرمائید.

      ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: