دوره آموزش معاملات آپشن

دوره آموزشی معاملات آپشن سهام

دوره آموزشی معاملات آپشن سهام

لذت معامله گری در بازار بورس با آموزش معاملات آپشن سهام


گواهیـنامه پایان دوره
دارد

 


نحـوه برگـزاری
آنلاین – حضوری

 


پیـش‌نیـاز دوره
بورسی شو

 


مـدت دوره

۳ساعت (۱ جلسه ۳ساعته)

 

مهارت‌هایی که در دوره «معاملات آپشن سهام» کسب می‌کنید:

دانش پذیران پس از اتمام این دوره آموزشی ضمن آشنایی با انواع قراردادهای آپشن و نحوه محاسبه بازده و ریسک معاملات، قادر به انجام معامله و انتخاب موقعیت معاملاتی مناسب بر اساس پیش بینی خود در بازار آپشن سهام خواهند بود. همچنین می توانند استراتژی معاملاتی خود را انتخاب و ریسک خود را محدود نمایند.
بازار آتی و قراردادهای اختیار معامله با وجود پیچیدگی و وجود ریسک بالا در برخی موقعیت‌های معاملاتی، جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاران بورس دارد. دوره آموزشی معاملات آپشن سهام شما را قدم به قدم با این بازار و انجام معاملات در آن آشنا خواهد کرد.

موارد زیر بخشی از مهم‌ترین مهارت‌هایی هستند که در دوره معاملات آپشن سهام کسب می‌کنید:

–         شناسایی ساز و کارهای معاملاتی بازار آپشن سهام

–         شناخت انواع قراردادهای آپشن و نحوه محاسبه بازده و ریسک معاملات

–         آشنایی با راهکارهای پوشش ریسک در معاملات بازار آتی

–         انجام معامله و انتخاب موقعیت معاملاتی مناسب بر اساس پیش‌بینی خود در بازار آپشن سهام

درباره «معاملات آپشن سهام» بیشتر بدانیم:

قراردادهای اختیار معامله (آپشن) از ابزار مالی نوین به شمار می روند و نسبت به بازار نقدی، پیچیدگی بیشتری دارند، لذا فعالان بازار جهت ورود به این بازار می بایست با نحوه کدگیری، مفاهیم اساسی قراردادهای آپشن، سازوکار معاملاتی، نحوه تسویه و تحویل قراردادهای اختیار معامله آشنا شوند. همچنین به دلیل وجود ریسک در برخی از موقعیت های معاملاتی، لازم است معامله گران با این موقعیت های پرریسک نیز آشنا شوند و راهکارهای پوشش ریسک را فرا گیرند.

قرارداد اختیار معامله چیست؟

قرارداد اختیار معامله یا آپشن، قراردادی است که به خریدار برای خرید یا فروش دارایی مشخصی با قیمت معین تا زمان مشخص شده اختیار می‌دهد. در واقع در این نوع از قراردادها، خریدار و فروشنده برای انجام معامله مشخصی در آینده با یکدیگر توافق می‌کنند.

در قرادادهای آپشن، خریدار حق خرید یا فروش یک دارایی را در زمانی مشخص از فروشنده قرارداد خریداری می‌کند و می‌تواند در زمان سررسید از این حق استفاده کند. در غیر این صورت دارایی پایه در قرارداد در اختیار فروشنده باقی می‌ماند و خریدار نیز مبلغی را که برای خرید قرارداد پرداخت کرده است، از دست میدهد.

 

انواع قراردادهای اختیار معامله

در بازار معاملات آپشن با دو دسته قرارداد اختیار معامله رو به رو هستیم: قراردادهای اختیار خرید و قرارداد اختیار فروش

قرارداد اختیار خرید (Call Option)، قراردادی است که در آن خریدار اختیار خرید یک دارایی معین را با قیمت مشخص شده در زمان تعیین شده خریداری می‌کند. مبلغ خرید قرارداد، تنها ریسکی است که در این معاملات متوجه خریدار می‌شود.

قرارداد اختیار فروش (Put Option) هم قراردادی است که مطابق آن حق فروش یک دارایی مشخص در ازای مبلغی معین و در زمان تعیین شده به خریدار قرارداد داده می‌شود.

قراردادهای اختیار معامله از نظر نحوه اعمال قرارداد نیز به دو دسته اختیار معامله اروپایی و اختیار معامله آمریکایی تقسیم می‌شوند. ..

در دوره معاملات آپشن سهام آگاه، با این قراردادها و نحوه انجام معاملات در بازار معاملات آپشن بیشتر آشنا می‌شوید. ضمن اینکه شناخت خوبی از موقعیت‌های پرریسک در این بازار نیز به دست می‌آورید و راهکارهای پوشش ریسک را یاد می‌گیرید.

سرفصـل دوره آموزشی کعاملات آپشن سهام:

تعریف قراردادهای اختیار معامله

  • آشنایی با مفاهیم اساسی قراردادهای آپشن

مشخصات قراردادهای اختیار معامله

  • شناخت نحوه تسویه و تحویل قراردادهای اختیار معامله

انواع قراردادهای اختیار

  • آشنایی با انواع قرارداهای اختیار معامله

نحوه معاملات قراردادهای اختیار

  • آشنایی با نحوه انجام معاملات قراردادهای اختیار معامله (آپشن)

محاسبه سود و زیان معاملات

  • محاسبه سود و زیان معاملات آپشن سهام

تسویه و اعمال قرادادهای اختیار

  • آشنایی با تسویه و اعمال قرادادهای اختیار

با دوره آموزشی آگاه، معاملات آپشن سهام دیگر مبحث پیچیده‌ای نیست!

قراردادهای اختیار معامله (آپشن) موضوعی نسبتا جدید در بازار سرمایه برای سرمایه گذاری در بورس محسوب می‌شوند. برای موفقیت در معاملات بازار آپشن یکی از مهم‌ترین قدم‌ها، شناخت این بازار و ساز و کارهای معاملاتی آن است.

با گذراندن دوره آموزشی «معاملات آپشن سهام» با این ابزار نوین مالی بیشتر آشنا می‌شوید و می‌توانید موقعیت‌های معاملاتی مناسبی را در بازار آتی انتخاب کنید.

سوالات متداول:

نحوه برگزاری و هزینه شرکت در دوره «معاملات آپشن سهام» به چه صورت است؟

دوره «معاملات آپشن سهام» به صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود که مدت زمان برگزاری هر دو دوره ۱ جلسه ۳ ساعته است. هزینه حضور در دوره نیز ۹۶۰۰۰ تومان است.

در زمان ثبت نام به نحوه برگزاری آنلاین یا حضوری در زمان مقرر شده ، دقت نمائید.

مراحل شرکت در دوره های حضوری به چه صورت خواهد بود ؟

مدرسه آموزش بورس آگاه با حدود ۳٨ شعبه در سراسر کشور امکان برگزاری دوره های حضوری را نیز برای مخاطبان خود فراهم نموده است . شما می توانید از طریق سایت آموزش شهر خود را انتخاب نموده و دوره های در حال برگزاری آن شعبه را مشاهده نمایید و به صورت حضوری در این دوره ها شرکت نمایید . واحد آموزش در خصوص محل برگزاری و زمان برگزاری دوره های حضوری یک روز قبل از شروع دوره به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد کرد .

مراحل شرکت در دوره آنلاین به چه صورت خواهد بود ؟

 مرحله اول: ارسال پیامک از سوی آموزش آگاه به منظور عضویت در گروه تلگرام کلاس آموزشی مربوطه (پیامک مربوطه ۲ الی ۳ روز قبل از تشکیل کلاس ارسال می‌شود)

 مرحله دوم: مشاهده ویدیوهای آموزشی استفاده از نرم افزار آموزش مجازی کارگزاری آگاه

مرحله سوم: ورود به محیط نرم افزار با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور (نام کاربری، ایمیل ثبت شده در زمان ثبت نام و کلمه عبور شماره موبایل ثبت شده در سیستم است)

آیا پس از گذراندن دوره‌های آموزش بورس آگاه، مدرک معتبر به کاربران ارائه می‌شود؟

پس از گذراندن دوره‌های آموزش بورس آگاه، گواهینامه معتبر این سازمان برای کاربر صادر خواهد شد. این گواهینامه شامل کد منحصر به فردی است که اصالت آن با مراجعه به «سامانه بررسی کد اصالت گواهینامه دوره‌های آموزشی کارگزاری آگاه» قابل بررسی است. شما می‌توانید گواهینامه خود را به سازمان مد نظر ارائه دهید تا با پیگیری کد اصالت مدرج در گواهینامه، از صحت آن اطمینان ‌یابند.

شایان ذکر است دوره های رایگان مدرسه بورس آگاه شامل اعطاء مدرک آموزشی نخواهند بود .

پس از گذراندن دوره «معاملات آپشن سهام» از چه توانایی‌هایی در زمینه معامله‌گری برخوردار خواهیم شد؟

برای درک بهتر آن چه در دوره «معاملات آپشن سهام» آموزش داده می‌شود، سوالات زیر را در نظر بگیرید:

–          قرارداد اختیار معامله (آپشن) چیست و انواع آن کدامند؟

–          نحوه انجام معاملات در بازار معاملات آپشن سهام چگونه است؟

–          چه استراتژی معاملاتی را باید در بازار معاملات آپشن انتخاب کرد؟

–          نحوه محاسبه بازده و ریسک معاملات در قراردادهای اختیار معامله چگونه است؟

پس از گذراندن دوره «معاملات آپشن سهام»، می‌توانید به سوالات بالا پاسخ دهید.

مشاهده فایل ضبط شده کلاس آنلاین برای زمان غیبت در کلاس و یا مرور مجدد امکان پذیر است ؟

 در رابطه با کلاس های مجازی که شما ثبت نام می کنید، در صورتی که به کلاس مدنظر نرسیدید و یا نیاز به مرور مجدد دوره برگزار شده دارید ، می توانید بعد از کلاس به فیلم ضبط شده ،دسترسی داشته باشید. به همین منظور برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۹۱۰۰۴۰۰۴ داخلی آموزش تماس حاصل نمایید.

شایان ذکر است دوره های آموزش مجازی رایگان مدرسه بورس آگاه امکان ضبط دوره وجود نخواهد داشت .ولی این امکان فراهم خواهد بود که در دوره بعدی آن ثبت نام و شرکت نمائید.

آیا می‌توانیم معامله در بازار بورس را به صورت خودآموز یاد بگیریم؟

بهترین روش برای یادگیری مهارت‌های بورسی، شرکت در دوره‌های ترتیبی آموزش بورس است. در این دوره‌ها همه مفاهیم را به ترتیب می‌آموزید و درک عمیقی از آن چه در بازار در حال روی دادن است، کسب می‌کنید. برای افرادی که تا حدودی با بازار سرمایه آشنا هستند، استفاده از بسته‌های خودآموز، مقالات بآشگاه مشتریان آگاه و ویدئو‌های آموزشی می‌تواند مفید باشد.

آیا می‌توان تنها در یک دوره خاص شرکت کرد؟

حضور در دوره‌ها به صورت نامنظم ممکن است باعث سردرگمی برای کاربران تازه‌وارد شود؛ بنابراین پیشنهاد ما طی کردن ترتیبی مراحل آموزش بورس است. ممکن است شما جزو افرادی باشید که با مفاهیم مقدماتی بازار بورس آشنا هستند. در این صورت می‌توانید دوره مد نظر خود را انتخاب و در آن شرکت کنید.

آیا کارگزاری آگاه، دوره‌های آموزشی رایگان یا با تخفیف ویژه برگزار می‌کند؟

دوره‌های آموزشی رایگان کارگزاری آگاه به شرح زیر است:

  • برای مشاهده دوره های رایگان دیگر در کار گزاری آگاه از طریق کلیک بر روی لینک مشاهده نمائید.
  • بیش از ۵۰۰ مقاله رایگان آموزشی که با مراجعه به بخش «مقالات بلاگ» می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

همچنین می‌توانید با عضویت در بآشگاه مشتریان آگاه و کسب امتیاز، از تخفیف ویژه شرکت در دوره‌های آموزشی بهره‌مند شوید. برای اطلاع از چگونگی عضویت و کسب امتیاز بآشگاه، کلیک کنید.

درباره کارگزاری آگاه بیشتر بدانیم

کارگزاری رتبه الف کشور
کارگزاری برتر سال ۱۳۹۳
خدمات‌رسانی به بیش از ۲ میلیون کاربر                                                                   مدیریت بیش از۱۰۰۰ میلیارد دارایی سرمایه گذاران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.