ثروتمندشدن تا ۳۰ سالگی: ۸ طرز فکر سازنده برای کسب ثروت

  • تاریخ درج ۲۸ آذر ۱۳۹۵
  • تاریخ ویرایش ۱۶ دی ۱۴۰۲
  • ۲۱ نظر
  • ۲۳۰۱۲ مشاهده
پولدار شدن, سرمایه گذاری در بورس, معاملات سهام, سرمایه گذاری, پس انداز, جریان های کسب درآمد, سرمایه, بورس اوراق بهادار, کارگزاری آگاه, بآشگاه مشتریان آگاه,

میلیاردر شدن در عصر امروز به یک رویا تبدیل شده است که فقط می­‌توان آن را در عکس‌های داخل اینترنت جستجو کرد و گویا در زندگی حقیقی و واقعی، داشتن چنین زندگی ایده‌آلی امکان‌پذیر نیست. اما این یک دیدگاه اشتباه است و باید بدانید که این امر شدنی است و علیرغم وجود دلایلی چون اوضاع مملکت یا شرایط خانوادگی یا سرمایه اولیه و … می‌توان پولدار شد. بنابراین شما در هر شرایطی می‌­توانید کارتان را شروع کنید و این فقط نیاز به اراده شما دارد.

مخصوصاً در بازارهای مختلف و از جمله بازار سرمایه هر فردی می­‌تواند سرمایه خود را افزایش داده و با سرمایه‌گذاری‌های متنوع، راهی برای خلق ثروت ایجاد کند. اما این امر نیاز به اطالاع از روش‌ها و رعایت برخی اصولدارد که در قالب ۸ راهکار مناسب به صورت کلی در این مطلب خدمت شما ارائه خواهد شد.

توجه کنید که قرار نیست این راهکارها شما را در یک شب میلیاردر کند! بلکه به شما کمک می­‌کند تا بیشتر با طرز فکر و فعالیت‌های افراد میلیاردر آشنا شوید. این راهکارها خلاصه‌ای از تجربیات و مسیرهایی است که سرمایه‌گذاران موفق و بزرگ توانسته‌اند با رعایت آن‌ها به خلق ثروت بپردازند. با ادامه این مطلب جذاب در بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه با ما همراه باشید.

پولدار شدن, سرمایه گذاری در بورس, معاملات سهام, سرمایه گذاری, پس انداز, جریان های کسب درآمد, سرمایه, بورس اوراق بهادار, کارگزاری آگاه, بآشگاه مشتریان آگاه,

۱- تمرکز بر روی کسب درآمد و افزایش جریان‌های کسب درآمد

در جوامع و محیط‌های اقتصادی امروز، شما تنها از طریق یک راه و یک درآمد ثابت نمی­‌توانید میلیاردر شوید. اولین گام، تمرکز بر روی افزایش درآمد و تکرار این افزایش به صورت آهسته و پیوسته است.

پس به دنبال درآمدهای جدید باشید و همواره به کنترل مبلغ درآمد و فرصت‌هایی که پیش روی شماست به صورت یک اصل توجه ویژه‌ای نمایید. شاید گفتن جمله “کسب درآمد بیشتر” راحت‌تر از عمل به آن در دنیای واقعی باشد ولی همه انسان‌ها حق انتخاب دارند؛ می­‌توانند انتخاب کنند که آیا می‌خواهند درآمد بیشتر داشته باشند و در عمل هم ثابت می­‌کنند و یا خیر، آن را در حد یک جمله و شعار به حال خود رها می­‌کنند.

پس این اولین قدم در این مسیر خواهد بود: تمرکز بر روی درآمد برای کسب پول بیشتر.

پولدار شدن, سرمایه گذاری در بورس, معاملات سهام, سرمایه گذاری, پس انداز, جریان های کسب درآمد, سرمایه, بورس اوراق بهادار, کارگزاری آگاه, بآشگاه مشتریان آگاه,راه‌های زیادی وجود دارد که شما می­‌توانید در کنار کسب درآمد قبلی برای کسب درآمد بیشتر به آن اندیشیده و رفته رفته به فکر توسعه باشید. شاید سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه یکی از راه‌هایی باشد که می‌­تواند به شما کمک تا درآمد بیشتری داشته باشید؛ حتی با سرمایه‌ای کم، در حد یک میلیون تومان.

یک راه برای داشتن درآمد بیشتر، افزایش دادن مجراها و ورودی‌های درآمدی است. طبق تحقیقاتی که به مدت پنج سال بر روی برخی از میلیاردرها صورت گرفته است، محققان دریافتند که اکثر این میلیاردرهای خودساخته از چندین راه، کسب درآمد داشته‌اند.

حدود ۶۵ درصد این افراد سه راه برای کسب درآمد خود تعریف کرده بودند، حدود ۴۵ درصد از این افراد چهار راه و حدود ۲۹ درصد افراد از پنج روش و یا بیشتر توانسته‌اند کسب درآمد داشته باشند. این روش‌های درآمدی اضافه بر درآمد اصلی، شامل کرایه‌دادن خانه، سرمایه گذاری در بورس، داشتن یک کسب وکار شخصی و سایر موارد بوده است.

به نظر می‌­رسد داشتن حداقل سه جریان درآمدی، عدد جادویی و سحرآمیزی برای میلیاردرهای خودساخته به شمار می‌رود که در این تحقیقات به وضوح نمایان شده است. قطعا داشتن جریان‌های درآمدی بیشتر از سه به شما کمک خواهد کرد تا زیربناهای مالی زندگی خود را امن‌تر و مستحکم‌تر بسازید. بنابراین می‌توان گفت سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه به عنوان یکی از جریان‌های درآمدی علاوه بر کسب و کار اصلی شما می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

۲- پس انداز کردن به جهت سرمایه‌گذاری؛ نه صرفا فقط برای نگه‌داری و انباشت سرمایه

از مهم‌ترین دلایل “پس‌انداز کردن” باید سرمایه‌گذاری مناسب در جهت خلق سرمایه بیشتر باشد. چون صرفا پس‌انداز کردن برای انباشت پول علاوه بر نداشتن منفعت، ممکن است تورم جوامع و مرور زمان موجب کاهش بهاء و استهلاک ارزش پول .

پولدار شدن, سرمایه گذاری در بورس, معاملات سهام, سرمایه گذاری, پس انداز, جریان های کسب درآمد, سرمایه, بورس اوراق بهادار, کارگزاری آگاه, بآشگاه مشتریان آگاه,پس باید پس‌انداز را در مسیر و جریان مناسبی که امنیت آن نیز حفظ شود، سرمایه‌گذاری کرد. علاوه بر این توجه به این امر ضروری است که نباید از این پس انداز برای خرید کالاهایی هزینه‌ای استفاده کرد. رعایت این نکته شما را ترغیب خواهد کرد که همچنان پیگیر گام اول یعنی “تمرکز بر کسب درآمد” باشید.

در حقیقت پس‌انداز و سرمایه‌گذاری پولی که انباشته می‌کنید، آنقدر هم که از نگاه برخی پیچیده به نظر می‌رسد، دلهره آور نیست و با بررسی راه‌های سرمایه‌گذاری می‌­توان پس‌انداز خود را در یک جریان مناسب سرمایه‌گذاری کرد. یکی از آسوده‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.

داشتن یک رویه به صورت خودکار، شاه کلید این است که بتوانید به طور مستمر پس‌انداز داشته باشید. با این کار قادر خواهید بود به راحتی زندگی خود را اداره کنید بدون اینکه این پول و پس‌انداز بزرگنمایی کرده و به چشم شما بیاید. پس‌انداز کردن برای ثروتمند شدن امری ضروری است، اما نباید آن قدر روی پس‌انداز تمرکز کنید که رفته رفته درآمد را فراموش کنید. افراد ثروتمند هم روی کسب درآمد و هم روی پس‌انداز تمرکز می‌کنند.

۳- پرهیز از نمایش و بزرگ‌نمایی

تا زمانی که جریان‌های متعدد سرمایه‌گذاری­تان راه‌اندازی نشده و هنوز بازدهی موردنظر شما را برآورده نکرده است، خرید یک خودرو لوکس و یا یک ساعت گران‌قیمت، به هیچ وجه کار درست و حرفه‌ای نیست. اینکار در واقع یک نمایش بی‌فایده است زیرا رفتار حرفه‌ای در کار و سرمایه‌گذاری شما نشان دهنده خصوصیات شما خواهد بود، نه خرده وسایل لوکسی که بدون پشتوانه‌ای خرید می­کنید.

شاید اگر بیشتر از استطاعت مالی خود خرج کنید، هرگز پولدار نشوید چون حتی اگر درآمدتان افزایش یابد یا به هردلیلی پاداشی دریافت کنید، خیلی سریع آن را برای خرید وسایل غیر ضروری که به نظرتان با کلاس و لوکس می‌آید هزینه خواهید کرد. بهتر است شما را براساس حرفه‌تان بشناسند نه بر اساس قدرت خریدتان.

۴- تغییر در طرز تفکر و نگرش نسبت به پول

پولدار شدن, سرمایه گذاری در بورس, معاملات سهام, سرمایه گذاری, پس انداز, جریان های کسب درآمد, سرمایه, بورس اوراق بهادار, کارگزاری آگاه, بآشگاه مشتریان آگاه,غنی شدن در این راه یعنی کسب ثروت، از طریق طرز فکر و چیزی که شما به آن اعتقاد دارید آغاز می‌­شود. از دیرباز همواره راز موفقیت، یکسان بوده است و آن “تفکر” است. با وجود این که توده مردم باور دارند ثروتمند شدن امری خارج از کنترل آنهاست، اما افراد ثروتمند می­دانند که کسب ثروت کاری درونی و تحت کنترل‌شان است.

جمله‌ای معروف در این زمینه وجود دارد : “اگر فکر می‌کنید کاری را می‌توانید انجام دهید، یا نمی‌توانید؛ درهرصورت درست فکر کرده‌اید“!

شاید پول تنها زبانی است که تمام ملل جهان آن را به خوبی درک می‌کنند پس بهتر است که به درک صحیحی از این زبان دست یابیم.

معمولا برخی از افراد، تلاش برای کسب پول و ثروت را امری غیراخلاقی و نامطلوب می‌دانند و از طرفی برخی دیگر، در مسیر کسب پول و ثروت لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند. نگرش انسان‌های موفق، به ثروت و پول تا حد زیادی با نگرش انسان‌های معمولی متفاوت است پس با تامل بر این دیدگاه‌ها می‌توان دریافت که برای کسب پول و ثروت چه نگاه و طرز تفکری باید داشت. باید توجه داشت که کسب ثروتی درست، به هیچ وجه غیر اخلاقی نیست و با یک نگاه مثبت می‌توان ثروتمند بود چون قرار نیست با قمار کردن در این راه، یک شبه میلیاردر شد.

در هر اقتصاد و جامعه ای حدود سودی که می‌توان از پول به دست آورد کاملاً مشخص است که معمولا کمترین و کم ریسک‌ترین سود را بانک‌ها و یا اوراق بهادار با درآمد ثابت به شما می‌دهند و سود بیشتر را می‌توان با پذیرش ریسک بیشتر در بازار سهام و طلا و مسکن و سایر بازارهای پرریسک‌تر به دست آورد. کافی است نگرش خود را نسبت به پول و ثروت بررسی کنید و ببینید در مورد افراد پولدار چه حسی دارید و آیا حس درونی شما همان چیزی است که از کودکی به شما آموخته‌اند و در فرهنگ خود فرا گرفته‌اید؟ آیا درباره فقرا هم همان تفکر را دارید؟ قطعا آگاه شدن از اندیشه‌ها و احساس‌ها گام مهمی برای اصلاح طرز تفکر شماست.

۵- روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید!

روی بهبود مهارت‌های خودتان سرمایه گذاری کنید چون سرمایه گذاری روی خودتان از هر سرمایه گذاری دیگری مهم‌تر است. اگر روی خودتان سرمایه‌گذاری نکرده باشید به احتمال خیلی قوی، در سرمایه‌گذاری و افزایش توان مالی‌تان به ثروت چشمگیری دست پیدا نخواهید کرد. پیگیری مسائل مورد علاقه، مطالعه روزانه در حوزه‌های مختلف، گوش دادن به پادکست‌های آموزشی، استفاده از اساتید حرفه‌ای، یافتن چگونگی ابراز علاقه و عشق ورزیدن به عزیزان خود، یافتن آرامش در کنار دیگران، ورزش برای سلامتی و تندرستی همگی از سرمایه‌گذاری‌هایی است که شما باید انجام دهید. در این بین از مهمترین سرمایه‌گذاری‌هایی که می‌توانید انجام دهید “مطالعه” است. معمولا افراد موفق و ثروتمند علاقه زیادی به مطالعه دارند و همواره حریصانه به دنبال مطالعه هستند. برای مثال تخمین می‌زنند که وارن بافت ۸۰ درصد از زمان یک روز کاری خود را صرف مطالعه می‌کرده است.

هیچ کتابی از ثروتمندان و افراد موفق دنیا نخواهد بود که برای بهبود کیفیت زندگی نتوانید درسی از آن بیاموزید. به همین علت “مطالعه” یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که می‌توانید روی خود انجام دهید و به هیچ وجه خود را درگیر این تفکر اشتباه که “وقتی برای این کار نیست” نکنید.

به عنوان مثال مطالب آموزشی بآشگاه و مشاهده فیلم‌های آموزش بورس رایگان، یک سرمایه‌گذاری هدفمند روی خودتان محسوب خواهد شد. پس پرداخت هزینه برای خرید کتاب در واقع یک سرمایه‌گذاری مالی و زمان گذاشتن برای مطالعه آن کتاب یک سرمایه‌گذاری زمانی خواهد بود.

۶- مشخص کردن اهداف و تجسم دستیابی به آن‌ها

پولدار شدن, سرمایه گذاری در بورس, معاملات سهام, سرمایه گذاری, پس انداز, جریان های کسب درآمد, سرمایه, بورس اوراق بهادار, کارگزاری آگاه, بآشگاه مشتریان آگاه,اگر شما به دنبال کسب درآمد و پول بیشتری هستید باید اهداف واضح و مشخصی را داشته باشید و سپس بر اساس آن، یک برنامه ویژه برای دستیابی به آن اهداف طراحی کرده و به دنبال چگونگی محقق شدن آن باشید. پول به خودی خود ظاهر نمی¬شود بلکه شما باید برای بدست آوردن آن، فعالیت خاصی را انجام دهید و آن فعالیت را دنبال کنید. جذب ثروت یک تعهد همیشگی برای افراد ثروتمند بوده و هست، که لازمه این تعهد برای کسب ثروت، “تمرکز” “شجاعت” “دانش” و “تلاش بسیار” است.

تحقق این موارد زمانی ممکن خواهد شد که شما دارای اهدافی دقیق و خواسته‌هایی واضح و روشن باشید. دلیل اصلی اینکه بیشتر افراد به خواسته‌های خود نمی‌رسند این است که نمی‌دانند چه می‌خواهند و متعاقبا افراد ثروتمند همواره می‌دانند که چه می‌خواهند و به کجا می‌روند.

بهتر است اهداف را به صورت مشخص، قابل اندازه‌گیری، روشن و در محدوده زمانی خاص تعیین و تعریف کنید.

۷- نزدیک شدن و قرار ملاقات گذاشتن با دوستانی که همواره شما را تحسین می‌کنند

اندرو کارنگی یکی از ثروتمندترین مردان موفق که به گفته خود، کارش را با “هیچ” آغاز کرده است، تمام ثروت و اعتبارش را بر پایه یک اصل می‌داند : “مغز متفکر“!

پولدار شدن, سرمایه گذاری در بورس, معاملات سهام, سرمایه گذاری, پس انداز, جریان های کسب درآمد, سرمایه, بورس اوراق بهادار, کارگزاری آگاه, بآشگاه مشتریان آگاه,که یکی از تعاریف این مغز متفکر هماهنگی دانش و تلاش، در یک روح هماهنگ، بین دو یا چند نفر برای دستیابی به یک هدف مشخص است.

این ایده این است که شما باید خود را در اطراف افراد باهوشی که می‌توانند اهداف و چشم‌اندازهای شما را به اشتراک بگذارند احاطه کنید زیرا ادغام چند ذهن خلاق و هوش برتر، نمایی قوی‌تر از یک ذهن تنها و بسته دارد.

علاوه بر آن ما همواره شبیه افرادی خواهیم بود که در اطراف‌مان هستند و با آنان در ارتباطیم و به همین دلیل است که افراد غنی و ثروتمند به ارتباط با افراد ثروتمند تمایل دارند.

در بیشتر موارد دوستان نزدیک شما آینه تمام نمای شما خواهند بود. قرار گرفتن در معرض افرادی که موفق‌تر از شما هستند به طور بالقوه باعث گسترش تفکر شما خواهد شد و قطعا در ثروت‌سازی نیز همانند یک منجنیق شما را به بالا پرتاب خواهند کرد. واقعیت این است که میلیاردرها متفاوت از قشر متوسط جامعه نسبت به پول فکر می‌کنند پس بودن در بین این افراد به شما کمک خواهد کرد تا اصل پنجم یعنی ” تغییر در طرز تفکر و نگرش نسبت به پول” را به خوبی مدیریت کنید.

 

۸- یک شروع، باقدرت ۱۰ میلیاردی، نه ۱ میلیاردی

بزرگترین اشتباه مالی افراد، به اندازه کافی بزرگ فکر نکردن در مورد مسائل مالی است. ما شما را به اندیشیدن در مورد اعداد و ارقام بالا تشویق می‌کنیم. هیچ کمبود منابع و پولی در این سیاره وجود ندارد و تنها کمبود، مردمانی هستند که بزرگ نمی‌اندیشند. پشت هر کار بزرگی فکر بزرگی نهفته است پس با افکار بزرگ آینده‌ای بزرگ برای خود رقم بزنید.

جمع بندی

پولدار شدن, سرمایه گذاری در بورس, معاملات سهام, سرمایه گذاری, پس انداز, جریان های کسب درآمد, سرمایه, بورس اوراق بهادار, کارگزاری آگاه, بآشگاه مشتریان آگاه,پولدارشدن نیز مانند هر کار دیگری، قوانین و راه و رسم خود رادارد. پولدار شدن آرزوی دور از دسترسی نیست که برآورده نشدن آن را به گردن شرایط بد خانوادگی، اقتصادی و اجتماعی گذاریم. همچنان که موفقیت در تحصیل و هر امر دیگری نیازمند آموزش، پشتکار، برنامه‌ریزی و صرف زمان و نیروی مورد نیاز است، برای آنکه بتوانیم به لحاظ مالی ارتقا پیدا کرده و اصطلاحاً پولدار شویم نیز باید این اصول را رعایت نماییم.
تمرکز بر روی کسب درآمد و افزایش جریان‌های کسب درآمد، پس‌اندازکردن وجوه نقد به منظور سرمایه‌سرمایه‌گذاری، تغییر در طرز تفکر و نگرش نسبت به پول و مواردی از این قبیل، نکاتی است که دانستن آن‌ها ما را در کسب پول بیشتر یاری خواهد کرد.

آیا از کارگزار خود تخفیف نقدی کارمزد، وام قرض‌الحسنه و یا اعتبار دریافت می‌کنید؟

کارگزاری آگاه به تمام مشتریان خود این خدمات را ارائه می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، فرم ذیل را تکمیل نمایید تا با شما تماس بگیریم.

21 پاسخ به “ثروتمندشدن تا ۳۰ سالگی: ۸ طرز فکر سازنده برای کسب ثروت”

  1. dez00098 گفت:

    سلام
    به نظر بنده واسه وارد شدن در هر حرفه ای اول باید در خصوص اون اطلاعات کافی به دست آورد .و بدون اطلاعات و علم آون کار وارد ش نشد.حتی بورس که یه بازی بزرگ است

    ۱
  2. hamidrezakord8@gmail.com گفت:

    مرسی بابت خدمات خوبی که به مشتری هاتون میدین.

    ۱
  3. 57435 گفت:

    سرمایه گذاری روی خودمون . نکته عالی و زیبا

    ۱
  4. agah02772 گفت:

    سلام اززحمات شماجهت بالا بردن اطلاعات بنده سپاسگزارم....

    ۱
  5. 09473 گفت:

    فقط میتونم بگم عالی بود،تشکر،۲تا رو میدونستم اما الان خیلی کامل تر شدم،واقعا مفید و آموزنده بود.

    ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عدد را وارد کنید: